Уроки английского языка по учебникам издательства Express Publishing
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

Урок по проблемам охраны окружающей среды с использованием учебника Ызщедшпре для 7 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon Save_the_plane1.doc29.5 КБ
Microsoft Office document icon Save_the_planet.doc21 КБ
Office presentation icon Save_the_planet.ppt1.02 МБ

Предварительный просмотр:

Класс 7

Учебник Английский в фокусе

Автор В.Эванс, Д.Дули, Ю.Ваулина, О.Подоляко

Страницы 78-79

 

Тема урока Save the planet!

Демонстрационный материал Power Point Presentation

На доске девиз урока : “If you’re not a part of the solution-you are a part of the problem”

Ход урока

Введение

Цели урока Освоение новых лексических единиц, активизация лексического запаса, развитие навыков аудирования

Образовательные Освоение речевых структур по предложению помощи, принятию и отказу.

 Развивающие развивать мышление, память, логику, воображение, самостоятельность.

Воспитательные формирование активной жизненной позиции по защите окружающей среды.

Введение

Good morning, dear friends!

In today’s lesson we’re going to speak about the environmental problems.

As you know the ecology situation is getting worse every day.

What would you do to stop the global warming?

Everyone should help our planet in every possible way.

So the aim of our lesson is to find the ways to improve the ecological situation

Основная часть урока

Now open your book at page 78

Here you can see a picture which shows the eco-helpers club.

Have you ever done similar activities and if so, when and where?

Let’s read the list of activities and try to guess about the meaning of any unknown words

Ex.1 p.78

Plant flowers

Recycle cans

Collect rubbish

Build nesting boxes

Teach the cycle of life

Clean out a pound

Teach the cycle of life

Read a book about ecology

What each person in the picture is doing?

Example

Dave is planting flowers

Student’s answers:

Sally is collecting rubbish

Andy is reading a book about ecology

Andy is teaching the cycle of life

Tim is building nesting boxes

………………………..

ex.2 p.78

Who is using the tools/equipment

write down the unknown words

a ladder - лестница

a hammer and nails- молоток и гвозди

a spade-лопата

a watering can- лейка

a rake- грабли

a net-сеть

gardening gloves- садовые перчатки

a plastic bag – пакет для мусора

Example

Sally is using a ladder to collect rubbish from the tree house.

Suggested answers:

Tim is using a hammer and nails to build nesting boxes.

Dave is using a spade to plant flowers.

Rose is using a net to clean out a pond.

Sally and John are using plastic bags for the rubbish.

…………………………..

Ex.3 p.78

Listen to the dialogue and try to guess what the term ‘eco-helpers’ means.

 And in this lesson I want to teach you how you could offer your help, how to accept or refuse someone else’s help

Write down the patterns in your copybook

Ex. 5 p.79

……………………………………..

now offer your help using the prompts

………………………………………

 Now, as you can organize an Eco-helpers group. Write a list of activities for the group for next weekend.

………………………………………..

can you read your list?

Заключение

As a homework I want to assign you the exercises from your Workbook

Первый уровень сложности (на отметку3) ex.1,2

Второй уровень сложности (на отметку 5) ex.1,2,3,4,5

 I want to finish our lesson with a song Save the planet!

…………………………………………



Предварительный просмотр:

Save the planet!

The fish in the sea are dying

From the pollution we create

We’ve got to ___________polluting

Before it’s too late.

Our planet is in trouble

It gets  worse every day

We have to ___________ our planet

In every possible way!

In the woods and forests

They’re cutting down the ____________

We’ve  got to save our forests

Everyone agrees

Everyone agrees

The hole in ozon layer

Is getting _____________every day

We’ve got to stop ________pollution

We have to find a way!

We have to find a way!

Save the planet!

The fish in the sea are dying

From the pollution we create

We’ve got to ___________polluting

Before it’s too late.

Our planet is in trouble

It gets  worse every day

We have to ___________ our planet

In every possible way!

In the woods and forests

They’re cutting down the ____________

We’ve  got to save our forests

Everyone agrees

Everyone agrees

The hole in ozone layer

Is getting _____________every day

We’ve got to stop ________pollution

We have to find a way!

We have to find a way!


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Save the planet! Aim : find the ways to improve ecology Idea : if you are not a part of the solution, then you’re a part of the problem.

Слайд 2

Save the planet!

Слайд 3

Acid Rain Vocabulary to learn: Burn petrol Emit toxic fumes Oxygen Reduce pollution levels Wipe out fish and plant species To poison trees and plants To cause serious damage Harmful to the environment

Слайд 4

Grammar must /mustn’t We ___________pollute the rivers We ___________recycle paper We ___________cut down trees We ___________throw the rubbish We ___________use unleaded petrol We ___________reduce the air pollution

Слайд 5

Answers : We mustn’t pollute the rivers We must recycle paper We mustn’t cut down trees We mustn’t throw the rubbish We must use unleaded petrol We must reduce the air pollution

Слайд 6

Tools &equipment инструменты и оборудование Ladder - лестница A hammer and nails - молоток и гвозди A spade - лопата A watering can - лейка A rake - грабли A net - сеть Gardening gloves - садовые перчатки A plastic bag - пакет для мусора

Слайд 7

Eco helpers! Vocabulary to learn: What’s up? The eco-helpers club Recycling Nesting boxes Volunteers

Слайд 8

Exercise 3 page 78 Hi Tim!_______________? I’ve joined the _____________. Sally collects rubbish for __________. I’ve been building ______________. We really need ____________.

Слайд 9

Answers : Hi Tim! What’s up? I’ve joined the ecology club. Sally collects rubbish for recycling . I’ve been building nesting boxes. We really need volunteers.

Слайд 10

Offering help Can I give you a hand + ing ? Can I help you to …? Would you like me to…? Do you need some help + ing ? Accepting Yes, please. Sounds great. Sure, thanks. Refusing No, thanks. I’m fine. No, I can manage, thanks. No, it’s OK, but thanks anyway!

Слайд 11

Example Can I give you a hand plant ing flowers ? Can I help you to plant flowers? Would you like me to plant flowers? Do you need some help plant ing flowers?

Слайд 12

Exercise 5 page 79 offer your help using the prompts: Recycle cans Collect rubbish Build nesting boxes Clean out a pond

Слайд 13

Song Save the planet! The fish in the sea are dying From the pollution we create We’ve got to stop polluting Before it’s too late. Our planet is in trouble It gets worse every day We have to help our planet In every possible way! In the woods and forests They’re cutting down the trees We’ve got to save our forests Everyone agrees Everyone agrees The hole in ozone layer Is getting worse every day We’ve got to stop air pollution We have to find a way! We have to find a way! Our planet is in trouble It gets worse every day We have to help our planet In every possible way! song


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка урока английского языка по учебнику В.П. Кузовлева, 7 класс с использованием ИКТ

Методическая разработка урока английского языка по учебнику В.П. Кузовлева для 7-го класса общеобразовательных учреждений к разделу «Do you have an Example to...

Урок английского языка по учебнику М.З. Биболетовой

Урок английского языка в 5 классе...

Планирование уроков английского языка к учебнику Spotlight 10 класс

Планы уроков к модулю "Strong ties" разработаны в краткой, сжатой форме при соблюдении концептуальной логики авторов учебного пособия. Поставлены цели и задачи урока, расписаны этапы урока, заданы нап...

Урок английского языка к учебнику "Английский в фокусе", 3 класс

Урок по теме "Школьные предметы" разработан с применением интерактивной доски. В ходе урока учащиеся должны усвоить названия школьных предметов и научиться вести элементарный диалог о любимых школьных...

Календарно-поурочное планирование уроков английского языка по учебнику Кузовлева (7 класс, 2011 год)

Этот материал поможет составить планирование по новому учебнику для 7 класса...

Примерный конспект уроков английского языка к учебнику FORWARD для 2 класса (тема: "A safary park" (Unit 22)) "

Эти два примерных конспекта уроков темы "Сафари-парк" были разработаны мною до появления авторских рекомендаций к учебнику FORWARD для 2 класса. Темы "Животные", "Дикие и домашние животные" бывают оче...