Healthy food
план-конспект урока (английский язык) по теме

Тешич Анастасия Михайловна

Данный урок по теме "Здоровая еда" предназначен для закрепления лексического и грамматического материала.

Скачать:

ВложениеРазмер
Office presentation icon healthy_food.ppt2.64 МБ
Microsoft Office document icon healthy_food_-_.doc74.5 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Healthy food

Слайд 2

Why is Dino not well? I am not well. Let's help me.

Слайд 3

[ai] – l i ke, i ce cream, wh y , n i ne, f i ne [i] – m i lk, or a nge, f i sh [w] – w ant, w e, s w eets, wh at, w ould [ i: ] – ea t , pl ea se, m ea t, h e , sh e , r ea d [g] – to g ether, g o, bi g [l] – p l ay, mi l k, schoo l

Слайд 5

A grape A pear A melon

Слайд 6

A strawberry A banana An orange An apple A cabbage A carrot

Слайд 8

Make up the sentences I You He She It We They like likes honey corn tomatoes nuts cabbage ham butter tea bread

Слайд 9

Fill in the gaps: school, nine, together, breakfast, like, read, friends, cakes. I am Dino. I am ... . I go to ... . I can ... and write. I ... to play chess. For ... I like sandwiches, ... and ice cream. I have got many ... . We play ... on Sundays.

Слайд 10

The Green S hop The White Shop The Sweet Shop The School Shop What would Miss Chatter and Dino like to buy?

Слайд 11

Some I like some porridge for breakfast. Any I don’t like any porridge for breakfast. Do you like any porridge for breakfast?

Слайд 12

Some or any ? Write and act. Miss Ch.: What do you want to eat? Dino: Mm, I want chocolate and ... cake. Miss Ch.: Oh, they haven't got ... chocolate . Dino: Have they got … ice cream? Miss Ch. : Yes! Do you want ...juice too? Dino: No, thank you. Can I have ... Coke, please? Miss Ch.: Yes. Dino: OK.

Слайд 13

Dino He likes He doesn’t like

Слайд 14

Act out the conversation at the table. Use the expressions: 1) Good morning! 2) Would you like (some) …? - Yes, please./ No, thank you. 3) Do you like …? - Yes, I do. / No, I don’t. 4) I’m sorry. I don’t like … .

Слайд 15

Is chocolate useful for Dino? Is a cake useful for Dino? Is an ice cream useful for Dino? Is Coke useful for Dino? What food is useful for Dino?

Слайд 16

Why is Dino not well? Dino is not well, because he eats chocolate, a cake, an ice cream and drinks Coke.

Слайд 17

H/W: ex. 4, p. 48 in your books.

Слайд 18

We wish you a Merry Christmas! We wish you a Merry Christmas! We wish you a Merry Christmas! And a Happy New Year!

Слайд 19

Thank you for the lesson!



Предварительный просмотр:

Открытый урок по теме "Healthy food" (3-й класс) с презентацией (PowerPoint)

 

Цель урока: Повторить и закрепить пройденный лексический и грамматический материал по теме "Еда".

Практический компонент цели: практиковать учащихся в применении изученных лексических единиц и лексико-грамматических конструкций в речевых ситуациях.

Развивающий компонент цели: развивать навыки чтения, навыки диалогической речи, внимания.

Воспитательный компонент цели: формирование устойчивой мотивации к изучению английского языка, формирование навыков культуры питания, воспитывать умение работать в парах.

Оборудование: доска, карточки, компьютер.

Презентация

Ход урока

1. Организационный момент

Good morning, children! I'm glad to see you. I think you're well. I hope we'll have a wonderful time together. Let's begin our lesson. Look at the screen and say what about we will talk. We'll talk about healthy food today. Children, I have got a note from Dino. Let's read it.

"I'm not well. Let's help me"

What has happened? Why is Dino not well? Let's follow Dino's steps.

2. Фонетическая зарядка

Let’s practice the sounds at first.

3. Повторение изученной лексики.

На экране с изображением прилавка с фруктами и овощами дети называют все известные им слова.(fruits and vegetables)

Например:

Look at the screen . What can you see? I can see an apple.

4. Введение новой лексики при помощи картинок и со словами на экране. Now, please, look at these pictures. Let’s learn new words. It’s a …

grape, pear, melon

Write in your copybooks. Do you like grape?

5. Let’s repeat the words. Дети читают таблички со словами.

6. На доске размещены картинки.

Let’s read the words. The task is to attach cards with the words to the corresponding pictures. Учитель показывает карточку со словом, дети читают его. Следующее задание – прикрепить  карточки со словами к соответствующим картинкам.

7. Дети вписывают недостающую букву, затем читают получившееся слово и называют его по буквам. Fill in the gaps. Please, think at first. Say the missing letters.

8. Make up the sentences.

9. Fill in the gaps.

10. Физкультминутка.

11. Look at the picture, you see The Green, The White, The Sweet and The School shops. Miss Chatter and Dino go to these shops. Listen to the text and answer  the question:

What would Miss Chatter and Dino like to buy? (сarrots, apples, pen, pencil)

12. Let’s remember the words SOME and ANY. Remember when we say SOME, when ANY. Let’s read the examples.

Miss Chatter and Dino go to the cafe. Read the dialogue using «Some or any»

Some or any? Write and act. 

Miss Ch.: What do you want to eat?

Dino: Mm, I want chocolate and ... cake.

Miss Ch.: Oh, they haven't got ... chocolate.

Dino: Have they got … ice cream?

Miss Ch.: Yes! Do you want ... juice too?

Dino: No, thank you. Can I have ... Coke, please?

Miss Ch.: Yes.

Dino: OK.

13. The next task is in your cards. Look and answer the questions.

Does he like porridge?

Does he like sweets?

Does he like Coke?

Does he like milk?

Does he like carrots?

Does he like chocolate?

14. Now tell me in whole sentence what he likes and doesn’t like. 

15. Answer the questions:

Is chocolate useful for Dino?

Is a cake useful for Dino?

Is an ice cream useful for Dino?

Is Coke useful for Dino?

What food is useful for Dino?

P1,2,3 - Bananas are useful for Dino ( fruits, vegetables)

16. Рефлексия

- Why is Dino not well?

P 1, 2, 3 - Dino is not well, because he eats chocolate.( a cake, an ice cream, drinks Coke)

I hope you will eat only healthy food every day.

Your HW: ex. 4, p. 48 in your books.

Soon will be a New Year. That’s why I want you to sing a song about it.

Thank you for the lesson. Good bye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

урок Healthy food

Здоровьесберегающие технологии на уроках иностранного языка Цели урока: Образовательная: Создание условий для развития инициативной речи учащихся на основе навыков диалогической и монологической...

"Healthy food", "Halloween", "Great Britain"

Конспект урока в 6 классе "Healthy food"...

Тема урока: Методическая разработка интегрированного урока( английский + ОБЖ) по теме "Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни." Здоровое питание) 6 класс

Интегрированный урок Английский+ОБЖ  в 6 классе по теме  Health and healthy lifestyle. Healthy food (Здоровье и здоровый образ жизни. Здоровое питание)...

Healthy Food

Пропаганда здорового образа жизни...

открытый урок в 7 классе "Healthy Food" с применением ИКТ

Мотивация учащихся:Использование мультимедийных  технологий, различные виды упражнений, различные виды работы мотивируют учащихся к активной и продуктивной деятельности на уроке....

Healthy Life. Healthy Food Habits (Афанасьева О.В., Дули Д., Михеева И. В. и др. Английский в фокусе. 10 класс.)

Aims: -       to develop students skills around the topics of Healthy Way of Life, Healthy Food Habits-       to develop vocabulary skills t...