разработка урока с использованием интерактивной доски
презентация урока для интерактивной доски английского языка (5 класс) по теме

Разработка урока английского языка с использованием интерактивной доски. Тема: "Клуб Микки Мауса" . На уроке ребята повторяют изученный материал.

Лексические единицы: профессии, животные, прилагательные,спортивные игры

Грамматический материал: Present Simple, Past Simple, Future Simple, Вежливые советы should/shouldn’t, Модальныйглаголhave to/has to, Degrees of comparison, Глагол to be

Скачать:


Предварительный просмотр:

СРЕДНЯЯ ИННОВАЦИОННАЯ ШКОЛА №1

ИМ. М. АЙТХОЖИНА

МАСТЕР-КЛАСС

ПО ИСПОЛЬЗОВАНИЮ

ИНТЕРАКТИВНОЙ ДОСКИ

НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

ТЕМА: «ШКОЛА»

КЛАСС: 5 «А»

РАЗРАБОТКА УЧИТЕЛЯ

АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА:

 АРАКЕЛОВОЙ

ЕЛЕНЫ РОМАНОВНЫ

ПЕТРОПАВЛОВСК

2011 ГОД

  1. Предмет – английский язык
  2. Класс – 5 «А» (эксперимент по раннему изучению английского языка)
  3. Ф. И. О. педагога, № школы – Аракелова Елена Романовна, средняя инновационная школа №1 г. Петропавловска
  4. Программно-методическое обеспечение:
  1. Программа: эксперимент по раннему изучению английского языка (3 часа в неделю)
  2. Используемый учебник: Way Ahead 4, Printha Ellis and Mary Bowen, Macmillan Publishers Limited 1998 and 2004
  3. Видео материал: http://www.english-cartoons.com/;  http://tea4er.ru/, http://nota.triwe.net/.
  1. Тема урока: School rules.
  2. Цель урока: закрепление изученного материала, ознакомление с новым лексическим и грамматическим материалом.

Задачи урока.

Образовательные:

  1. Автоматизировать уже изученные лексические единицы;
  2. Автоматизировать грамматический материал (should / shouldn’t);
  3. Совершенствовать навыки аудирования, письма, чтения;
  4. Овладеть приемами работы с интерактивной доской;
  5. Совершенствовать навыки работы с флип-чатами;
  6. Установить межпредметные связи (английский язык, информатика).

Развивающие:

  1. Развивать и совершенствовать навыки чтения, говорения, аудирования;
  2. Развивать и совершенствовать диалогическую и монологическую речь;
  3. Развивать слух, зрительную память и логическое мышление;
  1. Развивать чувство языка на основе интерактивных упражнений и наглядности.

Воспитательные:

  1. Расширить кругозор на основе установления межпредметных связей;
  2. Привить любовь к своей школе, её правилам и традициям.
  3. Научить давать вежливые советы.
  1. Оборудование: Интерактивная доска. Флип-чаты с заданиями. Видеозапись песни «If You Are Happy». Фрагмент видео-урока (Schoolbag). Компьютерное приложение к учебнику Way Ahead 4 (Unit 7).

Лексические единицы:

  1. to eat sweets, to drink cola, to play football, to do morning exercises, to go in for sports, to go for a walk, to go to the swimming pool, to eat cakes, to watch TV
  2. pen, pencil, book, ruler, pencil case, rubber
  3. school uniform, to put on, to wear, school rules, corridor, stairs, cloths(dress, trousers, shirt, skirt, blouse, suits

Грамматический материал:

  1. Present Simple, Past Simple, Future Simple
  2. Вежливые советы should/shouldn’t
  3. Модальный глагол have to/has to

The course of the lesson

I. Warm-up

1). Good morning boys and girls! Today we have guests at our lesson. Say “good morning” to them! Sit down, please!

2). The theme of our lesson is “School”.

  1. At the lesson we’ll repeat the verbs “should” and “shouldn’t”.  
  2. We’ll learn school rules, do some exercises and speak about school uniform.
  3. Is it interesting for you? Are you ready?
  4. Good! Let’s start the work!

3). Answer my questions, please!

  1. What is the weather like today?
  2. What was the weather like yesterday?
  3. What will the weather be like tomorrow?
  4. Well done!
  5. Tell me, please, how are you today?

4). Are you happy? – Yes, you are. Let’s sing our song “If You Are Happy”

Video “Happy song”

 

II. Revision the modal verbs “should/shouldn’t”.

Slide 1

Look at the board. Here you can see a boy. He smiles. But he isn’t happy, because he is too fat.

Give your advices to him. What should or shouldn’t he do.

For example: He should eat vegetables.

Well done!

If the boy follows your advices, he’ll become slimmer and healthier.

III. New words “What’s in your schoolbag?”

If you want to be clever, you have to go to school. It’s a fact!

What is necessary to take to school? What things are there in your schoolbag?

Video “Module 1

What’s in your schoolbag? Let’s take a look!

What’s in your schoolbag? Let’s take a look!

What’s in your schoolbag? Let’s take a look!

A pen, a pencil, a rubber, a book!

Slide 2

Look at the board. Unscramble the words and write them.

Good for you!

IV. New grammar material – Have to.        

Slide 3

1). At school we have to follow some rules. Here the rules of our school.  Some words are missing. Can you put them back on the board?

Well done!

Slide 4

2). And now, please, answer some questions.

First, read the question then answer it.

Now let’s have a rest. 

Close your eyes. Open your eyes. Wink.

One, two, three, four

Look at the window, look at the door,

Look at the ceiling, look at the floor.

One, two, three, four.

Slide 5

3). Look at the rule. We use the verb “have to” with pronouns “I, you, we, they”. But with pronouns “he, she, it” we use “has to”.

Is it clear?

4). Let’s do some exercises.

Way Ahead 4 (Unit 7)

5). Answer my question. What do you have to wear at school? – School uniform.

Slide 6

What school uniform do you have to wear at our school?

Look at these pictures and make up your own sentences.

Good!

6). Look at these photos. What’s wrong in children’s uniform? Can you guess who are they?

Slide 7-10

V. Marks

Today you have the following marks.

VI. Home task.

Ex. 1-3, p. 39

Open your workbooks. Let’s clear up the tasks.

Our lesson is over! Thank you for your work!



Предварительный просмотр:

СРЕДНЯЯ ИННОВАЦИОННАЯ ШКОЛА №1

ИМ. М. АЙТХОЖИНА

ОТКРЫТЫЙ УРОК

ПО ИСПОЛЬЗОВАНИЮ

ИНТЕРАКТИВНОЙ ДОСКИ

НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

ТЕМА: «Mickey Mouse

Club House»

КЛАСС: 5 «А»

РАЗРАБОТКА УЧИТЕЛЯ

АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА:

 АРАКЕЛОВОЙ

ЕЛЕНЫ РОМАНОВНЫ

ПЕТРОПАВЛОВСК

2011 ГОД

Предмет – английский язык

  1. Класс – 5 «А» (эксперимент по раннему изучению английского языка)
  2. Ф. И. О. педагога, № школы – Аракелова Елена Романовна, средняя инновационная школа №1 г. Петропавловска
  3. Программно-методическое обеспечение:
  1. Программа: эксперимент по раннему изучению английского языка (3 часа в неделю)
  2. Используемый учебник: Way Ahead 4, Printha Ellis and Mary Bowen, Macmillan Publishers Limited 1998 and 2004
  3. Видео материал: http://www.english-cartoons.com/;  http://tea4er.ru/, http://nota.triwe.net/, www.disney.ru 
  1. Тема урока: “Mickey’s Club” (revision).
  2. Цель урока: закрепление изученного материала, применение лексических единиц и грамматики на практике.

Задачи урока.

Образовательные:

  1. Автоматизировать уже изученные лексические единицы;
  2. Автоматизировать грамматический материал (should / shouldn’t);
  3. Совершенствовать навыки аудирования, письма, чтения;
  4. Овладеть приемами работы с интерактивной доской;
  5. Совершенствовать навыки работы с флип-чатами;
  6. Установить межпредметные связи (английский язык, информатика).

Развивающие:

  1. Развивать и совершенствовать навыки чтения, говорения, аудирования;
  2. Развивать и совершенствовать диалогическую и монологическую речь;
  3. Развивать слух, зрительную память и логическое мышление;
  1. Развивать чувство языка на основе интерактивных упражнений и наглядности.

Воспитательные:

  1. Расширить кругозор на основе установления межпредметных связей;
  2. Научить давать вежливые советы.
  1. Оборудование: Интерактивная доска. Флип-чаты с заданиями. Видеозапись песни «Hockey Pockey». Фрагменты мультфильма “Mickey Mouse Club House”.  Компьютерное приложение к учебнику Way Ahead 4 (Unit 7).

Лексические единицы:

  1. Professions
  2. Animals
  3. Sport games
  4. Irregular verbs

Грамматический материал:

  1. Present Simple, Past Simple, Future Simple
  2. Вежливые советы should/shouldn’t
  3. Модальный глагол have to/has to
  4. Degrees of comparison
  5. Глагол to be

The course of the lesson

I. Warm-up

Good morning boys and girls! Today we have guests at our lesson. Say “good morning” to them! Sit down, please!

Today we have an unusual lesson. We’ll repeat the material of 8 units with the help of cartoon’s characters. Who are they? Look at the board!

Video “Mickey Mouse Club House” (the beginning)

With Mickey’s friends we’ll visit their school. Next we’ll go to Grammarland with Minnie. Mickey will show us their sports centre and at last will go to the Zoo with Daisy.

During the lesson I’ll give you cards for your correct answers.

Is it interesting for you? Are you ready?

Good! Let’s go!

II. Revision the theme “Professions”

Slide 1

Look at the board. We are at Mickey’s School. The theme of their lesson is “Profession”.

Slide 2

Please, help Goofy to choose the profession. There are a lot of professions in the world. Can you name them?

Slide 3

What do you know about profession? Listen to the text and write the correct numbers.

Text

  1. A person of this profession should be very sociable and kind. His work is connected with books. People come here to take books for reading.
  2. This specialist cures teeth. He should be very responsible.
  3. This specialist should be very intelligent and love children.
  4. This profession is very important. A specialist of this profession helps us when we have illnesses.
  5. It’s usually a woman. She doesn’t work. But she has a lot of work at home. She should cook, wash and clean the house.

Keys

  1. A dentist 2
  2. A doctor 4
  3. A teacher 3
  4. A librarian 1
  5. A housewife 5

Slide 4

Goofy wants to know more about professions.

Please, answer his questions:

  1. Who drives a car or a bus?
  2. Who sells different things in a shop?
  3. Who treats people?
  4. Who plays in a theatre?
  5. Who has his own business?

Look! Goofy wants to be a businessman.

III. Revision of the modal verbs “should” and “shouldn’t”.

Slide 5

All professions require definite traits of character. Here are given a list of traits.

Sociable

Creative

Friendly

Unpleasant

Intelligent

Responsible

Rude

Impolite  

Which of them are the most important and necessary for businessman? Help Goofy! Give him your advice.

Use the verbs “should” or shouldn’t” in your sentences.

Slide 6 (picture)

Goofy: “Thank you for your help”

IV. Revision of the verb “to be”.

Slide 7 (picture)

Minnie: “Hello! My name is Minnie. I invite you to Grammarland. It is near Mickey’s Club. I prepared some tasks for you. Are you ready? Let’s go!”

Slide 8

First of all remember the forms of the verb “to be”. You should fill in “am, is, are” in the given text.

Invitation

Hello! My name ___ Minnie. I ___ from Mickey’s Club. I live near the Grammarland. Grammarland ___ not very big. But there ___ many castles, houses there. Grammarland ___ old. A lot of people visit Grammarland because they want to improve their English. Welcome to Grammarland!

V. Revision “to be going to”

Slide 9

Now you should answer the question: “What are you going to do in Grammarland?”

The phrases on the board will help you.

Phrases: learn English, sleep, fly, sing English songs, jump, improve English, swim, do exercises, translate texts, learn English poems, read Russian books, play games.

VI. Revision the Past Simple Tense.

Slide10

Now, read about Donald and Pluto. Underline the correct words.

Yesterday, Donald and Pluto is/were in the park. It were/was cloudy but it isn’t/wasn’t cold. First they played/are playing on the swings. Next they walked/walk across the bridge. Donald climbs/climbed onto the boat and jumped/is jumping into a puddle. Donald and Pluto often/never play in the park. Sometimes/Never they go/went to the sports club.

Slide 11

Minnie: “Thank you for your work! Good for you! Now, Donald is waiting for you at our theatre.”

VII. Revision of the degrees of comparison.

Slide 12

Hello! I’m Donald! We are in front of the theatre now. All characters are different. Compare them!

Slide 13

Who is the tallest (funniest)?

Who is the smallest (fattest)?

Who is the prettiest

Who is smaller, Piglet or Chip?

Who is taller, Shrek or Goofy?

Who is happier, Mickey or Shrek?

Who is thinner, Tom or Jerry?

Who is funnier, Donald or Donkey?

Well done! Now, let’s have a rest!

Video “Mickey’s Exercises” and song “Hockey Pockey”

VIII. Revision of the theme “Kinds of sports”

Slide 14

Hello! My name’s Mickey Mouse! Let’s go to our sports centre!

What games shall we play?

Shall we play ____ ? – No, let’s play _____ .

Make up your own dialogues.

IX. Revision the phrase “to be fond of something”

Slide 14,15

Look! Our characters are fond of sports. As for me I’m fond of tennis, and you?

X. Revision the theme “Animals”

Slide 16

Hello! I’m Daisy! Do you like animals? Let’s go to Mickey’s Zoo!

Slide 17

There are a lot of animals at our Zoo. Can you find them?

Slide 18

Write the words correctly.

Slide 19

 Do you know wild and domestic animals? Make two lists.

XI. Results

Slide 20

Now, please, count your cards. Who is the best player in your form?

The best pupil is ______. His/Her present is Mickey’s puzzle.

XII. Homework

Repeat the words and grammar material of 8 units. On the next lesson we’ll write the revision test 2.

Thank you for your work!

Video “Mickey Mouse Club House” (final song)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Разработка урока английского языка в 8 классе "Do you feel like travelling"с использованием интерактивной доски

Представленный урок относится к серии занятий  по теме «Do you like travelling?», предусмотренных УМК «English» для 8 класса авт. Кузовлев В.П., Лапа Н.М. и др. (Lesson6, Unit3). Урок носит комму...

Методическая разработка использования интерактивной доски на уроках русского языка по теме "Наречие" в 7 классе

Материал может быть использован как на отдельно взятом уроке по теме «Наречие», так и на нескольких уроках по данной теме. Он включает в себя три раздела: сведения о наречии как части речи, правописан...

Методическая разработка урока с использованием интерактивной доски SMART по теме: «Способы задания функции» или «Математические портреты устойчивых закономерностей, познаваемых человеком»

Организационная информацияФИО учителяБабкина Лариса АлександровнаМесто работы          МБОУ Суховская СОШДолжностьучительПредметалгебраКласс...

Разработка материалов для урока с использованием интерактивной доски smart

Класс  5Тема урока:  «Путешествие.Транспорт»Технология :  Урок- игра...

Разработка урока английского языка 2 класс с использованием интерактивной доски IQ Board Тема: «Праздник зверей»

Данный материал  позволяет повторить знание алфавита, лексики по теме "Животные". В разработке заложен мультфильм про тигренка и игра-пазл на развитие памяти....

Разработки к уроку с использованием интерактивной доски

Материал к уроку в 3 классе к учебнику Кауфман на тему "Present Simple tense" для интерактивной доски...

3. Использование интерактивной доски интерактивной доски в образовательном процессе на примере преподавания предмета МУЗЫКА

Пояснительная записка. Мастер-класс был проведен в апреле 2012 года в рамках проведения недели передового педагогического опыта в МБОУ Игримской СОШ № 1. Цель: Заинтересовать слушателей возможностями ...