Главные вкладки

    Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 5 класса суглубленным изучением английского языка
    тест по английскому языку (5 класс) на тему

    Палагута Ирина Александровна

    Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 5 класса школ с углубленным изучением английского языка

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Контрольная работа по английскому языку в 5 классе (углубленное  изучение) - 2 четверть (учебник И.Н.Верещагина 4)

    Listening  Comprehension  

    Прослушай текст 2 раза, выбери правильный вариант ответа и обведи его.

    1. Sarah was born.

        a) in Spain;

        b) in Italy;

        c)  in England.

    2. Her parents moved to…

        a) Cairo;

        b) London;

        c) Frankfurt.

    3. Most people speak… in Egypt.

         a)  English;

         b)  Turkish;

         c)  Arabic.

    4. When she arrived she… people.

         a) didn’t understand;

         b) understood everything;

         c)  sometimes understood.

    5. She learnt Arabic very quickly, because…

         a) she wanted to be the best student;

         b) she wanted to buy a car;

         c) her friends helped her.

    6. She helps her parents…

         a) to cook lunch;

         b) to ask for things at the restaurants;

         c) to water flowers.

    Reading

    Прочитай  текст и выполни задание.

       This is George. He lived in Africa. He was a good little monkey and always very curious (любопытный).

        One day George saw a man. The man  had a large yellow hat on. He saw George too.

        “What a nice little monkey”, he thought. “I would like to take him home with me.” He put his hat on the ground.

        George was curious: he came down from the tree to look at the large yellow hat.

         George thought: “It is nice to have this on my head”. He picked it up and put it on. The hat covered (закрыла) George’s head. He couldn’t see. The man picked him up quickly and put into the bag. George was caught (был пойман).

        В каждом задании (1- 8) обведи букву (a, b, c или d), соответствующую выбранному тобой варианту ответа. Занеси ответы в таблицу.

    1. Who was George?

         a) a dog                                              c) a monkey

         b) a kitten                                          d) a parrot

    2. Where did George live?

         a) in Russia                                         c) in America

         b) in Africa                                         d) in England

    3. What kind of monkey was George?

         a) big                                                   c) curious

         b) bad                                                 d) angry

     4. Whom did George see one day?

         a) a girl                                                c) a woman

         b) a boy                                               d) a man

     5. What did the man have on?

          a) a red cap                                        c) a black coat

          b) a yellow hat                                   d) a grey suit

      6. What did he want to do with the monkey?

          a) to take him home                         c) to take him to school

          b) to take him to the shop               d) to take him to the party

       7. Where did the man put his hat?

           a) on the bag                                      c) on the car

           b) into the box                                   d) on the ground

        8. Why did George come down from the tree?

            a) to buy the hat                                c) to play with the hat

            b) to take a look at the hat              d) to try on the hat

       

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    Use of English

    Прочитай текст, выбери правильное слово, чтобы заполнить пропуски.

          Hi! I am a little mouse. My name is Micky. I live with my family in a very nice park under a tree. Last week I (1)________five. My Mum and Dad (2)________me  a big box. I opened (3)__________and saw(4)__________tasty things there: apples, bananas, oranges, cheese and sweets. Then my little brother gave me six carrots. It was the (5)_________day in my life.

          (6)________the evening my friends came.  They had (7)______beautiful presents for me.

            Then they played different games, ran about the house and  sang funny(8)_________. As for me, I ate and ate and ate… I was happy.

             Next morning I was ill. I had a terrible stomachache. Do you know why? Right! I ate so much food that I’m never going to do it again!

     

    1. a) am                    b) was                        c) will be

    2. a) give                  b) gives                      c) gave

    3. a) it                       b)she                          c) her

    4. a) many                b) much                     c) any

    5. a) happy               b) happiest                c) happier

    6. a) on                      b) at                           c) in

    7. a) no                      b) some                     c) any

    8. a) sings                  b) song                      c) songs

    Writing

    Напиши письмо другу о своем доме (квартире). Помни о правилах написания письма.

    Для учителя

    Текст для аудирования

                                                            Learning Languages  

         Sarah was born in England but when she was ten years old her parents moved to Cairo in Egypt. Sarah likes  living in Egypt  but it is very different from living in England.                                                                                                                  

           Most people speak Arabic not English. When Sarah first arrived she didn’t understand what people said to her. But she took lessons in Arabic. She worked hard, because she wasn’t lazy. She learnt Arabic very quickly because her friends helped her. Now when she goes to the shops  or to a restaurant  with her parents she helps them to ask for things.

    Ключи: I. 1. c; 2. a; 3. c; 4. a; 5. c; 6. b.

                        II. 1. c; 2. b; 3. c; 4. D; 5. b; 6 a; 7. d; 8. b.

                        III. 1. d; 2. c; 3. a; 4. a; 5. b; 7. b; 8. c.


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка

    Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...

    Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка

    Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...

    Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка

    Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...

    Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 5 класса суглубленным изучением английского языка

    Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 5 класса школ с углубленным изучением английского языка...

    Контрольная работа для учащихся 8 класса (углубленное изучение английского языка)

    Данная работа предназначена для учащихся 8 класса, работающих по учебнику Spotlight 8, Данная работа содержит задания на следующие правила:1) прилагательные по теме "Traits of character"2) словообразо...

    контрольные работы к учебнику Афанасьевой "English 9" для школ с углубленным изучением английского языка

    4 контрольные работы по каждому unit к учебнику Афанасьевой, Михеевой "English 9" для школ с углубленным изучением английского языка...