Главные вкладки

    Контрольная работа в формате ГИА для учащихся 8 класса за III четверть к учебнику VII (О.В. Афанасьева, И.В. Михеева)
    тест по английскому языку (8 класс) на тему

    Палагута Ирина Александровна

    Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 8 класса школ с углубленным изучением английского языка, работающих по учебнику VII авторов Афанасьевой О.В. и др. К.р. проверяет навыки учащихся в выполнении заданий в формате ГИА по разделам: аудирование, чтение, лексика и грамматика, письмо.

    Скачать:


    Предварительный просмотр:

    Контрольная работа в формате ГИА для 8 класса за III четверть 2012-13 уч. года (углубленное изучение)

    Раздел I. Аудирование. Вы услышите беседу Ребекки и Кейт о книгах. Определите, какие из приведенных утверждений А1-А4 соответствуют содержанию текста (1-True), какие не соответствуют (2-False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа  (3- Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа. Вы услышите текст дважды.

    А1.  We can read millions of books on-line nowadays.

    1. True                     2) False              3) Not  stated

    A2.   Everyone has electronic readers today.

            1) True                     2) False              3) Not  stated

    A3.  Reading books on the computer screen is bad for the eyes.

             1) True                     2) False              3) Not  stated

    A4.   Most people say they like the idea of reading a book on a computer.

             1) True                     2) False              3) Not  stated

    Раздел II. Чтение. Прочитайте текст о русском национальном костюме. Определите, какие из приведенных утверждений А5-А8 соответствуют содержанию текста (1-True), какие не соответствуют (2-False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа  (3- Not stated). Обведите номер выбранного вами варианта ответа.

           In the Russian National Costume Museum you can see a variety of national costumes that come from all regions of Russia. A peasant shirt, kosovorotka, was a very popular item of clothing in the 18th century. It could be worn every day and on special occasions, at home and at work. Men wore shirts to their knees and women wore them to their ankles. The sarafan was either a sleeveless dress or a high skirt with stripes. Girls and young women wore it.

         The most common type of festive headdress was kokoshnik. It was worn in the 18th and 19th century. The materials used to decorative headdress were gold, silver, pearl and decorative stones. Kokoshniks were very expensive and were handed down from generation to generation.

          The men’s trousers, made of rough linen, were called portki. Women wore a long woolen skirt called a poneva which dates from the 19th and early 20th century. The poneva was worn by married women. In the winter both men and women wore sheepskin overcoats, usually with fur on the inside, called polushubok.

           Both men and women wore bast shoes, lapti, which were worn over homespun onuchi – narrow strips of cotton wrapped around the lower leg – and valenki – felt shoes. Some peasants also had leather footwear: koty for women and leather boots for men.

     

    A5. Men’s shirts differed from women’s by length.

            1) True                  2) False                      3) Not stated

    A6.  The sarafan was usually worn by women in the summer.

             1) True                  2) False                      3) Not stated

    A7.   Russian women wore kokoshniks every day.

             1) True                  2) False                      3) Not stated

    A8.  Sheepskin overcoats were worn only by men.

             1) True                  2) False                      3) Not stated

    Раздел III. Лексика и грамматика. Прочитайте текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами В3- В8, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию.

    B3.   Madonna is one of the___________________ singers in the world.                         SUCCESFUL

    B4.   She _______________ with the local church choir (хор) at the age of 4.                  START

            She went to the university of Michigan but later she left for New York

    B5.   where she went to dance school.  She produced her ______________                     ONE

    B6.   album at the age of 24 and she ________________ many successful songs             PRODUCE

            since then. She has also starred in several films.      

    B7.   Madonna is hardworking and clever and she _____________ going to the gym,     LIKE

             to parties, to the theatre and to the cinema.

    B8.    At present she ____________to record a new album.                                                   PLAN

    Раздел IV. Письмо.

    С1. You have received a letter from your English pen-friend Diana, who writes:

             … I can’t really understand why all my friends are crazy about soap operas. I think soaps are silly and boring. They don’t show life realistically, do they? And what about you? What kinds of films do you like watching? Do you prefer watching films in the cinema or at home? Why?

           We all miss you, too. Everybody sends their love. Can’t wait to see you in summer. Write back soon.

     Write back to Diana.

    In your letter

    1. answer her questions
    2. ask her 3 questions about her family

    Write 100-140 words.

    Remember the rules of letter writing.

    Для учителя

    Текст  для аудирования

    Now we are ready to start.

    Kate: Hi, Rebecca. In today’s programme we’re talking about books and reading. Are you a keen reader Rebecca?

    Rebecca: Yes, I love reading but I don’t  seem to have much time anymore, but I do have lots of books in my house which I haven’t read yet.

    Kate: We often hold an emotional attachment to books, keeping them for years, lending them to friends or giving them as presents. But that all may change as in the last few years some major companies have made available millions of books online which can also be downloaded on to electronic readers. Can you explain what electronic readers are?

    Rebecca: Certainly, an electronic reader is a small hand-held computer capable of storing hundreds of books in electronic form and displaying the pages as clearly as in a real book.

    Kate: An electronic book or eBook! No. I’m sorry but I just don’t like the sound of that. I love books and the way they feel. I like going into bookshops and buying new books. What do you think – would you prefer to start reading your books on screen?

    Rebecca: Well – I can see how it would be handy and it would be great not to carry those huge volumes around with me, not to mention freeing up some space in my home. But having said that, I have  already spend too much time looking at a computer screen as it is, so perhaps just for the sake of my eyes it wouldn’t be such a good thing. At the moment most people are likely to say they don’t like the idea of reading a book on a computer.

    Kate: Yes, but the idea still makes me feel quite sad to think of all those wonderful old books being replaced by a modern computer. Are we really going to start speaking about the books we read today as antiquarian?

    Rebecca: The point is that it’s going to happen in 2 or 3 years time.

    Kate: I still can’t imagine everyone reading books on computers though. Thanks Rebecca – that’s all we’ve got time for today. Until next time and happy reading!

    Раздел I. Аудирование.

    A1.  True

    A2.  Not stated

    A3.  True

    A4.  False

    Раздел II. Чтение.

    А5.   True

    A6.   Not stated

    A7.   False

    A8.   False

    Раздел III. Лексика и грамматика.

    B3.    MOSTSUCCESFUL

    B4.    STARTED

    B5.    FIRST

    B6.    HASPRODUCED

    B7.    LIKES

    B8.    ISPLANNING


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Контрольная работа по английскому языку 5 класс Биболетова 1 четверть

    Тема: «Hello! Nice to see you again! Привет! Рады снова встретиться с вами!»...

    Контрольная работа по биологии в 7 классе за 3 четверть по учебнику Сонина Н.И. "Многообразие живых организмов"

    Контрольная работа по биологии в 7 классе за 3 четверть по учебнику Сонина Н.И. "Многообразие живых организмов" содержит тестовые вопросы (часть 1), задания на соответствие понятий и фактов, вставку п...

    контрольная работа по английскому языку 2 класс кауфман 4 четверть

    контрольная работа по английск5ому языку кауфман за 4 четверть...

    контрольная работа по английскому языку 3 класс кауфман 4 четверть

    контрольная работа по английскому языку 3 класс кауфман 4 четверть...

    Контрольная работа по русскому языку 6 класс за 1 четверть

    Форма проведения контрольной работы: тест на два варианта.Задания теста составлены по пройденным темам 1 четверти: «Повторение», «Лексика и фразеология», «Словообразование и орфография». Всего 22 вопр...

    Диагностическая контрольная работа по математике для 6 класса за 1 четверть

    Экспресс опрос (в форме теста). Работа предназначена для контроля знаний учащихся 6 класса за 1 четверть...