Конспект урока по английскому языку Jobs (Spotlight,4 класс)
план-конспект урока по иностранному языку (4 класс)

Берсенева Юлия Николаевна

Урок чтения.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл jobs.docx432.92 КБ

Предварительный просмотр:

Topic: Jobs.

Level: Primary School. Spotlight, 4th 

Learning Outcome:

By the end of the lesson learners will:

  • know new words and phrases.
  • speak about relatives and parents’ jobs.
  • write one more paragraph to the text using Present Simple.

How will learners work: frontal work, work in pairs, group work.

How will learners be assessed and given feedback: self-assessment, writing, discussing in pairs, groups, answering questions.

Resources:

Stage

Stage aims

Procedure

Interaction patterns

Timing

Teacher

Students

Pre-reading

to introduce the topic

T greets the Ss and encourages them to watch the video.

Ss are watching the video.

T-S

2 minutes

to activate prior knowledge

T asks what jobs Ss know. T matches Ss’s anwers with cards, pins them to the board.

Ss name the jobs.

T-S

3 minutes

to generate interest

T gives the task to share the cards (jobs) for mum (aunt) and dad (uncle). T asks to read the first sentence of the text, give feedback about aunt’s job.

Ss share the cards, read the first sentence of the text, give feedback.

T-S

2 minutes

to provide any necessary language preparation for the text

Words:

  • uniform
  • cars

Ss learn the vocabulary.

T-S

1 minute

to set reading aims

  • The title of the text
  • Deduce the meaning of some words
  • Answer the questions

Ss gets the plan.

T-S

1 minute

While-reading

to read for gist

T asks Ss to skim the text and give the title for the text (discussing in pairs, then frontal work).

Ss skim the text, give their variants of title for the text (discussing in pairs, then frontal work). Self-assessment.

S-S, S-T

5 minutes

to read for a specific purpose

T asks Ss to scan the text and deduce the meaning of the words: work, wear, fix, take (discussing in pairs, then frontal work).

Ss scan the text and deduce the meaning of the words: work, wear, fix, take (discussing in pairs, then frontal work). Self-assessment.

S-S, S-T

5 minutes

to read for details*

T asks Ss to answer the questions without dictionaries (discussing in pairs, then frontal work).

Ss answer the questions without dictionaries (discussing in pairs, then frontal work). Self-assessment.

S-S, S-T

8 minutes

After-reading

to enable Ss to consolidate or reflect upon what they have read

T asks Ss to give feedback to the last sentence of the text (discussing in groups, then frontal work).

Ss  give feedback to the last sentence of the text (discussing in groups, then frontal work).

Work in groups,

S-T

4 minutes

to relate the content of the text to learners’ own knowledge, experience, interests, views

T asks about parents and relatives’ jobs (unusual jobs)

4 minutes

to make practical use of, or expand on the reading text and/or lexis and grammar introduced in the text

T encourages Ss to continue the story about aunt Polly (The topic: Aunt Polly is at home.) T asks to use Present Simple and phrases: do the job/the crossword, read the book/the instruction, wash the dishes/the car, clean the room/the garage.

Giving marks.

Ss write the paragraph to the topic.

Writing

6 minutes

Feedback

to get feedback

Question:

“Wow” for you today?

Ss answer the question.

S-T

2 minutes

to give feedback

  1. What helps you to do the tasks to the text?
  2. New words
  3. Grammar rules

Ss answer the questions.

S-T

2 minutes

TOTAL:45 minutes


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока по английскому языку для 3 класса по учебному курсу «Английский язык» (УМК Верещагиной И. Н., Притыкиной Т.А.) I know

Урок-путешествие на поезде \'\'I know". На занятии проверяются знание лексических единиц по теме \'\'Food". Отработываются фонетические навыки, навыки и умения чтения и письма. ....

Конспект урока по английскому языку для 4 класса (Английский в фокусе)

Данный конспект урока английского языка предназначен для учащихся 4 класса общеобразовательной школы, составлен на основе УМК Быковой Ю. Н., Дули Дж. " Spotlihgt"для 4 -х клас...

Конспект урока по английскому языку в 3 классе по теме "Английские праздники. Рождество в Великобритании"

Тема урока: Английские праздники: Рождество  в ВеликобританииЦель урока: познакомить с лексикой по теме «Рождество» и обеспечить активизацию данной  лексики  в речи и деятельности учащи...

Конспект урока по английскому языку "Animals", 4 класс, УМК "Spotlight 4"

Тема урока «Animals». Урок проводится в 4 классе общеобразовательной школы (3 год обучения), в группе 13 человек В работе используется учебник для общеобразовательных учреждений «Английский в фокусе» ...

План-конспект урока по английскому языку в 4 классе к учебнику "Английский в фокусе"с использованием новых образовательных технологий ( ИКТ,ИОР)

Технологическая карта и план-конспект урока по английскому языку в 4 классе по теме"Лучшие времена" к учебнику "Английский в фокусе"с использованием новых образовательных технологий.Образование просто...