открытый урок по теме "I come from the future"
презентация к уроку (английский язык, 6 класс) по теме
Открытый урок по теме "I come from the future", Happy English.ru 6 класс
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
konspekt_uroka_v_6_a_klasse_otkrytyy.doc | 69 КБ |
i_come_from_the_future.ppt | 1.11 МБ |
Предварительный просмотр:
Конспект урока в 6 А классе
Тема урока: I come from the future
Речевой материал урока: Vocabulary on the Topic;
Текст для чтения “Rob's story”
Грамматический материал урока: Irregular verbs
Главная цель урока: развитие умений краткого пересказа, интерактивных умений, формирование грамматических навыков, развитие умений монологической речи, тренировка лексических навыков.
Развивающий компонент цели: развитие языковых и речевых способностей учащихся, развитие готовности к коммуникации.
Образовательный компонент цели: расширение лингвистического кругозора учеников (в рамках знаний по теме).
Воспитательный компонент цели: воспитания культуры общения и потребности в практическом использовании языка в различных сферах деятельности и поддержания интереса к учению.
Задачи урока:
1. тренировать произносительные навыки учащихся
2. обучать новой лексике с опорой на картинки
3. познакомить с лексикой, обозначающей различные эмоции, и обеспечить ее отработку в серии языковых и речевых упражнений
4. использовать ситуацию текста " I come from the future " в качестве опоры для развития следующих умений:
- поиск нужной информации
- умение передавать основное содержание по опорам
5. обучать поиску необходимой информации в тексте
6. продолжить закрепление грамматического материала неправильные глаголы в Past Simple на практике
Lesson Plan
№ | Stage | Purpose | Activity | Cl. M. | Time | Other | |
Teacher’s activity | Student’s activity | ||||||
1 | Greeting | To create warm and trustful atmosphere in the class | - Stand up, please! Good afternoon, boys and girls! - How are you today? - Sit down, please! - What day is it today? - What date is it today? - What is the weather like today?, etc. -Today we are going to read and try to retell some facts about USA, to make some exercises, to revise vocabulary | Children greet the teacher! Fine, thanks! Answer the teacher’s questions | T- Cl | 2 min | The teacher asks several pupils. |
2 | Warming up Activity | To create English-speaking atmosphere To revise and enlarge students active vocabulary. To practice some grammar skills | - Lets start our lesson. And who is absent today? - Are you ready to work? Good - Open your books at page 202. Unit 11, lesson 1. - What is the title of this lesson? - About whom are we going to speak? - Ex 1 p. 202 repeat the words after the speaker. Try to read in a chain. - Try to guess: What happened to Rob in 1599? | Answer the teacher’s questions Children repeat after the speaker and then read in a chain | T-P1, P2 ... | 5 min | warm-up |
3. | The presentation of new words | To know new words and expressions | - Роб попал в прошлое. Как вы думаете, какие эмоции он испытывает? - Now look at the blackboard and try to match the faces with the emotions. - Look at the pictures and try to guess what emotions are that? | Children try to answer the questions. Выполняют задание у доски | T -Cl T- P.1, P.2., ... | 3 min | The tasks on the blackboard Pictures with the emotions |
Exercises | To revise and train previous vocabulary | - Look at the slide. Read the task and try to make the exercise in groups. You divided into three groups. - You should make the questions and answer them. For example: | Pupils make tasks together in groups and then read their answers Pupils have situations | T- P1-5, P6-12 | 4 min | The task on the slide | |
4. | Listening | To develop auditory (perceptive) skills | - Now listen to the dialogue and choose the correct answer. Look at the slide. | Children listen to the dialogue attentively and answer the questions. | T-Cl.... | 2 min | The task on the slide |
5. | Reading activity | To read the dialogue | - You should read the dialogue "Rob and old man" again and then answer the questions | Pupils work in pairs and then all together. A answer the questions. | P1-P2, P3-P4... | 4 min | The task on the slide |
6. | Grammar revision | To revise the Past Simple | - Now look at the slide and try to fill in the gaps with the verbs. - You should read the verbs in a chain and then retell them | Pupils work individually Children read the verbs | T – P1, P2… | 5 min | The task on the slide |
7. | Reading activity | To read the text | - Ex. 7 p.204 Now you are going to read the text "Rob's story" and then mark the sentences true or false. | Pupils work individually Answer the questions | T – P1, P2… | 7 min | The task on the slide |
8. | Exercise after reading the text | To find information in the text | - Ex 8 p.205 Now you find information in the text and answer the questions. | Pupils work in pairs and then all together | 5 min | The task on the slid | |
9. | Summarizing | To repeat what had been studied at the lesson | Thank you for your work. -So let’s remember what have we done during the class? Was it difficult for you to understand the texts? | Listen to the teachers suggestions | T- Cl | 2 min | Revision |
10. | Home task | To instruct the children in doing homework | Tell and explain the h/t | Write down the task given. | T- Cl | 1 min | |
11. | Putting marks | To tell the results of the class activity | Put the marks. Explain them. Good-bye for now! | Listen to the teacher’s remarks. Tell bye. | T- Cl | 1 min | The register |
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка открытого урока на тему "Recent Developments & the Future of IT\'\' для студентов 4-ого курса специальности "Программное обеспечение вычислительной техники и автоматизированных систем"
Методическая разработка урока(деловая игра)Светлана Ерофеева, преподаватель английского языка УКСИВТ ol.png Содержание методической разработки Пояснительная записка Методиче...
Презентация "Where do the names of places come from?"
Презентацию можно использовать при изучении темы "Where do the names of places come from?" в 9 классе...
Разработка открытого урока 3 класс по теме "Christmas is coming"
Разработка урока предназначена для использования на итоговом уроке по теме "Рождество", учебник М. З. Биболетова...
Where do the names of the days of the week come from?
Презентация к уроку английского языка "Дни недели" для 3-5 класса....
Letter from the Future
Разработка урока по обучению учащихся средних классов чтению и устной речи....
Starlight 5. Module 4. Come rain or shine. Конспект открытого урока на тему «Завтрак в разных странах»
Практическая цель: совершенствование навыков устной речи по теме «Еда и напитки. Завтрак». Задачи: 1) научить употреблять слова, выражающие количество в устной речи; 2) научить понимать и употребля...