Задания для дистанционного обучения. 3 курс
учебно-методический материал

Коновалова Лариса Борисовна

Комплект заданий по иностранному языку для дистанционного обучения содержит все необходимые маатериалы: текста, задания к ним, лексические и граммаьические упражнения, инструкции по выполнению и оформлению работ.

Скачать:


Предварительный просмотр:

ВНИМАНИЕ!

Задания выполнять в формате MS-WORD. Задания к упражнениям и исходный текст самих упражнений прописывать обязательно!

При отсутствии технических средств задания выполнять в тетради, аккуратным понятным почерком, писать ЧЕРЕЗ КЛЕТОЧКУ! В работе не должно быть помарок и исправлений. Фото или скрин выполненной работы должен быть четким, текст – полностью читаемым.

ВАЖНО!  Одинаково выполненные  задания у двух и более студентов оцениваться не будут!

Выполненные работы высылать на адрес 334@gloriainc.ru   согласно Инструкции для студентов на сайте колледжа.

 GOOD LUCK!

Задание на 21.04.2020 – 4 урока.

Text  2.   Advantages  of  Computer Data Processing.

Computer-oriented data processing systems or just computer data processing systems are not designed to imitate manual systems. They should combine the capabilities of both humans and computers. Computer data processing systems can be designed to take advantage of four capabilities of computers.

  1. Accuracy. Once data have been entered correctly into the computer component of a data processing system, the need for further manipulation by humans is eliminated, and the possibility of error is reduced. Computers, when properly programmed, are also unlikely to make computational errors. Of course, computer systems remain vulnerable to the entry by humans of invalid data.
  2. Ease of communications. Data, once entered, can be transmitted wherever needed by communications networks. These may be either earth or satellite-based systems. A travel reservations system is an example of a data communications network. Reservation clerks throughout the world may make an enquiry about transportation or lodgings and receive an almost instant response. Another example is an office communications system that provides executives with access to a reservoir of date, called a corporate data base, from their personal microcomputer work

stations.

  1. Capacity of storage. Computers are able to store vast amounts of information, to organize it, and to retrieve it in ways that are far beyond the capabilities of humans. The amount of data that can be stored on devices such as magnetic discs is constantly increasing. All the while, the cost per character of data stored is decreasing.
  2. Speed. The speed, at which computer data processing systems can respond, adds to their value. For example, the travel reservations system mentioned above would not be useful if clients had to wait more than a few seconds for a response. The response required might be a fraction of a second.

Thus, an important objective in the design of computer data processing systems is to allow computers to do what they do best and to free humans from routine, error-prone tasks. The most cost-effective computer data processing system is the one that does the job effectively and at the least cost. By using computers in a cost-effective manner, we will be better able to respond to the challenges and opportunities of our post-industrial, information-dependent society.

Exercise 1. Read and translate the text. Make up the glossary (20-25 words and phrases)

Помните!

Лексика в глоссарии должна быть только в начальной форме и только по теме текста. В глоссарии не должно быть слов, похоже звучащих в русском и английском языках (program, computer, system и т.д.), слов и выражений нейтрального характера!

Exercise 2. Explain, what are Advantages  of  Computer Data Processing .  Make up a story of  7-8 sentences.

Exercise 3. Study the Passive Voice. Записать правило ( определение, формы, случаи употребления на русском языке!). Найти в тексте и выписать все предложения с Passive Voice. Подчеркнуть. Указать их временную форму.

Источники информации:

  1. Знакомство с пассивным залогом в английском языке. https://englsecrets.ru/grammatika/passive-voice.html
  2. Презентация «Passive Voice» (прикреплена к заданию)

Exercise 4. Study Modal Verbs. Записать правило ( определение, формы, случаи употребления на русском языке!). Найти в тексте и выписать все предложения с Modal Verbs. Подчеркнуть. Указать их временную форму.

Источники информации

  1. Модальные глаголы. Эквиваленты модальных глаголов. https://interneturok.ru/lesson/english/5-6-klassy/unit-4/modalnye-glagoly-ekvivalenty-modalnyh-glagolov
  2. Модальные глаголы – CAN, MUST, MAY и другие! http://pcards.hreminder.com/24-spravochnye-materialy/79-modalnye-glagoly-v-anglijskom-yazyke.html

Вопросы можно задавать во время урока согласно расписания по адресу:


linguistika@inbox.ru



Предварительный просмотр:

ВНИМАНИЕ!

Задания выполнять в формате MS-WORD. Задания к упражнениям и исходный текст самих упражнений прописывать обязательно!

При отсутствии технических средств задания выполнять в тетради, аккуратным понятным почерком, писать ЧЕРЕЗ КЛЕТОЧКУ! В работе не должно быть помарок и исправлений. Фото или скрин выполненной работы должен быть четким, текст – полностью читаемым.

ВАЖНО!  Одинаково выполненные  задания у двух и более студентов оцениваться не будут!

Выполненные работы высылать на адрес 334@gloriainc.ru   согласно Инструкции для студентов на сайте колледжа.

 GOOD LUCK!

Задание на 28.04.2020 – 4 урока.

Text 1

C:\Users\User\YandexDisk\Скриншоты\2020-04-21_10-35-18.png

Exercise 1. Read and translate the text. Make up a glossary of 15-20 words and phrases.

Помните!

Лексика в глоссарии должна быть только в начальной форме и только по теме текста. В глоссарии не должно быть слов, похоже звучащих в русском и английском языках (interesting, music, gallery, sports и т.д.), слов и выражений нейтрального характера!

Exercise 2. Make up a summary of the text – 7-8 sentences.

Text 2

Exercise 1. Read and translate the text. Make up a glossary of 20-25 words and phrases.

Exercise 2. Analyse the advantages and disadvantages of virtual learning. Use the text and your opinion. Give at least  5-6 arguments. Make up a table

Advantages of virtual learning

Disadvantages of virtual learning.

  1.  
  2.  

  1.  
  2.    
  3.  

C:\Users\User\YandexDisk\Скриншоты\2020-04-21_10-47-27.png



Предварительный просмотр:

ВНИМАНИЕ!

Задания выполнять в формате MS-WORD. Задания к упражнениям и исходный текст самих упражнений прописывать обязательно!

При отсутствии технических средств задания выполнять в тетради, аккуратным понятным почерком, писать ЧЕРЕЗ КЛЕТОЧКУ! В работе не должно быть помарок и исправлений. Фото или скрин выполненной работы должен быть четким, текст – полностью читаемым.

ВАЖНО!  Одинаково выполненные  задания у двух и более студентов оцениваться не будут!

Выполненные работы высылать на адрес 334@gloriainc.ru   до 15.00 текущего дня согласно Инструкции для студентов на сайте колледжа.

 GOOD LUCK!

Задание на 06.04.2020 – 4 урока.

Read and translate text 1.  

Data Processing and Data processing Systems.

The necessary data are processed by a computer to become useful information. In fact this is the definition of data processing. Data are a collection of facts — unorganized but able to be organized into useful information. Processing is a series of actions or operations that convert inputs into outputs. When we speak of data processing, the input is data, and the output is useful information. So, we can define data processing as a series of actions or operations that converts data into useful information.

We use the term data processing system to include the resources that are used to accomplish the processing of data. There are four types of resources: people, materials, facilities, and equipment. People provide input to computers, operate them, and use their output. Materials, such as boxes of paper and printer ribbons, are consumed in great quantity. Facilities are required to house the computer equipment, people and materials.

The need for converting facts into useful information is not I phenomenon of modern life. Throughout history, and even prehistory, people have found it necessary to sort data into forms that were easier to understand. For example, the ancient Egyptians  recorded the ebb and flow of the Nile River and used this information to predict yearly crop yields. Today computers convert data about land and water into recommendations to farmers on crop planting. Mechanical aids to computation were developed and improved upon in Europe, Asia, and America throughout the seventeenth, eighteenth, and nineteenth centuries. Modern computers are marvels of an electronics technology that continues to produce smaller, cheaper, and more powerful components.

Basic data processing operations

Five basic operations are characteristic of all data processing systems: inputting, storing, processing, outputting, and controlling. They are defined as follows.

Inputting is the process of entering data, which are collected facts, into a data processing system. Storing is saving data or information so that they are available for initial or for additional processing. Processing represents performing arithmetic or logical operations on data in order to convert them into useful information. Outputting is the process of producing useful information, such as a printed report or visual display.

Controlling is directing the manner and sequence in which all of the above operations are performed.

Data storage hierarchy

It is known that data, once entered, are organized and stored in successively more comprehensive groupings. Generally, these groupings are called a data storage hierarchy. The general groupings of any data storage hierarchy are as follows:

1) Characters, which are all written language symbols: letters, numbers, and special symbols. 2) Data elements, which are meaningful collections of related characters. Data elements are also called data items or fields. 3) Records, which are collections of related data elements. 4) Files, which are collections of related records. A set of related files is called a data base or a data bank.

Exercise 1. Make up a glossary of the text (20-25 words and phrases) with translation into Russian.

Exercise 2.  Ask 7 special questions to the text.

Exercise 3. Write a summary of the text (10-12 sentences).

Exercise 4. Study the Gerund. Write the rule (forms and functions), find in the text and write out all the Gerunds. Записать правило (определение, функции Герундия, примеры). Найти в тексте и выписать предложения с Герундием. Герундий подчеркнуть.

Information about the Gerund:

  1. Английский герундий. Герундий в английском языке (Gerund) http://www.correctenglish.ru/theory/grammar/gerund/
  2. Герундий в английском языке. Gerund. https://myefe.ru/reference/verbs/gerund
  3. Герундий в английском языке. https://www.native-english.ru/grammar/gerund



Предварительный просмотр:

Задание на 06.05.2020 – 4 урока.

ВНИМАНИЕ!

Задания выполнять в формате MS-WORD. Задания к упражнениям и исходный текст самих упражнений прописывать обязательно!

При отсутствии технических средств задания выполнять в тетради, аккуратным понятным почерком, писать ЧЕРЕЗ КЛЕТОЧКУ! В работе не должно быть помарок и исправлений. Фото или скрин выполненной работы должен быть четким, текст – полностью читаемым.

ВАЖНО!  Одинаково выполненные  задания у двух и более студентов оцениваться не будут!

Выполненные работы высылать на адрес 334@gloriainc.ru   до 15.00 текущего дня согласно Инструкции для студентов на сайте колледжа.

Lesson 1-2

Тема «Программное и аппаратное обеспечние»

Text 1

Hardware, Software and Firmware,.

The units that are visible in any computer are the physical components of a data processing system, or hardware. Thus, the input, storage, processing and control devices are hardware. Not visible is the software — the set of computer programs, procedures, and associated documentation that make possible the effective operation of the computer system. Software programs are of two types: systems software and applications software.

Systems software are the programs designed to control the operation of a computer system. They do not solve specific problems. They are written to assist people in the use of the computer system by performing tasks, such as controlling all of the operations required, to move data into and out of a computer and all of the steps in executing an application program. The person who prepares systems software is referred to as a systems programmer. Systems programmers are highly trained specialists and important members of the architectural team.

Applications software are the programs written to solve specific problems (applications), such as payroll, inventory control, and investment analysis. The word program usually refers to an application program, and the word programmer is usually a person who prepares applications software.

Often programs, particularly systems software, are stored in an area of memory not used for applications software. These protected programs are stored in an area of memory called read only memory (ROM), which can be read from but not written on.

Firmware is a term that is commonly used to describe certain programs that are stored in ROM. Firmware often refers to a sequence of instructions (software) that is substituted for hardware. For example, in an instance where cost is more important than performance, the computer system architect might decide not to use special electronic circuits (hardware) to multiply two numbers, but instead write instructions (software) to cause the machine to accomplish the same function by repeated use of circuits already designed to perform addition.

Exercise 1. Read and translate the text. Make up a glossary of 18-20 words and phrases.

Помните!

Лексика в глоссарии должна быть только в начальной форме и только по теме текста. В глоссарии не должно быть слов, похоже звучащих в русском и английском языках (interesting, music, gallery, sports и т.д.), слов и выражений нейтрального характера!

Exercise 2. Make up a summary of the text – 7-8 sentences. ВНИМАНИЕ! Пересказ составлять собственными словами от 3 л.ед.ч. с использованием лексики глоссария.

Lesson 3-4

Text 2

C:\Users\User\YandexDisk\Скриншоты\2020-04-30_12-14-25.png

C:\Users\User\YandexDisk\Скриншоты\2020-04-30_12-15-20.png

Exercise 1. Read and translate the text. Make up a glossary of 22-25 words and phrases.

Exercise 2. Answer the questions:

  1. What are the advantages of UNIX?
  2. Where is UNIX used now?
  3. Why UNIX security system is sophisticated?

ВНИМАНИЕ: необходимо дать развернутые ответы на вопросы своими словами, с использованием лексики глоссария текста. Вопросы можно задавать по адресу
linguistika@inbox.ru


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Задания для дистанционного обучения

Тестовые задания для дистанционного обучения по технологии для 5-7 класса...

Задание для дистанционного обучения

Тест первые русские князья 10 класс...

Задания для дистанционное обучение

Дополнительный матариал для самостоятельного обучения.youtube.com https://www.youtube.com/watch?v=6zZ2ML2QiTA  Что внутри батарейки и как она работает? ️ Часть 1 | Comfyhttps://www.you...

Задания для дистанционного обучения

Тест- карта №1по теме: «Азбука Морзе и сигналы «лис».  Задания на повторение пройденного материала для дистанционного одучения:1) Допиши телеграфные знаки к буквам: №з...

Задания для дистанционного обучения по русскому языку для 7 класса

В документе представлены задания для самостоятельной работы учащихся во время дистанционного обучения и методические рекомендации по их выполнению....

Домашнее задание для дистанционного обучения

Домашнее задание для дистанционного обучения....