План урока по английскому языку по теме "Охрана окружающей среды" WHAT DO THESE SIGNS MEAN?
методическая разработка по английскому языку (7 класс) по теме

 

Данный урок «WHAT DO THESE SIGNS MEAN?» является вводным   раздела  “How Do You Treat the Earth” (Unit 4, учебник В.П.Кузовлев 7 класс).

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл what_do_these_signs_mean.docx284.53 КБ

Предварительный просмотр:

План урока по английскому языку по теме "Охрана окружающей среды"

WHAT DO THESE SIGNS MEAN?

Данный урок «WHAT DO THESE SIGNS MEAN?» является вводным   раздела  “How Do You Treat the Earth” (Unit 4, учебник В.П.Кузовлев 7 класс).

Цели:

  1. Познавательные: знакомство с экологическими знаками, принятыми в англоязычных странах, с тем, как жители этих стран заботятся о природе, знакомство с понятиями и реалиями: three R’s Alf;
  2. Развивающие:  развитие способности к сравнению, умозаключению;
  3. Воспитательные: воспитание уважительного отношения к природе, воспитание бережливости;
  4. Учебные: формирование лексических навыков чтения и говорения; развитие умения аудировать с целью извлечения конкретной информации.

Оснащение урока (технические средства обучения): компьютер; компьютерный проектор;  компьютерные слайды; магнитофон; аудиокассета; раздаточный материал.

Речевой материал:

Лексический: grass, to keep off, wild; a container, to damage, to destroy, to disturb, environment, glass, nature, to plant, plastic, to pollute, pollution, to protect, to recycle, to reduce, to reuse, to spoil, to throw away, wild life, air, to disappear, Earth;

Грамматический: модальные глаголы (must, should, can); сложное дополнение.

Словообразование: the prefix -re

Подробный конспект урока.

  1. Организационный момент.  (Приложение)

Начало урока. Введение учащихся в атмосферу иноязычного общения.

1.Приветствие. 

Good afternoon. I am glad to see you.

How are you?

2.Рапорт дежурного.

What date is it today?

What date is it today?

Who is absent today?

OK, let’s start our lesson.

3.Фопетическая зарядка.

Listen, repeat and read: Repeat these words after me.

[i:]   keep, recycle, people, feed

[ai]   tidy, environment, recycle, life, countryside, signs

[ju:] pollute, pollution, reuse, reduce

[a:]   garbage, grass, glass, cartons, plastic

[ei]   nature, paint, baby trees, paper, container

[i]     little, litter, bin, tin, thing 

Now, read all these words and try to guess the topic of our lesson.

The topic of our lesson is…

Are you a friend of the planet?

4.Объявление темы и целей урока.

1) Yes, you are right. Today we’ll speak about nature, environment, Ecology, how to help nature and wildlife. we’ll  talk about what we can do to help nature. Today we’ll listen to the text and will learn how Americans help the Earth and what they do to protect it.

we’ll learn  about three R’s; Alf  and ecological signs

2) UNIT 4. HOW DO YOU TREAT THE EARTH?

The topic of our lesson is “WHAT DO THESE SIGNS MEAN?

Try to translate it

  1. Основная часть урока.

Работа по теме урока.

  1. Ознакомление с новыми лексическими единицами.

Упр.1, с .74.

Учащиеся соотносят словесные эквиваленты знаков с их значениями (через перевод) в 1)

Look at these signs. These signs we can see anywhere.

Keep your country tidy.

Keep off the grass.

Put your litter in the bin.

Keep dogs under control.

Recycle.

Don’t break trees.

Respect the life and work of the countryside.

-Repeat after me. 

-match the sign, its meaning and Russian equivalent.

- Read and try to translate one by one.

2) You have a paper (card1) with these phrases.

-Have a look at the screen and say «What slogan can you put under this picture?»

                             Put your litter in the bin.                  По газонам не ходить.

                              Keep dogs under control.                     Не ломайте деревья.

                                          Keep off the grass.                               Не сорить.

                          Recycle.                                       Перерабатывайте отходы.

                     Don’t break trees.                          Выгул собак запрещен.

1) Vocabulary

Give English equivalents (по словосочетанию поочередно каждой группе)

  1. разрушать дикую природу (destroy wildlife)
  2. повреждать природу (damage nature)
  3. загрязнять воздух (pollute air)
  4. загрязнять воду (pollute water)
  5. вредить животным (hurt animals)
  6. беспокоить диких животных (disturb wild animals)
  7. бросать мусор (throw away litter)
  8. портить окружающую среду (spoil the environment)
  9. вырубать леса (cut down forests)
  10. разрисовывать деревья (paint trees)

Translate  the phrases:

Загрязнять окружающую среду               to pollute the environment

Мусор                                                         garbage

Обижать животных                                   to hurt animals

Сажать деревья                                          to plant trees

Выбрасывать мусор                                  to throw away litter

Перерабатывать ненужную бумагу         to recycle waste paper

Вырубать молодые деревца                     to cut down baby trees

Охранять природу                                     to protect nature

Использовать бутылки заново                 to reuse bottles

Беспокоить диких животных                    to disturb wild animals

Сократить загрязнение                              to reduce pollution

Give English equivalents. (Переведите на английский.) 

  1. разрушать дикую природу
  2. повреждать природу
  3. загрязнять воздух
  4. загрязнять воду
  5. вредить животным
  6. беспокоить диких животных
  7. беспокоить птиц
  8. бросать мусор
  9. оставлять костер
  10. портить окружающую среду
  11. вырубать леса
  12. разрисовывать деревья

 2), составляют собственные предложения, используя образец.

You must follow there signs in your everyday life. If you act properly you will help nature. If you don’t you will do it harm. You know enough words to speak about it.

Make your own sentences as in the example.

If people keep off the grass, they don’t damage nature. 

protect nature                      охранять природу

throw away litter                         бросать мусор

reduce pollution           сократить загрязнение

destroy wildlife       разрушать дикую природу

spoil the environment              портить окружающую среду

damage nature                  повреждать природу

break trees                     ломать деревья

pollute nature                     загрязнять природу

recycle             вторично перерабатывать

disturb wild animals           беспокоить диких                                                животных

reduce pollution       сократить загрязнение                              

Фразы выдаются в разрезанном виде для составления мозаики в парах.

Упр. 2, с. 75.

      1) Чтение текста из упражнения 2 страница 75.

Not only signs help to protect nature. Alt from the planet Melmac is worried about a lot of things. He helps children to think about the Earth.

1) What does Alf ask you to do/not to do?

Key: Alf asks us to put garbage in a garbage bin.

Alf asks us to recycle newspapers, bottles and metal cans.

Alf asks us not to throw away things which you can reuse.

Alf asks us not to throw garbage in water.

Alf asks us not to draw or paint on the trees.

Alf asks us not to cut down baby trees.

Alf asks us not to hurt animals.

Alf asks us to feed birds in winter.

Alf asks us to plant flowers and trees.

      What does Alf ask us to do or not to do?

       Самостоятельная работа по вариантам:

        I вариант — He asks us to…

       II вариант — He asks us not to…

     

 4) Обратите внимание на два слова из текста, их объединяет одинаковая  приставка. О каких словах идет речь? (Объясняю значение приставки.) Сами постройте новые слова и скажите, что они означают.

Word building.

The prefix -re adds the meaning "again" or "once more":

re = пере-,              еще раз

use - reuse              read - reread

write - rewrite        move - remove

build – rebuild        play - replay

  1. To write again
  2. To build again
  3. To make again
  4. To do again
  5. To tell again

Используйте новые слова в предложениях:

  1. There are a lot of mistakes in your letter. You should … it.
  2. There are not seven apples here. … them, please.
  3. They … their house last year.
  4. He made his bed carelessly. He must …it.
  5. Did you like the story she told you? … it, please.
  1. To start again
  2. To construct again
  3. To count again

      3) Упр. 2.2, с. 75. Учащиеся говорят, какие советы они выполняют, используя образец.

2) What piece of advice do you follow? Why?

I don't draw on the trees. It helps not to spoil the environment.

Do you follow Alf’s advice?

          I always (usually, sometimes) …

         I try to …

        I don’t (never)…

Упр. 3.1, с. 75.

Учащиеся составляют предложения, используя модальные глаголы сап и must, а также лексический материал урока.

British and American children learn a lot about the environment at school. All of them remember the

 three R's: reduce, reuse, recycle.

  1. What can/must we reduce? reuse? recycle? Why?

      Примерное высказывание: We must reduce using electricity, it will help to protect nature.

using electricity  

using water

glass bottles

newspapers

paper

cartons

plastic bottles  

plastic containers    

cans/tins

Упр. 3.2), с. 76. 

2) What do Americans recycle? (listening for specific information/taking notes)

Текст для аудирования.

A lot of Americans say that they have voluntarily recycled newspapers, glass, aluminum cans, plastic

bottles and containers in recent years. The Procter & Gamble Company has begun putting its products in bottles made of recycled plastics. McDonalds recycles plastic containers for food. Recyclers usually buy products which they can reuse or recycle. They usually use cloth towels and napkins.

Учащиеся делают заметки в ходе прослушивания, используя клише в упражнении учебника.

3) Why do they recycle?

Americans recycle ...

It is very important because it helps to ...

Besides when they    they don't ...

Home task: p.76

4. In Russia you also can come across environmental slogans.

How would you explain such slogans to your friend from Britain the USA? (AB ex. 1)

5. ALL ABOUT ME What We Recycle' (AB No. 7)

4) What do you and your family reduce, reuse and recycle? Why?

In our family we recycle ... . It helps (not) to ...

We also reuse ... . It helps ...

We reduce ... . It helps ...

But we should …, because ...

3. Подведение итогов урока.

- I have understood that you are real friend of the planet.

- I believe that you’ll protect nature and help wildlife.

- Today you’ll work hard and I’ll give you some good and excellent marks.

- I am sure you also help nature by planting trees.

- Take a tree, plant it if you liked the lesson.

(на доске клеится земной шар и рисунки деревьев)

- The lesson is over. Thank you. Goodbye.

2.   Речевая зарядка.

  1. Have a look at the screen. You can see some words. Repeat after me.
  2. Read them in pairs.

Reduce – rewrite – recycle

Pollute – spoil – play

Destroy – damage – protect

Land – animals – water

  1. Read the first line and say: What word is odd out? Why?
  2. Repeat these words after me. Now, read all these words and try to guess the topic of our lesson.

The topic of our lesson is…

Are you a friend of the planet?

protect nature           охранять природу 

put your litter in the bin.          Не сорить.

reduce pollution     сократить загрязнение 

keep off the grass    По газонам не ходить.. 

destroy wildlife               разрушать дикую природу 

spoil the environment              портить окружающую среду 

damage nature    повреждать природу

break trees                     ломать деревья 

pollute nature       загрязнять природу 

recycle             вторично перерабатывать 

disturb wild animals       беспокоить диких   животных 

reduce pollution                               сократить загрязнение                              

protect nature        охранять природу 

throw away litter            бросать мусор 

protect nature           

put your litter in the bin.          

reduce pollution     

keep off the grass    

destroy wildlife               

spoil the environment             

damage nature   

break trees                     

pollute nature       

recycle             

disturb wild animals       

reduce pollution                               

protect nature       

throw away litter            

protect nature           

put your litter in the bin.          

reduce pollution     

keep off the grass    

destroy wildlife               

spoil the environment             

damage nature   

break trees                     

pollute nature       

recycle             

disturb wild animals       

reduce pollution                               

protect nature       

throw away litter            

If people ___________, they don’t __________. 

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План урока по английскому языку в 9 классе на тему "Известные люди"

План-конспект урока (5-й год обучения) на тему "Ивестные люди"...

План урока по английскому языку. УМК "Spotlight 3".

План урока по английскому языку (презентация урока по окончании курса по теме "Методика обучения английскому языку детей младшего школьного возраста (на основе курса Британского Совета Primary Essenti...

План урока по английскому языку к юбилею Дня Победы: Константин Симонов "Жди мня"

Этот урок разработан к юбилею Дня Победы для проведения в среднем и старшем звене общеобразовательной школы. Урок построен на основе стихотворения Константина Симонова "Жди меня". В разработке использ...

План урока по английскому языку для 3 класса по теме «Режим дня»

План урока по английскому языку для 3 класса по теме «Режим дня»...

План урока по английскому языку для 3 класса по теме «Режим дня»

План урока по английскому языку для 3 класса по теме «Режим дня»...

Поурочный план урока по английскому языку в 5 классе. Урок повторения.

Поуроный план урока в 5 классе по английскому языку...

План урока по английскому языку в 11 классе на тему "Чудеса мира". Учебник для школ с углубленным изучением английского языка Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В. (11 класс)

Тема урока: «Образование – это…». Сфера общения «Чудеса мира».Предмет: английский языкКласс, профиль класса: 11-б (углубленное изучение англ. языка)Дата: 22.02.17Ш...