2 класс Авторы: И.н.Верещагина, К.А. Бондаренко.
план-конспект урока по иностранному языку (2 класс) на тему

Мясникова Людмила Алексеевна

Все задания представлены в игровой форме, что способствует ителлектуальному развитию учащихся,поддерживают мотивацию к изучению английского языка и развивают принципы здоровьесберегающиего режима.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Разработка урока-игры во 2 классе «Mary’s birthday» по УМК

И.Н. Верещагина, Т.А. Притыкина.

В данном уроке все задания представлены в игровой форме, что способствует интеллектуальному развитию учеников, поддерживать мотивацию к изучению английского языка младших школьников, формировать положительную психологическую атмосферу, реализовать принципы здоровьесбережения на уроке.

Цели урока:

Обучающая: формирование речевых навыков (чтение, монологическая и диалогическая речь)

Развивающая: развитие логического мышления, языковой догадки.

Воспитательная: формирование культуры общения в парах.

Оборудование: раздаточный материал, игрушки, тексты для чтения.

Ход урока.

1.Приветствие, организационный момент:        - Good morning. How are you?

- I am fine, thank you. And you?

2. Представление учащихся гостям: - Hi, my name is … . What is you name? Are you a teacher? Nice to meet you!

  Pupil 1:        My name is Ann. My surname is Orlova. I am a pupil of the2- nd form. I am 8. I am from Belgorod. My hobby is music. My phone number is 67- 44 -92. My address is 27, Sadovaya Street.

Pupil 2: I want to recite a poem “The owl and the Pussy-Cat”

The owl and the Pussy-Cat went to the sea

In a beautiful pea-green boat,

They took some honey, and plenty of money,

Wrapped up in a five- pound note”

Pupil 3: I want to sing a song” Bao, bao, black sheep”

Bao, bao, black sheep,

Have you any wool?

Yes, sir, Yes, Sir,

Three bags full.

One for my mother, master

One for my dame.

Tommy for the name.

Bao,  bao, black sheep

Have you any wool?

Yes, sir, Yes, Sir,

Three bags full.

3.Постановка цели: Do you like to play? Today we are going to play. Mary is having a birthday today. She invites us to her birthday party. So, we are going to have a real fun.

4. Развитие грамматического навыка речи (to have, to be).

- Put the words into correct place and those who can read this card will go to Mary’s birthday party.

Hi, I … Mary. I … a pupil. I … got a mother and a father. My father … is a doctor and my mother … is an engineer. I … got a sister. She … not a pupil. She … only five. We … happy.

5. Активизация лексического  навыка речи.

Let’s go to the toy shop and choose a nice present for Mary. Look, something is wrong.

- Put the letters into the right order.

Tac-cat   god-dog    rcud-duck   gorf-frog

- Put an article before the words (a,an).

A cat, an elephant, a duck, a dog, a frog, a camel.

- Now everything is all right and you can buy a present. Come here and buy a present.

P.1: Have you got a black cat?

P.2: Yes, we have got a black cat.

P.1: Give me a black cat, please.

P.2: Here it is.

                                              P.1: Thank you. 

- Tell you friends about the present you have bought

P1. I have got a black dog. It is small. It is nice. It is funny. It can run and jump. I like it very much. (P1-P10)

I know that you are good artists. Let’s draw your favourite pets and present them to Mary. If you want you can recite your poems about your favourite toys:

P1                                              “My cat Kit”

 I have a cat,

Her name is Kit

And by the fire,

She likes to sit.

She likes to sit.

 Upon my knee,

For I like Kit

      And Kit likes me.

P2

My puppy.

My puppy is brown and bull of fun,

I love to see him jump and run.

He barks and dashes here and there

As though he likes things everywhere

Физкультминутка

Teddy-bear, teddy-bear,

Look around, look around.

Teddy-bear, teddy-bear,

Touch the ground, touch the ground

- Now we have many presents and we can go to Mary. Give you presents to Mary.

P1. – Hi, happy birthday! Take my present. It is a dog. (P1-P10)

-Let’s sing a song for Mary. “Happy birthday to you…”

-Let Mary to answer the questions about her toys.

P1 –Do you like to play with you toys?

P2 –What toys have you got?

P3 –What is you favorite toy?

P4 –Is you cat small?

P5 –Can you cat jump?

P6 –Can you dog run? …

5. Формирование навыка монологической речи.

a) it’s your time to tell Mary about you toys.

P.: I like to play. I like to play with toys. I have got many toys. I have got many toys. I have got tow cats, four balls, and three planes. My favourite toy is a doll. It’s beautiful doll.

b) Let’s have a rest.

- It’s big. It lives in Africa. What is it?

- It’s a wild animal. It lives in Africa. It likes bananas. What is it?

- It’s a domestic animal. It lives with people. It likes milk. What is it?

- It’s a domestic animal. It lives with people. It likes bones very much. What is it?

c) Look, somebody has presented a fir tree to Mary. But there are no toys on it. Let’s decorate it. Name the colour of your toy and put it on the fir tree. (Детям раздаются карточки с названием цвета)

7. Развитие навыка аудирования.

- The post man has brought a postcard to Mary from her friend. Listen to it and answer the questions: 

                                    1. What is her friend’s name?

                                        2. Do they like to play hopscotch?

3. Has Alice got many friends?

4. Has Alice got a puppy or a cat?

8. Рефлексия.

P1: You are so beautiful today, Mary.

P2: Your dress is nice.

P3: You look fine today.

P4: Your hairstyle is nice.

P5: Your ribbon is wonderful.

- Do like our lesson? If you like it put a red toy on the fir tree, if you don’t like it put a green toy on it.

9. Подведение итогов. Our lesson is over. You marks are ….


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Рабочая программа и календарно-тематическое планирование к учебнику English 2 авторов Верещагиной И.Н., Бондаренко К.А., Притыкиной Т.А.

В публикации представлена рабочая программа по английскому языку  для 2-4 классов по учебнику И.Н.Верещагиной и др.. а также календарно-тематическое планирование, рассчитанное на 2 часа предмета ...

Рабочая программа по английскому языку к учебнику Верещагиной И.Н. Бондаренко К.А. Притыкиной Т.А. 2 класс

Рабочая программа по английскому языку к учебнику Верещагиной И.Н. Бондаренко К.А. Притыкиной Т.А. 2 класс...

Школьные принадлежности (учебник English И.Н. Верещагиной, К.А. Бондаренко и Т.А. Притыкиной)

Конспект урока во 2 классе "Школьные принадлежности" по учебнику English-2  И.Н. Верещагиной, К.А. Бондаренко и Т.А. Притыкиной...

Рабочая программа для 2-го класса с углублённым изучением английского языка к УМК И.Н. Верещагиной, К.А. Бондаренко, Т.А. Притыкиной

Данная рабочая программа ориентирована на использование учебно-методического комплекта под редакцией  И.Н. Верещагиной , Т.А. Притыкиной, Бондаренко  К.А.  "Английский язык для второго...

Календарно-тематическое планирование по английскому языку (углубленное изучение) в 4 классе на основе авторской программы И.Н.Верещагиной, К.А. Бондаренко, И.Н.Максименко

Календарно-теематическое планирование  по английскому языку (углубленное изучение) составлена на основе авторской программы И.Н.Верещагиной, К.А.Бондаренко, И.Н.Максименко для школ с углубленным ...

Обучение аудированию в четвертом классе с использованием УМК«Английский язык» для 4 класса авторов И.Н. Верещагиной, О.В. Афанасьевой М., Просвещение, 2015

В этой статье я хочу предложить вашему вниманию задания по аудированию к учебнику 4 класса, которые я использую на уроках при прослушивании текстов, диалогов и даже стихотворений....