Методическая разработка к уроку "Наша Хрупкая Планета"
методическая разработка по английскому языку (8 класс) по теме

Топчий Наталья Борисовна

Урок- моделирующая игра, английский язык, 8 класс.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan_uroka.docx17.31 КБ

Предварительный просмотр:

Открытый урок в 8 классе по теме «Экология»

учителя английского языка высшей категории

ГОУ СОШ № 213 Топчий Н.Б.

                                             

Our fragile planet

Тип урока: обобщающий.

Цели: формирование обобщённых знаний по теме и оперирование ими.

Учебный аспект: систематизация, обобщение и закрепление пройденного материала по теме, закрепление навыков говорения с использованием грамматических структур Conditionals Type I.

Развивающий аспект: развитие личностной активности учащихся, развитие способности к анализу, обобщению и формулированию собственных выводов.

Психологический аспект: радость совместного труда, создание ситуации успеха.

Воспитательный аспект: учить учащихся бережно относиться к окружающей среде, воспитывать активную жизненную позицию, формировать потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе.

Практический аспект: коллективное создание микро-проекта.

P R O C E D U R E

Greeting. Introduction to the theme of the lesson.

  Teacher: Good afternoon, boys and girls! Please, greet our guests and sit down.

  Now I suggest you watching a video. And while watching, think about what the topic of our lesson is today.

                             VIDEO    Slide 2

Well, what are your feelings? And what is the topic of our lesson today?   Right!

Slide 3 Let’s call it «Our fragile planet».

      Nowadays there are a lot of ecological problems. Many people all over the world are worried about it and discuss it in Russian, English and other languages. Not only grown-ups but teenagers. Today I suggest us speaking about ecology and thinking how we can help.

   Our lesson today is unusual: you will work in two creative groups and at the end of the lesson you are to make the project.

Vocabulary.

      Let’s revise some useful vocabulary on the topic “environment”. Slides 4-5

а) Give English equivalents to the following Russian words and word-combinations on the board.

b) Divide the verbs into two groups: positive and negative (T. does on the board and after that shows the answers – slide 24)

T. gives both groups mini-vocabularies to use.

Grammar.

   Let’s revise some useful grammar aspect: conditional sentences type I.

The rule is given on the board. Look at the pictures and make sentences (T. does slide 6)

Ps of group 1 – slides 7, 9, 11.

Ps of group 2 – slides 8, 10, 12. 

Video clips.

Each group watches a clip, discusses it for 15 sec. and gives a slogan to each one (4 clips for each group).  Slides 13-20

Making a mini-project “Golden rules” TREE. Slide 21

Teacher: Now let’s think what can we personally do to help the environment nowadays?

Tell about things we can do to help the environment. (Students work in 2 groups. One group generates ideas that people of the Earth should do and the other group that they shouldn’t do to save our planet. Time is limited up to 5minutes. Pupils write their ideas on the leaves of green and yellow colours and hang them on the board, one by one giving the explanations).

 

Conclusion. Slide 23

Teacher: Today we’ve tried to summarize our knowledge on the topic “Environmental problems” and to find out some ways how to save our planet Earth. I believe you’ll always think and take care about the environment, the place where you live. I’d like you to remember this saying “Conserve your planet. It’s the only one you’ve got!”.  

At the end of the lesson Ps fill in the Evaluation form.

LESSON EVALUATION FORM

(Individual)

1.The most interesting thing(s) I’ve learned.

_________________________________

2.What I’m proudest of doing.

_________________________________

3.My biggest problem(s).

__________________________________

4.What I could have done better.

__________________________________

Comments:_________________________

Slide 22

Teacher: Thank you for your creative and active work. Good byе.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Классный час в 5 классе на тему :"Эта хрупкая планета"

Разработка классного часа по экологии. В разработке несколько страниц: красная книга,......

Устный журнал "Эта хрупкая планета"

Устный журнал предназначен для учащихся 5-9классов. Он приурочен ко Всемирному дню Земли....

Эта хрупкая планета

Экологическое воспитание...

Методическая разработка урока Среды жизни планеты Земля 5 класс

Урок разработан в соответствии с ФГОС. Ориентирован на учебник под ред. Пономаревой И.Н....

Методическая разработка тематического часа "Дайте планете шанс!"

Методическая разработка тематического часа "Дайте планете шнас!" была подготовлена к открытому мероприятию, проводимому в соответствии с планом работы методического объединения классных руко...

Методическая разработка классного часа на тему: «Мой хрупкий мир»

Цели:формирование у обучающихся представления о ценности человеческой          жизни, ее неповторимости и индивидуальности каждого человека;воспитание поря...

Методическая разработка по теме "Терраформирование планет"

Данная работа предназначена для использование  при проведении недели космонавтики,уроков физики и астрономии.Терраформи́рование планет (землетворение) (лат. Terra — Земля...