Открытый урок по английскому языку по теме "Clothes" с применением программного обеспечения ABBYY LINGVO
план-конспект урока по английскому языку (6 класс) по теме

Кекелева  Кристина  Викторовна

Применение  электронного  словаря  помогает  развивать  логическое  мышление  учащихся  на  уроках  английского  языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл new_millenium_english-6_clothes.docx24.51 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное  бюджетное  общеобразовательное  учреждение

средняя  общеобразовательная  школа №25

 г. Шахты  Ростовской  области

Открытый  урок  по  теме «Clothes»  с  применением  программного  обеспечения  ABBYY  LINGVO

Учитель английского  языка:

Кекелева Кристина  Викторовна

г.Шахты

2014 г.

Открытый  урок  по  теме «Clothes»  с  применением  программного  обеспечения  ABBYY  LINGVO

Кекелева  Кристина  Викторовна учитель английского языка

Тема урока: Clothes

Тип урока: обобщающий.

Практические задачи:

  • повторить и обобщить лексико-грамматический материал данного раздела;
  • слушать и понимать текст с извлечением нужной информации.
  • уметь использовать знания в устной и письменной речи.
  • Практическое  применение  электронного  словаря  ABBY  Lingvo x5,  актуализация  лексического  материала  с  применением  данного  программного  обеспечения.

Воспитательная задача:

  • расширять кругозор учащихся;
  • прививать любовь учащихся к стране изучаемого языка;

Развивающие задача:

  • формировать языковые навыки учащихся.

Оснащение урока:

  • ноутбук,  проектор,  экран;
  • презентация  по  теме: «Clothes»  ;
  • программное  обеспечение  ABBY  Lingvo X5;  
  • карточки для индивидуальной работы;
  • аудиозапись  для  заполнения  карточек  по  теме: «Clothes».
  • рабочие тетради (Workbooks).

Ход урока:

I. Организационный момент.

1) Начало урока.

Teacher: Good morning, children!

Pupils: Good-morning  teacher

Teacher:I am  glad  to  see  you!

Pupils:We  are  glad  to  see  you  too!

2) Беседа с классом:

  • What date is it today?
  • What day of the week is it today?
  • Is it cold today?
  • What season is it now?

II. Повторение ранее изученного  лексического  материала.

  1. Teacher: The  topic  of  our  lesson  is  «Clothes».
  2. Актуализация  лексических  навыков  в  речи.  Look  at  the  screen  you  see  the  words
  3. Применение  ABBY  Lingvo X5  Clothes.

Выполнение  заданий  

  1. Мозаика. You  should  match  English  words  with  the  Russian  words.
  2. Варианты. You  should  find  the  right  translation.
  3. Написание  слова.  You  should  write  down  the  right  translation  to  the  English  word.
  4. Самопроверка. You  should  remember  it  is  right  translation  or  not.

Teacher:  Who  wants  to  be  a  teacher?

Pupil: I want  to  be  a  teacher.

1. Мозаика. You  should  match  English  words  with  the  Russian  words.

2.Варианты. You  should  find  the  right  translation.

3.Написание  слова. You  should  write  down  the  right  translation  to  the  English  word.

                       4.Самопроверка.

3).Развитие  навыков  аудирования.  Слушание  3  диалогов.  Учащиеся  прослушивают  диалоги  и  заполняют  пропуски.

Now listen to the tape  and  fill  in  the  gaps:  

1.

- I  need  to  buy  a  new (1)……..

- What  for?  You´ve  got   plenty  of  blouses.

-  Yes,  but  I  need  a  new  one  to  go  with  this (2) …….

-  Then  go  to  Mark &  Spenser ´s.  You  should (3)…….something   there.

2.

-  Look  at  this  (4)……..  Do  you  like  them?

- Well  they  are (5)……. Where  would  you  wear  them?

-  Everywhere!  They  are so (6) …..  these  days!

-  Well, I don´ t  know  about  that,  but  I  think  you  will  look (7) …….

3.

-  Excuse  me,  how  much  is  this (8)  ………………?

-  Which  one?

-  The (9)……..  one.

-    £ 9.

-  And  the  one  with  long (10)………?

- £ 10.50.

- I´ll  take  them  both.

  1. Раздаточный  материал  учащиеся  составляют  список  слов.  Данное  задание  направлено  на  развитие  навыков  письменной  речи  и  совершенствование  лексических  навыков  в  речи.

Make  the  lists  of  clothes.

  1.  Clothes  that  only  women  wear

…………………………………….

  1. Clothes  that  only  men  wear

………………………………………..

  1.  Clothes  that  you  wear  in  winter

……………………………………

  1.  Clothes  that  both  men  and  women  wear

…………………………………………………..

  1.  Совершенствование  навыков  чтения  работа  по  учебнику. Open  your  textbooks  at  page  65  exercise 3b.  

Teacher: Read  the  task please. Well  done.  Yes,  you  are  right. Read  the  text,  please. 

     Teacher:  You  should  find  words  and  word  expressions. Answer  the  questions, please.

And  here  comes  Barbara  in  a  beautiful  blue  suit  with  big  white  buttons.  She´ s  also wearing  dark  blue  shoes  with  high  heels.  Thanks,  Barbara.  Jack  looks  fantastic in  a  bright orange  uniform:  a  cap,   trousers  with  small  pockets  and  a T-shirt  with  a  hamburger  on it.  He  works  for  the  best  fast  food  café  in  the  city.  And  finally,  meet  Liz.  She´ s  wearing  a  warm  winter  coat  warm  boots   a white  hat  and    a  white  scarf  with  stripes.

 Teacher: Read  the  task please. Well  done.  Yes,  you  are  right. Read  the  text,  please. 

Teacher:  You  should  find  words  and  word  expressions. Answer  the  questions, please.

7. Совершенствование  лексических  навыков  в  речи.

Exercise 4 page 65.  Play  Auction.

A blue  suit  with  buttons

A brown  trousers   with  a  lot  of  pockets

A T-shirt  with  a  picture  on  it

A scarf  with  stripes

Brown  boots  with  high  heels.

6. Подведение итогов.

Домашнее задание.

Teacher: I hope you liked this lesson. You’ve learned more interesting facts about Clothes. At the next lesson you will do a project work about Clothes. Be ready for it.

Your marks for the lesson are: ….

Thank you for your work today.
The lesson is over. Good-bye.




 

Комментарии

Иванова Валентина Ивановна1953

А как же быть с темой конкурса? Вы читали положение о конкурсе? В уроке нет ни слова о Первой Мировой войне.