урок по теме"Город.Село"
план-конспект урока по английскому языку по теме

Новикова Марина Витальевна

урок  английского языка в 4классе по теме"Город.Село"

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon конспект урока51 КБ
Office presentation icon презентация к уроку127.5 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка

“The Country and the City”

по учебнику М.З.Биболетовой “Enjoy English” 4 класс

Цель урока: развитие речевых умений на основе применения усвоенного ранее лексико- грамматического материала

Задачи:

образовательная: 

- активизировать лексику по теме «Город. Село.» в серии  речевых   упражнений;    

- научить использовать в речи односложные прилагательные в сравнительной и превосходной степенях сравнения;

- развивать навыки аудирования, чтения, письма;

развивающая:

- развивать логическое мышление, память, внимание, восприятие;

- развивать навыки критического мышления;

 

воспитательная:

- воспитывать творческий потенциал обучающихся;

- воспитывать интерес к стране изучаемого языка через ознакомление с произведениями детского фольклора на английском языке;

- воспитывать любовь к родному краю.

Учебные пособия: УМК, аудиозапись к уроку, мультимедийная презентация.

   

 

  1. Организационный момент

Приветствие:

T: Good morning, boys and girls!

Ch: Good morning, good morning,

        Good morning to you!

        Good morning, good morning,

        We are glad to see you!

T: Nice to meet you today!

     How are you today?

P1: I am fine, thank you.

P2: I am OK, thank you!

T: I am glad that we all are OK today.

    Can you tell me what date is it today?

                                  What day of the week is it today?

                                   Who is absent today?

Определение целей и задач урока:

   T: Today we are going to revise the words on the theme  « The Country and the City», play some interesting games. We’ll work at the grammar material and sing a merry song.

Let’s begin our lesson with a short poem.

Ch:    It’s time to say Hello!

           It’s time to say Hello!

           It’s time to say Hello!

            And start our lesson.

T: Let’s start now.

  1. Фонетическая зарядка.

T: Let’s do some phonetic exercises.

    Open your textbooks at page 34, find ex. 2.

     Listen and repeat after the speaker.                                                                                                                            (аудиозапись)                                      

Сhildren, look at the blackboard. There are some words and their translations on it. But translations are mixed. Please find the pairs.

An apple-tree                                                           люди

A city                                                                         большой город

People                                                                        в сельской местности

A country                                                                   столица

A capital                                                                     яблоня

In the country                                                            в городе

In the city                                                                   страна, сельская местность

A garden                                                                      поле

T: Read the pairs please.

Good for you.

Let’s listen to the poem “The Country and the City” and then recite it.

                            (аудиозапись стихотворения)

T: Who wants to recite the poem?

T: Translate please the last 2 lines.

      Do you agree with them?

      Do you live in the country or in the city?

      Are the houses tall in the country?

       Are there many gardens in the country?

       Would you like to live in the country or in the city?    Why?

         Continue our work.

  1. Речевая зарядка.

T: Let’s play a new game. Be active and try to remember as many English words on the theme “The Country and the City”. The game is called “Назови рифму”

              Brown-(town)

               Fridge- (bridge)

               Sweep-(sheep)

               Will-(hill)

               Three-(tree)

                Mouse-(house)

                Small-(tall)

  1.    Работа над орфографией.

T: You can see some letters on the screen.  Please make up the words from them on the theme «The Country and the City”. Write the words on a slip of paper for some minutes.

 Are you ready? (слайд № 3)

Exchange please your slips. Now let’s check your answers.

You can see the correct words on the screen.

Who has no mistakes?

It’s good for you.

……, ……, ……., are the best. They are winners.

Clap your hands for the winners.

  1. Работа над аудированием.

T: we have revised a lot of words. Now listen to the story about our native village Karataban and try to understand it.

T: we live in Karataban. It is a big and beautiful village. Here we can see green fields, nice gardens with apple-trees. There is a lake in Karataban. In summer we can swim there. The houses are small but nice. There is a school in our village. In the morning the children go to school. In the fields we can see a lot of cows, sheep and horses.

I like Karataban very much.

T: Do you understand the text?

     Have you got any questions?

T:  Look at the screen, read the sentence and write true or false.

                        (слайд №4)

T: Let’s check your answers. You can see the right answers on the screen.

                                      (слайд №5)

Who has no mistakes?

  1. Физкультминутка.

T:  I think you are tired. Will you stand up?

     It’s time to relax and sing a merry song.

      (аудиозапись “Our little garden”)

  1. Работа над грамматическим материалом                                                                    «Степени сравнения односложных прилагательных»

T:  Mr.  Rule приглашает нас к себе.

And now, children, we’ll work at the grammar material “The Comparison of the adjectives” (Степени сравнения прилагательных).

Мы познакомились с образованием сравнительной и превосходной степеней сравнения односложных прилагательных.

                                                  (слайд №6)

T:  Look at the screen.

Do you remember the rule?

(Повторение правила)

T:  Let’s do some exercises. Open your textbooks, page 40. Find ex. 19

      Listen and read after the speaker.

                     (аудиозапись)

The next task for you is ex. 20. Look at the pictures and answer the questions.

What do you think?

Ex. 24 p/ 41

Tick the box. Read the question and answer it.

  1. Физкультминутка.

T:  Stand up and do some exercises.

        Hands up! Clap! Clap! Clap!

        Hands down! Shake! Shake! Shake!

        Hands on hips! Jump! Jump! Jump!

        Run! Go! Swim! Stand up!

  1. Работа над чтением.

T:  Let’s read the story “The Sun and the Wind” from ex. 17 p. 38-39 in your textbooks.

     Open your textbooks and find the story. Read it to yourself.

     Now let’s act the story out.

(the Sun is ……., the Wind is ……, the Man is …….. .)

Good for you!

Answer the question: Which is stronger?

You are right. The Sun is stronger than the Wind.

  1.  Работа над письмом.

T:  At the lesson we have revised the words on the theme, read them in the text. And now we’ll try to write them.

We’ll do the crossword in your workbooks. Open your workbooks and find ex. 3 at page 21.

We do the crossword to know where Miss Chatter lives.

You are to work in teams. The team that is the quickest is the winner.

So complete the vocabulary net words for some minutes.

Where does Miss Chatter live? – She lives in the farmhouse.

  1. Подведение итогов урока.

T:  At home you’ll read the text “Welcome to Chatterplace!”  in your workbooks ex. 8 p.23.

    It will be your homework.

    Please open your record books and write down your homework.

T:  It’s time to sum up our results. I’ll give you the following marks.

 ………………………………………… : You have been very active. Your marks are 5.

…………………………………………. : I liked your work at the lesson very much. And your marks are 5.

………………………………………….. : You’ve been less active. Your marks are 4.

…………………………………………… : You’ve been a little passive. I will ask you at the next lesson.

T:  Put down your marks in your record books.

       Our time is over.

       Let’s finish our lesson with the short poem.

Mind the clock

       And keep the rule.

                                                                                Try to come

    In time to school!

Thank you for the lesson!

Good-bye!

See you on Thursday.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

The Country and the City

Слайд 2

untryco lilh restfo dengar gebrid verri krpa fiedl woc

Слайд 3

country hill forest garden bridge river park field cow

Слайд 4

True or false 1.Karataban is a city. 2. It is big and beautiful. 3. We can see nice gardens with apple-trees. 4. There is a river in Karataban. 5. In the fields there are a lot of cows, sheep and horses.

Слайд 5

The right answers 1. false 2. true 3. true 4. false 5. true

Слайд 6

Степени сравнения односложных прилагательных 1 2 3 положительная сравнительная превосходная -er (the) -est long longer the longest big bigger the biggest nice nicer the nicest happy happier the happiest

Слайд 7

Homework : Wb ex. 8 p. 23

Слайд 8

Thank you for the lesson! Good-bye! See you on Thursday


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Серия интегрированных уроков английского языка и изобразительного искусства по теме: «Город.Село».

Интегрированные уроки приобретают все большую значимость в учебном процессе.Цель таких уроков в том, чтобы активизировать внимание учащихся, разнообразить познавательную и учебную деятельность, создат...

Урок соревнование по английскому языку по теме "Музыка", урок -праздник на тему "Halloween", открытый урок по теме "Экология"

Урок-соревнование по английскому яыку по теме "Музыка" расчитан на учеников 8-9 классов.Открытый урок английского языка по теме "Экология". "Are you a friend of planet?"Урок-праздник на тему "Hallowee...

Our life in the town / country. (Наша жизнь в городе/селе)

Урок английского языка для 4 класса...

Конспект урока по эрзянскому языку «Вечкевикс таркатне ошсо, велесэ. Монь кудом. Любимые места в городе, селе. Мой дом».

Тема: «Вечкевикс таркатне ошсо, велесэ. Монь кудом. Любимые места в городе, селе. Мой дом».( васенце урокось) (6 класс)Цели и задачи: 1) практическая – совершенствование речевых навыков; (сопутст...

Занятие в подготовительной группе "Город-село"

Занятие по курсу "Я и мир вокруг меня" в подготовительной группе...

Тема урока: «Жизнь в моём городе (селе) в прошлые века».

Цели: 1. ознакомить учащихся с образом  прошлого, созданным художниками и его значением в представлении народа о самом себе. 2. ознакомить учащихся с историей их родного города (села).Оборудовани...

Методическая разаботка "Моя малая родина (город, село)." Мой город Подольск

Методическая разаботка "Моя малая родина (город, село)." Мой город ПодольскВидеоI LOVE RUSSIA 2022. Подольск в международном проекте. Достопримечательности на английском языкеhttps://www.you...