конспект урока по английскому языку Тема: “Enjoying your home
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс) на тему

Лебединец Елена Сергеевна

Тема:  “Enjoying your home 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon enjoying_your_house.doc97 КБ
Office presentation icon angl.ppt2.12 МБ

Предварительный просмотр:

Дата: 24.10.2014

Класс: 4-1

Тема:  “Enjoying your home ”

Цель урока:  формирование грамматического навыка в речи.

Задачи:

Практические:

  1. отработать звук [ɒ];
  2. проверить знания лексики учащихся по теме «дом»
  3. тренировать учащихся в употреблении предлогов места
  4. проверить знания учащихся в употреблении структуры there is, there are

Развивающие:

  1. способствовать развитию умения общаться на языке;
  2. способствовать развитию словесно-логического мышления;
  3. развивать у учащихся навыки общения.

Воспитательные:

  1. формировать положительное отношение к иностранному языку, как к учебному предмету;
  2. приучать учащихся к самостоятельной работе;
  3. способствовать эстетическому развитию учащихся.

                       

                       

                                            Методист: Учарова Н.М.

                                            Учитель: Кульмухаметова З.З.

                                          Студентка: Лебединец Елена

Фотография доски:

Оборудование урока: компьютер, карточки с заданием

Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режимы работы

Время

ТСО, нагл-ть

Прим.

1

Орг. Момент

Stand up, please. Good morning, Children. My name’s Elena Sergeevna. Today, I will be your teacher.

Let’s sing a song.

I’m glad to see you. Sit down, please.

Look at the board. Now answer my questions, please.                        

What date is it today? (It is the 24-th  of October)

What day of the week is it today?(It is Friday)

What month is it now? (It is October)

Good for you!

Today we’re going to revise some words, practise the prepositions and make the sentences with there is/are

Слушание

Беседа

T

T      P1, P2, P3

2

Аудиозапись

Презентация

2

Фон. Зарядка

Let’s begin our lesson with a phonetic drill. Today we are going to practice the sound [ɒ]. Look at me and repeat after me. [ɒ], [ɒ], [ɒ] - all together. Look at the board. Here you can see a poem.

Listen to me.

Clock, clock, clock

A dog plays with a frog,

The frog plays with a dog

Clock, clock, clock.

Who wants to translate? Good.

 Repeat the words with the sound [ɒ] after me…clock(х3), a dog, a frog, the frog, a dog, clock (х3)

Read the poem line by line, all together.

Read it one by one, line by line. Start, please.

Now read the whole poem.

Well done!

Хоровая

Слушание

Индивидуальная

Хоровая.

Фронтальная

Индивидуальная

T      Cl

Т

P1      P2

T      Cl

T       P1, P2, P3

P1      P2

5

Презентация

3

4

Проверка знаний учащихся в употреблении лексики

Тренировка учащихся в употребление предлогов

-k     Now, we’ll practise the words. Your task is to fill in the gaps and  put the letters in the correct order. I’ll give you 4 minutes.

Good job!

Bedr__m,  ki___en, ba__room, l_ving room, to_let.

O,s.f.a

D, w,w,i,o,n

A,p,m,l

E,s,l,h.f

B,l,t,e,a

Your time is up

Read it one by one, line by line. Start, please.

Choose one word and make a sentence with this word.

Now, look at the screen. Here you can see a pictures. Your task is to choose the right preposition. For example: The bear is under the chair.

In

Above

Under

Behind

Between

In the middle of

In the left

In the right

Under

Now open your workbook at page 16. Let’s check ex.13.

Your task was to choose and circle necessary preposition. Read this sentensences with the correct answer. P1, start, please. P2, continue, please. P3, continue, please. Well done, thank you!

  1. Of     2. Next to     3. On     4. On      5. On     6. Of

Слушание  

Индивидуальная

Фронтальная

Слушание

фронтальная

Фронтальная  

T  

P1    P2

P1,P2,P3

T

P1 ,P2, Р3

P1,P2,P3

7

Презентация

5

Физ. Минутка

Now let’s do ex.17 on p.17. Your task is to translate this phrases on eng.language. I'll give you three minutes, then we'll check it.

Your time is out. Who can translate? P1, translate, please. Ok, Good. P2, continue, please. Well done. P3, continue,

please. Well done, thank you!

На полу – on the floor

В левом углу – in the left corner

В правом углу – in the right corner

Под кроватью – under the bed

Над столом – over the table

За креслом – behind the chair

Между диваном и пианино – between sofa and piano

Рядом с камином - next to the fireplace

Let’s do ex. 2, p.18. Look at the pictures and help Tiny to find his friends.

Now, it’s time for us to relax a little.

Children, stand up. Look at the board and move like in the video. Sit down, please. Thank you.

Индивидуальная

Фронтальная

Фронтальная  

Хоровая

P1  P2

P1,P2,P3

T- P1,P2,P3

T+Cl

2

Презентация

6

Проверка знаний учащихся в употреблении  there is/are

Now, let’s check ex.16 on p.16.

Your task was to insert a missing wоrds "is" or "are". P1, read your sentences. Well done, thank you. P2, please, read your sentences, thank you, good. P3, read, continue, please. Ok, thank you, well done!

  1. Is 2. Are 3. Are  4. Is  5. are

Now, we’ll make the sentences with there is/are. I’ll give you cards and now your task is  fill in the gaps use There is or there are, translate the sentences. Will do it together for example. There is a desk and four chairs in the room. — В комнате письменный стол и четыре стула.

Who wants to translate? There is or there are? 

  1. There is a chair at the table
  2. There is a book on the table
  3. There are interesting books on the shelf
  4. There are  four lamps in the room
  5. The is a sofa in the living room
  6. There are many books in the room
  7. There are four chairs and a desk in the room
  8. There are two tables in the room
  9. There is a magazine on the table
  10. There are so many people in the street
  11. There is a table in the kitchen
  12. There are three windows in the bedroom
  13. There are five doors in the flat
  14. There is a bedroom in my flat
  15. There is a living room in the house

. I’ll give you 5 minutes.

Your time is up. Hand in your cards.

Good for you.

Слушание

Фронтальная

Слушание

Индивидуальная

 

T      

P1 ,P2,P3

T

P1 ,P2,P3

15

Презентация

Презентация

8

Подведение итогов урокa.

OK, children. Today we have had a lot of work.

Беседа

T

9

Дача д/з

Open your record books and write down your homework. Подготовка к к.р, повторить структура there is/are, предлогиб слова по теме дом. Принести рабочие тетради.

Слушание

Т  

3

Презентация


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The 24 th of October, Friday

Слайд 2

[ɒ] Clock, clock, clock A dog plays with a frog, The frog plays with a dog Clock, clock, clock.

Слайд 3

Bedr__m ki___en ba__room l_ving room to_let oo tch th i i

Слайд 4

o s f a sofa d w w i o n window a p m l lamp e s l h f shelf b l t e a table

Слайд 5

The bear is under the chair.

Слайд 6

The cat _____ the table The cat __ the box The cat _____ the sofa in above under

Слайд 7

The cat ______ the armchair The cat _______ the fireplace and the armchair The table in ___ ______ __ the room behind between the middle of

Слайд 8

The bear __ ___ _____ chair The cat __ ___ ____ corner in the right in the left

Слайд 9

1.Of 2. Next to 3. On 4. On 5. On 6. Of

Слайд 10

На полу – on the floor В левом углу – in the left corner В правом углу – in the right corner Под кроватью – under the bed Над столом – over the table За креслом – behind the chair Между диваном и пианино – between the sofa and the piano Рядом с камином - next to the fireplace

Слайд 11

There is a big grey carpet on my floor There are three windows in our living room There are a lot of books on the shelves There is a nice armchair in Tiny’s house There are no chairs in my bedroom

Слайд 12

There is a desk and four chairs in the room. — В комнате письменный стол и четыре стула .

Слайд 13

ё Home work Подготовка к контрольной работе; повторить структуру there is / are ; Повторить предлоги места; Повторить слова по теме дом; Принести рабочие тетради.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по английскому языку 3 класс на тему "These is no place like home"

Дата 27.10.15Класс 3-2 Тема "There is no place like home" Цель урока: Формирование лексического навыка говоренияЗадачи:Практические:1.     отработать звук [ð];2....

Конспект урок по английскому языку WHAT IS YOUR FAVOURITE SEASON?

тренировка произносительных навыков (звуки, интонация) при декламации стихотворения во время фонетической зарядки; повторение правил чтения (ee, ea, ow, ng); ознакомление с новой лексикой по теме «Спо...

Do you know your friend well? Конспект урока по английскому языку 3 класс

Конспект урока по английскому языку 3 класс Do you know your friend well?...

3 класс. Конспект урока по английскому языку " What’s your favorite lesson".

Цели деятельности учителя:формирование грамматического навыка;формирование лексического навыка. Планируемые результаты: Предметные:уметь правильно произносить звук [i];уметь догадываться о значен...

Конспект урока по английскому языку «What gift will you give your friend?»

Цели деятельности: формирование грамматического навыка Future Simple;формирование произносительного навыка;формирование навыка чтения вслух.Планируемые результатыПредметные: уметь правильно произносит...

Конспект урока по английскому языку ««What is your favourite lesson?» (УМК «Forward» 3 класс)

КОНСПЕКТ УРОКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКАТема: «What is your favourite lesson?»Цели деятельности учителя: формирование произносительного навыка; введение и первичное закрепление новой лексики (math...