Учебно-методическая разработка для 6 класса (раздел "Чтение")
методическая разработка (английский язык, 6 класс) по теме

Татьяна Алексеевна Пирогова

Данная методическая разработка из раздела "Чтение". Рекомендована ученикам 6-го класса.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon chtenie_6_klass.doc22.5 КБ

Предварительный просмотр:

OUR SCHOOL TRIP

Yesterday our class, 6A, went on a school trip to Lake Windermere. We met at the school at half past eight. The teachers, Mrs Bagley and Mr Fowler, wanted to leave at quarter to nine, but George Thompson was late, as usual! So we didn’t leave till ten past nine. On the coach George ate four sandwiches and three packets of crisps.

When we arrived at the Visitors’ Centre, we went into the museum and we watched a video about the lake. After that we sat by the lake and had our lunch. George ate three more sandwiches and drank three bottles of lemonade. I didn’t want one of my sandwiches, so George ate that one, too.

After lunch there was a boat trip on the lake. It was a bit windy and the boat rolled from side to side. George started to feel ill. After the boat trip we went to a souvenir shop. George didn’t come to the shop. He stayed outside because he was sick.  What a surprise!

At three o’clock the coach came but the journey home was very slow. We stopped five times, because of George. The teachers were annoyed. The coach didn’t arrive at the school until half past five.

Put the parts of the story in the correct order.

OUR SCHOOL TRIP

A      At three o’clock the coach came but the journey home was very slow. We stopped five times, because of George. The teachers were annoyed.

B_  The coach didn’t arrive at the school until half past five.

C  _After that we sat by the lake and had our lunch. George ate three more sandwiches and drank three bottles of lemonade. I didn’t want one of my sandwiches, so George ate that one, too.

D    After the boat trip we went to a souvenir shop. George didn’t come to the shop. He stayed outside because he was sick.  What a surprise!

E    Yesterday our class, 6A, went on a school trip to Lake Windermere. We met at the school at half past eight.

F    After lunch there was a boat trip on the lake. It was a bit windy and the boat rolled from side to side. George started to feel ill.

G     The teachers, Mrs Bagley and Mr Fowler, wanted to leave at quarter to nine, but George Thompson was late, as usual!

H    When we arrived at the Visitors’ Centre, we went into the museum and we watched a video about the lake.

I      So we didn’t leave till ten past nine. On the coach George ate four sandwiches and three packets of crisps.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебно-методическое пособие.Разработка и презентация в PPt урока по теме «Импрессионисты. Клод Моне»

Учебно-методическое пособие. План и презентация в РРt  урока по теме  «Импрессионисты. Клод Моне  -  « L’  aventure  des  impressionnistes»  для уч...

КТП по учебно - методическому комплекту "Сферы" 8 класс (68 часов)

КТП содержит название тем, разделов, базисный минимум, список используемой литературы, домашнее задание....

КТП по учебно - методическому комплекту "Сферы" 9 класс (68 часов)

КТП  УМК "Сферы"  содержитит название тем, разделов, базисный минимум, список используемой литературы, домашнее задание....

Учебно-методическая карта. Химия. 8 класс

Учебно-методическая карта. Химия. 8 классПо учебнику О.С.Габриеляна. Составлена учителем химии  МАОУ СОШ №1 г.Улан-Удэ  Шарковой Галиной Михайловной...

Учебно-методическая карта. Химия. 8 класс

Учебно-методическая карта. Химия. 8 классПо учебнику О.С.Габриеляна. Составлена учителем химии  МАОУ СОШ №1 г.Улан-Удэ  Шарковой Галиной Михайловной...

Учебно- методическое пособие (8-9 класс)

Занимательный учебно - методический материал к урокам русского языка   в 8-9 классах....

Учебно-методическое пособие "Разработка модели информационные потребности школьников"По мере развития представлений об автоматизации информационного обеспечения процессов принятия решений становится очевидным, что для функционирования и управления любой

По мере развития представлений об автоматизации информационного обеспечения процессов принятия решений становится очевидным, что для функционирования и управления любой организацией нужен широкий спек...