Чегдомын. Мой родной город.
план-конспект урока по английскому языку (8, 9, 10, 11 класс) по теме

Новикова Татьяна Геннадьевна

План-конспект урока

Повторение. 11 класс. Четвертая четверть. Тема урока: «Чегдомын. Мой родной город».

1.      Новикова Татьяна Геннадьевна

2.      Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа №6

3.      Учитель немецкого и английского языков

4.      Английский язык

5.      11а класс

6.      Тема и номер урока в теме: Раздел: Повторение. Четвертая четверть. Третий урок в четверти.

  1. УМК “ English – 10 -11”  В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа. Комплект включает: книгу для учащегося "Student’s book", книгу для учителя, рабочую тетрадь, книгу для чтения, аудиокассеты.

8.      Технологии: проблемно-развивающая технология обучения, критериального взаимооценивания.

9.      Цель урока: Составление опорного конспекта для презентации родного поселка.

10.  Задачи:

Предметная компетенция: закрепить знания лексического материала по теме, умение отвечать на вопросы и строить предложения о своем родном городе, закрепить знания учащихся по построению предложений в настоящем простом времени,  по теме: «Числительные»,  систематизировать материал о поселке и уметь представить информацию о родном городе слушателям.

Метапредметная компетенция:  

регулятивные УУД: планирование/целеполагание/корректировка/контроль/оценка;

познавательные УУД: смысловое чтение, формулировка проблемы/поиск информации/умение строить высказывание/структурирование знаний;

коммуникативные: умение выражать свои мысли/планирование учебного сотрудничества.

 

Личностная компетенция: самоопределение, нравственно-эстетическое оценивание.

11.  Ожидаемые результаты (требования ФГОС)

·         Обучающиеся понимают, формулируют проблему и определяют этапы решения проблемы.

·         Используют прием осмысленного чтения. Выбирают главную  информацию и соотносят ее с конечной целью урока.

·         Высказывают свое отношение к проблеме, вносят предложения, осуществляют выбор стратегии для  получения конкретного решения, систематизируют известный лексический материал.

·         Обучающиеся могут рассказать о своем родном поселке. 

12.  Тип урока: Комбинированный (урок чтения, говорения, аудирования)

13.  Формы работы учащихся: групповая, индивидуальная

14.  Необходимое техническое оборудование: компьютер, видеопроектор, картинки с видами родного поселка, фото.

15.  Структура и ход урока

 

Структура урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Перечень УУД

I. Организационный момент. Мотивация, самоопределение к учебной деятельности.

 

 

 

Целеполагание.

5 минут

Hello! I’m very glad to see you! How are you getting on? Why are you so happy/sad? What have you done today? Who received good/ bad marks today? What lesson have you had today? I hope you are ready to make your English better? But we have some problems today.

a) Учитель начинает урок с блиц вопросов: Where do you live? In Chegdomyn? What kind of city is it? Where is it situated? What kind of settlement is it? Is our hometown attractive for the tourists? Why?”

b) Просит угадать тему урока. Look at the pictures and say : what are we going to do today? Look at the blackboard and try to predict.

c) Совместно с детьми формулирует тему урока: The theme of our lesson is problematic “Is my home town attractive for the tourists?” But one of the most famous company suggests to give some money to that company which can advertise new route for the tourists: the most comfortable and the most attractive.

 d) Просит определить основные этапы урока. How are we going to discuss this topic\organize our work today?

The teacher helps the children: Предлагает представить себя молодыми сотрудниками туристических агентств, которым дали в «раскрутку» один из самых убыточных маршрутов:  Хабаровск-Чегдомын. Предлагается разработать туристическую программу для иностранных гостей с планом мероприятий и условиями проживания, выступить с данной презентацией на конкурсе и выиграть грант для своей туристической компании.

What are we going to start with?

We should choose the best route and the best tourist’s company.

Greetings.

 

Answer the teacher’s questions.

 

 

 

Try to explain their opinions.

 

Try to predict. We shall speak about our native town. 

 

I’m sorry but it is not attractive for the tourists.

But we like our settlement and ready to invite our foreign  friends.

 

Predict today’s work.(We shall listen to the information about Chegdomyn or read and translate the text, answer the questions and discuss our problem, try to solve it)

 

Together with the teacher write down the topic and divide into 4 groups- travel agencies.

 

 

 

We shall repeat words and the words expressions connected with our topic, listen to the teacher’s information about Chegdomyn, read ant translate the text about Chegdomyn, answer the questions after it, divide into groups and discuss how to advertise Chegdomyn for tourists, give your own suggestions to it.

Познавательные УУД: формулировка проблемы

Регулятивные УУД:

Целеполагание, планирование, прогнозирование

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коммуникативные УУД: планирование учебного сотрудничества.

 

II. Речевая разминка. Актуализация опорных знаний.

5 минут

  1. Read the words at the blackboard: Moscow, the Far East, Khabarovsky Krai\Khabarovsk Territory, Verkhnebureinsky rayon/Verkhnebureinsky district,Chegdomyn,Tsentralnaya Street, Palace of Culture,Zoys Kosmodemyanskaya monument/ The Great Patriotic War.
  2. Fill in the missing letters:

Co_ntry,  n__ght,  sm_ll,  interest_ng,  c_rpet,  m_n_ment,  col__ _r,  s_ttlement, t_wn, c_t_,  c_lture,  m_ner, m_shr_ _ms.

  1. Name the numerals: 9000,57 000, 67 000, 8,2

 

Read  and translate the words on the blackboard.

Write down these words.

 

 

Познавательные УУД:

Смысловое чтение

 

 

III.Основная часть. Работа по теме урока. Усвоение новых знаний и способов действия.

10 минут

  1. The teacher presents the information about Chegdomyn .

 

Listen to the teacher’s presentation.

Познавательные УУД: поиск информации, моделирование.

Личностные УУД: смыслообразование.

IV. Закрепление полученных способов действий.

5 минут

The teacher  asks the  children to answer these questions:

-          Where do you live?

-          Is Chegdomyn far from Moscow?

-          Where is it situated?

-          What territory does taiga occupy?

-          What is the main street?

-          What are there in Chegdomyn?

-          What kind of settlement is Chegdomyn in general?

-          What monument is in the centre of Chegdomyn?

-          Where do we like to have a rest?

-          Is Chegdomyn cosy?

Students answer these questions.

 

Познавательные УУД: структурирование знаний.

V.Контроль и самооценка знаний и способов действий.

2 минуты

Are you ready to tell the company  about your hometown?

What do you need for it: to listen to the text again or to read the text?

 

The children say that it will be better to read the text, do some extra exercises.

Регулятивные УУД: контроль, коррекция.

VI. Коррекция знаний и способов действий.

8 минут

 

  1. The teacher suggests to read the text for details .
  2. Do the exercises after the text.
  1. Fill in the gaps.

·         Of course I live in the Far___________.

·         When it is morning in one part, there is evening or ______in another.

·         It is ________________in the central part of Khabarovsk Territory, Verkhnebureinsky_______________.

·         Chegdomyn is very nice in _______________as it is ________________ with mountains it is like a carpet of many colours.

·         And their ______________place for rest is taiga.

·         There are eight schools, two_________________there.

·         In general it is a town of _____________________.

   b)Translate into English.

·         Наша страна- большая.

·         Я живу в девяти тысячах километров от Москвы.

·         Конечно, я живу на Дальнем Востоке.

·         Название моего маленького города- Чегдомын.

·         Он находится в центральной части Хабаровского края, Верхнебуреинского района.

·         Главная улица - Центральная.

·         В центре поселка есть памятник героям Великой Отечественной войны.

·         Наш Чегдомын маленький, но уютный.

  1. Asks the children if this information enough is to attract the tourists to Chegdomyn.
  2. Suggests the children to determine the criteria of their future presentation.

 

  1. Suggests the children to divide into groups and think about their ads.

 

  1. Corrects the pupil’s work, give advice.

 

Read and translate the text.

Fill in the gaps.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Translate the sentences into English.

 

 

 

 

 

 

This text contains the main information about our settlement but we need extra information to do this tour more attractive for tourists.

Name their version of criteria. Write down them in their copybooks.

Complete the plan of their presentations. Write down new ideas.

Ask teacher’s help to say unknown words in English.

Регулятивные УУД: коррекция.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Познавательные УУД:

Структурирование знаний, умение строить высказывание.

Коммуникативные УУД:

Умение выражать свои мысли, управление поведением партнера.

VII. Подведение итогов занятия. Информация о домашнем задании.

3 минуты

Учитель просит детей выбрать смайлик для анализа данного урока:

Улыбается – я со  всеми заданиями справился и знаю теперь, для чего мне это нужно, что должно получиться в конце и как наша группа выиграет грант на финансовую поддержку нашей туристической фирмы.

Не улыбается – я со всеми заданиями справился, но не знаю, как применить эти знания в жизни

Грустит – мне нужно подобрать дополнительный материал по теме.

Выбирают соответствующую позицию, аргументируют свой выбор.

Рассказывают, как они планируют презентовать данный «убыточный» туристический маршрут.

Личностные УУД:

Нравственно-эстетическое оценивание.

VIII. Рефлексия.

2 минуты

  1. The teacher asks children to prepare their presentations next lesson. Use pictures and travel leaflets, the general information about Chegdomyn.
  2. Оценивание по итогам урока.

Write down home task.

Регулятивные УУД:

оценка

                                                                                                                 Приложение 1

Перечень используемых на данном уроке ЭОР

Название ресурса

Тип,

вид ресурса

Форма предъявления информации (иллюстрация, презентация, видеофрагменты, тест, модель и т.д.)

Гиперссылка на ресурс, обеспечивающий доступ к ЭОР

1

 “Сhegdomyn”

Локальный автономный ресурс. Информационный

Презентация по теме.

 

2

“Bureya Reserve”

Локальный автономный ресурс. Информационный

Презентация по теме.

 

3

«80 лет Верхнебуреинскому району: это большой период или малый?»

Локальный автономный ресурс. Информационный

Текст проектной работы ученика 8а класса Юнчан Дмитрия

http://wiki.ippk.ru/index.php/%22%D0%98%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD_%D0%BB%D0%B8_%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BC_%D0%B2%D0%B0%D1%88_%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%B9_%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%3F%22

 http://wiki.ippk.ru/index.php/%C2%AB80_%D0%BB%D0%B5%D1%82_%D0%92%D0%B5%D1%80%D1%85%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%83_%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%BD%D1%83_-_%D1%8D%D1%82%D0%BE_%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%B8%D0%BB%D0%B8_%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BE%3F%C2%BB

 

                                                                                                                                Приложение 2

  1. Questions to this topic.

-          Is your country big or small?

-          Where do you live?

-          Is it far from Moscow?

-          Where is Chegdomyn situated?

-          What territory does taiga occupy?

-          What is the main street?

-          What are there in Chegdomyn?

-          What is this settlement in general?

-          What monument is in the centre of Chegdomyn?

-          Where do we like to have a rest?

-          Is Chegdomyn cosy?

  1. Fill in the missing letters.

·         Co_ntry,  n__ght,  sm_ll,  interest_ng,  c_rpet,  m_n_ment,  col__ _r,  s_ttlement, t_wn, c_t_,  c_lture,  m_ner, m_shr_ _ms.

  1. Fill in the gaps.

·         Of coure I live in the Far___________;

·         When it is morning in one part, there is evening or ______in another.

·         It is ________________in the central part of Khabarovsk Territory, Verkhnebureinsky_______________;

·         Chegdomyn is very nice in _______________as it is ________________ with mountains it is like a carpet of many colours;

·         And their ______________place for rest is taiga;

·         There are eight schools, two_________________there.

·         In general it is a town of _____________________.

  1. Translate into English.

   Наша страна- большая.

   Я живу в девяти тысячах километров от Москвы.

   Конечно, я живу на Дальнем Востоке.

   Название моего маленького города- Чегдомын.

   Он находится в центральной части Хабаровского края, Верхнебуреинского района.

   Главная улица- Центральная.

   Это памятник героям Великой Отечественной войны.

   Наш Чегдомын маленький, но уютный.

5.      Text “ Му Home town”

Our country is very big. When it is morning in one part, there is evening or night in another. I live more than 9000 km far from Moscow. Of course I live in the Far East. The name of my small town is Chegdomyn. It is situated in the central part of the Khabarovsk Territory, Verkhnebureinsky district. May be there are no interesting places for visitors but I know that the people of Chegdomyn like their town. And their favourite place for rest is taiga. Taiga occupies 57000 km and all the territory of the district is 67000 km. Chegdomyn is very nice in autumn as it is surrounded with mountains it is like a carpet of many colours. The main street is Centralnaya. There are 8 schools, 2 post-offices there. We have cinemas too. We have no theatres but we have a Palace of Culture. There we see plays and shows. It is not an industrial town. There is only a mine, a bread making factory. In general it is a town of miners. In the center of our settlement there is a square with a monument to the perished soldiers of our country. It is the monument to the heroes of the Great Patriotic War. We like to go to the forest, to pick up berries and mushrooms, to have a rest. Our Chegdomvn is small but cosv.

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan_chegdomyn.docx40.77 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока

Повторение. 11 класс. Четвертая четверть. Тема урока: «Чегдомын. Мой родной город».

  1. Новикова Татьяна Геннадьевна
  2. Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение средняя общеобразовательная школа №6
  3. Учитель немецкого и английского языков
  4. Английский язык
  5. 11а класс
  6. Тема и номер урока в теме: Раздел: Повторение. Четвертая четверть. Третий урок в четверти.
  7. УМК “ English – 10 -11”  В.П.Кузовлев, Н.М.Лапа. Комплект включает: книгу для учащегося "Student’s book", книгу для учителя, рабочую тетрадь, книгу для чтения, аудиокассеты.
  8. Технологии: проблемно-развивающая технология обучения, критериального взаимооценивания.
  9. Цель урока: Составление опорного конспекта для презентации родного поселка.
  10. Задачи:

Предметная компетенция: закрепить знания лексического материала по теме, умение отвечать на вопросы и строить предложения о своем родном городе, закрепить знания учащихся по построению предложений в настоящем простом времени,  по теме: «Числительные»,  систематизировать материал о поселке и уметь представить информацию о родном городе слушателям.

Метапредметная компетенция:  

регулятивные УУД: планирование/целеполагание/корректировка/контроль/оценка;

познавательные УУД: смысловое чтение, формулировка проблемы/поиск информации/умение строить высказывание/структурирование знаний;

коммуникативные: умение выражать свои мысли/планирование учебного сотрудничества.

Личностная компетенция: самоопределение, нравственно-эстетическое оценивание.

  1. Ожидаемые результаты (требования ФГОС)
  • Обучающиеся понимают, формулируют проблему и определяют этапы решения проблемы.
  • Используют прием осмысленного чтения. Выбирают главную  информацию и соотносят ее с конечной целью урока.
  • Высказывают свое отношение к проблеме, вносят предложения, осуществляют выбор стратегии для  получения конкретного решения, систематизируют известный лексический материал.
  • Обучающиеся могут рассказать о своем родном поселке.  
  1. Тип урока: Комбинированный (урок чтения, говорения, аудирования)
  2. Формы работы учащихся: групповая, индивидуальная
  3. Необходимое техническое оборудование: компьютер, видеопроектор, картинки с видами родного поселка, фото.
  4. Структура и ход урока

Структура урока

Время

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Перечень УУД

I. Организационный момент. Мотивация, самоопределение к учебной деятельности.

Целеполагание.

5 минут

Hello! I’m very glad to see you! How are you getting on? Why are you so happy/sad? What have you done today? Who received good/ bad marks today? What lesson have you had today? I hope you are ready to make your English better? But we have some problems today.

a) Учитель начинает урок с блиц вопросов: Where do you live? In Chegdomyn? What kind of city is it? Where is it situated? What kind of settlement is it? Is our hometown attractive for the tourists? Why?”

b) Просит угадать тему урока. Look at the pictures and say : what are we going to do today? Look at the blackboard and try to predict.

c) Совместно с детьми формулирует тему урока: The theme of our lesson is problematic “Is my home town attractive for the tourists?” But one of the most famous company suggests to give some money to that company which can advertise new route for the tourists: the most comfortable and the most attractive.

 d) Просит определить основные этапы урока. How are we going to discuss this topic\organize our work today?

The teacher helps the children: Предлагает представить себя молодыми сотрудниками туристических агентств, которым дали в «раскрутку» один из самых убыточных маршрутов:  Хабаровск-Чегдомын. Предлагается разработать туристическую программу для иностранных гостей с планом мероприятий и условиями проживания, выступить с данной презентацией на конкурсе и выиграть грант для своей туристической компании.

What are we going to start with?

We should choose the best route and the best tourist’s company.

Greetings.

Answer the teacher’s questions.

Try to explain their opinions.

Try to predict. We shall speak about our native town.  

I’m sorry but it is not attractive for the tourists.

But we like our settlement and ready to invite our foreign  friends.

Predict today’s work.(We shall listen to the information about Chegdomyn or read and translate the text, answer the questions and discuss our problem, try to solve it)

Together with the teacher write down the topic and divide into 4 groups- travel agencies.

We shall repeat words and the words expressions connected with our topic, listen to the teacher’s information about Chegdomyn, read ant translate the text about Chegdomyn, answer the questions after it, divide into groups and discuss how to advertise Chegdomyn for tourists, give your own suggestions to it.

Познавательные УУД: формулировка проблемы

Регулятивные УУД:

Целеполагание, планирование, прогнозирование

Коммуникативные УУД: планирование учебного сотрудничества.

II. Речевая разминка. Актуализация опорных знаний.

5 минут

  1. Read the words at the blackboard: Moscow, the Far East, Khabarovsky Krai\Khabarovsk Territory, Verkhnebureinsky rayon/Verkhnebureinsky district,Chegdomyn,Tsentralnaya Street, Palace of Culture,Zoys Kosmodemyanskaya monument/ The Great Patriotic War.
  2. Fill in the missing letters:

Co_ntry,  n__ght,  sm_ll,  interest_ng,  c_rpet,  m_n_ment,  col__ _r,  s_ttlement, t_wn, c_t_,  c_lture,  m_ner, m_shr_ _ms.

  1. Name the numerals: 9000,57 000, 67 000, 8,2

Read  and translate the words on the blackboard.

Write down these words.

Познавательные УУД:

Смысловое чтение

III.Основная часть. Работа по теме урока. Усвоение новых знаний и способов действия.

10 минут

  1. The teacher presents the information about Chegdomyn .

Listen to the teacher’s presentation.

Познавательные УУД: поиск информации, моделирование.

Личностные УУД: смыслообразование.

IV. Закрепление полученных способов действий.

5 минут

The teacher  asks the  children to answer these questions:

  • Where do you live?
  • Is Chegdomyn far from Moscow?
  • Where is it situated?
  • What territory does taiga occupy?
  • What is the main street?
  • What are there in Chegdomyn?
  • What kind of settlement is Chegdomyn in general?
  • What monument is in the centre of Chegdomyn?
  • Where do we like to have a rest?
  • Is Chegdomyn cosy?

Students answer these questions.

Познавательные УУД: структурирование знаний.

V.Контроль и самооценка знаний и способов действий.

2 минуты

Are you ready to tell the company  about your hometown?

What do you need for it: to listen to the text again or to read the text?

The children say that it will be better to read the text, do some extra exercises.

Регулятивные УУД: контроль, коррекция.

VI. Коррекция знаний и способов действий.

8 минут

  1. The teacher suggests to read the text for details .
  2. Do the exercises after the text.
  1. Fill in the gaps.
  • Of course I live in the Far___________.
  • When it is morning in one part, there is evening or ______in another.
  • It is ________________in the central part of Khabarovsk Territory, Verkhnebureinsky_______________.
  • Chegdomyn is very nice in _______________as it is ________________ with mountains it is like a carpet of many colours.
  • And their ______________place for rest is taiga.
  • There are eight schools, two_________________there.
  • In general it is a town of _____________________.

   b)Translate into English.

  • Наша страна- большая.
  • Я живу в девяти тысячах километров от Москвы.
  • Конечно, я живу на Дальнем Востоке.
  • Название моего маленького города- Чегдомын.
  • Он находится в центральной части Хабаровского края, Верхнебуреинского района.
  • Главная улица - Центральная.
  • В центре поселка есть памятник героям Великой Отечественной войны.
  • Наш Чегдомын маленький, но уютный.
  1. Asks the children if this information enough is to attract the tourists to Chegdomyn.
  2. Suggests the children to determine the criteria of their future presentation.

  1. Suggests the children to divide into groups and think about their ads.

  1. Corrects the pupil’s work, give advice.

Read and translate the text.

Fill in the gaps.

 Translate the sentences into English.

This text contains the main information about our settlement but we need extra information to do this tour more attractive for tourists.

Name their version of criteria. Write down them in their copybooks.

Complete the plan of their presentations. Write down new ideas.

Ask teacher’s help to say unknown words in English.

Регулятивные УУД: коррекция.

Познавательные УУД:

Структурирование знаний, умение строить высказывание.

Коммуникативные УУД:

Умение выражать свои мысли, управление поведением партнера.

VII. Подведение итогов занятия. Информация о домашнем задании.

3 минуты

Учитель просит детей выбрать смайлик для анализа данного урока:

Улыбается – я со  всеми заданиями справился и знаю теперь, для чего мне это нужно, что должно получиться в конце и как наша группа выиграет грант на финансовую поддержку нашей туристической фирмы.

Не улыбается – я со всеми заданиями справился, но не знаю, как применить эти знания в жизни

Грустит – мне нужно подобрать дополнительный материал по теме.

Выбирают соответствующую позицию, аргументируют свой выбор.

Рассказывают, как они планируют презентовать данный «убыточный» туристический маршрут.

Личностные УУД:

Нравственно-эстетическое оценивание.

VIII. Рефлексия.

2 минуты

  1. The teacher asks children to prepare their presentations next lesson. Use pictures and travel leaflets, the general information about Chegdomyn.
  2. Оценивание по итогам урока.

Write down home task.

Регулятивные УУД:

оценка

                                                                                                                 Приложение 1

Перечень используемых на данном уроке ЭОР

Название ресурса

Тип,

вид ресурса

Форма предъявления информации (иллюстрация, презентация, видеофрагменты, тест, модель и т.д.)

Гиперссылка на ресурс, обеспечивающий доступ к ЭОР

1

 “Сhegdomyn”

Локальный автономный ресурс. Информационный

Презентация по теме.

2

“Bureya Reserve”

Локальный автономный ресурс. Информационный

Презентация по теме.

3

«80 лет Верхнебуреинскому району: это большой период или малый?»

Локальный автономный ресурс. Информационный

Текст проектной работы ученика 8а класса Юнчан Дмитрия

http://wiki.ippk.ru/index.php/%22%D0%98%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD_%D0%BB%D0%B8_%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BC_%D0%B2%D0%B0%D1%88_%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%D0%B9_%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%3F%22

 http://wiki.ippk.ru/index.php/%C2%AB80_%D0%BB%D0%B5%D1%82_%D0%92%D0%B5%D1%80%D1%85%D0%BD%D0%B5%D0%B1%D1%83%D1%80%D0%B5%D0%B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D1%83_%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%BD%D1%83_-_%D1%8D%D1%82%D0%BE_%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE_%D0%B8%D0%BB%D0%B8_%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D0%BE%3F%C2%BB 

                                                                                                                                Приложение 2

  1. Questions to this topic.
  • Is your country big or small?
  • Where do you live?
  • Is it far from Moscow?
  • Where is Chegdomyn situated?
  • What territory does taiga occupy?
  • What is the main street?
  • What are there in Chegdomyn?
  • What is this settlement in general?
  • What monument is in the centre of Chegdomyn?
  • Where do we like to have a rest?
  • Is Chegdomyn cosy?
  1. Fill in the missing letters.
  • Co_ntry,  n__ght,  sm_ll,  interest_ng,  c_rpet,  m_n_ment,  col__ _r,  s_ttlement, t_wn, c_t_,  c_lture,  m_ner, m_shr_ _ms.
  1. Fill in the gaps.
  • Of coure I live in the Far___________;
  • When it is morning in one part, there is evening or ______in another.
  • It is ________________in the central part of Khabarovsk Territory, Verkhnebureinsky_______________;
  • Chegdomyn is very nice in _______________as it is ________________ with mountains it is like a carpet of many colours;
  • And their ______________place for rest is taiga;
  • There are eight schools, two_________________there.
  • In general it is a town of _____________________.
  1. Translate into English.

   Наша страна- большая.

   Я живу в девяти тысячах километров от Москвы.

   Конечно, я живу на Дальнем Востоке.

   Название моего маленького города- Чегдомын.

   Он находится в центральной части Хабаровского края, Верхнебуреинского района.

   Главная улица- Центральная.

   Это памятник героям Великой Отечественной войны.

   Наш Чегдомын маленький, но уютный.

  1. Text “ Му Home town”

Our country is very big. When it is morning in one part, there is evening or night in another. I live more than 9000 km far from Moscow. Of course I live in the Far East. The name of my small town is Chegdomyn. It is situated in the central part of the Khabarovsk Territory, Verkhnebureinsky district. May be there are no interesting places for visitors but I know that the people of Chegdomyn like their town. And their favourite place for rest is taiga. Taiga occupies 57000 km and all the territory of the district is 67000 km. Chegdomyn is very nice in autumn as it is surrounded with mountains it is like a carpet of many colours. The main street is Centralnaya. There are 8 schools, 2 post-offices there. We have cinemas too. We have no theatres but we have a Palace of Culture. There we see plays and shows. It is not an industrial town. There is only a mine, a bread making factory. In general it is a town of miners. In the center of our settlement there is a square with a monument to the perished soldiers of our country. It is the monument to the heroes of the Great Patriotic War. We like to go to the forest, to pick up berries and mushrooms, to have a rest. Our Chegdomvn is small but cosv.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый классный час по теме "Подольск - мой родной город" (навстречу 230-летию города)

В этом году нашему городу исполняется 230 лет, поэтому многие классные часы провожу под знаком юбилея города. На них знакомлю детей с историей города, его геральдикой, вместе сравниваем современные зд...

Викторина «Мой родной город Салават», посвященная 65-летию города

Презентация  - Викторина «Мой родной город Салават», посвященная 65-летию города....

Воспитание любви к родному краю, к родной культуре, к родному городу, к родной речи – задача первостепенной важности...

Одна из актуальных задач, стоящих перед общеобразовательными учреждениями  России, – подготовка ответственного гражданина, способного самостоятельно мыслить и оценивать происходящее, строить свою...

Воспитание любви к родному краю, к родной культуре, к родному городу, к родной речи – задача первостепенной важности...

Воспитание любви к родному краю, к родной культуре, к родному городу, к родной речи – задача первостепенной важности...Д.С. Лихачев        Одна из актуальных задач, ...

Методическая разработка Мой родной город. Города, которые мы знаем

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ЗАНЯТИЯ ПО ДИСЦИПЛИНЕ: «ИНОСТРАННЫЙ ЯЗЫК» ДЛЯ СТУДЕНТОВ 1 КУРСА СПЕЦИАЛЬНОСТИ 100801 «ТОВАРОВЕДЕНИЕ И ЭКСПЕРТИЗА КАЧЕСТВА ПОТРЕБИТЕЛЬСКИХ ТОВАРОВ)» НА ТЕМУ: «МОЙ...

Фотовыставка детей к 75-летнему юбилею города Химки под названием "История родного города".

Ребята участвуют в создании музейной экспозиции "История родного города". В этой фотовыставке приняли участие родители и педагоги....

Презентация "80 лет родному городу. Мосты города Воскресенска"

Креведческий марафон, посвященный празднованию 80-летия города Воскресенска. Презентация и текст выступления учащихся. Участие в конкурсе презентаций....