Главные вкладки

    Открытый урок во 2 «Б» классе. Тема урока: «At the zoo»
    план-конспект урока по иностранному языку (2 класс) на тему

    Данный конспект поможет провести интересный урок для детей, повысить мотивацию детей младшего возраста.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon otkrytyy_urok_v_2_kl.doc163.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    Открытый урок во 2 «Б» классе.

    Тема урока: «At the zoo»

    Учитель: Осипова А.А.

    Дата: 05.02.13.

    1. Тип урока: обобщение и систематизация знаний по теме “ В зоопарке”.

    2. Система целей к уроку:

    Общая дидактическая цель:

    • определение уровня знаний, сформированности УН.

    Триединая дидактическая цель:

    • образовательный аспект: способствовать развитию практического владения языком, совершенствовать навыки и умения понимания речи на слух, закрепить речевые образцы, лексику по теме.
    • развивающий аспект: создать условия для развития познавательных процессов, мыслительных операций: обобщения и систематизации.
    • воспитательный аспект: создать условия для формирования коммуникативной культуры: умения работать индивидуально и в группе, воспитывать уважительное отношение к другой культуре

    3. Формы организации познавательной деятельности: фронтальная, индивидуальная, коллективная.

    4. Методы обучения: репродуктивный, частично-поисковый

    5. Структура урока:

    • мотивационный этап
    • этап повторения и систематизации пройденной лексики
    • обобщение материала в группах
    • этап закрепления знаний, умений и навыков в монологической и диалогической речи
    • рефлексия

    6. Система контроля: сочетание самоконтроля с контролем учителя.

    Оборудование: презентация, карточки со звуками.

    Оформление доски: подготовлена таблица

    Xoд урока

     Организационный момент

    Teacher: Good children, dear guests. I’m very glad to see you.

    Pupils: Good morning, dear teacher, we are glad to see you too.

    Teacher: Today we’re having an unusual lesson, we are at the zoo. And here are our animals. Meet our grasshopper(I can jump very well), kitten(I can play with a ball), dog(I can run), cock (I can wake up people in the morning), sheep(I can walk in the fields), horse(I can run), duck(I can swim), crocodile(I can swim), parrot(I can fly), mouse ( I can jump very high), fox (I can run), monkey(I can dance). Are you ready to start?

    Pupils: Yes

    Основная часть урока.

    А) Развитие умения и навыков устной речи.

    Teacher: Let’s remember some sounds.(Давай-те вспомним звуки). Летит паутинка, а на ней висит паучок W – [w], [w], [w],ветер поднимается, паучок качается – where,where,where, лапками цепляется – live-lives, live-lives, live-lives, упасть боится – do, you, do, you. Летит паучок и видит: лес – the forest, the forest, the forest, и ферму – the farm, the farm, the farm, и зоопарк – the zoo, the zoo, the zoo, и свой домик из паутинки увидел – the house, the house, the house. Улыбается и говорит: I live in the house. На радостях и песенку запел:

    One and two,

    I and you,

    One two, tree,

    He and she.

    Teacher: And now, let’s remember our poem:

    At the zoo

    Two little monkeys

    Live at the zoo.

    Then they have some children.

    First three,

    Then one.

    Then two.

    How many monkeys now live at the zoo?

    Teacher: Our animals know some poems about themselves. Please, listen to them. (Наши животные знают стихи. Пожалуйста, послушайте их)

    1. Once I found a grasshopper.

    Where was it? In the grass.

    That grasshopper hopped and jumped,

    So it wasn’t very plump.

    1. This is a kitten.

    That is a cat.

    The kitten is fluffy,

    The cat is fat.

    1. Dogs like bones,

    Cats like mice.

    Bones are tasty,

    Mice are nice.

    1. Cocks have a clear, clear voice,

    But Granny says, they make so much noise.

    1. Sheep are nice and soft and curly.

    They like grass and get up early.

    They are stubborn, naughty, grey,

    Can stop moving on the way!

    1. Horses run quickly,

    They are so fast.

    They like to eat

    Tasty, green grass.

    1. There is a nice pond

    With a mother duck on.

    And the Mother calls, “Quack, quack,

    Little children, all come back!’’

    1. Little monkey in the tree,

    In the tree, in the tree.

    Please, jump down, come to me.

    Will you come to me?

    1. Let us fly, let us fly,

    Let us look around,

    Let us dance, let us dance

    In a merry round.

    1. Who’s is this house?

    It’s the house of the mouse.

    It is so small and very nice,

    And it is hidden in the grass.

    1. He is very angry. Why?

    Because it is a crocodile.

    1. I’m red and cunning,

    I am not a dog.

    I can steal hens and cocks.

    What am I,

    I am a fox.

    1. Who likes sitting in the rain

    Day and night, day and night

    With her house in the bog?

    Who is she?

    It’s a little frog.

    Teacher: But not only you live in the zoo, also other animals. Let’s guess what animals there are. (Но не только вы живете в зоопарке. Давайте отгадаем, что за это животные).

    1. I’m little, I’m grey,

    I like cheese and have a long tail. (a mouse)

    1. I’m grey, I say, “Th! Th!

    When you pass me by.

    Don’t touch me, boys and girls,

    Oh I’ll make you cry.(a goose)

    1. I am a cousin of the horse. I run fast and have stripes on my fur. What am I? (a zebra)

    1. He is very angry. Why?

    Because it is a … . (a crocodile)

    1.  I’m red and cunning,

     I am not a dog.

    I can steal hens and cocks.

    What am I,

    I am a … . (a fox)

    1. I’m big and fat,

    I’m grey and nice,

    I like bananas very much,

    I’m a … (an elephant)

    Teacher: Well done, my dear. Now, let’s learn some new words. These are the animals: a seal, a rabbit, a cow, a panda, a sheep, a squirrel. Try to speak about them. (Хорошо, мои дорогие. Сейчас, давай-те выучим новые слова. Вот животные: тюлень, кролик, корова, панда, овца, белка. Постарайтесь рассказать о них.)

    Pupil 1: It is a seal. It lives in the sea. It’s from Africa . It’s colour is brown. It can swim. It can’t run.

    Pupil 2: It is a rabbit. It lives in the forest. It’s from Russia. It’s colour is grey. It can run and jump. It can’t fly.

    Pupil 3: It is a cow. It lives in the … . It’s from …. It’s colour is … . It can… . It can’t … .

    Pupil 4: It is a panda. It lives in the … . It’s from …. It’s colour is … . It can… . It can’t … .

    Pupil 5: It is a sheep. It lives in the … . It’s from …. It’s colour is … . It can… . It can’t … .

    Pupil 6: It is a squirrel. It lives in the … . It’s from …. It’s colour is … . It can… . It can’t … .

    Teacher: Let’s practice these words. We will play a game, you should find two pandas, two rabbits, etc. (Давай-те закрепим новые слова. Мы сыграем в игру, вы должны найти 2 панды, два кролика и т.д.).

    Выходит ученик и выполняет задание.

    http://www.sheppardsoftware.com/content/animals/kidscorner/matching/mmammals.htm

    Teacher: Dear children, we forgot about one very dangerous animal. It’s a lion.Let’s sing about the lion.”(Дорогие дети, мы забыли об одном очень опасном животном. Это лев. Давай-те споем о нем.)

    The Lion Sleeps Tonight

    Wee-ooh wim-o-weh. Wee-ooh wim-o-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    O-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    O-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.

    In the jungle, the mighty jungle, the lion sleeps tonight.
    In the jungle, the mighty jungle, the lion sleeps tonight.

    Wee-ooh wim-o-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    O-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.
    Wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-o-weh
    O-wim-o-weh o-wim-o-weh o-wim-weh.

    Near the village, the peaceful village, the lion sleeps tonight.
    Near the village, the peaceful village, the lion sleeps tonight.


    Б) Развитие умения и навыков диалогической речи.

    Teacher: Pupils, what’s our lion’s name? (Дети, как зовут нашего льва?)

    Pupils: Sam

    Teacher: The correspondent asks Sam some questions. Listen to them, please. Then answer my questions. (Корреспондент спрашивает Сэма вопросы. Послушайте их, пожалуйста. Затем ответьте на мои вопросы.)

    Дети слушают диалог.

    Correspondent: Hello!

    Sam: Hello!

    Correspondent: What’s your name?

    Sam: My name is Sam.

    Correspondent: Is your family big?

    Sam: No, I’ve got mum and dad.

    Correspondent: What can your mum and dad do?

    Sam: Mum can skate. My dad can ski.

    Correspondent: And you?

    Sam: I can’t ski and skate. But I can ride a bike.

    Correspondent: Fine. Thank you. Bye!

    Sam: Bye!

    Teacher:  

                     1. Has Sam got a big family?

                     2. What can his mum do?

                     3. What can his dad do?

                     4. What can Sam do?

    Дети отвечают на вопросы.

    Teacher: And now make up your own dialogues. Don’t forget that you are animals. (А сейчас составьте свои диалоги, не забудьте, что вы животные.)

    Дети составляют свои диалоги и рассказывают их.

    В) Развитие умения и навыков техники чтения.

    Teacher: Our animals can read very well. Let’s read about the dog. His name is Scotty.Open your textbooks p.9 (Наш и животные умеют читать очень хорошо. Давай-те почитаем о собачке. Его зовут Скотти).

    Now, answer my questions:

    1. What is his name?
    2. What colour is Scotty?
    3. What is his friend’s name?
    4. Is Scotty happy to see his friend?
    5. How does Scotty help his friend?

    Teacher: A good job. Maybe somebody can speak about Scotty?

    Дети рассказывают информацию, которую запомнили о Скотти.

    Г) Развитие навыков догадки и сообразительности.

    Teacher:  Children, let’s divide into 3 teams. What are their names? The first task will be to match the images on the left to the corresponding words to the right. You have 2 minutes to fulfill the task.(Дети, давай-те разделимся на 3 команды. Какие названия команд? Первое задание будет соединить картинки слева со словами справа. У вас есть две минуты, чтобы выполнить задание).

    Дети выполняют задание.

    Teacher:  The second task will be to write the words and match them to the pictures. You have 2 minutes to fulfill the task. (Второе задание будет написать слова и соединить их с картинками. У вас есть две минуты, чтобы выполнить задание).

    C:\Users\Анна\Desktop\открытый урок во 2м классе\Animals Unscramble.jpg

    Дети выполняют задание.

    Дополнительные задания:

    Teacher: Make puzzles. Choose one member of the team and he must do a puzzle. (Соберите пазл. Выберите одного члена команды и он должен собрать пазл)

    Ссылка на задание: http://www.kidspages.com/puzzles.php?img=Bunny_In_the_Wood/bunny%20in%20the%20woods.jpg&pc=6

    Дети собирают пазл.

    Заключительная часть урока.

    Teacher: Out time is up. We have had a good time. We worked well. What can we do now? How many smiles you have? The marks for today are… .

    Thank you. The lesson is over. Goodbye.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Урок математики.4 класс Тема урока :"Нахождение нескольких долей целого".

    Тема урока: Нахождение нескольких долей целого.Цель учителя: формирование знаний о нахождении нескольких долей целого.Задачи:-создавать условия для знакомства с алгоритмом нахождения нескольких ...

    Урок технологии 2 класс. Тема урока: Работа с картоном. «Изготовление плоских ёлочных игрушек, украшенных аппликацией».

    Цели урока:1.            Закрепить первоначальные знания учащихся о форме, , познакомить с разнообразными  способами.2....

    Конспект урока математики и презентация к уроку во 2 классе. Тема: :" Умножение и деление на 9. Девятая часть числа."

    Конспект урока математики во 2 классе по УМК "Начальная школа 21 века" авторы  учебника Рудницкая В.Н. и др. Тема урока:" Умножение и деление на 9. Девятая часть числа." К уроку прилагается ...

    Проблемный урок в 3 классе Тема урока: « Мягкий знак (ь) на конце имён существительных после шипящих».

    Задачи урока:  Выявление грамматической функции мягкого знака как показателя женского рода путём исследовательской работы учащихся; Формировать умение различать слова мужского и жен...

    Разработка урока математики 1 класс. Тема урока"Целое, части".

    Цель урока - формирование у учащихся представления о понятиях "целое", "часть", установление между ними соотношения (целое состоит из частей: если убрать часть из целого, то останется другая часть)....

    Математика. Открытый урок во 2 классе. Тема урока: Угол. Виды углов. УМК «Школа России»

    МатематикаОткрытый урок во 2  классе Тема урока: Угол. Виды углов.УМК «Школа России»Тип урока: урок «открытия» нового знания.Цель:  познакомить учащихся с понятием «угол», сформировать ...

    Конспект урока ИЗО 4 класс. Тема урока: «Страна восходящего солнца. Образ художественной культуры Японии. Круглый японский веер» (обобщающий урок)

    Изобразительное искусство. 4 класс.Программа и УМК  Б.М Неменского «Школа России».Тема урока:  «Страна восходящего солнца. Образ художественной культуры Японии.  Круглый японский веер» ...