Ecological problems in NAO and in RUSSIA
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему

Абакарова Кистаман Буниаминовна

разработка урока для 8 класса  по теме:" Экологические проблемы в НАО и в России".

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon razrabotka_uroka.doc39 КБ
Microsoft Office document icon razrabotka_uroka.doc39 КБ

Предварительный просмотр:

Разработка урока по английскому языку

Тема: «Ecological problems in NAO and in Russia»

Цели урока:

Поддерживать интерес к изучению английского языка.

Активизировать словарь по теме: «Экология». Развивать навыки общения, творческие способности учащихся, внимание. Воспитывать чувство товарищества, умение работать командой, привить любовь к природе.

Развивающий аспект:

  1. содействовать воспитанию гуманного отношения к природе
  2. способствовать развитию умения анализировать и обобщать
  3. ознакомить учащихся с проблемами окружающей среды и путями их решения

Оснащение урока:

  1. картинки по теме с экологической направленностью
  2. презентация Power Point
  3. примеры экологической рекламы
  4. межпредметные связи:

Литература, история

Фонетическая зарядка

I want to live I want to fly and not to die into the blue

I want to die I want to swim and not to cry as fishes do.

Ход урока

Орг. момент:

Teacher: Good morning children, nice to meet you. So, today we will talk about the environmental problems. Look at all these pictures and tell me what their idea is. (Слайд №1,2)

Pupils: People kill our planet.

Teacher: In our Nenets Okrug the people also take care of their environment. There are some Nature Protection in the NAO. They take care of fish in the Pechora river and our lakes, of animals and plants in the tundra.

Only in Pechora river there are rare birds of fish, such as lake white-fish and salmon.

So, the aim of our lesson is to describe the ecological problems and ways of their solving (слайд №3,4).

For it we must:

revise the words

name ecological problems

name ways of environmental problems.

Слайд №5,6

Now let’s start to pronounce words we’ll use today.

Repeat after me:

environment – окружающая среда

environmental problems – проблемы окружающей среды

protection – защита

rare – редкий

take care of – заботиться о

Syn. to look after - заботиться о

birds of lake white fish – популяции сиговых рыб

salmon – семга, лосось

ancient – древний

harmony – гармония

riches – богатство

unlimited – неограниченный

to interfere – вмешиваться

to increase – увеличиваться, возрастать

smoky – дымный

activity – деятельность

to pollute – загрязнять

destruction – разрушение

Now let’s read these words yourself.

монологическое высказывание в группах.

Слайд №7,8,9.

Teacher: What was the most horrible ecological problems in our country?

Children: The most ecological disaster befell Ukraine and its people after the Chernobyl tragedy in April 1986/

About 18 percent of the territory of Belarus were also polluted with radioactive substances.

A great damage has been done of the agriculture, forests and peoples health

Teacher: What is done to protect the environment in our Area?

Children: Children take part in different nature protection projects too. For example, the Global Environment Camping “Life-Like” in Sweden has contacts with 700 schools in 60 countries.

Teacher: How did the Area’s population help the “Greenpeace”?

Children: Green Schools in the USA were created to teach children how to protect the environment.

Green schools work on several projects including monitoring and cleaning lakes and rivers, planting trees studying nature and the effects of pollution.

Teacher: What nature protection project do children take part in?

Children:  we take part in different protection projects too. They plant these and flowers around their schools, houses along streets.

They learn more about nature, animals and oceans. They realize that the Earth is our common home.

It’s time to act, to save our planet for us and for our future generations!

Teacher: How can we help our environment?

Слайд №7,8,9

Children:

  1. recycling
  2. to plant trees
  3. do not waste resources
  4. do not cut forests
  5. clean transport and goods

Заключительный этап урока

You have done all to save our planet.

You have done good work.

I’ll put you an excellent marks for your work.

Write down you home task.

. . .  .

Have a rest.

Литература:

Коровина Г.Е.



Предварительный просмотр:

Разработка урока по английскому языку

Тема: «Ecological problems in NAO and in Russia»

Цели урока:

Поддерживать интерес к изучению английского языка.

Активизировать словарь по теме: «Экология». Развивать навыки общения, творческие способности учащихся, внимание. Воспитывать чувство товарищества, умение работать командой, привить любовь к природе.

Развивающий аспект:

  1. содействовать воспитанию гуманного отношения к природе
  2. способствовать развитию умения анализировать и обобщать
  3. ознакомить учащихся с проблемами окружающей среды и путями их решения

Оснащение урока:

  1. картинки по теме с экологической направленностью
  2. презентация Power Point
  3. примеры экологической рекламы
  4. межпредметные связи:

Литература, история

Фонетическая зарядка

I want to live I want to fly and not to die into the blue

I want to die I want to swim and not to cry as fishes do.

Ход урока

Орг. момент:

Teacher: Good morning children, nice to meet you. So, today we will talk about the environmental problems. Look at all these pictures and tell me what their idea is. (Слайд №1,2)

Pupils: People kill our planet.

Teacher: In our Nenets Okrug the people also take care of their environment. There are some Nature Protection in the NAO. They take care of fish in the Pechora river and our lakes, of animals and plants in the tundra.

Only in Pechora river there are rare birds of fish, such as lake white-fish and salmon.

So, the aim of our lesson is to describe the ecological problems and ways of their solving (слайд №3,4).

For it we must:

revise the words

name ecological problems

name ways of environmental problems.

Слайд №5,6

Now let’s start to pronounce words we’ll use today.

Repeat after me:

environment – окружающая среда

environmental problems – проблемы окружающей среды

protection – защита

rare – редкий

take care of – заботиться о

Syn. to look after - заботиться о

birds of lake white fish – популяции сиговых рыб

salmon – семга, лосось

ancient – древний

harmony – гармония

riches – богатство

unlimited – неограниченный

to interfere – вмешиваться

to increase – увеличиваться, возрастать

smoky – дымный

activity – деятельность

to pollute – загрязнять

destruction – разрушение

Now let’s read these words yourself.

монологическое высказывание в группах.

Слайд №7,8,9.

Teacher: What was the most horrible ecological problems in our country?

Children: The most ecological disaster befell Ukraine and its people after the Chernobyl tragedy in April 1986/

About 18 percent of the territory of Belarus were also polluted with radioactive substances.

A great damage has been done of the agriculture, forests and peoples health

Teacher: What is done to protect the environment in our Area?

Children: Children take part in different nature protection projects too. For example, the Global Environment Camping “Life-Like” in Sweden has contacts with 700 schools in 60 countries.

Teacher: How did the Area’s population help the “Greenpeace”?

Children: Green Schools in the USA were created to teach children how to protect the environment.

Green schools work on several projects including monitoring and cleaning lakes and rivers, planting trees studying nature and the effects of pollution.

Teacher: What nature protection project do children take part in?

Children:  we take part in different protection projects too. They plant these and flowers around their schools, houses along streets.

They learn more about nature, animals and oceans. They realize that the Earth is our common home.

It’s time to act, to save our planet for us and for our future generations!

Teacher: How can we help our environment?

Слайд №7,8,9

Children:

  1. recycling
  2. to plant trees
  3. do not waste resources
  4. do not cut forests
  5. clean transport and goods

Заключительный этап урока

You have done all to save our planet.

You have done good work.

I’ll put you an excellent marks for your work.

Write down you home task.

. . .  .

Have a rest.

Литература:

Коровина Г.Е.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Ecological problems in Almetevsk

Работа ученицы 11 класса Тухфатуллиной Диляры. Презентация к её исследовательской работе "Экологические проблемы в городе Альметьевске"...

Обобщающий урок по теме ”Ecological problems in our days ”. “Animals in Danger”

Характеристики урока: Уровень образования: основное общее образованиеТип урока: Урок обобщения и систематизации знаний, закрепление знаний и способов деятельности.Продолжительность учебного ...

презентация по английскому языку "Ecological problems"

презентация по английскому языку для 8 класса на тему "Ecological problems"...

презентация "ecological problems"

презентация "ecological problems"...

Проектная работа по английскому языку По теме «The Natural Park Bittsevsky Forest: the Pages of History, Geography, Wildlife and Ecological Problems» («Природный парк Битцевский лес: страницы истории, география, природа и экологические проблемы»)

Проектная работа по английскому языкуПо теме «The Natural Park Bittsevsky Forest: the Pages of History, Geography, Wildlife and Ecological Problems» («Природный парк Битцевский лес: страницы истории, ...

Разработка урока "Ecological Problems"

Открытый урок  в 8 классе на тему проблемы экологии к учебнику Биболетовой М.З. Включает в себя названия видеоматериалов по теме, теста по теме....

Ecological problems

Данная статья посвящена экологическим проблемам....