Методическая разработка по чтению для 2 класса на тему "Monster family"
методическая разработка по иностранному языку (2 класс)

Архипова Анастасия Владимировна

Данная методическая разработка направлена на обучение учеников начальной школы поисковому чтению.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл monster_family.docx23.81 КБ

Предварительный просмотр:

Monster family                                                                                

This is a monster family. This is Henry. He is small. He is 5. He has got a yellow body and a red nose. Henry is funny. He has got a big family. Henry has got a mother, a father, two brothers and a sister.

This is his father. Henry’s father is big. He has got a green body and a yellow nose. He has got big teeth. Henry’s father is clever and strong.

This is Henry’s mother. She is big, too. She has got a pink body and blue paws. Henry’s mother is beautiful and kind.

This is Henry’s brother. His name is Bob. He is 9. He has got a blue body and a blue nose. Bob is strong and friendly.

Henry has got a little brother, too. His name is Willy. He is 3. He has got a green body and a green nose. Willy is small and cute.

This is Henry’s sister. Her name is Monika. She is 7. She has got a pink body and pink paws. She is nice and kind.

  1. Заполни табличку: 

 

big 

small 

funny 

friendly 

clever 

nice 

strong 

beautiful 

cute 

kind 

Henry 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

father

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

mother

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bob

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Willy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Monika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Отметь верно T (True) или неверно F (False).
  1. This is Henry. He is 5.                           T     F
  2. Henry has got a small family.                T     F
  3. Henry’s father is big.                             T     F
  4. Henry’s father is clever and funny.        T     F
  5. This is Henry’s father Bob. Bob is strong and friendly.

                                                                    T     F

  1. Henry’s little brother Willy is 3.            T     F
  2. Willy is small and strong.                      T     F

  1. Исправьте ошибки в предложениях.
  1. Henry is sad.                                                __________
  2.  He has got a small family.                           __________
  3. Henry’s father is funny and strong.             __________
  4. Henry’s mother is friendly and kind.           __________
  5. Henry’s brother Bob is strong and kind.     __________
  6. Henry’s little brother Willy is big and cute. __________
  7. Henry’s sister Monika is small and kind.    __________

  1. Вставьте слова в текст.

This is _____ monster family. This ______ Henry. He is small. He is ____. He has got a yellow body and a red nose. Henry_____ funny. He has got a _____ family. Henry  has got a mother, a father, two brothers and a sister.

This is his father. Henry’s father _____ big. He has got a green body and a yellow nose. He has got _____ teeth. Henry’s father is ______ and strong.

This is Henry’s mother. She is ______, too. She has got a pink body and blue ______. Henry’s mother is beautiful and _______.

This is Henry’s brother. His _______ is Bob. He ______ 9. He has got a blue body and a blue nose. Bob is _______ and friendly.

Henry has got a _______ brother, too. His name is Willy. He is 3. He has got a green body and a green nose. Willy ______ small and cute.

This ______ Henry’s sister. ______ name is Monika. She is 7. She _____ got a pink body and pink paws. She has _____ horns. She is nice and kind.

  1. Скажите, что это не так. Исправьте предложения. Выполните задание по образцу.

He has got a small family. – He hasn’t got a small family. He has got a big family.

Henry has got two brothers and a sister.

Henry’s father has got small teeth.

Henry has got a little sister, too.

___________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка по чтению 2 класс по теме <<Формирование интереса к чтению у младших школьников>>

В работе дается теоретическое обоснование проблемы формирования читательской самостоятельности младших школьников. Раскрывается роль чтения-общения в становлении личности ребенка-читателя, психологиче...

Методическая разработка урока чтения 1 класс.Развивающая система Л.В.Занкова

Предмет: чтениеПрограмма: развивающая система Л.В.ЗанковаКласс: первыйТема: Звуки [в][в]. Буква В в.Данный урок тридцать первый  в системе уроков по предмету, первый по данной теме.Тип урока: отк...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА литературное чтение 2 класс Тема:Устное народное творчество и современная поэзия. И. Пивоварова «Жила-была собака». УМК "Перспективная начальная школа"

Урок проведён во 2 классе. Актуальность и необходимость разработки планируемых результатов обусловлена Концепцией федеральных государственных образовательных стандартов общего образования. Данный урок...

Методическая разработка внеклассного чтения 3 класс

Закрепление материала по произведению В. Осеевой "Почему?"...

Методическая разработка по чтению (3 класс) по теме: Интегрированный урок ( чтение + ИЗО) по басням И.А.Крылова

Обобщающий урок по творчеству И.А.КрыловаТема урока:     "Басни И.А. Крылова"Цель:показать нравоучение, мораль басен Крылова;проверить знание басен;учить выразительному чтению басен, ин...

Методическая разработка по чтению (3 класс) по теме: Интегрированный урок ( чтение + ИЗО) по басням И.А.Крылова

Обобщающий урок по творчеству И.А.КрыловаТема урока:     "Басни И.А. Крылова"Цель:показать нравоучение, мораль басен Крылова;проверить знание басен;учить выразительному чтению басен, ин...

Методическая разработка урока чтения 6 класс обучающхся с ОВЗ.

Цель: выразительное чтение стихотворения В.А.Жковского «Жаворонок»Задачи:- формирование умения выразительно читать стихотворение  В.А.Жуковского «Жаворонок»;- возбудить ин...