Методическая разработка к фильму на английском языке "The Thief Lord"
презентация к уроку по английскому языку (10 класс) по теме

Самбурова Юлия Владимировна
С помощью фильмов на английском языке мы  погружаемся  в среду носителей английского языка и начинаем понимать их речь. Благодаря фильмам на английском языке мы легко усваиваем  разговорные фразы и учимся  общаться на «бытовом» уровне. "Лорд вор"  - это фильм о вечных проблемах, наджедах и разочарованиях, одиночестве, дружбе и волшебстве.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon videofilm_novyy.doc159.5 КБ
Office presentation icon prezentatsiya_filma_the_thief_lord.ppt155 КБ

Предварительный просмотр:

УРОК ПРОСМОТР ФИЛЬМА.

В реальном общении нам приходится  много слушать, и то, насколько точно и полно мы воспринимаем  полученную информацию, может определить наши последующие действия. Научить учащихся понимать звучащую речь – одна из  важнейших целей обучения.  Часто помимо  восприятия речи со слуха мы выполняем   и другие действия – наблюдаем, говорим, пишем и т.д., но, как правило, для  того чтобы адекватно действовать в конкретной ситуации, необходимо понимать то, что слышишь.

На уроке практически невозможно формировать только  речевой или только  языковой навык. Работая с видеофильмами, мы параллельно отрабатываем  лексические, грамматические, фонетические навыки. Видеофильмы дают  информацию для размышления и обсуждения, что, в свою очередь предполагает  дальнейшее развитие  навыков говорения и письма.

Объективные трудности при просмотре  фильма

на иностранном  языке:

  1. Трудности, обусловленные условиями аудирования: внешние шумы, помехи, плохая акустика, качество звукозаписи, качество используемой  на занятиях техники, видимое наличие или отсутствие источника речи.
  2. Трудности, обусловленные индивидуальными особенностями  источника речи: отсутствие практики восприятия на слух речи людей противоположного  пола, разного возраста; особенности дикции, тембра, темпа, пауз, а также возможные нарушения артикуляции, различные диалекты иностранного языка.
  3. Трудности, обусловленные языковыми особенностями воспринимаемого материала. Это использование: большого количества незнакомой лексики, идиоматических выражений, разговорных формул, специальных терминов, аббревиатур, эллиптических конструкций.

Механизмы восприятия на слух:

  1. Речевой слух – это один из важнейших механизмов. Он обеспечивает восприятие устной речи, деление ее на  смысловые синтагмы, словосочетания, слова.
  2. Память является следующим важным  механизмом восприятия устной речи на слух. В психологии выделяют два основных вида речевой памяти: долговременную и кратковременную. Оба вида памяти чрезвычайно важны для процесса понимания  речи со слуха. Еще один вида памяти – оперативная память. Оперативная память работает наиболее эффективно при наличии установки на запоминание.
  3. Вероятностное прогнозирование. Это порождение гипотез, предвосхищение хода событий. В методике выделяют структурное и смысловое прогнозирование. Смысловое прогнозирование определяется  знанием контекста, а соответственно, и возможных ситуаций. Помимо смыслового  прогнозирования существует и лингвистическое прогнозирование. Каждое слово имеет определенный спектр сочетаемости. Появление нового слова значительно сужает употребление других слов. Чем лучше человек знает типовые речевые ситуации и владеет речевыми моделями, тем проще ему распознать их со слуха.
  4. Артикулирование. Психологи отмечают, что при аудировании  происходит внутреннее проговаривание  речи. Чем четче проговаривание, тем выше уровень понимания.

Система  упражнений  на развитие навыков аудирования:

Базовым упражнением можно  считать повторение иноязычной речи за диктором: а) в паузу; б) синхронно на том же  языке. Это упражнение развивает все четыре вида  аудирования.

Упражнения на развитие  речевого слуха:

Развивая речевой слух, можно использовать аудирование со зрительной  опорой, где в качестве таковой можно применять как печатный текст, так и иллюстрации к нему. Широко используется в практике  обучения иностранным языкам и направленное аудирование. Это аудирование  направлено на узнавание конкретных слов, структур, извлечение конкретной информации.

Упражнения на тренировку памяти:

  1. Согласиться с  утверждениями или опровергнуть их после прослушивания текста. Вместо утверждений можно использовать вопросы.
  2. Прослушать текст, сравнить его с печатным,  и найти расхождения.
  3. Запомнить все даты, имена, географические названия, и т.д. и повторить их в той же последовательности.
  4. Прослушать снова и сгруппировать их по какому-либо принципу или признаку.
  5. Прослушать слова и повторить лишь те из них, которые относятся к какой-либо одной теме.

Упражнения на тренировку вероятностного  прогнозирования:

  1. Подобрать как можно больше определений к словам.
  2. Составить возможные словосочетания с существительными/глаголами/ наречиями/прилагательными.
  3. Составить наиболее типичные словосочетания (клише) и перевести их.
  4. Упражнения на логическое развитие замысла, которые предполагают умение закончить фразу, текст и т.д.
  5. Определить содержание по заголовку, иллюстрациям, ключевым словам, вопросам и т.д.

Урок просмотр видеофильма «Лорд-Вор»

Цели:  

  • Активизировать речемыслительную деятельность учащихся.
  • Развивать навыки аутентичной английской речи на слух.
  • Развивать монологическую и диалогическую речь учащихся.
  • Совершенствовать произносительные навыки.
  • Развивать слуховую и зрительную память, внимание.
  • Развивать умения высказывать свое мнение и умения обосновать свою точку зрения.
  • Формирование  мотивации учащихся  к изучению иностранного языка.

Задачи:

Формирование и развитие  коммуникативных умений учащихся на основе языковых и социокультурных  знаний, навыков.

Познавательные:

  • Расширение эрудиции учащихся, их лингвистического и общего кругозора

Развивающие:

  • Интеллектуальное развитие учащихся
  • Развитие языковых и познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций, готовности к коммуникации
  • Гуманитарное и гуманистическое развитие личности.

Воспитательные:

  • Воспитание культуры общения
  • Воспитание интереса к учению и формированию познавательной активности
  • Формирование потребности в практическом использовании  языка в различных сферах деятельности.

В ходе данного занятия учащиеся могут    испытать свои возможности в  плане понимания аутентичной английской речи. Занятие включает в себя  просмотр видеофильма, разговорный практикум, ролевую игру, и как итог письменная работа. Работа с видеосюжетом способствует развитию навыков аудирования, поддержки интереса к изучаемому материалу и последующему этапу работы над ним, а также дает возможность услышать аутентичную английскую речь и выступает в качестве побуждающего средства к коммуникации на английском языке. Кроме того, видеозапись позволяет синтезировать  все основные виды наглядности: зрительной, слуховой, моторной, предметно-образной и экстралингвистической.

Данное  занятие отличается от  обычных уроков тем, что использование видео позволяет:

  • стимулировать воображение и творческую активность;
  • развить критическое мышление;
  • показать жизнь других людей во всех ее проявлениях;
  • сравнить свою и чужую культуры;
  • снять эмоциональное напряжение;
  • подражать образцам аутентичной речи.

Are you fond watching films? What films do you like? Which do you prefer – to have a quiet night in watching your favorite film or going to the cinema with your friends? What genre do you prefer?

Today we are going to watch an adventure film[1] “The Thief-Lord”, fantastic and incredible fate of two orphan-brothers, their waifs and strays new friends and a happy end.

A FILM MAP

Genre: Adventure film

Stars: Jim Carter, Caroline Goodall, Rollo Weeks, Aaron Johnson,  

           George MacKay, Jasper Harris, Vanessa Redgarve

Film production: Warner Bros

Director: Richard Claus

Screenplay: Daniel Musgrave & Richard Claus

Based on the novel: Cornelia Funke

Executive producer:  John Buchanan

Music: Nigel Clarke & Michael Csányl-Wills

EPISODE I

Vocabulary:

stick together – держаться вместе

orphan- сирота

orphanage  - приют

kidnapper – похититель

investigation  - расследование

disguise - маскировка

mislay (mislaid) – cбивать с пути, вводить в заблуждение

raise up – воспитывать

fondness (for)  - любовь

apply for  - обращаться с заявлением

custody – опека

peculiar – необычный

lose oneself - потеряться

as a matter of fact – фактически, собственно говоря

picker – мелкий воришка

ridiculous – смешной

scared – испуганный

doorway  - дверной проем

dampness – сырость

We have nothing to lose -  нам нечего терять

Pronunciation:

I’ve got to …..(I’ve gotta)

What do you want?  The informal pronunciation is Waddayawant?

Yeah = Yes

Activities:

Here are some activities to help you check your understanding of episode I

  1. Where is the train moving the  brothers take?
  2. Why are the Heartlib searching for Boy (the younger brother)?
  3. What is Victor Getz ‘s business?
  4. Why do the Heartlib think that Prosper and Boy are in Venice?

Help with vocabulary:

Which words describe  negative feelings?

Relaxed              nervous                 pleased               embarrassed         annoyed

Fed up                disappointed         stressed               scared                   calm

Satisfied             confused               shocked               concerned            glad

EPISODE II

Vocabulary:

Humble – скромный, убогий

nasty cough – сильный кашель

crasher – незваный гость (amer.slang. грабитель-взломщик)

crusher – полицейский

crowded – переполненный

bud – крошка (ласк.)

hole – нора, логово

skip – смывайся (informal)

to fox – перехитрить

scoundrel – негодяй

big mo – миг победы

Let the dog see the bone (rabbit) – давай посмотрим

couple – пара

generous – щедрый

for the lot – за все

lad – крутой парень, дружбан

cheat – жульничать

ticklish – щекотно

innocent – невинный

Activities

Here are some activities to help you check your understanding of episode II

  1. How does the Thief Lord call his shelter (home)?
  2. Why don’t the boys want to take things to Barbarossa?
  3. Why does Boy think that his brother is good at selling?
  4. What does Oscar say about his father?
  5. Why does the Thief Lord decide to take a break?

Pronunciation:

What is the correct spelling  for each word or phrase in italics?

  1. Waddaya mean?                              a) What do you?          b) What did you?

     2) Didja ever think of that?                     a) Did he                        b) Did you

     3) Dontcha like the idea?                     a) Don’t you                b) Doesn’t he

     4) I cn do it.                                          a) couldn’t                b) can

Who said the following:

“Have you lost your mind? “

Help with vocabulary:

Which prepositions come after the adjectives:

  • good ….        interested ….    keen ….     happy ….   nervous …  upset …
  • worried …surprised …            fed up …   annoyed …..concerned ….        bad ……

EPISODE III

Vocabulary:

give the creeps – нагнать страх, бросить в дрожь

confession – признание

transaction - сделка

retrieve – вернуть

fair price – справедливая цена

victim of circumstances – жертва обстоятельств

fascinating – очаровательный

distinguished –  выдающийся

pickpocket –  вор карманник

nuisance – помеха

fuss about – волноваться по пустякам

Activities

Here are some activities to help you check your understanding of episode III

  1. Who did the Lord Thief meet in the church with and what did he want from him?
  2. How much is the strange ready to pay for the thing he asks to retrieve?
  3. What is the pigeon’s name? Where did the children get the pigeon?
  4. How did Victor find the children?

Who said the following:

“I have got to go “

Help with vocabulary and speaking:

Explain what you need.  Write the headings in the correct places.

  • Describing what something looks like
  • Describing  what something is used for
  • Checking something is the right thing
  • Saying you don’t know the name of something.

A

  • I’m sorry, I’ve forgotten what it is called
  • I’m sorry I don’t know the word for it.
  • I don’t know what they are called.

B

  • It is a thing for ….
  • It is stuff for ….
  • You use them to …/ We use it when ….

C

  • It’s a type of. ….
  • They are made of  ….
  • It looks like ….

D

Do you mean one of these?

Oh, you mean ……

Is this what you are looking for?

Speaking:

Exchange information.

What is a crime? With your partner, match the crimes in the box with their definitions 1-10.

  • Burglary                        • Murder
  • Mugging                        • Minor offences
  • Forgery                        •  Shoplifting
  • Robbery                        • Theft
  • Assault                        • Kidnapping

  1. stealing from shops while they are open
  2. killing someone intentionally
  3. stealing objects in general
  4. breaking into buildings to steal things
  5. attacking and hurting someone physically
  6. making false documents
  7. attacking  someone and stealing from  them in the street
  8. stealing money from banks, etc.
  9. taking someone prisoner and demanding money for their release

10.crimes such as illegal parking, speeding, etc.

Practise your vocabulary:

Complete  the following table. Crimes and Criminals.

Verb

Noun (crime)

Noun (person)

to steal

thief

to rob

robbery

to

burglary

burglar

to commit an offence

offence

to

mugging

mugger

to murder

murder

to

forgery

forger

to shoplift

shoplifter

to kidnap

kidnapper

EPISODE IV

Vocabulary:

nuisance – помеха

fuss about – волноваться по пустякам

disturb – беспокоить

annoy – раздражать

customer – покупатель, клиент

keep watch - охранять

give a word – дать слово

show up – показаться, появиться

riddle – загадка, проблема

mischief – зло, убытки

tutorial – урок

fraternize with -  брататься

fix – ремонтировать

breaking -  взлом

“Are you in?” – ты в деле?

bring back – возвращать

Activities

Here are some activities to help you check your understanding of episode IV

  1. What does Skip’s father tell his partners about his son? What kind of man was he?
  2. Why are the children disappointed in their leader the Thief Lord?
  3. Why do they dare to fulfill the dangerous break in?
  4. Does “The excitement of the unknown”  mean anything for you? Who told the boys about it?-

Who said the following:

“Never let me see you around.”

“They are not disturbing me.”

Give synonyms and antonyms to the following:

  • annoy
  • disturb

Help with vocabulary and speaking:

Choose  the adjectives to describe Skip’s father state of mood and attitude to the fraternizing with “the unwashed .


Violent          arrogant        rude          polite       noisy         selfish        aggressive

Stupid            loyal             patient         considerate           spoilt            patient

Bad-tempered          well-behaved        enthusiastic           helpful          offensive

EPISODE V

Vocabulary:

I am curious –  мне интересно

burglar – взломщик

orphanage – сиротский приют

find out – узнавать

attic-  чердак

mermaid - русалка

unicorn – единорог

sea horse – морской конек

Corfu – остров Корфу

turn out – увольнять

occupation – занятие

keep safe - позаботиться

pic=pix- фотка

merchant – купец

Activities

Here are some activities to help you check your understanding of episode V

  1. How do the children explain  their breaking into the house?
  2. What is Aida’s occupation?
  3. Who gave the merry-go-round to the orphanage and when?
  4. What figures were there on the unique merry-go-round?
  5. What is unusual about the merry-go-round?
  6. What is  Skip’s wish?

7. Where did Boy know about the magic merry-go-round?

Who said the following:

“Do you understand why I have done it?”

“Nature soon will ground his wish.”

Give synonyms and antonyms to the following:

  • Turn out
  • Find out
  • Occupation

Help with vocabulary and speaking:.

Fill in the gaps in this conversation with these words/phrases. Act out the dialogue.


tips            it’s worth            that’s really usefull           what about        the best way

sounds good           you should definitely           you know any          bother

I wouldn’t recommend            really must           good to know           best to take

TIM: You’ve been to Venice, haven’t you? Have you  got any … tips …. for me?

ANN: Well, there’s so much to see, but you …… have a coffee in St Mark’s  

          Square?

TIM: That’s …………

ANN: It’s a bit expensive, but ……. sitting there for an hour.

TIM:  What’s  ……. to get around?

ANN: It’s  ……. the vaporetti – the water busses. They are cheap and you get a  

           good view of the canals.

TIM: That …….

ANN: Another thing. Don’t ……. Going to the island of Murano. It takes a long

          time to get there and it isn’t  very interesting.

TIM: Right, …….. places outside Venice?

ANN: Um, ……. take a boat up the River Brenta to Verona. It is beautiful.

TIM: Do …… good places to eat?

ANN: Well, …… anywhere in the center. Try to find a restaurant away from the

          touristy places.

TIM: Thanks, Ann, …..

Writing:

Give a brief summary of episodes 1-5.

  • The plot of the film
  • Good and bad points
  • Basic information
  • Conclusion

EPISODE VI

Vocabulary:

Holy moley! – Вот это да!

stiff - окостеневший

madness – сумасшествие

rat on – настучать

fake money – фальшивые деньги

case – судебное дело

God mother – крестная мать

adventure – авантюра

track – след

fire – увольнять

Activities

Here are some activities to help you check your understanding of episode VI

  1. Where was Katerina taken?
  2. Who rescued Katerina and how?
  3. Why does Skip offer to go back to the island and take a ride on the merry-go-round?
  4. How did Boy escape?

Who said the following:

“You will regret you have been born.”

“Has it made you wiser?”

Give synonyms to the following:

We often use synonyms when we are speaking or writing so that we don’t repeat words.

pick

concerned

satisfied

frightened

fortunate

make up your mind

act

have a go at doing

spot

talk to someone

by chance

pleasant

approach

enormous

sure

glad

cope with

brilliant

reveal

awfull

EPISODE VII

Vocabulary:

patient – терпеливый

gun – ружье

tiny – маленький

rudeness - грубость

at your service – к вашим услугам

incredible – невероятно

solution (to) – решение

take your pick – выбирай сам!

Stubby – щетинистый

test-drive – пробная поездка

run away – беглец

impeccable - безгрешный

Activities

Here are some activities to help you check your understanding of episode VII

  1. Where did Victor find Boy?
  2. How much would the tickets cost if Barbarossa sell them?
  3. Why didn’t Prosper take his pick?
  4. Why did Skip want to become older?
  5. How old does Barbarossa look after the test-drive?
  6. What happened to the merry-go-round after Barbarossa rode it?
  7. Whom did Barbarossa call a Big Nose?
  8. Who is a Snore Nose?

Who said the following:

“You will have a chance to perform a useful thing.”

“Your brother is sick about you.”

Give synonyms and antonyms to the following:

  • Incredible
  • A runny nose
  • Patient
  • Rudeness

EPISODE VIII

Vocabulary:

taxes - налоги

expenses - расходы

accounts - счета

interests – прибыль

homesick – тоскующий по дому

give up – перестать верить, ждать

hide away – спрятаться

give in – сдаваться

burden – груз

skunk – негодяй, скунс

Activities

Here are some activities to help you check your understanding of episode VIII

  1. Where was Barbarossa taken after he had turned into a baby?
  2. What is the main idea of the final song?
  3. What do the main characters decide about their future life?
  4. Give a literary translation of the final song.*

Who said the following:

“Don’t speak until you are spoken”

Speaking:

  • What makes people happy?
  • What is happiness for you?
  • What is a real family?
  • What unites people and what makes them enemies?
  • Does looking old and being old mean the same?
  • What does it mean to be wise, to be adult?
  • Which is more important for you friends or family?

Writing.

Give a summary of the film.  

In your summary  you are supposed to dwell on the issues discussed.


[1] Adventure Films – are usually exciting stories , with new experiences or exotic locales, very similar to or often  paired with  action film  genre. They can include traditional swashbucklers (сорвиголова), treasure hunts, disaster films, or searches for the unknown.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Урок просмотр видеофильма « The Thief Lord » Цель: Научить понимать аутентичную речь, обсуждать проблемы в группе, комментировать услышанное и увиденное, высказывать собственную точку зрения. Задачи: Развитие навыков аутентичной английской речи на слух. Развитие монологической и диалогической речи учащихся. Совершенствование произносительных навыков. Развитие слуховой и зрительной памяти, внимания. Умения высказывать свое мнение и умения обосновать свою точку зрения. Формирование мотивации учащихся к изучению иностранного языка.

Слайд 2

Объективные трудности при просмотре видеофильма на иностранном языке: Трудности, обусловленные условиями аудирования: внешние шумы, помехи, плохая акустика, качество звукозаписи, качество используемой на занятиях техники, видимое наличие или отсутствие источника речи. Трудности, обусловленные индивидуальными особенностями источника речи: отсутствие практики восприятия на слух речи людей противоположного пола, разного возраста; особенности дикции, тембра, темпа, пауз, а также возможные нарушения артикуляции, различные диалекты иностранного языка. Трудности, обусловленные языковыми особенностями воспринимаемого материала. Это использование: большого количества незнакомой лексики, идиоматических выражений, разговорных формул, специальных терминов, аббревиатур, эллиптических конструкций

Слайд 3

THE THIEF LORD ARGHLIGHT FILMS INTERNATIONAL

Слайд 4

Introduction Welcome to the exciting adventures of two orphan brothers and their friends. You will find yourself in the romantic Venice and its dramatic mysteries.

Слайд 5

EPISODE I IN THIS EPISODE YOU WILL SEE: Prosper and Boy escape from their wicked aunt who wants to separate them and send the elder brother to the orphanage. The boys make for Venice, their mother’s dream-place........ Vocabulary: stick together – держаться вместе orphan [  :  ] - сирота orphanage [  :  ] - приют kidnapper – похититель investigation - расследование disguise - маскировка mislay ( mislaid ) – c бивать с пути, вводить в заблуждение raise up – воспитывать fondness (for) - любовь apply for - обращаться с заявлением custody – опека peculiar – необычный lose oneself - потеряться as a matter of fact – фактически, собственно говоря picker – мелкий воришка ridiculous – смешной scared – испуганный doorway - дверной проем dampness – сырость We have nothing to lose - нам нечего терять

Слайд 6

Pronunciation I’ve got to …..(I’ve gotta) What do you want? The informal pronunciation is Waddayawant? Yeah = Yes Activities. Here are some activities to help you check your understanding of episode I Where is the train the brothers take moving? Why are the Heartlibs searching for Boy (the younger brother)? What is Victor Getz ‘s occupation? Why do the Heartlibs think that Prosper and Boy are in Venice? Help with vocabulary: Which words describe negative feelings? Relaxed nervous pleased embarrassed annoyed Fed up disappointed stressed scared calm Satisfied confused shocked concerned glad

Слайд 7

EPISODE II IN THIS EPISODE YOU WILL SEE: The Thief-Lord brings Prosper and Boy to his secret place the Stella and acquaints with his gang. Prosper proves to be a large dealer and makes a real bargain with Barbarossa. Vocabulary: humble – скромный, убогий nasty cough – сильный кашель crasher – незваный гость ( amer . slang . грабитель-взломщик) crusher – полицейский crowded – переполненный bud – крошка (ласк.) hole – нора, логово skip – смывайся ( informal) great at - to fox – перехитрить scoundrel – негодяй big mo – миг победы Let the dog see the bone (rabbit) – давай посмотрим couple – пара generous – щедрый for the lot – за все lad – крутой парень, дружбан cheat – жульничать ticklish – щекотно innocent – невинный

Слайд 8

Activities Here are some activities to help you check your understanding of episode II How does the Thief Lord call his shelter (home)? Why don’t the boys want to take things to Barbarossa? Why does Boy think that his brother is good at selling? What does Oscar say about his father? Why does the Thief Lord decide to take a break? Pronunciation: What is the correct spelling for each word or phrase in italics ? 1) Waddaya mean? a) What do you? b) What did you? 2) Didja ever think of that? a) Did he b) Did you 3) Dontcha like the idea? a) Don’t you b) Doesn’t he 4) I cn do it. a) couldn’t b) can Who said the following: “ Have you lost your mind? “ “ Let the dog see the bone.” Help with vocabulary: Which prepositions come after the adjectives: good …. interested …. keen …. happy …. nervous … upset … worried … surprised … fed up … annoyed ….. concerned …. bad ……

Слайд 9

EPISODE III IN THIS EPISODE YOU WILL SEE: The Thief-Lord and his partners secure a strange order – to retrieve and steal a wooden win. The fee they are promised for the transaction is unbelievable… Vocabulary: give the creeps – нагнать страх , бросить в дрожь confession – признание transaction - сделка retrieve – вернуть fair price – справедливая цена victim of circumstances – жертва обстоятельств fascinating – очаровательный distinguished – выдающийся pickpocket – вор карманник nuisance – помеха fuss about – волноваться по пустякам Activities Here are some activities to help you check your understanding of episode III Who did the Lord Thief meet in the church with and what did the stranger want from him? How much is the strange man ready to pay for the thing he asks to retrieve? What is the pigeon’s name? Where did the children get the pigeon? How did Victor find the children?

Слайд 10

Who said the following: “I have got to go “ “Does age matter in this transaction?” “Have you got a gun?” Help with vocabulary and speaking: Explain what you need. Write the headings in the correct places. Describing what something looks like Describing what something is used for Checking something is the right thing Saying you don’t know the name of something. A I’m sorry, I’ve forgotten what it is called I’m sorry I don’t know the word for it. I don’t know what they are called. B It is a thing for …. It is stuff for …. You use them to …/ We use it when …. C It’s a type of. …. They are made of …. It looks like …. D Do you mean one of these? Oh, you mean …… Is this what you are looking for?

Слайд 11

Speaking: Exchange information. What is a crime? With your partner, match the crimes in the box with their definitions 1-10. Burglary Murder Mugging Minor offences Forgery Shoplifting Robbery Theft Assault Kidnapping stealing from shops while they are open killing someone intentionally stealing objects in general breaking into buildings to steal things attacking and hurting someone physically making false documents attacking someone and stealing from them in the street stealing money from banks, etc. taking someone prisoner and demanding money for their release crimes such as illegal parking, speeding, etc. Practise your vocabulary: Complete the following table. Crimes and Criminals. Verb Noun (crime) Noun (person) to steal thief to rob robbery to burglary burglar to commit an offence offence to mugging mugger to murder murder to forgery forger to shoplift shoplifter to kidnap kidnapper

Слайд 12

EPISODE IV IN THIS EPISODE YOU WILL SEE: The Thief Lord’s secret is open. He is not a legend for his waifs and strays any more. But still they don’t give up the idea of finding the wooden win… Vocabulary: nuisance – помеха fuss about – волноваться по пустякам disturb – беспокоить annoy – раздражать customer – покупатель , клиент keep watch - охранять give a word – дать слово show up – показаться, появиться riddle – загадка, проблема mischief – зло , убытки tutorial – урок fraternize with - брататься fix – ремонтировать breaking - взлом “ Are you in?” – ты в деле ? bring back – возвращать

Слайд 13

Who said the following: “ Never let me see you around.” “They are not disturbing me.” Activities Here are some activities to help you check your understanding of episode IV What does Skip’s father tell his partners about his son? What kind of man was he? Why are the children disappointed in their leader the Thief Lord? Why do they dare to fulfill the dangerous break in? Does “The excitement of the unknown” mean anything for you? Who told the boys about it? Help with vocabulary and speaking: Choose the adjectives to describe Skip’s father state of mood and attitude to the fraternizing with “the unwashed . Violent arrogant rude polite noisy selfish aggressive Stupid loyal patient considerate spoilt patient Bad-tempered well-behaved enthusiastic helpful offensive Give synonyms and antonyms to the adjectives above:

Слайд 14

EPISODE V IN THIS EPISODE YOU WILL SEE: The company finds the wing in Aida’s house. The nun tells children about the merry-go-round and it’s magic. The Thief-Lord promises to find it and … Vocabulary: I am curious – мне интересно burglar – взломщик orphanage – сиротский приют find out – узнавать attic- чердак mermaid - русалка unicorn – единорог sea horse – морской конек Corfu – остров Корфу turn out – увольнять occupation – занятие keep safe - позаботиться pic=pix- фотка merchant – купец

Слайд 15

Who said the following: “Do you understand why I have done it?” “Nature soon will ground his wish.” Activities Here are some activities to help you check your understanding of episode V How do the children explain their breaking into the house? What is Aida’s occupation? Who gave the merry-go-round to the orphanage and when? What figures were there on the unique merry-go-round? What is unusual about the merry-go-round? What is Skip’s wish? Where did Boy know about the magic merry-go-round? Give synonyms and antonyms to the following: Turn out Find out

Слайд 16

Help with vocabulary and speaking:. Fill in the gaps in this conversation with these words/phrases. Act out the dialogue. tips it’s worth that’s really usefull what about the best way sounds good you should definitely you know any bother I wouldn’t recommend really must good to know best to take TIM: You’ve been to Venice, haven’t you? Have you got any … tips …. for me? ANN: Well, there’s so much to see, but you …… have a coffee in St Mark’s Square? TIM: That’s ………… ANN: It’s a bit expensive, but ……. sitting there for an hour. TIM: What’s ……. to get around? ANN: It’s ……. the vaporetti – the water busses. They are cheap and you get a good view of the canals. TIM: That ……. ANN: Another thing. Don’t ……. Going to the island of Murano. It takes a long time to get there and it isn’t very interesting. TIM: Right, …….. places outside Venice? ANN: Um, ……. take a boat up the River Brenta to Verona. It is beautiful. TIM: Do …… good places to eat? ANN: Well, …… anywhere in the center. Try to find a restaurant away from the touristy places. TIM: Thanks, Ann, …..

Слайд 17

EPISODE VI IN THIS EPISODE YOU WILL SEE: The bargain is made but the children are paid fake money. They get one more blow -their secret home Stella is revealed, Katerina is sent to the convent… Vocabulary: Holy moley! – Вот это да ! stiff - окостеневший madness – сумасшествие rat on – настучать fake money – фальшивые деньги case – судебное дело God mother – крестная мать adventure – авантюра track – след fire – увольнять Who said the following: “ You will regret you have been born.” “ Has it made you wiser?”

Слайд 18

Activities Here are some activities to help you check your understanding of episode VI Where was Katerina taken? Who rescued Katerina and how? Why does Skip offer to go back to the island and take a ride on the merry-go-round? How did Boy escape? Give synonyms to the following: We often use synonyms when we are speaking or writing so that we don’t repeat words. picked concerned satisfied frightened fortunate make up your mind act have a go at doing spot talk to someone by chance pleasant approach enormous sure glad cope with brilliant reveal awful

Слайд 19

EPISODE VII IN THIS EPISODE YOU WILL SEE: Skip and Prosper find the merry-go-round. Skip’s cherished dream comes true. Barbarossa turns into a grumpy kid… Vocabulary : patient – терпеливый gun – ружье tiny – маленький rudeness - грубость at your service – к вашим услугам incredible – невероятно solution (to) – решение take your pick – выбирай сам ! Stubby – щетинистый test-drive – пробная поездка run away – беглец impeccable - безгрешный

Слайд 20

Who said the following: “You will have a chance to perform a useful thing.” “Your brother is sick about you.” Activities Here are some activities to help you check your understanding of episode VII Where did Victor find Boy? How much would the tickets cost if Barbarossa sell them? Why didn’t Prosper take his pick? Why did Skip want to become older? How old does Barbarossa look after the test-drive? What happened to the merry-go-round after Barbarossa rode it? Whom did Barbarossa call a Big Nose? Who is a Snore Nose? Give synonyms and antonyms to the following: Incredible A runny nose

Слайд 21

EPISODE VIII IN THIS EPISODE YOU WILL SEE: Evil is punished. New family, big dreams... Vocabulary: taxes - налоги expenses - расходы accounts - счета interests – прибыль homesick – тоскующий по дому give up – перестать верить, ждать hide away – спрятаться give in – сдаваться burden – груз skunk – негодяй, скунс

Слайд 22

Who said the following: “Don’t speak until you are spoken” Activities Here are some activities to help you check your understanding of episode VIII Where was Barbarossa taken after he had turned into a baby? What is the main idea of the final song? What do the main characters decide about their future life? Give a literary translation of the final song.* Writing. In your summary you are supposed to dwell on the following issues: What makes people happy? What is happiness for you? What is a real family? What unites people and what makes them enemies? Does looking old and being old mean the same? What does it mean to be wise, to be adult?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка к фильму «Мэри Поппинс»

Данная разработка предназначена для использования на занятиях по английскому языку в 10-11 классах  в качестве дополнительного м...

Методическая разработка к фильму "La tête en friche"

Идея этой разработки пришла мне после того, как мой 10б на одном дыхании посмотрел фильм "La tête en friche", хотя я полагала, что фильм покажется им скучным. Фильм замечательный, он о доброте и любви...

Методическая разработка внеклассного занятия по английскому языку урока-спектакля «Путешествие по волшебной стране английских звуков».

В концепции модернизации Российского образования воспитание определено как приоритетное направление деятельности образовательных учреждений. Сказка является прекрасным материалом для решения развивающ...

Методическая разработка внеклассного мероприятия по английскому языку для 3 класса "Английский-это здорово!"

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Английский-это здорово!" проводилось для учащихся 3 класса в рамках недели английского языка. Цель мероприятия-повысить мотивацию учащихся к изучению англ...

Методическая разработка элективного курса по английскому языку для 9 класса "Современный английский"

Сущность обучения данного курса заключается в процессе формирования социокультурной компетенции у учащихся старшей ступени, что напрямую зависит от наличия у школьников не только устойчивых языковых н...

Методическая разработка на тему “ Изучение английского языка с помощью фильмов”

В данной метод разработке предоставлен материал для ознакомления с   факторами, способствующими  для изучения иностранного языка по средствам фильмов...

Методическая разработка к фильму «Барби»

Методическая разработка к фильму «Барби», ставшим самым кассовым фильмом года в США.  Данная разработка предназначена для использования на занятиях по английскому языку в 10-11 класса...