Лингвистический практикум для учащихся старших классов
план-конспект занятия по английскому языку (10 класс) по теме

Боровенская Наталия Владимировна

         Данный лингвистический практикум  посвящен граффити, ее эволюции сначала до нашего времени. Занятие  разработано с применением ИКТ и используется актуальный материал сети Интернет; учитываются личные характеристики учеников, их творческие способности в подготовке к занятию; осуществляются разные формы работы. На занятии в полной мере реализуется принцип коммуникативной направленности с использованием проектной методики

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл lingvisticheskiy_praktikum_dlya_uchashchikhsya_10_klassov.rar21.01 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа №13 с углубленным изучением отдельных предметов»

 г. Губкина Белгородской области

Лингвистический практикум для учащихся 10 классов по теме: 

« Граффити, как современная реальность в жизни подростка »

Подготовила: Боровенская Н.В.,

 учитель английского языка

 первой квалификационной

 категории

Губкин 2013

Лингвистический практикум по теме

«Граффити в жизни подростка» для учащихся 9-11 классов

         Данный лингвистический практикум  посвящен граффити, ее эволюции сначала до нашего времени. Занятие  разработано с применением ИКТ и используется актуальный материал сети Интернет; учитываются личные характеристики учеников, их творческие способности в подготовке к занятию; осуществляются разные формы работы. На занятии в полной мере реализуется принцип коммуникативной направленности с использованием проектной методики.

        Цели занятия:

Обобщение ЗУН учащихся по теме «Современное искусство».

Практический компонент цели:  Развитие коммуникативных навыков

Воспитательный компонент цели: Привитие чувства вкуса к искусству

Образовательный компонент цели: Расширение кругозора учащихся

Развивающий компонент цели: Развитие речевых навыков и логики мышления учащихся

Оснащение урока:

Постеры с изображением граффити, выполненные учащимися.

Раздаточный материал, диск, компьютер.

Ход занятия:

I. Организационный момент. Приветствие. Постановка целей урока.

T: Good morning, friends! I’m glad to see you. How are you? Today we have a lesson on topic “Modern art”. We are going to revise all your knowledge concerning this problem. Also we’ll learn new facts about it, listen to the new information and present your pictures. I hope you are fine and ready to work hard, aren’t you? So, let’s start our lesson.

II. Этап актуализации темы.

 Graffiti and Street Art (level 1): Read at your level - text

Do this preparation exercise first then read the text about graffiti and street art. 1. Preparation: picture matching

Write the correct word in the boxes below the picture.

gallery

twins

artist

aerosol paint

castle

graffiti

III. Чтение текста с полным пониманием содержания:

 Graffiti and Street Art (level 1): Read at your level - text

Graffiti and street art isn't new. Find out about its history in this article.

The Story of Street Art

Modern graffiti began in big cities in the United States in the 1970s. In New York, young people wrote their names or “tags” in pen on walls around the city.

One of the first “taggers” was a teenager called Demetrius. His tag was TAKI 183. He wrote his tag on walls and in stations in New York. Other teenagers saw Demetrius’s tag and started writing their tags too. Soon, there were tags on walls, buses and trains all over New York.

Then, some teenagers started writing their tags with aerosol paint. Their tags were bigger and more colourful. Aerosol paint graffiti became very popular in the 1970s and 1980s. It appeared on trains, buses and walls around the world.

In the 1990s and 2000s, a lot of graffiti artists started painting pictures. Some artists’ pictures were about politics. Other artists wanted to make cities beautiful and painted big, colourful pictures on city walls.

Graffiti in Galleries

In some countries, writing or painting on walls is a crime. Sometimes, graffiti artists have problems with the police. In other countries, artists can draw and paint in certain places. For example, in Taiwan, there are “graffiti zones” where artists can paint on walls. In Sao Paulo in Brazil, street artists can paint pictures on walls and houses. Their pictures are colourful and beautiful. Some tourists visit Sao Paulo just to see the street art!

In Bristol in the UK, there is a street art festival in August every year. Artists paint all the buildings in a street. Lots of people come to watch the artists and take photos. You can see exhibitions of street art in some galleries too. There have been exhibitions of street art in galleries in Paris, London and Los Angeles.

Who are the Artists?

Some street artists have become famous. Here are three stars of the street art world:

Os Gemeos are twin brothers from Sao Paulo in Brazil. They paint big, colourful pictures of people on buildings. In 2007, they painted a castle in Scotland!

Blek le rat is from Paris. He is famous for painting pictures of homeless people in big cities.

Faith 47 is from Cape Town in South Africa. She paints big, colourful pictures of people and animals. She likes painting in different places and you can find her work on pavements, postboxes, buses and, of course, on walls!

The Future of Street Art

Many street artists use the internet to look at photos of street art from around the world. They communicate with other artists on-line and share ideas. Some street artists are famous and you can see their pictures in galleries. We don’t know about the future of street art, but it is here to stay for sure!

Robin Newton

IV. Проверка понимания прочитанного текста

 Graffiti and Street Art (level 1): Read at your level - exercises

           Read the text about graffiti and street art then do these exercises to check your understanding.

1. Check your understanding: matching

Write the place names in the box next to the correct sentence below.

Taiwan

Cape Town

Sao Paulo

New York

Scotland

Bristol

  1. Os Gemeos painted a castle here.

…………………………………….

  1. Faith 47 comes from this South African city.

…………………………………….

  1. There is a street art festival here every August.

…………………………………….

  1. Tourists visit this city to see the street art.

…………………………………….

  1. In the 1970s, young people wrote “tags” on the city walls.

…………………………………….

  1. Here, artists can paint and write in “graffiti zones”.

…………………………………….

 2. Check your understanding: true or false

Circle True or False for these sentences.

1. Demetrius’s  tag  was   “TAKI 457”.

                                        True

  False

2.Demetrius wrote his tag in pen.

                                       True

                        False

3.Aerosol paint graffiti became popular in the 1970s and 1980s.

                                       True

                       False

4.Some galleries have exhibitions of street art.

                                       True

                        False

5.Os Gemeos paint pictures of homeless people in big cities.

                                       True

                       False

6.Faith 47 doesn’t paint on walls.

                                       True

                       False

V.  Рефлексия. Проба себя в граффити.

What do you think about graffiti?  

 Is it really art?

  • Is there much graffiti in your town or city?
  • Do you think it makes your town or city look better or not?
  • Should the police stop graffiti artists?

References: www.britishcouncil.org/learnenglishteens


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Экономический практикум для учащихся 10 классов к учебнику Липсица

Содержит задания практической напрвленности...

Лингвистический КВН для учащихся 6 класса

Такого рода совместные мероприятия способствуют воспитанию коллективизма, умению потрудиться на свою команду, развивать упорство в достижении поставленной цели....

Лингвистический КВН для учащихся 6 классов

Цели мероприятия:формирование языковой компетенции учащихся;развитие логического мышления и интеллектуального уровня;воспитание любви к родному языку....

ОПРЕДЕЛЕНИЕ ФУНКЦИОНАЛЬНОГО СОСТОЯНИЯ МОЕЙ СЕРДЕЧНО-СОСУДИСТОЙ СИСТЕМЫ (ССС). УРОК-ПРАКТИКУМ для учащихся 8- классов Учитель Фурса М.Н. ГБОУ гимназия № 209

Здоровьесбережение и формирование ЗОЖ - важнейшая задача родителей, учителей, самих учащихся. Этот материал позволит сформировать навыки самооценки состояния своей сердечно-сосудистой системы....

Лабораторный практикум для учащихся 6 класса

Лабораторный практикум можно использовать на уроках биологии в 6 классе по программе  И.Н.Пономаревой. В него включены основные лаборатрные задания которые используются на уроках биологии....

Игра-конкурс по русскому языку "Лингвистический Олимп" для учащихся 7 класса.

Сценарий игры был создан для проведения районного конкурса по русскому языку "Лингвистический Олимп". Участвуя в игре-конкурсе, учащиеся 7 классов могут продемонстрировать свои знания по орфогр...

«Наслаждаемся английским» Лингвистическая игра для учащихся 5 классов (в рамках Недели иностранных языков)

Игра проводится среди команд школы в рамках Недели английского языка среди учащихся 5 классов. Команда состоит из учащихся в количестве 6 человек. На игру команду сопровождает учитель, который работае...