Урок английского языка в 3-м классе "Post Office"
план-конспект урока по иностранному языку (3 класс) на тему

Урок английского языка в 3-м классе "Post Office"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon postoffice.doc61.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок в 3-м классе.

Тема: « Post Office»

 

Тип урока: урок обобщение изученного материала.

Цели: развитие коммуникативной культуры и социально-культурной образованности учеников, позволяющих участвовать в социально- бытовой и учебно-профессиональной сфере. Организация деятельности учащихся по самостоятельному применению полученных знаний в предложенных ситуациях. Развитие памяти и логического мышления школьников при выполнении заданий. Развитие умения у обучающихся применять на практике полученные ранее знания при самостоятельной работе.

Обучающие цели:

по фонетике - тренировка чтения и произношения слов по данной тематике «Почта»

по лексике - повторение и активизация лексического материала по данной тематике; применение ранее изученного лексического  материала в новых ситуациях общения;

по грамматике - применение ранее изученного грамматического материала (« Настоящее простое время», вопросительные слова, вопросительные местоимения) в предложенных ситуациях.

Аудирование - практика в восприятии речи на слух с опорой на наглядность и выполнение определенных заданий вовремя аудирования.

Развивающие цели:

Говорение- развитие монологической и диалогической речи.

Чтение- развитие навыков чтения повествовательных и вопросительных предложений; тренировка памяти и логического мышления при выполнении заданий.

Воспитывающие цели: воспитание доброты, внимания к родственникам и друзьям при написании писем. Знакомство с работой сотрудников почтамта.

Оборудование для урока: видеомагнитофон с кассетой о работе Центрального почтового отделения; магнитофон с кассетой песни о почте; фотографии о посещении почтовых отделений; картинки и карточки для проверки выполнения лексико-грамматических заданий; карточки для проверки аудирования рассказа    об Американском почтовом музее; рисунки детей о работе почты.

Post- Office

1. Introduction.

2. Warm- up activities.

Pupils answer the questions:

1. How are you getting on?

2. What season is it now?

3. What is the date today?

4. When is your birthday?

5. Do you like to get birthday postcards?

7. Do you often send letters and postcards?

  3. Phonetic exercises. 

a)

The poem

Every morning at 8 o’clock

You can hear the postman knock.

Up jumps Mary to open the door

One letter, two letters, three letters, four.  

b) Read and translate the words.

Postcard               pencil                  postman

Paper                   envelope             poster

Stamp                  letter-box           address

Postal packet       telegram              trunk call

4. Lexical exercises.  

  1. Let’s try and make-up the word combinations with these words.                                                                                                                                                                                                                              Beautiful, long, short, nice, kind, thin, big, clean, blue, red, small

   2)  Beautiful postcard      nice stamp               long address

      Long letter                 thin pencil               small envelope

     Clean paper                 big poster                kind postman   

     Blue pen                      red letter-box           short address.

2) Pupils translate the phrases:

     1. Получать телеграмму (to get a telegram)

     2. Где ближайший переговорный пункт? ( Where is the nearest call office?)

     3. Бросать письмо в почтовый ящик (to post a letter, to drop a letter)

     4. Писать адрес (to write an address on the envelope)

     5. Наклевать марку ( to put a stamp on the envelope)

5. Practice.

1) Now please looks at the blackboard and read the questions and then choose the right answer.

  1. Where can we buy stamps, envelopes and postcard?
  1. at the shop
  2. at the post-office
  3. at school
  1. How many stamps must we put on the envelope to another country?
  1. more stamps
  2. less stamps
  3. as many as usual
  1. What must we do with the letter?
  1. post in a letter-box
  2. give to a mother
  3. take to school

2) Children, now we can make up the Guide-book: « How to write and send letters ».

Учащиеся подходят к доске, читают выражения и выбирают необходимые для составления справочника: «Как писать и отправлять письма».

I’ ll ask you to go to the blackboard to read the expression and tell is it right or wrong.

 ( to visit Britain, to speak English well, take clean paper and write a letter,….)

Now we must put the expressions in a right order.

“How to write and send letters”.

  1. Take clean paper and write a letter
  2. Sit down and write a letter.
  3. Put the letter into an envelope.
  4. Put a stamp on the envelope.
  5. Write an address on the envelope.
  6. Take your letter and go to the post- office.
  7. Find a letter-box and post the letter.

6.Speaking.

К ребятам в гости пришёл герой английских сказок Хоббит. ( Один из учеников исполняет роль Хоббита) Он расспрашивает  о том, как работает почта в нашем городе.

Pupils tell Hobbit about our Post-Office. Hobbit asks questions about it.

Hobbit: Where is the main   post-office of your district?

Pupil. I t is situated on the square of Friendship.

Hobbit. Is it a big building or not?

P.  It is a big and beautiful building.

Hobbit. Are there any letter-boxes near it?

P. There are 2 big blue letter-boxes near it.

Hobbit. How many offices are there in it?

P. There are 5   main offices at the Post-Office.

Hobbit. Thank you for your answers.

7. Role-playing.

                             «Press-conference with Hobbit» 

.Хоббит отвечает на вопросы журналистов.

P1.My name is Tom Smith.   I am a journalist of the newspaper « School English»

I would like to ask you some questions.

-Do you like to get and send letters?

- How many letters do you get every day?

- How many letters and postcard do you send every day?

Hobbit. As for me, I like to get and send letters. I usually get 5 letters and send about 7 letters every day. I like to send and get postcard especially on birthday.

P2. I am Betty White. I am journalist too. I am fond of collecting stamps. And what about you? Do you like collecting stamps too?

Hobbit. Yes, my hobby is collecting stamps too.

                               

8. Grammar review

Make up sentences and read the text.

  1. Postcard, stamps and envelopes buy, we, post-office, the, at.
  2. The, address, must, we, the, on, envelope, write.
  3.  Into, put, an envelope, letter or postcard.
  4. Go we the post-office to and post-box in a letter.

 5.   Like to get and send we letters.

9.   Reading

Now let‘s read the text and match the questions and the answer.

 Frenchman at the post-Office   

The Frenchman who can not speak English well visits England.

One day he comes into the post-office with a letter.

A Frenchman goes up (подошёл) to the postman and says to him « I want to send this letter. I have no stamps»

«Here is the stamp for you» says the postman. The Frenchman pays for the stamp and gives it back to the postman together (вместе) with his letter. «Oh, no, » the postman says. «You must put the stamp on yourself. »

The Frenchman does not understand him .He looks at him and says, « Why must I put the stamp on myself? »

How the postman looks at him. Then he says, « Oh, sir, you do not understand me. I say that you must put the stamp on the envelope and you must do it yourself. »

« Oh, thank you very much. » says the man, « Now I understand you. »

 

      What? (Что происходит?)                      Why? (Почему это происходит?)                                                  

1. He comes into the post-office                         1. The postman describes how to

                                                                                   put stamps

2. He does not  know  what to do.                     2. He wants to buy stamp

3. The Frenchman understands                          3. He can not speak English well.        

   how to put stamp.

10. Listening.

Ученики слушают текст  о музее почты в Америке. Во время прослушивания ребята работают с карточками. Перед прослушиванием учащиеся читают новые слова  из текста. Слова даются с транскрипцией.

Bygone-прошлый

Employee- служащий

Furniture- мебель

Feather-перо

The advertisement

American museum of Post Office

Market street, 316. It shows a bygone colonial lifestyle. It is called B. Free Franklin Post Office. Several postal employees work there. There clothes are not  modern. They wear old colonial clothes.  

     You can see here mold furniture and different old things, such as old ink-pols, feathers.

      There is a postal museum on the second floor of it. It shows the visitors postal history of American, domestic and foreign stamps.

               Card 1

1.It is a situated in Philadelphia:

         a) on Green street, 310;

         b) on Queen street, 324;

         c) on Market street, 316.

11. Let’s sing a song.

                                    Here Comes the Postman

Here comes the postman

Here comes the postman

Here comes the postman with the mail.

“Ting-a-ling-a-ling-ling,”

Here comes the postman with the mail.

Have you a letter,

Have you a letter,

Have you a letter all for me?

“Ting-a-ling-a-ling-ling,”

Ring the door-bell,

Have you a letter all for me?

 The conclusion of the lesson.

 How we know how to send letters. Next time we will write letters to our pen-friends. We will have writing competition. Who will be the best in writing the address in English according to the model?

     Homework: Ex. 10, p. 19.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Игровые технологии на уроках английского языка в начальной школе. Игры на уроках английского языка во 2 -5 классах.

Главным элементом игры является игровая роль, не столь важна какая; важно, чтобы она помогала воспроизводить разнообразные человеческие отношения, существующие в жизни. Только если вычленить и п...

Технологическая карта урока английского языка в 4 классе. План урока английского языка в 4 классе по учебнику Комаровой Ю.А, Ларионовой И.В.

Технологическая карта урока английского языка в 4 классе. УМК :Английский язык. Brilliant. Авторы: Комарова Ю. А., Ларионова И. В., Перрет Ж., соответствующий ФГОСПлан урока английского языка в 4 клас...

Урок английского языка в начальной школе по УМК М.З.Биболетова «Enjoy English» в 3 классе по теме "Post Office"

Данный материал позволит вводить новые  лексические единицы по теме "Post Office" в 3м классе. Материал подается с применением мультяшных героев "Капитошка", которые приходят на урок английского ...

Конспект урока английского языка в 3 классе УМК Биболетова. Тема: At the Post office

Данный материал очень хорошо подходит для открытого урока по теме почта....

Конспект урока английского языка во 2 " Б" классе 23.03.2017 г. Учитель английского языка МБОУ СОШ №5: Терентьева М. А. Тема урока: «Мои игрушки»/ “My Toys”.

Тип урока: урок закрепления и систематизации знаний. Цели: Практическая - обобщить и систематизировать знания и умения учащихся по теме «Мои игрушки». Воспитательная - воспитывать у учащихся интере...

Технологическая карта урока английского языка по теме " Картина на стене" Unit 13.Урок 2 к учебнику английского языка "FORWARD" под редакцией М. Вербицкой.

Технологическая карта урока по теме " Картина на стене" разработана  с учетом требований  ФГОС. Учащиеся знакомятся  с краткой биографией художника и его картинами....

Основные компоненты технологической карты урока иностранного языка по ФГОС на примере урока английского языка по теме "Фруктовый салат для пирата" в 4 классе по УМК "Английский в фокусе" (в помощь начинающему учителю)

Данная методическая разработка составлена группой учителей английского языка и содержит технологическую карту урока английского языка в 4 классе по теме "Фруктовый салат для пирата" в рамках...