Главные вкладки

    Итоговая контрольная работа. Английский язык. Базовый уровень обучения. 3 класс.
    тест по английскому языку по теме

    Терехова Анастасия Валерьевна

    Работа включает в себя основные грамматические единицы, изученные в третьем классе, а также разделы чтение и письмо.

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Файл exit_test.docx25.89 КБ

    Предварительный просмотр:

    EXIT TEST. YEAR 3.

    ИТОГОВЫЙ ТЕСТ. 3 класс.

    NAME _______________________________________CLASS___________DATE____________

    Variant 1.

    1. Complete the table for the verb «to  sing– петь» (Заполни таблицу).

    Present Simple

    Present Continuous

    I

    You

    He

    She

    It

    We

    You

    They

    1. Отметь треугольником предложения в Present Simple, кругом – в Present Continuous.
    1. I ride a bike on Fridays.
    2. She is driving  a car now.
    3. They have lunch at 2 o’clock.
    4. He is having breakfast now.
    5. We are having fun!

    1. Вставь am, is, are:
    1. She ______ sleeping now.
    2. You _____watching TV now.
    3. The children _______singing now.
    4. I _____playing tennis now.
    5. A cat_____eating now.

    1. Напиши множественное число следующих существительных:
    1. School - ____________
    2. Mouse - ____________
    3. Fish- _______________
    4. Aeroplane - _________
    5. Man - ______________

    1. Составь предложения, расставив слова в правильном порядке:
    1. is/ my/ Bella/ name.

    _________________________________________

    1. nine/ old/ I/ years/ am.

    _______________________________________

    1. Maths / I/ Art/ and/ like.

    _______________________________________

    1. food/ favourite/ is/ pizza/ my.

    ________________________________________

    1. Выбери правильное слово и подчеркни его:
    1. I’ve got some/any water in the glass.
    2. We haven’t got some/any chairs in the room.
    3. Has he got some/any toys in his bedroom?
    4. Can I have some/any pasta?

    1. Вставь артикль а или an.
    1. _______mouse
    2. _______ear
    3. ________desk
    4. __________armchair
    5. _______garden

    1. Подчеркни правильное слово:
    1. A dog can/ have/ has got a long tail.
    2. A bird can/ have/ has sing.
    3. Can/ Have/ Has rabbits got long ears?

    1. Вставь предлоги at, in, on:
    1. ___________Sunday
    2. ___________the morning
    3. ___________5 o’clock
    4. ___________Tuesday
    5. ___________night

    1. Вставь there is или there are:
    1. _________________ a fridge in the kitchen.
    2. _________________three toy-soldiers in the toy box.
    3. _________________a tea set and five dolls in the children’s room.
    4. _________________a sofa in the living-room.
    5. _________________two chairs in my bedroom. 

    1. Составь отрицательные предложения:
    1. They like apples. - ____________________________
    2. She runs on Sundays. -________________________________
    3. We are playing soccer now - ____________________________

    1. Составь вопросительные предложения:
    1. He  rides a bike on Saturdays. - ________________________
    2. They fly a kite in the evening. - _________________________
    3. We are painting pictures now. - _________________________

    1. Прочитай и напиши Yes или No.

    Max is a nice Russian boy. He is nine. He doesn’t like to paint pictures, but he likes to play computer games. Max likes to go to school. His favourite subject is Maths. Max has got a ball. He likes to go to the park and play soccer there.

    Max likes to visit his grandpa. He visits his grandpa on Fridays. They play and read books.

    Max likes to eat. His favourite food is pizza. He doesn’t like soup.

    1. Max is from Russia. __________
    2. Max is 10. __________
    3. Max likes to paint pictures. __________
    4. Max visits his grandpa on Fridays. __________
    5. They fly a kite. __________
    6. Max likes to eat. __________
    7. His favourite food is sausages. __________

    1. Замени слова, выделенные жирным шрифтом на his, her, its.
    1. Mum’s bag __________
    2. My sister’s doll________
    3. His dog’s toy__________
    4. Grandpa’s table________
    5. Tim’s mouse____________

    15.*  Напиши о себе все, что можешь. (имя, возраст, что любишь и умеешь, любимая еда, игрушка, животное, что у тебя есть и нет, любимый предмет в школе и т.д.)

     EXIT TEST. YEAR 3.

    ИТОГОВЫЙ ТЕСТ. 3 класс.

    NAME _______________________________________CLASS___________DATE____________

    Variant 2.

    1. Complete the table for the verb «to  jump – прыгать».

    Present Simple

    Present Continuous

    I

    You

    He

    She

    It

    We

    You

    They

    1. Отметь треугольником предложения в Present Simple, кругом – в Present Continuous.
    1. He watches TV in the evening.
    2. They are playing tennis now.
    3. I visit my grandma on Saturdays.
    4. She is eating an apple now.
    5. We like to paint pictures.

    1. Вставь am, is, are:
    1. Polina ______flying a kite now.
    2. You _____ riding a bike now.
    3. My little brother _____sleeping now.
    4. I _____going to bed now.
    5. We ______having lunch now.

    1. Напиши множественное число следующих существительных:
    1. Leg - ___________
    2. Sheep - _________
    3. Tooth - _________
    4. Elephant - ________________
    5. Woman - _________________

    1. Составь предложения, расставив слова в правильном порядке:
    1. ten/ old/ years/ am/ I.

    ________________________________________

    1. is/ name/ Sam/ my.

    _________________________________________

    1. favourite/ is/ Sunday/ day/ my.

    _______________________________________________________

    1. like/ History/ English/ and/ I.

    __________________________________________

    1. Выбери правильное слово и подчеркни его:
    1. They’ve got some/any vegetables in the fridge.
    2. Can I have some/any chocolate cake?
    3. Have you got some/any  sausages in the lunch box?
    4. She hasn’t got some/any  flowers in her garden.

    1. Вставь артикль а или an.
    1. ______ruler
    2. ______school
    3. ______elephant
    4. ______aeroplane
    5. ______computer

    1. Подчеркни правильное слово:

    1. Cats can/ have/ has climb.
    2. Can/ have/ has your parrot got a long tail?
    3. An elephant can/ have/ has big ears.

    1. Вставь предлоги at, in, on:
    1. ______________the evening
    2. ______________7 o’clock
    3. ______________night
    4. ______________Saturday
    5. ______________2 o’clock

    1. Вставь there is или there are:
    1. _______________ten tables in this room.
    2. _______________a teddy bear on my bed.
    3. _______________a puppet and two toy soldiers in my room.
    4. _______________a fridge in the kitchen.
    5. _______________three beds in our bedroom.

    1. Составь отрицательные предложения:
    1. He likes oranges. - ____________________________
    2. She swims on Sundays. -________________________________
    3. They are playing soccer now - ____________________________

    1. Составь вопросительные предложения:

    1.  They  drive a car on Mondays. - ________________________

    1. She sings songs in the morning. - _________________________
    2. We are flying a kite now. - _________________________

    1. Прочитай и напиши Yes или No.

    Mary is a nice English girl. She is ten. She likes to swim but she doesn’t like to play computer games. She likes to go to the park. She has got a little bike. She likes to ride her bike in the park.

    Mary likes to visit her grandma. She visits her grandma on Sundays.

    Mary sings songs and paints pictures, but she doesn’t play soccer or basketball.

    1. Mary is from England._____________
    2. Mary is a boy._______
    3. Mary is 9.__________
    4. Mary likes to swim.___________
    5. Mary likes to drive her car.__________
    6. Mary visits her grandma on Saturdays._____________
    7. Mary sings songs. __________________

    1. Замени слова, выделенные жирным шрифтом на his, her, its.
    1. Mum’s telephone __________
    2. My brother’s teddy bear________
    3. His cats’s toy__________
    4. Grandma’s armchair________
    5. Lulu’s dog____________

    1. *Напиши о себе все, что можешь. (имя, возраст, что любишь и умеешь, любимая еда, игрушка, животное, что у тебя есть и чего нет, любимый предмет в школе и т.д.)


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    Рабочая программа по английскому языку базовый уровень 8 класс (Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. УМК « Enjoy English») 4 часа в неделю

    Рабочая программа составлена на основе:- государственного стандарта основного общего образования по иностранным языкам (английский язык);- примерной программы по учебному предмету Иностранный яз...

    Рабочая программа по английскому языку базовый уровень 8 класс (Биболетова М.З., Трубанева Н.Н. УМК « Enjoy English») 4 часа в неделю

    Рабочая программа составлена на основе:- государственного стандарта основного общего образования по иностранным языкам (английский язык);- примерной программы по учебному предмету Иностранный яз...

    Рабочая программа по английскому языку (базовый уровень) 8 класс

    Рабочая учебная программа к учебному курсу О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой «Английский язык» для 8 класса разработана на основе Федерального компонента государственного стандарта основного общего обра...

    Рабочая программа по английскому языку (базовый уровень) 9 класс - 2ой иностранный язык

    Рабочая программа по английском языку разработана в соответствии с Примерной программой основного общего образования по английскому языку, с учетом требований ФГОС ООО и на основе авторских программ л...

    Контрольная работа Теория вероятностей базовый уровень 11 класс

    Контрольная работа в двух вариантах предлагается для учеников , сдающих ЕГЭ в базовом варианте....

    Рабочая программа по английскому языку. Базовый уровень обучения. 7 класс.

    Данная рабочая программа разработана применительно к авторской учебной программе "Spotlight" для 2-11 классов общеобразовательных учреждений Ю. Е. Ваулина, Дж. Дули, О. Е. Подоляко, В. Эванс и предназ...