Christmas is coming
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

 

Развитие коммуникативно-поисковых навыков в аспекте культурологической компетенции по теме «Christmas is coming».

Цели:

  • развить интерес к изучению английского языка.

Задачи:

учебные

  • закрепить  информацию о традиции празднования Рождества в Великобритании
  • закрепить в речи учащихся необходимые лексические единицы по теме

развивающие

  • развить навыки аудирования, устной речи, чтения по теме
  • развить память, мышление, языковую догадку
  • продолжение выработки основ ассоциативного мышления
  • развитие  креативности.  

воспитательные

  • создать условия для воспитания уважительного отношения к культуре другой страны через ознакомление с ее традициями,  музыкой,
  • сформировать способности участвовать в межкультурном диалоге путем сравнения традиций нашей страны с традициями англоязычных стран,
  • научить работать в команде, выполняя задания по теме.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл otkrytyy_urok_rozhdestvo_4_klass.docx35.78 КБ

Предварительный просмотр:

Развитие коммуникативно-поисковых навыков в аспекте культурологической компетенции по теме «Christmas is coming».

Цели:

  • развить интерес к изучению английского языка.

Задачи:

учебные

  • закрепить  информацию о традиции празднования Рождества в Великобритании
  • закрепить в речи учащихся необходимые лексические единицы по теме

развивающие

  • развить навыки аудирования, устной речи, чтения по теме
  • развить память, мышление, языковую догадку
  • продолжение выработки основ ассоциативного мышления
  • развитие  креативности.  

воспитательные

  • создать условия для воспитания уважительного отношения к культуре другой страны через ознакомление с ее традициями,  музыкой,
  • сформировать способности участвовать в межкультурном диалоге путем сравнения традиций нашей страны с традициями англоязычных стран,
  • научить работать в команде, выполняя задания по теме.

1. Организационный момент

Teacher: Good morning everyone. Sit down, please. I am glad to see all of you today. How are you? Today we have guests. Let’s give them a warm welcome.

Let’s begin our lesson. We’ll have a talk about Christmas, about the most important customs and traditions of this holiday.

2. Фонетическая зарядка 

And at first I want you to look at the blackboard. Can you read this tongue twister?

 

Santa’s Short Suit Shrunk name of a children’s book.

3. Речевая разминка

What is the weather like today? Is it cold? Is it snowy? Could you tell me, what season it is now?

Do you like winter?

Why do you like winter? What can you do in winter? Do you know any winter holidays?

You are absolutely right. Every year in winter we celebrate Christmas and New Year. It’s a magical time when families and friends get together.

4. Развитие навыков аудирования и навыков устной речи

It’s time to watch a film about Christmas. You should try to understand what are customs and traditions of this holiday. I think you will like it.

(Видео 1   0.45—7.30)

OK. Now answer my questions please.

What do people usually do on Christmas?

What do children usually do on Christmas?

Who is the main person on Christmas?

And by the way, do you believe in Santa Claus?

What does he look like?

Does Santa drive a car?

Who usually helps Santa to make presents?

Well done! Now let’s listen to the song about Santa Claus! You can sing together (видео 2)

5. Активизация грамматического материала. Предлоги места.

The most important things for Christmas are presents. And Santa Claus has sent presents for you, but he wants to play a game. You have to look for chocolates and sweets in our classroom.

I’ll give you now the first sheet of  paper. There is a tip, where you can find  gift. So Polina, read the first tip

Your presents are in Christmas stocking between the plants in the right corner of our classroom.  

Is there something?

Your presents are in Christmas stocking under the desk. The desk is next to the window.

Your presents are in Christmas stocking behind the chair. The chair is next to the window.

Your presents are under the desk in the middle of the classroom.

Sing  the most popular Christmas song . Your presents are in Christmas stocking under the Christmas tree.

Excellent.  Now you have got presents. Не that would eat the fruit must climb the tree or  Qui quaerit, reperit (from  latin кто ищет, тот найдет) —  Do you agree?

Well, thank you. You did a good job.

6. Активизация ранее изученной лексики

Let’s play Pictionary. Do you want to play this game?  In this fun game you have to draw pictures and other people have to guess what they are! We have got two teams: The first team will be for example Snowflakes,  and the second team will be Snowballs

Polina gets a word which only she can see. Then she has to draw it so that her team’s players  can guess what it is. When somebody guesses the word the team gets a point. Do you understand? Is it clear?

(snowman, candy cane, bag of toys, bells, Christmas tree, letter, present, stocking, sleigh, bulb)

OK. Do you like this game? I’m glad to hear it.

7. Now write down your home assignment. You have to fill in the table. Compare Christmas celebration in the UK and in Russia.

 

Christmas

When do people celebrate Christmas?

What is more popular – Christmas or New Year?

What do people do on this holiday?

How do they decorate their houses?

Who brings presents to children?

And now I would like to thank all of you for your good work, I think all of you deserve [dɪ'zɜːv] excellent marks. The lesson is over. Merry  Christmas and  Happy New year.

 

Your presents are in Christmas stocking between the plants in the right corner of our classroom.  

Your presents are in Christmas stocking under the desk. The desk is next to the window.

Your presents are in Christmas stocking behind the chair. The chair is next to the window.

Your presents are under the desk in the middle of the classroom.

Sing the most popular Christmas song . Your presents are in Christmas stocking under the Christmas tree.

Christmas

When do people celebrate Christmas?

What is more popular – Christmas or New Year?

What do people do on this holiday?

How do they decorate their houses?

Who brings presents to children?

Christmas

When do people celebrate Christmas?

What is more popular – Christmas or New Year?

What do people do on this holiday?

How do they decorate their houses?

Who brings presents to children?

Christmas

When do people celebrate Christmas?

What is more popular – Christmas or New Year?

What do people do on this holiday?

How do they decorate their houses?

Who brings presents to children?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект урока по английскому языку в 6 "А" классе Christmas Is Coming

План-конспект урока по английскому языку в 6 "А" классе Christmas Is Coming...

Разработка внеклассного мероприятия в 4 классе "Christmas is coming"

Основные задачи: Познакомить детей с традициями празднования Рождества в Великобритании; разучить английские стихи и песни; создать веселое, радостное настроение, воспитывать интерес к изучению иностр...

Внеклассное мероприятие "Christmas is coming"

Данное мероприятие знакомит учащихся с традициями страны изучаемого языка, воспитывает доброжелательное отношение друг другу и будет интересно не только ученикам, но и всем, кто интересуется традициям...

Разработка открытого урока 3 класс по теме "Christmas is coming"

Разработка урока предназначена для использования на итоговом уроке по теме "Рождество", учебник М. З. Биболетова...

план-конспект урока по английскому языку в 5 классе "Christmas is coming"

план-конспект урока по английскому языку в 5 классе "Christmas is coming". УМК "Enjoy English 5"...

Christmas is coming!!!

презентация к уроку по иностранному языку (4 класс) на тему...

План-конспект урока английского языка в 6 кл. по теме " Рождество на подходе" ("Christmas is coming")

Публикуемый урок относится к циклу уроков по теме "Праздники, традиции" из УМК Афанасьевой О.В., Михеевой И.В. Rainow English, лексический материал которого позволяет использовать дополнител...