Учебно - методический комплект по английскому языку на тему "Present Perfect. Animals"
учебно-методический материал по иностранному языку (4 класс) по теме

Миляева Ирина Владимировна

Учебно - методический комплект по английскому языку на тему "Present Perfect. Animals"

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon present_perfect_2.ppt2.4 МБ
Microsoft Office document icon present_perfect_2.doc78.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

[s]

Слайд 2

This mouse is sitting on a saucer with cheese . [s]

Слайд 3

\ I have played. He has played.

Слайд 4

Interrogative form of Present Perfect Have I done? Has he done? Have/has + П + V 3 ?

Слайд 5

Interrogative form of Present Perfect What have I done? What has he done? What + have/has + П + V 3 ? (What, why, who…)

Слайд 6

Negative form of Present Perfect I have not done. He has not done.

Слайд 7

Negative form of Present Perfect I have not done. He has not done. П + have/has + not + V 3 .

Слайд 8

Negative form of Present Perfect I have not done. He has not done. Have not=haven’t Has not=hasn’t

Слайд 9

Interrogative form of Present Perfect Have I done? Has he done? Yes, I have. / No, I haven’t. Yes, he has. / No, I hasn’t.

Слайд 10

already уже just только что yet (отрицательные и еще не вопросительные) уже

Слайд 11

He _ _ _ his homework. (already, do)

Слайд 12

He has already done his homework.

Слайд 13

Bella _ _ _ her sister. (already, phone)

Слайд 14

Bella has already phoned her sister.

Слайд 15

Jack _ _ _ wolf in the zoo _. (see/not, yet)

Слайд 16

Jack has not seen wolf in the zoo yet .

Слайд 17

I _ _ _ my dog _. (find/ not, yet)

Слайд 18

I have not found my dog yet .

Слайд 19

_ you ever _ in Moscow? (be)

Слайд 20

Have you ever been in Moscow?

Слайд 21

_ she _ _ breakfast? (already, cook)

Слайд 22

Has she already cooked breakfast?)

Слайд 23

True False правда ложь It is ___.

Слайд 24

The Great Moscow Circus is very old. Before the show tourists can play with the animals. We saw wild animals who did exciting things. We saw funny clowns who could fly like birds. Acrobats could jump and do fantastic things.

Слайд 25

The Great Moscow Circus is very old. -F Before the show tourists can play with the animals. We saw wild animals who did exciting things. We saw funny clowns who could fly like birds. Acrobats could jump and do fantastic things.

Слайд 26

The Great Moscow Circus is very old. -F Before the show tourists can play with the animals. -F We saw wild animals who did exciting things. We saw funny clowns who could fly like birds. Acrobats could jump and do fantastic things.

Слайд 27

The Great Moscow Circus is very old. -F Before the show tourists can play with the animals. -F We saw wild animals who did exciting things. -T We saw funny clowns who could fly like birds. Acrobats could jump and do fantastic things.

Слайд 28

The Great Moscow Circus is very old. -F Before the show tourists can play with the animals. -F We saw wild animals who did exciting things. -T We saw funny clowns who could fly like birds. -F Acrobats could jump and do fantastic things.

Слайд 29

The Great Moscow Circus is very old. -F Before the show tourists can play with the animals. -F We saw wild animals who did exciting things. -T We saw funny clowns who could fly like birds. -F Acrobats could jump and do fantastic things. -T

Слайд 30

Project



Предварительный просмотр:

Дата: 01.12.15                                                                                                                  

Класс: 4 «Б»                                                                                                               .

Тема: Animals.                                                                                                             Учитель: Миляева И. В.

Цель урока: формирование грамматического и лексического навыка.                                Фотография доски:

Задачи:                                                      

Практические:

  1. отработать звук [s];
  2. закрепить грамматический материал по теме Present Perfect;
  3. тренировать учащихся в чтении текста вслух;
  4. проверить понимание прочитанного текста.                                                              

                                                                                                                                         Оборудование урока: презентация.

                                                                                                      

Воспитательные:

       1. приучать учащихся к самостоятельной работе;
      2. формировать у учащихся положительное отношение к английскому языку.
   


Развивающие:
   
  1. создать благоприятные условия для снижения тревожности;
     2. способствовать развитию языковой догадки.

Этап урока

Содержание урока

Приемы работы

Режим работы

Вре-

мя

Наглядность, ТСО

Прим

1

Орг. момент

Stand up, please. Good morning, children! Sit down, please.

My name’s Irina Vladimirovna. Today, I will be your teacher.
I’m glad to see you. (I am glad to see you too).

Слушание

Хоровая работа

T

T     Cl

1

2

Фон. зарядка

Let’s begin our lesson with a phonetic drill.

Today we are going to practice the sound [s].

Look at me and repeat after me. [s], [s], [s]  - all together.

Look at the screen. Here you can see a tongue twister.

Listen to me very carefully. I will read it:

This mouse is sitting on a saucer with cheese.
Эта мышь сидит на блюдце с сыром.

Let's translate this tongue twister. P1, try to translate, please. Good for you.

Now let’s read the words with the sound [s] after me: this, mouse, sitting, saucer.
Read the tongue twister all together.

Now you are to read it, one by one. P1, start, please.
P2, P3, P4. Good.

Now I see you can pronounce the sound [s] correctly.

Thank you! Well done.

Слушание

Хоровая работа

Слушание

Беседа

Хоровая работа

Фронтальная работа

T

T     Cl

T

T    P1, P2, P3

T     Cl

P1, P2, P3

3

Презентация

3

Повторение грамматичес

кого материала, тест

Now let’s practice your knowledge of grammar matherial “Present Perfect”.

С какой целью употребляется Present Perfect? (настоящее совершенное время) употребляется для выражения:

Действия или состояния уже завершившегося к моменту речи, если результат свершившегося имеет значение в настоящий момент.

Ребята, как образуется это время?

Время Present Perfect образуется при помощи вспомогательного глагола to havе в настоящем времени и причастия прошедшего времени значимого глагола, то есть его «третьей формы».

To have в настоящем времени имеет две формы:

  • has – Когда мы используем? 3 лицо, ед. ч. (He has played)
  • have – Когда мы используем? 1 и 2 лицо ед.ч. и все формы мн. ч. (I have played)

Ребята, скажите, как образовать вопросительную форму в Present Perfect?

В вопросительном предложении вспомогательный глагол выносится на место перед подлежащим, а значимый глагол остается после него.

А теперь объясните, как образуется отрицательная форма в Present Perfect?

В отрицательных предложениях за вспомогательным глаголом следует отрицательная частица not. Формы have и has при этом могут быть сокращены до haven’t и hasn’t соответственно.

Present Perfect часто употребляется с наречиями. Их место в предложении: наречия already, just – обычно перед смысл. глаголом;

наречие yet – в конце предложения.

already   уже

just     только что

yet еще (в вопросах и отрицаниях!)

Let’s do this exercise! Look at the sentence and make sentences in Present Perfect Tence.

He _ _ _ his homework. (already, do) (He have already done his homework)

Bella _ _ _ her sister. (already, phone) (Bella has already phoned her sister.)

Jack _ _ _ wolf in the zoo _. (see/not, yet) (Jack has not seen wolf in the zoo yet.)

I _ _ _ my dog _. (find/ not, yet) (I have not found my dog yet.)

_ you ever _ in Moscow? (be) (Have you ever been in Moscow?)

_ she _ _ breakfast? (already, cook) (Has she already cooked breakfast?)

Беседа

Фронтальная работа

T    P1, P2, P3

P1, P2, P3

26

Презентация

4

Физ.минутка

Now, children, I see you are tired. Let’s relax a little.

Children, stand up. Look at the board and move like in the video.

Are you ready? Let’s start! Sit down, please.

Хоровая работа

T      Cl

3

Видео

5

Работа с текстом

Open your student’s book at page __ exercise _.

Look at the pictures and say what is this text about?

Now, let’s read the text one by one sentence by sentence.

Read the sentences and say true or false, then correct the sentences. Well done!

Слушание

Фронтальная работа

Disk

P1, P2, P3

9

6

Домашнее задание

Now, children, open your record books and write down your home task.  Project

Слушание

T

2

Презентация

7

Подведение итогов

The lesson is over. Thank you for the lesson. Goodbye, children!

Слушание

T

1


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно - методический комплект по английскому языку на тему "Present Perfect. Clothing"

Учебно - методический комплект по английскому языку на тему "Present Perfect. Clothing"...

Учебно - методический комплект по английскому языку на тему "Animal symbol"

Учебно - методический комплект по английскому языку на тему "Animal symbol"...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "Shopping for food" + учебная презентация + карточки для сам. работы) 4 класс

Класс: 4-аТема: "Shopping for food"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [aɪ];·...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "My home" + учебная презентация) 4 класс

Класс: 4-бТема: "My home"Цель урока: формирование лексического навыка речи.Задачи:1)    практические:·        отработать звук [ð];·...

Учебно-методический комплект по английскому языку (технологическая карта урока английского языка "What’s the weather like today?" + учебная презентация) 4 класс

Дата: 27.10.2015 гКласс: 4-бТема: "What’s the weather like today?"Цель урока: формирование лексического навыка.Задачи:1)     практические:·...