Scenario “Moscow through history”
презентация к уроку по английскому языку по теме
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
A formula for success HARD WORK + ENTHUSIASM + LOVE OF YOUR WORK + SENSE OF HUMOUR = SUCCESS
Objectives : 1)to analyze different sources of literature about the history of Russia, to get some necessary information about Moscow history; 2) to enrich and extend students’ knowledge, outlook about Moscow; 3) to revise the material, to give additional information about different important historical events of Moscow history; 4)to give different samples of using theoretical materials in studying section “Moscow through history.”
Цель урока: развитие учебно-коммуникативных умений по теме: « Moscow » на английском языке. Практические задачи: Образовательные: - формирование интереса к историческому прошлому Москвы и умение высказываться по-английски по теме « Moscow »; - ак тив изация лексики по теме “ Moscow through history ” ; - закрепление умения чтения [ v ], [ w ],[ h ]; - совершенствование техники чтения вслух и про себя; - обучение изучающему чтению; - активизация лексики по речевым видам деятельности – чтение, говорение, аудирование; - подготовка учащихся к устному высказыванию по теме “ Moscow through history ”; обучение учащихся работе в сотрудничестве, в коллективе. Развивающие задачи: - развитие умения монологической речи; - развитие логического мышления, памяти, внимания; развитие умение сопоставлять, давать оценку, выражать своё мнение на английском языке. Воспитательные задачи : - воспитывать чувство любви и гордости к городу Москве, к истории страны и бережное отношение к памятникам архитектуры Москвы; -воспитывать умение выслушивать собеседника, вежливому реагированию в различных ситуациях общения; - воспитывать интерес к российской культуре.
Оборудование: Махмурян К.С., Мельчина О.П. Москва/ Moscow : Учебное пособие для 10-11 кл . общеобраз . учрежд . – Обнинск: Титул, 2010, компьютер, презентация к уроку “ Moscow through history ”, проектор, экран, плакаты – достопримечательности Москвы, плакат- схема «Кремль».
Этап урока, его задачи и длительность Организационный момент. Приветствие. Фонетическая зарядка. 10 минут Деятельность учителя Good afternoon, boys and girls, sit down, please. I am glad to see you. How are you today? I am fine, thank you. Phonetic Exercises: Say with the teacher: I. [v] vest, very, voice, vast, vote. [w] well, west, wave, why, work. [h] hit, history, how, habit, house . II. 1. I’ve never heard of Steve. 2. I’ve given Vic the best of advice. 3. One word to the wise. 4. We’ll walk whatever the weather. III. Oh, wind, why do you never rest? Wandering, whistling to and fro? Bringing rain out of the west From the dim north bringing snow? IV. Look at the screen. Read the words. Match the names and the pictures. Red Square, the Kremlin, St. Basil’s Cathedral, the Bolshoi Theatre, the Tretyakov Gallery, the Armory Chamber, the Tsar Bell, the Tsar Cannon. Деятельность Учащихся Good afternoon, Elena Vladimirovna ! We are glad to see you too! We are OK, thanks. And how are you? Формы работы, дополнительные материалы T - P Фронтальная форма работы
Этап урока, его задачи и длительность Речевая разминка. Деятельность учителя And now let’s play the game “COMPLIMENTS- ADJECTIVES”. The first player should say why he likes Moscow: “Dear friends, everybody knows that Moscow is a very beautiful city. Would you like to tell about Moscow good things? It must be only adjectives. Let us tell why we like, we are proud of Moscow”. The player who tells the last compliment will be the winner. Please, don’t repeat the same things twice! Деятельность Учащихся I can say, “I like Moscow because it is stately. I am proud of Moscow because it is ancient. Формы работы, дополнительные материалы P - P
Этап урока, его задачи и длительность Введение в сюжетную линию к серии уроков об истории Москвы, привлечение интереса учащихся. Деятельность учителя James has sent an e-mail to us. You know that he dreams of visiting Russia, Moscow. But he can’t arrive so soon. He asks to help him to decode the secret message and find the mysterious treasure. He writes that our adventure will connect with the mysterious library of Ivan IV the Terrible and the box for charter about accession to the throne of tsar Ivan IV Vasilyevich. Т oday we should start our journey and find the key word. It is connected with the mysterious treasure. Your knowledge about the history of Moscow will help you to cope with a task. Could you guess what the topic of our lesson is? Деятельность Учащихся P1 The History of Moscow! P 2 The historical Moscow ! Формы работы, дополнительные материалы T-P
Этап урока, его задачи и длительность Сообщение темы, цели, задач урока. Деятельность учителя Yes, today we’ll speak about the history of Moscow. You will know more about historical places, historic events, famous people in Moscow’s history. And you should find out where the mysterious treasure is. Let ’ s start our adventure . (используется проектор) (на экране представлена рубрика Did you know that … информация подготовлена из учебника «Москва» стр. 30 Introduction ) Деятельность Учащихся Учащиеся читают утверждения из рубрики; задают по цепочке вопросы, начиная со слов: did you know / when / where / who и отвечают на вопросы Did you know that the territory of Moscow was inhabited 4,000 – 6,000 years ago? When did Moscow become the capital city of the Great Moscow Principality and of all Russian lands? When was printed the first book in Moscow? Формы работы, дополнительные материалы P-P P1,2,3,4 T-P
Этап урока, его задачи и длительность Деятельность учителя Good for you. Do you remember what James has mentioned in his e-mail? Деятельность Учащихся James has mentioned about Russian history, about past! P2 He asks to help him to decode the secret message and find the mysterious treasure. P3 We should start looking for the mysterious treasure ! Формы работы, дополнительные материалы P1-P2-P3
Этап урока, его задачи и длительность Основная часть 30 минут Обучение изучающему чтению. Деятельность учителя Let’s open your text-books at page 31 Exercise 1. Read text A. “History of Moscow and Muscovy” and divide it into paragraphs. And now answer the questions: 1. When and where was Moscow first mentioned? 2. Who is considered the founder of Moscow? 3. When was Ivan Kalita appointed chief tax collector? 4. Who defeated the Mongol army at the Battle of Kulikovo ? 5. Who started the reconstruction of the Kremlin in stone and put brick walls around the Kremlin and Kitay – Gorod ? 6. What was built at the end of the 16th century? Деятельность Учащихся Учащиеся выполняют задание 1., разделив текст на параграфы, учащиеся отвечают на вопросы учителя: 1. Moscow was first mentioned in chronicles in 1147. 2. Prince Yury Dolgoruky . 3. In the 14th century. 4. Dmitry Donskoy . 5. Ivan III. 6. Another wall was built around the Kremlin, Kitay-Gorod , Beliy Gorod . Формы работы, дополнительные материалы T-P
Этап урока, его задачи и длительность Деятельность учителя And now look through the text again and answer the question: What do these figures 1) 1147; 2) 14; 3) 50; 4) 16; 5) 30; from text A stand for? Read text A again and find the words for the following definitions. So, you have done these exercises successfully. What can you tell us about the founder of Moscow? What for? Деятельность Учащихся Учащиеся выполняют задание 3. c .31 Учащиеся выполняют задание 2 c . 31 Prince Yury Dolgoruky constructed a series of fortifications along the left bank of the Moskva River. These original structures were the beginning of the Kremlin. Формы работы, дополнительные материалы T-P
Этап урока, его задачи и длительность Деятельность учителя Look at the screen: if you fill in the gaps right you can decode the first key word. It was built as an island… as it was surrounded by water: by the … … and the Neglinnaya River, which is now under the ground. It is the heart of Moscow. The heart of Moscow is the …. Деятельность Учащихся It was built as an island fortress as it was surrounded by water: by the Moskva River and the Neglinnaya River, which is now under the ground. It is the heart of Moscow. The heart of Moscow is the Kremlin . Формы работы, дополнительные материалы T-P P-T P-P
Этап урока, его задачи и длительность Обучение говорению. Устные высказывания учащихся. Деятельность учителя You’ve decoded the first key word. It’s “the Kremlin”! And now you should know more about the history of the Kremlin. Look at the map of the Kremlin. (на доске, в учебнике на стр. 42 есть карта) There are a lot of sights: monuments, cathedrals, palaces, towers. You should find the famous historical monuments. Tell us what you remember about their history. Деятельность Учащихся Учащиеся называют по карте Кремля достопримечательнос-ти , комментируя, что им известно о них, делятся мнениями о том, что их впечатляет больше всего, используя в ответах выражения стр. 43 To my mind/ if you ask me/ As for me/……..etc из учебника . Формы работы, дополнительные материалы T-P
Этап урока, его задачи и длительность Заключительная часть. Подведение итога урока. Домашнее задание. Выставление отметок. 5 минут Деятельность учителя But unfortunately we should finish our lesson, let’s summing up. What have you known from our lesson? Деятельность Учащихся P1.Today we’ve known more about the history of Moscow and Muscovy. P2. About Russian rulers, architecture. P3. About the main historical events in Moscow! P4. We’ve known more about historical places, historic events, famous people in Moscow’s history. Формы работы, дополнительные материалы T-P
Этап урока, его задачи и длительность Деятельность учителя Деятельность Учащихся P5. Ivan III started the reconstruction of the Kremlin in stone and put brick walls around the Kremlin and Kitay – Gorod . At the end of the 16th century, another wall was built around the Kremlin, Kitay – Gorod and Beliy Gorod . P6. And we’ve found the the first key word. It’s “the Kremlin”! Формы работы, дополнительные материалы T-P
Этап урока, его задачи и длительность Деятельность учителя It’s very important to know, remember the history of our Great Country! But our journey will continue next time! Next time you’ll know more about the Kremlin, the history of the Kremlin, about Ivan IV the Terrible and his mysterious library and the box for charter about accession to the throne of tsar Ivan IV Vasilyevich. At home you should make a report about sights of Moscow you like or about famous persons of ancient Moscow. Good luck. And now some words about your marks. Good-bye Деятельность Учащихся Thanks Good-bye Формы работы, дополнительные материалы T-P
Thank you for your attention and participation!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Scenario "My favourite city"
Scenario of the lesson 1)to analyze different sources of literature about the history of Russia,to get some necessary information about Moscow history;2) to enrich and extend students’ k...
Scenario “Appearance"
Scenario "Appearance"...
SCENARIO "TV ADVERTISING PROS AND CONS"
SCENARIO OF THE LESSON "TV ADVERTISING: PROS AND CONS"...
PRESENTATION “Moscow through history”
“Moscow through history”...
План-конспект обобщающего урока по теме: «Moscow through history»
План-конспект обобщающего урока по теме: «Moscow through history», 10 класс....
Through the pages of the History of the Great Patriotic War.
Through the pages of the History of the Great Patriotic War...
Ссылки YouTube-канал школы, группы Медиа7 Когалым (vk.com), History Team (vk.com), History Team Dzen
С целью обобщения, распространения и освещения деятельности школы веду YouTube-канал школы, группы Медиа7 Когалым (vk.com), History Team (vk.com), History Team Dze...