« Звёздный час»
методическая разработка по английскому языку (6 класс) на тему

 

« Звёздный час»

 

Конкурс на английском  языке в 6 -7 классах.

 

Цели: обобщение изученного материала; развитие грамматических и лексических навыков; актуализация страноведческого материала; развитие интереса учащихся к изучению английского языка.

Оборудование: звёздочки, квадратики из картона с цифрами 1-6; таблички ( для 3и4 туров).

Варианты проведения конкурса:

  1. как внеклассное мероприятие; в нём участвуют 6 человек от одного или нескольких классов, остальные дети – болельщики;
  2. как заключительный урок; принимает участие вся группа.

В конкурсе 4 тура и финал. Звёздочку получает тот ученик, который первым правильно ответил на вопрос. По окончании каждого тура из игры выбывает участник, который набрал наименьшее количество звёздочек.

Ведущий: Glad to meet you, dear boys and girls, guests and teachers! Today we are having a competition, “The Star Hour”. Now the participants will introduce themselves.

 

Участники конкурса коротко говорят о себе по– английски, затем читают наизусть стихотворение, поют песенку на английском языке, чтобы получить звёздочку.

Содержание конкурса.

1 тур.   «Страноведение»

Task 1. “Flags”

 

На доске помещены флаги стран, перечисленных ниже, в такой последовательности: 1) New Zealand, 2) Canada, 3) the UK, 4) Scotland, 5) Australia, 6) England.

Вопросы участникам конкурса:

  1. Which is the flag of Australia? (5 )
  2. What country consists of 4 parts? (3)
  3. What country lies to the north of the US? (2)
  4. What country lies to the north of England? (4 )
  5. What country lies to the South of Scotland? (6 )

 

Task 2. “ Symbols”

 

На доске  помещены такие эмблемы:

  1. a  red rose, 2) a thistle, 3) a shamrock, 4) a daffodil 5) the bald eagl.

Вопросы:

  1. What is the national symbol of Scotland? (2)
  2. What is the national symbol of Wales? (4)
  3. What is the national symbol of  England ? (1 )
  4. What is the national   symbol  of Ireland ? (3)

 

Task 3. “ London Sights”

 

На доске почтовые открытки, на которых изображены: 1) Buckingham Palace, 2) Westminster Abbey, 3) St . Paul’s Cathedral , 4) The Tower of London, 5) The Houses of Parliament, 6) Trafalgar Square.

Вопросы и описание:

  1. What  buildings  has Big Ben? (5)
  2.  It was built in the 11th century by William the Conqueror as a fortress and a royal palace. Later it was a prison, now it is a museum and a Royal Treasury.(4)
  3. What is the home of the Queen? (1)
  4.  It is a royal church. There are tombs of many British kings and queens and other famous people. This is where the coronation takes   place. (2)

 

Task 4 “ Holidays

 

На доске открытки – поздравления с праздниками : 1) Christmas, 2) St. Valentine’s Day, 3) Easter, 4) Mother’s Day, 5) Halloween, 6) Father’s  Day.

Учащимся предлагается описание нескольких праздников с тем,  чтобы они назвали, о каком из них идёт речь.

1) This holiday is celebrated on the 14th of February as a day of love and friendship. (2)

2) People buy presents and cards and send them to their friends and relatives. Parents put their presents into stockings. The traditional meal is roast turkey and pudding. They also decorate streets, rooms and a tree. (1)

3) Children usually eat chocolate eggs and Cross Buns on this lay. (1)

4) Children make lanterns out of pumpkins, dress as witches and ghosts and go from house to house and say: “ Trick or Treat!” (5)

Ученик, у которого звёздочек меньше, чем у других, выходит из игры, получив приз за участие.

2 тур .Famous  People”

 

На доске написаны имена выдающихся людей : 1) Armstrong, 2) Bell, 3) Hogarth, 4)  Newton, 5) A. Conan - Doyle, 6) A. Christie.

Вопросы и задание:

1)  Who was one of the best British artists? He painted  “ The Graham Children” and other pictures which are kept in the National Gallery in Landon. (3)

2) Who wrote 75 detective stories? (6)

3) He was a spaceman and the first person to walk on Moon. (1)

4) Who invented the telephone? (2)

Выбывает из игры ещё один участник с наименьшим количеством звёздочек.

  1.  

3тур.Grammar”

 

На доске карточки такого содержания:

1. V, Vs                                   2.am                           

                                                    Is       V ing       

                                                    Are  

 

            3.                                         4.                                 5.   have

                                                                                                  has     V3 (ed)

                shall                                      V ed, V2                                 

                             V

                            will

 

Задания:

  1. Show me the formula of the Future Simple Tense. ( 3)
  2. Show me the Present Perfect Tense. (5)
  3.  Show me the Present Simple Tense. ( 1)

Затем я называю слова, которые обычно употребляются  с определённым временем: 1) now, at the moment (2); 2) every day, usually, often, always(1); 3) yesterday(4), 4) tomorrow, next  year(3); 5) already, just, not yet (5).

 

Task  2. “ Modal Verbs”

 

На доске карточки,  на которых написаны модальные глаголы: 1) can, 2) should, 3) must, 4) may, 5) could.

Вопросы:

Какой из этих глаголов нужен для перевода с русского языка на английский следующих предложений?

  1. Не могли бы вы передать мне соль? (5)
  2. Можно задать вам вопрос? (4)
  3. Я умею кататься на роликах. (1)
  4. Улицу следует переходить на зелёный свет. (2)

Покидает игру ещё один участник.

 

4 тур. “At Home”

 

 

На доске карточки, на которых написаны слова: 1) dining room, 2) bedroom, 3) living room, 4) kitchen, 5) bathroom, 6) study.

Учащимся предлагается угадать, о каких комнатах говорится в этих предложениях.

  1. In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here. (2)
  2. In this room there is a table, chairs or armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a carpet.(3)
  3. In this room there is a desk, chairs, shelves of books, a computer. You may do your homework there.(6)
  4. In this room you may wash your hands and face, clean your teeth, take a bath or a shower.
  5. There is a dishwasher, fridge, a stove, a microwave oven, plates, cups and other things here. We usually cook here. (4)

 

Task 3. “Home Reading  - characters”

 

На доске имена персонажей литературных произведений: 1) Alice, 2) Gulliver, 3) Peter Pan, 4) Marry Poppins, 5) Doctor Doolittle, 6) Robinson Crusoe.

Участникам конкурса следует угадать, о ком идёт речь в данных ниже предложениях:

  1. He took care of animals, because he loved them very much. Many different animals lived in his house. (5)
  2. She looked after children. The wind had brought her over. She usually had a bag   and an umbrella in her hands. In her bag she had an armchair, a piano and a magic bottle.(4)
  3. He was a  boy  who didn’t grow. He could fly as a bird. (3)
  4. He was a sailor. One day there was a storm in the sea and the ship was wrecked. He swam to an island. He lived on the island alone for a long time and he had a friend called Friday.(6)

Покидает игру ученик с меньшим количеством звёздочек.

 

The final

 

Участникам конкурса предлагается такое задание: “ Make as many words as you can out of the word Sportsmen”.

Учащиеся называют слова: sport, port, or, men, sort, to, ten, rose, nose, stop, pot, post, most, on, no, not, pet, more, rest, nest, pen, note, top и т.д.

Победитель конкурса получает приз.

 

 

 

 

 

 

 

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon zvyozdnyy_chas.doc54 КБ

Предварительный просмотр:

« Звёздный час»

Конкурс на английском  языке в 6 -7 классах.

Цели: обобщение изученного материала; развитие грамматических и лексических навыков; актуализация страноведческого материала; развитие интереса учащихся к изучению английского языка.

Оборудование: звёздочки, квадратики из картона с цифрами 1-6; таблички ( для 3и4 туров).

Варианты проведения конкурса:

  1. как внеклассное мероприятие; в нём участвуют 6 человек от одного или нескольких классов, остальные дети – болельщики;
  2. как заключительный урок; принимает участие вся группа.

В конкурсе 4 тура и финал. Звёздочку получает тот ученик, который первым правильно ответил на вопрос. По окончании каждого тура из игры выбывает участник, который набрал наименьшее количество звёздочек.

Ведущий: Glad to meet you, dear boys and girls, guests and teachers! Today we are having a competition, “The Star Hour”. Now the participants will introduce themselves.

Участники конкурса коротко говорят о себе по– английски, затем читают наизусть стихотворение, поют песенку на английском языке, чтобы получить звёздочку.

Содержание конкурса.

1 тур.   «Страноведение»

Task 1. “Flags”

На доске помещены флаги стран, перечисленных ниже, в такой последовательности: 1) New Zealand, 2) Canada, 3) the UK, 4) Scotland, 5) Australia, 6) England.

Вопросы участникам конкурса:

  1. Which is the flag of Australia? (5 )
  2. What country consists of 4 parts? (3)
  3. What country lies to the north of the US? (2)
  4. What country lies to the north of England? (4 )
  5. What country lies to the South of Scotland? (6 )

Task 2. “ Symbols”

На доске  помещены такие эмблемы:

  1. a  red rose, 2) a thistle, 3) a shamrock, 4) a daffodil 5) the bald eagl.

Вопросы:

  1. What is the national symbol of Scotland? (2)
  2. What is the national symbol of Wales? (4)
  3. What is the national symbol of  England ? (1 )
  4. What is the national   symbol  of Ireland ? (3)

Task 3. “ London Sights”

На доске почтовые открытки, на которых изображены: 1) Buckingham Palace, 2) Westminster Abbey, 3) St . Paul’s Cathedral , 4) The Tower of London, 5) The Houses of Parliament, 6) Trafalgar Square.

Вопросы и описание:

  1. What  buildings  has Big Ben? (5)
  2.  It was built in the 11th century by William the Conqueror as a fortress and a royal palace. Later it was a prison, now it is a museum and a Royal Treasury.(4)
  3. What is the home of the Queen? (1)
  4.  It is a royal church. There are tombs of many British kings and queens and other famous people. This is where the coronation takes   place. (2)

Task 4 “ Holidays ”

На доске открытки – поздравления с праздниками : 1) Christmas, 2) St. Valentine’s Day, 3) Easter, 4) Mother’s Day, 5) Halloween, 6) Father’s  Day.

Учащимся предлагается описание нескольких праздников с тем,  чтобы они назвали, о каком из них идёт речь.

1) This holiday is celebrated on the 14th of February as a day of love and friendship. (2)

2) People buy presents and cards and send them to their friends and relatives. Parents put their presents into stockings. The traditional meal is roast turkey and pudding. They also decorate streets, rooms and a tree. (1)

3) Children usually eat chocolate eggs and Cross Buns on this lay. (1)

4) Children make lanterns out of pumpkins, dress as witches and ghosts and go from house to house and say: “ Trick or Treat!” (5)

Ученик, у которого звёздочек меньше, чем у других, выходит из игры, получив приз за участие.

2 тур .” Famous  People”

На доске написаны имена выдающихся людей : 1) Armstrong, 2) Bell, 3) Hogarth, 4)  Newton, 5) A. Conan - Doyle, 6) A. Christie.

Вопросы и задание:

1)  Who was one of the best British artists? He painted  “ The Graham Children” and other pictures which are kept in the National Gallery in Landon. (3)

2) Who wrote 75 detective stories? (6)

3) He was a spaceman and the first person to walk on Moon. (1)

4) Who invented the telephone? (2)

Выбывает из игры ещё один участник с наименьшим количеством звёздочек.

3тур. ” Grammar”

На доске карточки такого содержания:

1. V, Vs                                   2.am                          

                                                    Is       V ing      

                                                    Are  

            3.                                         4.                                 5.   have

                                                                                                  has     V3 (ed)

                shall                                      V ed, V2                                  

                             V

                            will

Задания:

  1. Show me the formula of the Future Simple Tense. ( 3)
  2. Show me the Present Perfect Tense. (5)
  3.  Show me the Present Simple Tense. ( 1)

Затем я называю слова, которые обычно употребляются  с определённым временем: 1) now, at the moment (2); 2) every day, usually, often, always(1); 3) yesterday(4), 4) tomorrow, next  year(3); 5) already, just, not yet (5).

Task  2. “ Modal Verbs”

 

На доске карточки,  на которых написаны модальные глаголы: 1) can, 2) should, 3) must, 4) may, 5) could.

Вопросы:

Какой из этих глаголов нужен для перевода с русского языка на английский следующих предложений?

  1. Не могли бы вы передать мне соль? (5)
  2. Можно задать вам вопрос? (4)
  3. Я умею кататься на роликах. (1)
  4. Улицу следует переходить на зелёный свет. (2)

Покидает игру ещё один участник.

4 тур. “At Home”

На доске карточки, на которых написаны слова: 1) dining room, 2) bedroom, 3) living room, 4) kitchen, 5) bathroom, 6) study.

Учащимся предлагается угадать, о каких комнатах говорится в этих предложениях.

  1. In this room there is a table, a mirror, a chest of drawers and beds. We sleep here. (2)
  2. In this room there is a table, chairs or armchairs, a sofa, a fireplace, a television and a carpet.(3)
  3. In this room there is a desk, chairs, shelves of books, a computer. You may do your homework there.(6)
  4. In this room you may wash your hands and face, clean your teeth, take a bath or a shower.
  5. There is a dishwasher, fridge, a stove, a microwave oven, plates, cups and other things here. We usually cook here. (4)

Task 3. “Home Reading  - characters”

На доске имена персонажей литературных произведений: 1) Alice, 2) Gulliver, 3) Peter Pan, 4) Marry Poppins, 5) Doctor Doolittle, 6) Robinson Crusoe.

Участникам конкурса следует угадать, о ком идёт речь в данных ниже предложениях:

  1. He took care of animals, because he loved them very much. Many different animals lived in his house. (5)
  2. She looked after children. The wind had brought her over. She usually had a bag   and an umbrella in her hands. In her bag she had an armchair, a piano and a magic bottle.(4)
  3. He was a  boy  who didn’t grow. He could fly as a bird. (3)
  4. He was a sailor. One day there was a storm in the sea and the ship was wrecked. He swam to an island. He lived on the island alone for a long time and he had a friend called Friday.(6)

Покидает игру ученик с меньшим количеством звёздочек.

 

The final

Участникам конкурса предлагается такое задание: “ Make as many words as you can out of the word Sportsmen”.

Учащиеся называют слова: sport, port, or, men, sort, to, ten, rose, nose, stop, pot, post, most, on, no, not, pet, more, rest, nest, pen, note, top и т.д.

Победитель конкурса получает приз.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Звёздный час

Викторино по физике....

Звёздный час

Викторино по физике....

"Звёздный выпуск"

Ведущие-стюардессы.Учителя, родители, выпускники совершат космический круиз, продолжительность которого 11 звездных лет школьной жизни....

Работа летнего оздоровительного лагеря с дневным пребыванием для детей и подростков на базе МОУ Ляховская СОШ «ЗВЁЗДНЫЙ ПУТЬ»

Это авторская программа для организации отдыха детей в школьном оздоровительном лагере. Тема была выбрана с учетом того, что 2011 год - это год КОСМОНАВТИКИ.Спасибо всем, кто помог реализовать эту про...

презентация к уроку. Звёздный час по теме "Гигиена"

Данная презентация подготовлена к интегрированному уроку по СБО и чтению, по  темам самообразования....

Звёздный час. Игра.

игра "Звёздный час" Древняя Греция, 5 класс...

Викторина "Звёздный час"

Классный час. Викторина  для 6-7 классов...