What helps you to enjoy yourself?
методическая разработка по английскому языку (11 класс) на тему

Пивоварова Анна Борисовна

Методическая разработка цикла уроков

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл metodicheskaya_razrabotka_temy_avtosohranennyy.docx62.31 КБ

Предварительный просмотр:

              Департамент кадровой политики Белгородской области

ОГБОУ СПО Старооскольский техникум технологий и дизайна

А.Б.Пивоварова

Методическая разработка

цикла уроков

 по теме: «What helps you to enjoy yourselves? »

 ( учебник «Английский язык» для 10-11классов под редакцией В.П. Кузовлева)

Рассмотрена:

на заседание

цикловой комиссии

протокол№2

от «13» октября 2012 г.

Председатель цикловой

методической комиссии

_______Яско Т.А

                                                                   г. Старый Оскол

                                                           

Пояснительная записка

                                                Методическая разработка цикла уроков по теме: «What helps you to enjoy yourselves?»  

(учебник английского языка для 10-11 классов  под редакцией В.П. Кузовлева) составлена для проведения на уроках английского языка, в группах продолжающих обучение после 9 класса.  Разработка включает в себя девять уроков, среди которых есть урок - чтения, урок - проект,  урок - контроль знаний. Методы обучения: коммуникационный, объяснительно-иллюстративный, демонстрационный, групповой.

Данная  разработка помогает  полностью раскрыть тему, пополнить лексический запас, совершенствовать навыки чтения и аудирования.

Урок №1

Под тема « What do you know about cinema?» (Что вы знаете о кино?)

Цель занятия: Способствовать формированию лексических навыков чтения и говорения.

Учебные пособия: Картинки и постеры фильмов Голливуда.

                                                                  Ход занятия:

  1. Организационный момент:Hello students – Hello teacher. Let’s begin our lesson. Who is on duty today? - I am. What is your name? – My name is…… What is your surname? – My surname is…I am… How old are you? – I am …. What date is it today? – Today is the 23 of November. What day is it today? – Today is Tuesday. What is the weather like today? – It is…. Do you like such weather? – Yes I like (No, I do not like). Who is absent and why? - …..Is (are) absent. …..Is absent because …… What was your home task? Our home task was….

Today our subject is “What do you know about cinema?”

2.  Фонетическая разминка:

[n]-cinema

[l] - Hollywood, life, film, Los Angeles

[t] – capital, entertainment, city, shoot a film

[r] – great, director, producer, melodrama

[w] – world, western, wealth

 3.Речевая разминк: Answer the questions.

- How often do you go to the cinema?

- What genres of films do you know?

- What films do your prefer and why?

- Where is Hollywood situated?

- What American film corporations do you know?

- What is your favourite film corporation?

- What famous American actors do you know?

-  - What is your favourite American film?

4. Проверка домашнего задания: Проверка составленных вопросов о Голливуде. Учащиеся зачитывают вопросы по английски. (Please, read your questions about Hollywood which you made at home. Who will be the first?)

5.  Практика речи.

History of Hollywood.

1. What does the word “Hollywood” mean? («holly» — остролист и «wood» — лес)

2. Match the personalities, their countries and film studious created by them

Адольф Цукор Adolph Zukor

(Венгрия) Hungary

«Paramount»

Карл Лемль Carl Laemmle

(Германия) Germany

«Universal»

Harry, Albert, Sam and Jack Warner

(Польша) Russia-Poland

«Warner Bros.»

Луис Б. Майер  Louis B. Mayer

(Россия) Russia

«Metro-Goldwin-Mayer»

3. What city does Hollywood belong to? (Los-Angeles)

4. What is the nickname of Hollywood? (Долина кукол Valley Of the Dolls )

 The 20 th century may be called the century  of film making. Cinema and TV films have become an important part of our lives. But not everyone knows when and how cinematography appeared. Do you know who made the first film? What was it about? (Вопрос к учащимся. После их предположений  предлагается прослушать текст и ответить на вопрос  правы они и нет.) Listen to the information and check if you are right.После прослушивания высказывают свое мнение.

Текст для прослушивания:Although the greatest cinema empire is Hollywood, the inventors of the cinema were the French, not Americans. The Lumiere brothers invented the first film projectors and motion-picture camera in1895. That year on the 28th of December they demonstrated the first film Arrival of the Train. In that film, a train came towards the camera. People ran out of the cinema, thinking it was a real train.

6.Тренировка (применение знаний): Чтение с целью извлечения конкретной информации: Упр. 2. 3) стр. 178 -179.  Перед прочтением обратим внимание на новую лексику – To shoot (shot) – снимать, director –  режиссер,genre – жанр, melodrama – мелодрама, western -  вестерн, comedy – комедия. Читают текст и дают устный перевод.

7.Закрепление: Please, answer my questions at text.

  1. What was Hollywood at first?
  2. When did the group of people come from Chicago?
  3. When did the 1st studio appear in Hollywood?
  4. How were forced out the silent and black-and-white films?
  5. What was the 1st colour film?
  6. What film corporations do you know?
  7. What was the 1st genre?

8.Контроль:1.There are some names from the film making industry that are known all over the world. What are these people famous for? Упр 3. Стр. 180.

  1. Charlie Chaplin is famous for….
  2. Walt Disney is famous for….
  3. Steven Spielberg is famous for…
  4. Eddy Murphy is famous for…

2. True or false.

1.        Американская чета Уикокс приобрела земельный участок и назвала его Голливудом в  1886 г. (T)

2.         Известная на весь мир аллея славы находится в Голливуде. (T)

3.         Первая киностудия в Америке была основана в Голливуде (F)

4.         Национальная Академия Наук США объявила о создании уникального проекта. Образовывается специальная группа ученых, которые будут на постоянной основе консультировать сценаристов и режиссеров голливудских фильмов. (T)

9.Объяснение устного домашнего задания: Подготовить сообщение о любимом актере Голливуда.         

Подведение итогов урока: Подведем итоги. Please, answer: “Do you like or not our lesson?” Your home task is to write what you know about Russian cinematography. Your marks are…. Our lesson is over. You may go. Goodbye.

Урок №2

Под тема:What films do you like best? ( какие фильмы вы любите больше всего)

Задачи урока: 1. Формировать лексические и грамматические навыки говорения (наречия меры и степени с прилагательными).

2. Практиковать обучающихся в чтении и аудировании с целью извлечения детальной информации.

Учебные пособия: картинки и фото по теме « Кино».  Постеры фильмов разных жанров.

Ход  урока

1.Организационный момент

2.Фонетическая зарядка:

[r] – really, very, boring, really boring, very boring;

[t] – extremely, pretty, totally, absolutely;

[w] – wonderful, really wonderful;

[d] – comedy, adventure;

[w] – western, war, war film;

3. Речевая зарядка:

  3.1. Teacher: Ask each other in a chain.

   What films do you prefer?

The first student answers: I prefer …….. (Затем он задает вопрос следующему и т.д. по цепочке каждый выражает свои предпочтения. В слабых группах в помощь на доске можно вывесить жанры кино).

3.2. Teacher: Make my sentence longer.

A lot of people like comedies.

S1: A lot of people like comedies and…. . И т.д.

4.Проверка устного домашнего задания.

5. Формирование лексических навыков говорения

На плакате изображена схема,  которую требуется дополнить (приложение к уроку №1)

Teacher: What genres do you know? What is associated with these genres?

Студенты отвечают по цепочке.

6. Практика чтения и аудирования с целью извлечения детальной информации

6.1 Студенты прослушивают три диалога. ( Перед  прослушивание учитель просит обратить внимание на постеры из фильмов и задает вопрос What types of films do these people  talk about? Use the names of genres instead of dots).

Диалог №1

- What do you think of the film?

- Oh, it was extremely good! I was kept in uncertainty up to the end. The story  line  was so mysterious.

Yes… always keep audience in suspense.

And this one is a really good … .

Диалог  №2

 - It is a pretty good film. The story line is simple but touching.

- Yes, the plot is really very simple but … do not need to be complicated and mysterious. Usually they are naive but we like them for it.

Диалог №3

- Do you like the film?

- Oh, yes. It was really good. I like films which are full of fights and adventures.

- Oh yes, you do. And this one was really stuffed with fights. I think  there were too many of them.

- You simply do not like … I guess.

6.2 Студенты отвечают на вопрос учителя заданный до прослушивания.

7. Формирование грамматических навыков говорения (наречия меры и степени с прилагательными):

а) презентация материала

b) обобщение материала по таблице (приложение к уроку №2)

с) тренировка грамматического материала:

Студентам нужно устно дополнить таблицу. ( приложение к уроку №3)

8. Объяснение домашнего задания:

8.1 Ответьте на вопросы:

1. Can you explain what genres you like best and why?

2. What kind of films do not you like? Why?

9. Подведение итогов урока.

 

Урок №3

Под тема: What a marvelous play it was! (Какая изумительная была пьеса)

Задачи урока:

1. Формировать лексические и грамматические навыки говорения (эмфатические восклицательные предложения)

2.Практиковать студентов в чтении и аудировании с целью извлечения конкретной информации.

Учебные пособия: картинки и фото  по теме « Театр», программы и афиши спектаклей в качестве раздаточного материала.

Ход урока

1.Организационный момент.        

2.Фонетическая зарядка

[d] – drama, comedy, different, difference, do, does, did, adore, admire;

[t] – act, actor;

[r] – actress, theatrical, decorates, director, react;

[w] – wonderful, wonderfully, how wonderfully;

3.Речевая зарядка:

Teacher: Answer the questions:

  1. What do you prefer: going to the cinema or going to the theatre? (опрашивается вся группа)
  2. Why do you prefer going to the cinema?
  3. How often do you go to the theatre?
  4. What genres of plays do you like?
  5. What theatre do you like to go?
  6. What were you at the theatre last?

4.Проверка устного домашнего задания

5. Формирование лексических навыков говорения:

На доске вывешивается плакат, в котором нужно заполнить пропуски (приложение к уроку №1).Учитель задает вопрос: What words come to mind when you pronounce the word « Theatre»?  Студенты вписывают недостающие слова. Далее учитель задает следующие вопросы:

  1. Which of the things mentioned above are more important in the theatre than in cinema?
  2. What is the main difference between the theatre and the cinema?
  3. What causes more emotions, the theatre or the cinema? Why?

6.1.Чтение и аудирование с целью извлечения конкретной информации

Студентам предлагается прослушать четыре монолога и ответить на вопрос учителя: What performance do these people like and dislike?

 

Монолог №1

 I cannot say that I like opera very much. The music is usually marvelous but it is dull to watch it. Usually it is very complicated and it is difficult to find your way in it.

 

Монолог №2

I do like theatre. I prefer comedies. They put me in a joyful mood. Usually I am so involved in the action that I forget that I am watching a play.

Монолог №3

 I should say that I enjoy ballet very much. When you watch ballet you understand the beauty of human body. Some people say that it is a drag but I do not agree with them. It is the most exciting thing in the world. It does make a great impression.

 

Монолог №4

 As for me I do enjoy operetta. It is so cheerful, magnificent and splendid. Some people say it is light-minded but I do not think so. It teaches sincerity and makes me happy.

Студенты отвечают на вопрос учителя заданный до прослушивания.

6.2. Студенты  просматривают монологи по учебнику  упр.2.1.и отвечают на вопросы:

1. Why do they like or dislike opera, ballet, operetta?

2. Look at the opinions above once more. How do the people show that they really like or dislike theatrical genres?

7. Формирование грамматических навыков говорения (эмфатические и восклицательные предложения):

а) презентация материала

б) обобщение материала по таблице

Таблица№1

Emphatic sentences (Эмфатические предложения)

 Чтобы подчеркнуть, что нам действительно что-то очень понравилось или не    понравилось, мы используем эмфатические предложения.

Neutral                                                                                      Emphatic

I love it                                                                                    I do love it.

I enjoy myself.                                                                        I did enjoy myself

The music is marvelous                                                         The music is marvelous

Таблица №2

Exclamatory sentences ( Восклицательные предложения)

 Чтобы передать сильные эмоции, мы используем восклицательные предложения.

How+ adjective                                                          What (+ Adjective) + noun

How beautiful                                                              What a surprise! What strange people!

How+ Adjective/adverb + subject + verb                 What + object + subject + verb

How magnificently she sings!                                    What a marvelous play we saw!

а) презентация материала

b) обобщение материала по таблице

8. Объяснение домашнего задания: Прочитать  текст о Большом театре.

Ответить на вопрос по-английски: Do you know the history of the Bolshoi Theatre?

9. Подведение итогов урока.

Урок №4-урок чтения

Под тема: «Roles to die for»

Задачи урока:

  1. Развивать умение читать с полным пониманием содержания
  2. Совершенствовать навыки перевода.

Учебные пособия: Учебник английского языка для 10-11классов автор В.П. Кузовлев

Ход урока

  1. Организационный момент
  2. Фонетическая зарядка:

[r] – impressive, remarkable, fresh, imaginary;

[t] – extreme, extremely, talented, mature, smart, brilliant;

[w] – we, were, was, want;

Речевая зарядка:

Teacher: Ask Student1questions about his favorite films and plays.

Работа проводится в режиме Student1 – Student 2, Student1 – Student 3 и т.д.

Отвечающий студент получает оценку. Желательно спрашивать сильного студента.

  1. Проверка устного домашнего задания. Студенты дают свои варианты ответа на вопрос.
  2. Чтение с детальным пониманием: упр. по учебнику. Студентам нужно прочитать ответы и вопросы из интервью  с Клар Дэинс, актрисой, которая сыграла Джульетту.  Вопросы ответы перемешаны необходимо восстановить интервью.
  3. Совершенствование навыков перевода: упр. по учебнику. От студентов требуется выбрать правильный вариант перевода:

1. For a woman, this was totally unheard of in Shakespeare’s time.

а) Женщины были абсолютно не слышны в шекспировские времена.

b) Это было неслыханно для женщин шекспировских времен.

2. To be one of the only girls of the set

a)быть одной-единственной девушкой в наборе

b)быть одной-единственной девушкой в составе        

3. It was a real treat to play.

а) Это была игра с настоящим угощение.

b) Игра доставила мне истинное наслаждение.

        

4.He had me rolling around with laughter.

a)Он заставлял меня покатываться от смеха.

b)Он заставлял кружиться вокруг со смехом.

5.The trick is never to hide.

a) Фокусы не спрятать

b) Обман не спрятать

6. Выполнение упр.  по учебнику.

6.1.Суть задания в том, что нужно найти в прочитанном интервью английские эквиваленты следующих слов:

решительный и зрелый              другое окончание  

юный и неопытный                    выйти из-под контроля

взять судьбу в свои руки            напряженный

6.2.Согласны ли вы с следующими высказываниями? Ответьте, пользуясь текстом

1. Juliet was an unusual girl for her time

2. There is a scene in the film where Juliet is in coffee shop, complaining to her best friend about a maths class being such a bore.

3. It was rather difficult for Claire to play the role of Juliet.

4. The film has an alternative ending.

5. Claire was the only girl in the film.

6. The action takes place in the Wild West.

7. At the end of the film the actors fell in love.

8. Leonardo DiCaprio is a good actor and a good fellow.

6.Обьяснение домашнего задания. Прочитать текст о Ромео и ответить на следующие вопросы:

  1. How did the director find the actor to star as Romeo?
  2.  Who performed the role of Romeo?
  3. Did the actor like the role?
  4. What did the actor think about his Juliet?

7.Подведение итогов урока.

Урок №5

Под тема:Nothing is so good but it might have been better.

Задачи урока:

  1. Совершенствовать речевые навыки.
  2. Развивать умение читать и аудировать с целью извлечения конкретной информации.

Учебные пособия: карточки с обозначениями категорий фильмов

 Ход урока:

  1. Организационный момент.
  2. Фонетическая зарядка:

[t] – fight – fighting, effect, shoot-shooting;

[d] – dynamic, understand, defend, bad.

[r] – rate, rating, rated, different, strong, brave;

3.Речевая зарядка:

Teacher: Agree or disagree with me.

There is a special rating system for films in the USA.

Student1: That is right…

T: There are no sex scene in film G

S2: That is right…

T: Everybody can watch a film R.

S3: That is wrong…

4.Проверка устного домашнего задания.

5.Чтение и удирование с целью извлечения конкретной информации.

В учебнике на стр. 196  даны три монолога,  в которых подростки выражают свое мнение относительно” экшн” фильмов.

Нужно ответить: Who of the teens likes or dislikes action films?

5.Практика монологической речи по прочитанному.

Why do these teens like or dislike action films?

Pros

Cons

Action films are very dynamic and exciting

6.Чтение и выполнение упр. по учебнику стр.197 №3.

В упр. даны  мнения подростков относительно фильмов «экшн».

Нужно ответить какие из них за, а какие против. Высказать свое мнение о фильмах «экшн». Отвечают устно по цепочке пользуясь клише.

Варианты клише:

  1. If you ask me, I do love action films.
  2. Action films are …
  3. More than that, they are…
  4. I do hate action films.
  5.  I do not action films are…
  6. On the other hand…

7.Развитие языковой догадки.

Find out what this proverb means. (выясните, что означают следующие пословицы)

  1. Nothing is so good but it might have been better.
  2. All is not gold that glitters.
  3. No great loss without some small gains.
  4. The devil is not so black as it is painted.
  5. Nothing is so bad but it might have been worse.

В слабых группах можно написать варианты перевода пословиц в разброс.

  1. Объяснение домашнего задания.

Прочитать   рейтинг фильмов для детей в американского журнале. Какой рейтинг  они имеют?

9.Подведение итогов урока.

Урок №6

Под тема « What did you feel about?»

Задачи урока:

1.Развивать навыки и умения диалогической речи.

2.Практиковать студентов в аудировании с различной стратегией.

Учебные пособия: учебник английского языка

Ход урока:

1.Организационный момент

2.Фонетическая зарядка:

[]] – fell, film, like, love, always;

[t] – it, too, first, at first, most, best, touching;

[r] – great, drag, cried, melodrama;

[w] – was, wonderful

3.Речевая зарядка

Teacher: What do you think about comedies?

(Работа проводится в режиме S1-S2-S3-S4)

4.Чтение и аудирование с целью извлечения конкретной информации (в сильных группах следует слушать диалог, не имея перед собой зрительной опоры на текст)

Студентам предлагается прослушать диалог и ответить на вопросы:

  1. What film are Marie and Ken discus sing?
  2. What are their impressions?
  3. How do they ask each other about their impressions after watching the film?
  4. How do they express their likes?

Диалог

-What did you feel about the film?

-It was wonderful. I real enjoy it. And you?

- Me too. At first I thought it was going to be drag, but then it really got good.

- I have always liked such films. They are marvellous.

-What did you like best?

-The scene that grabbed me the most one of sinking of the Titanic. It is so true to life, magnificent and horrible at the same time. And what did you find exciting?

- I have always liked love stories and melodramas. I did like the scene in the ocean. It was so touching in fact, I cried.

-Isn’t it a great film?

-Oh, yes!

Как они выражают свои впечатления о фильме? Для вопросов используем фразы:

Neutral

  1. What did you feel about...?
  2. What were you feeling about…?
  3. Did you like that…?
  4. Did you enjoy …?

Informal

  1. What about that…?
  2. Like / enjoyed…, didn’t you?
  3. How did …grab you?

Formal

  1. Did you find …exciting/worthwhile?
  2. Did you find that enjoyable?
  3. Can I ask what your reaction were to…?

Для ответов используем фразы:

Neutral

  1. I am very keen on …
  2. I really enjoy…
  3. I have always loved…
  4. I do like…

Informal

  1. I am crazy about…
  2. … is terrific about…

Formal

  1. I have a particular fondness for …
  2. … is one of my favourite pastimes.

5 Работа в парах.

Imagine what conversation might take place between the girl and her friend.

Ask about someone’s feelings and impressions

Expressing likes giving reasons asking about someone’s feeling

Expressing

Likes giving reasons

6.Объяснение домашнего задания

Статья «Our Titanic Love Affair»  опубликована в Newsweek от 23 февраля 1998  она посвящена  фильму Джеймса Камерона Титаник. Прочитать статью (read book)

Ответить на вопрос: Why was James Cameron a little bit mystified?

7.Подведение  итогов урока.

Урок №7- творческий урок

Под тема: “ I want to be a critic”

Задачи урока:

  1. Развивать умения на основе творческого использования ранее усвоенного материала.
  2. Скрыто проконтролировать уровень сформированности  речевых умений.

Ход урока:

Организационный момент.

Фонетическая зарядка: 

[]] – fell, film, like, love, always;

[t] – it, too, first, at first, most, best, touching;

           [r] – great, drag, cried, melodrama;

          [w] – was, wonderful

Проверка устного домашнего задания.

Работа над проектами

Предлагается на выбор  три проекта. Выберите и подготовьте.

  1. “ Rating system in Russia”:
  1. Explain why we need a rating system (объяснить почему нам нужна рейтинговая система)
  2. Decide how many categories there will be in your system.(решите как много категорий будет в вашей системе)
  3. What are the main features of the categories? (какие основные черты категорий)
  4. What are the signs of your categories? (какие символы у ваших категорий)
  1. “A theatre critic”
  1. Choose any performance  you have seen lately (выберите любое представление которое вы видели недавно
  2. Decide what you can tell your readers to encourage them to watch the performance (Решите что вы можете рассказать читателям чтобы они захотели посмотреть представление)
  3. Be honest, if there is anything you do not like about the play. Choose your words carefully and check that you have included something on:
  1. The story    (история)
  2. The setting (состав)
  3. The main characters(главные герои)
  4. The actors (актеры)
  5. The directors (режиссёры)
  6. The music (музыка)
  7. The dancing   (танцы)
  1. “ Making a Remake”
  1. Choose an old film you’d like to remake.( выберите старый фильм который вам хотелось бы отметить)
  2. Choose a director. Explain why he/she is a perfect person to be a director.(Выберите режисера. Объясните почему он самая наилучшая  кандидатура)
  3. Decide what actors you need. Hold auditions.( Решите какие актеры вам нужны. Проведите пробы)
  4. Describe and prepare costumes.( Выберите и приготовьте костюмы)
  5. Write a script. ( Напишите сценарий)
  6. Act out a scene from the film. (Проиграйте сцену из фильма)
  7. Make an advertisement. (Сделайте рекламу)

Объяснение домашнего задания. Подготовить понравившейся проект.

Урок №8- Защита проектов

Урок №9 – контроль изученных знаний

Задачи урока:

  1. Проконтролировать уровень развития и навыков на основе творческого использования ранее усвоенного материала.
  2. Проверить уменение самостоятельно оценивать свои способности в разных видах речевой деятельности.

Ход урока:

  1. Организационный момент.
  2. Фонетическая зарядка: 

           [t] – fight – fighting, effect, shoot-shooting;

          [d] – dynamic, understand, defend, bad.

          [r] – rate, rating, rated, different, strong, brave;

  1. Listening comprehension (контроль аудирования) учебник:упр№1 стр. 206
  2. Reading  comprehension ( контроль чтения)учебник: упр. №2 стр. 206-207
  3. Grammar (контроль грамматики) учебник: упр. №3 стр.208
  4. Speaking ( контроль говорения) учебник: упр.№4 стр. 208
  5. Writing (контроль письма) учебник: упр. №5 стр.209
  6. Lexical test (лексический тест) Учебник: упр. №7  стр. 209
  7. Подведение итогов урока.

        

 

        

 

        

        


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

What do you do to help your family?

методическая разработка урока английского языка для 4-го класса...

Итоговый тест к разделу № 6 "What Helps You to Enjoy Yourselves", 11 класс, УМК В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа и др.

Итоговый тест, который содержит задания по всем видам деятельности: аудированию, чтению, лексике и грамматике, письму. Тест позволяет провести контроль усвоения знаний учащимися по пройденному разделу...

What Helps you to Enjoy Yourself?

Разработан урок для обучающихся 11 класса по теме "What Helps  to Enjoy Yorself?" с элементами творчества и с превлечением литературоведческого материала по УМК ENGLISH 10-11 .Автор В.П.Кузовлев ...

What Helps you to Enjoy Yourself?

Разработан урок для обучающихся 11 класса по теме "What Helps  to Enjoy Yorself?" с элементами творчества и с превлечением литературоведческого материала по УМК ENGLISH 10-11 .Автор В.П.Кузовлев ...

A ten-minute test on Unit 6 «What Helps You to Enjoy Yourselves? »

Textbook: English 10-11, student’s book, the athours: Kuzovlev V.P., Lapa N.M., Peregudova A.Sh.    A ten-minute test on Unit 6   «What Helps You to Enjoy Yourselves? »...

WHAT HELPS YOU MAKE A CHOICE

WHAT HELPS YOU MAKE A CHOICE...

урок английского языка по теме “What Helps you to enjoy yourselves? What Do You Know about Cinema?”

урок английского языка по теме “What Helps you to enjoy yourselves? What Do You Know about Cinema?&rdquo...