Задания по иностранному языку для дистанционного обучения. 4 курс
учебно-методический материал

Коновалова Лариса Борисовна

Комплект заданий по иностранному языку для дистанционного обучения содержит все необходимые маатериалы: текста, задания к ним, лексические и граммаьические упражнения, инструкции по выполнению и оформлению работ.

Скачать:


Предварительный просмотр:

For groups 343, 344!

  1. Read and translate the text.
  2. Make up a glossary of the text (20-25 words and phrases with translation!).
  3. Ask 5 special questions to the text. DON’T USE THE QUESTIONS FROM EX. 6!!!
  4. Do the exercise after the text.

Text    2

Optical Disks and Drives

Optical disks can store information at much higher densities than magnetic disks. Thus, they are ideal for multimedia applications where images, animation and sound occupy a lot of disk space. Besides, they are not affected by magnetic fields. This means that they are secure and stable, e.g. they can be transported through airport metal detectors without damaging the data. However, optical drives are slower than hard disks. While there are hard drives with an average access time of 8 millisecond (ms), most CD-ROM drives have an access time of 150 to 20 ms.

There are various types of optical drives, which have become a reality. CD-ROM systems use optical technology. The data is rewritable using a laser beam. To read CD-ROM disks, you need an optical drive (a CD-ROM player). A typical CD-ROM disk can hold 650 MB (megabytes) of sound, text, photographs, music, multimedia materials and applications. In addition, most CD-ROM drives can be used to play audio CDs. Do you remember that CD stands for compact disk? Yet CD-ROM technology has one disadvantage. The data on a CDRОМ cannot be changed or «written» to, i.e. it is impossible to add your own material to what is on the disk. It is like a music CD. It is not designed for you to write on, it is designed to hold a lot of information that the user doesn't need to change.

Magneto-optical (MO) drives use both a laser and an electromagnet to record information. Consequently, MO disks are rewritable, that is they can be written to, erased, and then written again. They are available in two formats. Their capacity may be more than 2 GB (gigabyte) or 230 to 640 MB. Such combined devices are good for back up purposes and storage of large amounts of information such as a dictionary or encyclopedia.

Exercise .  Put the verbs into the correct tense form:

1. Optical disks (to serve) to store information.

2. Airport metal detectors (to damage) the data on the disk?

3. CDs (to hold) 650 MB or 2 GB?

4. Нow (to be) rewritable disks called?



Предварительный просмотр:

ВНИМАНИЕ!

Задания выполнять в формате MS-WORD. Задания к упражнениям и исходный текст самих упражнений прописывать обязательно!

При отсутствии технических средств задания выполнять в тетради, аккуратным понятным почерком, писать ЧЕРЕЗ КЛЕТОЧКУ! В работе не должно быть помарок и исправлений. Фото или скрин выполненной работы должен быть четким, текст – полностью читаемым.

ВАЖНО!  Одинаково выполненные  задания у двух и более студентов оцениваться не будут!

Выполненные работы высылать на адрес 344gr@bk.ru   согласно Инструкции для студентов на сайте колледжа.

Вопросы по содержанию задания можно задавать по адресу  
linguistika@inbox.ru СТРОГО В ЧАСЫ ЗАНЯТИЯ!

 

GOOD LUCK!

Read and translate Text  3.

Computer Graphics

Computer graphics are pictures and drawings produced by computers. A graphics programme interprets the input provided by the user and transports it into images that can be displayed on the screen, printed on paper or transferred to microfilm. In the process the computer uses hundreds of mathematical formulas to convert the bits of data into precise shapes and colours. Graphics can be developed for a variety of uses including illustrations, architectural designs and detailed engineering drawings.

Mechanical engineering uses sophisticated programs for applications in computer-aided design (CAD) and computer-aided manufacturing (CAM). In the car industry CAD software is used to develop, model and test car designs before the actual parts are made. This can save a lot of time and money.

Basically, computer helps users to understand complex information quickly by presenting it in more understandable and clearer visual forms. Electric engineers use computer graphics for designing circuits and in business it is possible to present information as graphics and diagrams. These are certain to be much more effective ways of communicating than lists of figures or long explanations.

Today, three-dimensional graphics along with color and computer animation are supposed to be essential for graphic design, computer-aided engineering (CAE) and academic research. Computer animation is the process of creating objects and pictures which move across the screen; it is used by scientists and engineers to analyze problems. With appropriate software they can study the structure of objects and how it is affected by particular changes.

A graphic package is the software that enables the user to draw and manipulate objects on a computer. Each graphic package has its own facilities, as well as a wide range of basic drawing and painting tools. The collection of tools in a package is known as a palette. The basic geometric shapes, such as lines between two points, arcs, circles, polygons, ellipses and even text, making graphical objects are called “primitives”. You can choose both the primitive you want and where it should go on the screen. Moreover, you can specify the «attributes» of each primitive, e.g., its colour, line type and so on. The various tools in a palette usually appear together as pop-up icons in a menu. To use one you can activate it by clicking on it. After specifying the primitives and their attributes you must transform them. Transformation means moving or manipulating the object by translating, rotating and scaling the object. Translation is moving an object along an axis to somewhere else in the viewing area. Rotation is turning the object larger or smaller in any of the horizontal, vertical or depth direction (corresponding to the x, у and z axis). The term «rendering» describes the techniques used to make your object look real. Rendering includes hidden surface removal, light sources and reflections.

Exercise 1. Make up a glossary of the text (20-25 words and phrases) with translation into Russian.

Exercise 2.  Ask 5 special questions to the text.

Exercise 3. Write a summary of the text (8-10 sentences).

Exercise 4. Study the Gerund. Write the rule (forms and functions), find in the text and write out all the Gerunds.

Information about the Gerund:

  1. Английский герундий. Герундий в английском языке (Gerund) http://www.correctenglish.ru/theory/grammar/gerund/
  2. Герундий в английском языке. Gerund. https://myefe.ru/reference/verbs/gerund
  3. Герундий в английском языке. https://www.native-english.ru/grammar/gerund



Предварительный просмотр:

ВНИМАНИЕ!

Задания выполнять в формате MS-WORD. Задания к упражнениям и исходный текст самих упражнений прописывать обязательно!

При отсутствии технических средств задания выполнять в тетради, аккуратным понятным почерком, писать ЧЕРЕЗ КЛЕТОЧКУ! В работе не должно быть помарок и исправлений. Фото или скрин выполненной работы должен быть четким, текст – полностью читаемым.

ВАЖНО!  Одинаково выполненные  задания у двух и более студентов оцениваться не будут!

Выполненные работы высылать на адрес 344gr@bk.ru   согласно Инструкции для студентов на сайте колледжа.

Вопросы по содержанию задания можно задавать по адресу  
linguistika@inbox.ru СТРОГО В ЧАСЫ ЗАНЯТИЯ!

 

GOOD LUCK!

Задание на 22.04.2020 – 4 урока.

Lesson 1-2

Text “optical computer”

C:\Users\User\YandexDisk\Скриншоты\2020-04-21_11-12-49.png

C:\Users\User\YandexDisk\Скриншоты\2020-04-21_11-13-55.png

Exercise  1.  Read and translate the text. Make up the glossary of 20-25 words and phrases.

Exercise 2. Give the summary of the text (10-12 sentences)

Lesson 3-4

Prepare the project “Programming languages: comparison and analyses”

ВАЖНО! Проект должен содержать:

  1. Текстовый документ проекта в формате WORD (Times New Roman,12, по ширине, поля  2-2-2-2, интервал -1, абзац – 1.25.
  2. Презентацию к проекту в формате MS POWER POINT (требования ниже)

Общие рекомендации по разработке учебных проектов

  1. В соответствии с заданной темой определите  концепцию и название вашего проекта
  2.  Подберите необходимые источники информации
  3. Составьте план проекта
  4. Определите цели и задачи
  5. Исходя из плана, разработайте детальное содержание проекта. Помните:  проект – это не реферированное изложение информации по заданной теме, а  создание  СОБСТВЕННОГО интеллектуального продукта.
  6. Продумайте, в каком формате вы будете представлять свой проект: презентация, видеоролик, стендовый доклад, буклет, т.д.
  7. Про составлении презентации/видеоролика придерживайтесь следующих требований: единый шрифт и размер в начертании заголовков; единый шрифт в тексте слайда; расположение иллюстраций и графического материала на слайде должно быть пропорциональным в соотношении с текстом.
  8.  Старайтесь придерживаться единого стиля оформления. Фон слайда должен быть подобран так, чтобы текст был читаем, а иллюстрации – четко просматривались.
  9.  Незнакомую лексику вынесите в сноски на том слайде, где она встречается. Все слова и выражения должна быть только в начальной форме.
  10.  Составьте текстовый документ вашего проекта, по которому вы будете представлять работу. Помните: оптимальное количество текстовой информации не может быть более 30 лексических единиц.
  11. На слайде размещается только ключевая информация: цифровые данные, даты,  термины, определения, географические названия и т.д.

Требования к оформлению презентаций проекта

В оформлении презентаций выделяют два блока: оформление слайдов и представление информации на них. Для создания качественной презентации необходимо соблюдать ряд требований, предъявляемых к оформлению данных блоков.

Оформление слайдов:

Соблюдайте единый стиль оформления

Избегайте стилей, которые будут отвлекать от самой презентации.

Вспомогательная информация (управляющие кнопки) не должны преобладать над основной информацией (текстом, иллюстрациями).

Фон

Для фона предпочтительны холодные тона

Использование цвета

На одном слайде рекомендуется использовать не более трех цветов: один для фона, один для заголовка, один для текста.

Для фона и текста используйте контрастные цвета.

Обратите внимание на цвет гиперссылок (до и после использования).

Анимационные эффекты

Используйте возможности компьютерной анимации для представления информации на слайде.

Не стоит злоупотреблять различными анимационными эффектами, они не должны отвлекать внимание от содержания информации на слайде.

Все вопросы  в рабочее время по адресу: linguistika@inbox.ru 



Предварительный просмотр:

ВНИМАНИЕ!

Задания выполнять в формате MS-WORD. Задания к упражнениям и исходный текст самих упражнений прописывать обязательно!

При отсутствии технических средств задания выполнять в тетради, аккуратным понятным почерком, писать ЧЕРЕЗ КЛЕТОЧКУ! В работе не должно быть помарок и исправлений. Фото или скрин выполненной работы должен быть четким, текст – полностью читаемым.

ВАЖНО!  Одинаково выполненные  задания у двух и более студентов оцениваться не будут!

Выполненные работы высылать на адрес 344gr@bk.ru   согласно Инструкции для студентов на сайте колледжа.

Вопросы по содержанию задания можно задавать по адресу  
linguistika@inbox.ru СТРОГО В ЧАСЫ ЗАНЯТИЯ!

 

GOOD LUCK!

Задание на 27.04.2020

Text

A Modem

The piece of equipment that allows a computer to communicate with other computers over telephone lines is called a modem. The modem allows the individual to access information from all over the world and use that information in everyday life. Connecting with banks, Automatic Teller Machines, cash registers to read credit cards, access travel agents, buy products, e-mail, access databases, and teleconferencing, the modems provide easy access to many services. Files can be transferred easily, by uploading to another machine, or downloading to your own machine within a matter of minutes. The computer modem can be used as a telephone answering system, and documents can be faxed from one computer to another assuring fast and easy access to important documents.

A modem takes computer information and changes it into a signal that can be sent over telephone lines. The modem is a bridge between digital and analog signals. The computer is of the digital type, and the telephone using analog technology. The modem converts the "0"s and "l"s of the computer (off-on switches) into an analog signals modulating the frequency of the electronic wave or signal. The modem does just the opposite and demodulate the signal back into digital code. The modem gets its name from MOdulate and the DEModulate.  Most people believe that you need a separate phone line for a modem, but that is not true. Your modem and telephone can share one line, the problem arises when someone else needs to use the telephone while the modem is in use.

There are three kinds of modems — internal, external, and fax. All modems do the same thing, they allow computers to communicate through telephone lines. This lets computers exchange information everywhere. Internal Modem is a circuit board that plugs into one of the expansion slots of the computer. Internal modems usually are cheaper than external modems, but when problems occur, fixing and troubleshooting the modem can sometimes prove to be quite difficult. External Modem attaches to the back of the computer by way of a cable that plugs into the modem port. It is usually less expensive and very portable. It can be used with other computers very easily by unplugging it and plugging it into another computer. Fax Modem can be hooked up to your telephone and used to send information to your computer. Your computer can also send information to a fax machine. Most computer modems are modems with faxing capabilities.

Exercise 1.   Find in the text the English for (русский вариант прописывать):

   Оборудование, получать информацию, соединять, кассовый регистратор, легкий доступ, передавать, загрузка, автоответчик,  мост, цифровой сигнал, аналоговая технология, частота, электронные волны,  отдельная телефонная линия, внутренний модем, внешний модем,  цепь, слот расширения, присоединять,  отключать, возможности.

Exercise 2.   Answer the questions. Вопросы прописывать!

  1. What is a modem?
  2. How do the modems provide easy access to many services?
  3. How can files be transferred?
  4. Where does the modem take its name from?
  5. Do you need a separate line for a modem?
  6. How many types of modems do you know?
  7. What is an internal modem?
  8. Is an external modem a movable or a rigid device?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разноуровневые метапредметные задания по иностранному языку для обеспечения индивидуализации обучения и развития учащихся

На уроке английского языка учащиеся овладевают многими метапредметными умениями. Они учатся самостоятельно определять цели своего обучения, ставить и формулировать для себя новые задачи в учёбе и...

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ОБУЧАЮЩИХСЯ НА ПЕРИОД ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ 1а,1б дополнительные классы

ЗАДАНИЯ ДЛЯ ОБУЧАЮЩИХСЯ НА ПЕРИОД ДИСТАНЦИОННОГО ОБУЧЕНИЯ 1а,1б дополнительные классы...

Опыт работы учителя иностранного языка на дистанционном обучении

В данной статье представлен опыт работы учителя иностранного языка  МБОУ СОШ № 27 на дистанционном обучении в 2020 году...

Развитие субъекта учебно-воспитательного процесса средствами иностранного языка как цель обучения иностранному языку

Обучение в современной школе направлено на решение двух основных задач. Во-первых, она должна вооружить учащихся прочными знаниями основ наук; во-вторых, она обязана подготовить своих выпускников &laq...

Задания по иностранному языку для дистанционного обучения. 2 курс

Комплект заданий по иностранному языку для дистанционного обучения содержит все необходимые маатериалы: текста, задания к ним, лексические и граммаьические упражнения, инструкции по выполнению и оформ...

Задания по иностранному языку для дистанционного обучения. 1 курс

В файлах содержатся задания для дистанционного обучения по иностранному языку...

Задания по иностранному языку для дистанционного обучения. 1 курс

В файлах содержатся задания для дистанционного обучения по иностранному языку...