Экзаменнационный материал по английскому языку за курс 7 класса
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

Фоминых Ольга Викторовна

Материал содержит 5 видов деятельности

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл ekzamen_2014_7_klass.docx40.32 КБ

Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

«Средняя общеобразовательная школа № 97»

Рассмотрено на заседании                 Согласовано на заседании                 Утверждаю:

методического объединения             научно-методического совета            Директор школы

учителей иностранного языка                                                                           _________/С.Е. Иванцов/

                                                                           

                                                                     

Протокол №                                         Протокол №                                           Приказ №_________

от «      » марта  2014 г.                       от «      » марта  2014 г.                         от «   » апреля 2014г.

Руководитель МО                              Руководитель НМС                              на основании решения научно-                                                                                                                                            ________/ Рыженкова И.А. /             _________  /Евсеева Т.А /                     методического совета

                                                                                                                                 Протокол №

                                                                                                                                 от «     » марта  2014 г.

                                                                                                                                                                                                                                                                                             

                                                                                                                                     

                                                                                                                                     

                                                                                                         

                             

                                                                                                                                     

Экзаменационный материал

на промежуточную аттестацию

по  английскому языку

для 7 класса

(Составлен на базе программы основного общего образования по английскому языку (5-11 классы) для общеобразовательных учреждений.

Авторы: Биболетова М.З., Трубанёва Н.Н.)

                                                                                    Составители:

                                                                                    Власова С.А.

                                                                                    Фоминых О.В.

                                                                                    учителя английского языка,

                                                                                    первая квалификационная категория

Новокузнецкий городской округ

2014

Раздел 1. (задание по аудированию)

B1.Вы услышите 5 высказываний. Установите соответствие между высказываниями каждого говорящего 1 —5 и утверждениями, данными в списке А—F. Используйте каждое утверждение, обозначенное соответствующей буквой, только один раз. В задании есть одно лишнее утверждение. Вы услышите каждую аудиозапись дважды. Занесите свои ответы в таблицу.

The speaker talks about her/his relative working as

A.   a computer programmer.

B.   a translator.

C.   a businesswoman.

D.  a teacher.

E.   a doctor.

F.   a student.

Говорящий                              

1

2

3

4

5

Утверждение (буква)

Вы услышите интервью со студенткой о том, что ей нравится и не нравится в Британии.. Определите, какие из приведенных утверждений А1—А4 соответствуют содержанию текста (1True), какие не соответствуют (2 False) и о нем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated). Вы услышите запись дважды.

Al. Helen studies at a language school in London.

1) True               2) False              3) Not stated

A2.  She doesn’t like the cold weather.

l) True               2) False              3) Not stated

A3. At home she eats at different times.

  1. True               2) False              3) Not stated

A4. She doesn’t like English food.

 l) True               2) False              3) Not stated

You have 30 seconds to complete the task. (Pause 30 seconds) Now you will hear the text again. (Repeat) This is the end of the task. You have 20 seconds to check your answers.

This is the end of the Listening Test.

Раздел 2.(задание по чтению)

B2.Прочитайте текст о жизни типичной английской семьи. Установите соответствие между заголовками А—F  и пронумерованными абзацами текста 1 —5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.

           A.   After dinner activities

B.   Hobbies

C.   At the weekend

D.   Travelling to work

E.   Their friends

F.    Start of the day

1. If you stay with an English family, what will life be like? We will tell you about life at the Grants' flat in London. During the week, the day starts at about 7.15. They have breakfast in the kitchen. Tim and Penny Grant always have toast and coffee, but a lot of English people prefer tea. Charlie, Tim and Penny's son, has orange juice and cereal.

2.   Tim and Penny leave the flat at about 8 o'clock. They go to work on the tube. Charlie gets the bus to school. A lot of British people travel to work by car. The roads are usually very busy, especially during the 'rush hour' — in the morning and at the end of the day.

3.  They usually eat together, but sometimes Penny works in the evening and sometimes Tim goes to the gym after work. They eat at about half past seven. After that Tim reads a paper, Charlie does his homework and Penny watches TV. They go to bed at about eleven.

4. On Saturday and Sunday, Charlie and Tim sometimes go to a football match, and Tim always washes the car. Penny does the housework and Tim does the shopping at the supermarket near the flat. Sometimes they go to the cinema, or they go for a walk on Hampstead Heath.

5.  Sometimes Tim and Penny's friends come to the flat for a meal, or just to say 'hello'. Penny often goes cycling on Sunday. Charlie spends a lot of time at his friend’s flat, and he often argues with his parents when he doesn't help at home!

1

2

3

4

5

Прочитайте текст о японской школе. Определите, какие из приведенных утверждений А5—А8 соответствуют содержанию текста (1 — True), какие не соответствуют (2 — False) и о чем в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 — Not stated).

Yesterday was a normal school day for Yumiko, a fourteen-year-old student at Higashi High School in Tokyo, Japan. At 6.15 am, while you were probably still asleep, Yumiko was getting ready for school. At 7.30 she left home and travelled for an hour by train to get to school.

Her first class started at 8.40. She had four lessons in the morning. There isn't a cafeteria or a canteen at Yumiko's school so, at 12.30, she stayed in her classroom with her classmates and ate her packed lunch. She had 50 minutes for lunch and then had two more classes. At 3 pm classes finished. Yumiko helped to tidy the classroom and after that she went to baseball club and practiced for two hours. Every student in Japan goes to a sports club after school.

After baseball, Yumiko had a burger and then took a 30-minute train journey to a special school called a 'juku'. She stayed there for three hours, studying for her exams. Yumiko likes going to 'juku' because she says it's more fun than normal school, and more interesting. Her parents don't mind paying because they hope it will help her to get into a good university. Finally, Yumiko went home and did homework before she went to bed — at midnight. And you thought you had a hard life!

A5. It takes Yumiko much time to get to school.

1) True            2) False                 3) Not stated

A6. She usually has lunch at a school canteen.

1) True           2) False                3) Not stated

A7. All students in Japan go in for sport after school.

1) True            2) False                3) Not stated

A8. Yumiko's parents have to pay a lot of money for extra classes.

1) True            2) False                3) Not stated

Раздел 3. (задание по грамматике и лексике)

Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами, так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию предложения. Заполните пропуски полученными словами.

     B3. DEVELOP

Hong Kong is famous for its quick economic … .

B4. LOVE

It’s a … day, isn’t it? – Yes, wonderful .

B5. CREATE

He is a … scientist. His ideas are new and original.

B6. MEET

We’ll discuss this important question at the … tomorrow.

B7. DANGER

It was a … tour.

Выберите правильный вариант ответа, чтобы он соответствовал лексическому содержанию предложения.

A9. In Latin “vita” means … .

  1. leaf    b) live   c) life   d) leave

A10. A person who wants to learn is … .

  1. friendly   b) curious   c) sociable

A11. It is the second largest country in the world.

  1. Canada   b) the USA   c) New Zealand   d) the UK   e) Australia

A12. I believe in good luck.

  1. black cats     b) mirror   c) ladder

A13. How many new words have you … by heart at this lesson?

  1. study   b) learn   c) know   d) see

A14. Their family is … and friendly.

  1. quite   b) quiet   c) quickly   d) quick

A15. The official languages are English and Maori.

  1. Canada   b) the USA   c) New Zealand   d) the UK   e) Australia

Выберите правильный вариант ответа, чтобы он соответствовал грамматическому содержанию предложения.

A16. I have already … the letter.

  1. wrote   b) written   c) writing

A17. Listen! He … the saxophone.

  1. is playing   b) played   c) plays

A18. Members of hockey team help … in their game.

  1. ones another   b) one another   c) each other  d) each others

A19. You … see that film. It’s very good.

  1. must    b) have to   c) should

A20. Peter has bought the book … he wanted.

  1. which   b) who   c) where  d) whom  

A21. It took him … two hours to get there.

  1. nears   b) near   c) nearly

A22. He always … his niece with her homework.

  1. help   b) helps   c) helped

A23. We know … since 1980.

  1. ones another   b) one another   c) each other  d) each others

A24. Yesterday the boys … the game.

  1. losing   b) lost   c) loses      

A25. I know a lot of students … know two foreign languages.

  1. which   b) who   c) where  d) whom

A26. She could … speak for tears.

  1. hard   b) hardly   c) to hard

A27. Next time you … the prize.

  1. have win   b) are winning  c) will win

A28.  The fence was painted … a brush.

  1. with    b) by  c) for

Выбери правильный предлог.

B8. What do you think … Tom?

  1. after   b) of    c) for

B9. She is not listen … me.

  1. of    b) at     c) to

B10. What are you looking … ?

  1. for    b) after    c) at

B11. Londoners are proud … their parks.

  1. about    b) at     c) of

B12.  I only depend … my parents.

  1. of     b) on      c) to

Выберите правильную форму глагола в условном предложении.

B13. If I (know / knew) two foreign languages, I would be a teacher.

B14. If they (don’t take care / didn’t take care) of animals, they won’t live on our planet.

B15. She (would go / will go) to New York if she had money.

B16. If the boy is ready for the lesson, he (would get / will get) a good mark.

Напишите притяжательные местоимения.

B17. These bikes belong to us. They are … bikes.

B18. The cat belongs to me. It is … .

B19. The flowers belong to him. They are … flowers.

B20. The book belongs to her. It is … .

Перестройте предложения, используя пассивный залог.

B21. They often use robots in factories.

B22. A butcher sells meat.

B23. We translated texts yesterday.

B24. Pupils used a dictionary.

B25. Mary washes a blouse.

Раздел 4. (задание по письму)

Write a letter to Sam. Tell him about your school.

Novokuznetsk

                                                                                                                                                        Russia

                                                                                                                                                                   29 May 2014

Dear Sam,

Thank you for your letter. I am glad that you are OK. I am sorry I haven’t written   for a long time.

Love,

Olga

Раздел 5. (задание по говорению)

1. О себе.

2. Сахаров А.

3. Англоязычные страны

4. Образование в Англии и Америке

5. Спорт

6. Олимпийские игры

1. О себе.

2. Сахаров А.

3. Англоязычные страны

4. Образование в Англии и Америке

5. Спорт

6. Олимпийские игры

Ответы на задания промежуточного экзамена для 7 класса.

Раздел 1 (задания по аудированию)

B1

1

2

3

4

5

B

E

A

C

F

 A1 –3 , A2 – 1, A3 – 1 , A4 – 2

Раздел 2 (задание по чтению)

B2

1

2

3

4

5

F

D

A

C

E

A5 – True, A6 – False, A7 – True, A8 – Not Stated

Раздел 3 (задание по грамматике и лексике)

B3 – development

B4 – lovely

B5 – creative

B6 – meeting

B7 – dangerous

A9 – c, A10 – b, A11 – a, A12 – a, A13 – b, A14 – b, A15 – c

A16 – b, A17 – a, A18 – b, A19 –c, A20 – a, A21 – c, A22 – b, A23 – c, A24 – b, A25 – b, A26 – b, A27 – c, A28 - a

B8 – b, B9 – c, B10 – a, B11 – c, B12 – b

B13 – knew

B14 – don’t take care

B15 – would go  

B16 – will get

B17 – our

B18 – mine

B19 – his

B20 – hers

B21 – Robots are used by them.

B22 – Meat is sold by butcher.

B23 – Texts were translated by us.

B24 – A dictionary was used by pupils.

B25 – A blouse is washed by Mary.

Speaker 1

My mother works at home. She translates English texts into Greek. She gets up early and she makes breakfast. Then she cleans the house. She does the shopping and then works in the afternoon.

Speaker 2

My father goes to work at 8 o'clock. He works from Monday to Friday in a clinic in Rhodes. He doesn't have breakfast. He reads the morning newspaper and has a cup of coffee.

Speaker 3

My mother writes programmes for computers. She gets up at 7 o'clock and she makes breakfast. She works in the afternoon at home — the cat Leo sleeps near her computer!

Speaker 4

My mother works for a big company in Turin. She meets interesting people. She travels to other cities on business. She often goes shopping and meets her friends in an Internet cafe.

Speaker 5

My sister goes to university in the morning. She has lunch in the university coffee bar — she has a sandwich or burger and fruit juice. She studies in the evening. In her free time she plays the guitar in a group.

Interviewer: Hello. I’m interviewing people about what they like or don’t like about England. Can I ask you some questions?

Helen: Yes, of course.

Interviewer: Are you a tourist?

Helen: No, I’m a student at a language school.

Interviewer: What’s your name? And where are you from?

Helen: Helen Gogos. I’m from Greece.

Interviewer: Thank you. Well, Helen, what do you like about England?

Helen: I like the people. They are very friendly.

Interviewer: What don’t you like?

Helen: I don’t like the weather. It’s too cold for me. And your times are all wrong.

Interviewer: What do you mean?

Helen: Well, you eat at the wrong times. At my language school we have lunch at half past twelve. But I’m not hungry then. In my country I eat at three o’clock and then I have a rest. Here in England I have lessons in the afternoon, but I’m tired and I want to sleep. But I love your sweets and English breakfasts are great.

Interviewer: Thank you very much, Helen.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Дидактический материал по английскому языку для 2 класса

Данный дидактический материал направлен на закрепление лексики по теме "Профессии" и употребление в речи структуры he/she/has/got....

Дидактический материал по английскому языку для 2 класса

Данный дидактический материал направлен на закрепление лексики по теме "Профессии" и употребление в речи структуры he/she/has/got....

Олимпиадный материал по английскому языку для 9 класса с ответами.

Разработка олимпиадного материала к школьному этапу по английскому языку с ответами для 9 класса...

РАБОЧАЯ ПРОГРАММА по___английскому языку___ в ___5___ классе (основное общее образование)на основе авторской программы курса английского языка Вербицкой М.В. к УМК “ Английский язык Forward” для учащихся 5-9 классов общеобразовательных учреждений

Данная программа предназначена для организации процесса обучения английскому языку в 5 классе общеобразовательных учебных организаций на основе линии УМК «Forward» (5–9 классы) под ред. М. В. Вербицко...

Дидактический материал по английскому языку в 5 классе на тему "Времена английского глагола" к УМК "Английский в фокусе"

Грамматическая работа "Времена английского глагола" к УМК "Английский в фокусе" 5 класс...

Контрольно-измерительный материал по английскому языку за курс 6 класса в форме итоговой контрольной работы.

В ходе контрольной работы проверяются следующие умения:      - умение понимать на слух основное содержание текста  с опорой и без опоры на зрительную  наглядность...

Контрольно-измерительный материал по английскому языку 5-10 классы

Контрольно-измерительный материал по английскому языку 5-10 классы...