Тест для обучающихся 10 класса по теме "Модальные глаголы".
тест по английскому языку (10 класс) на тему

Смирнова Юлия Алексеевна

Тест по теме "Модальные глаголы". Уровень - средний. Состоит из 4 заданий: чтение. грамматика, лексика.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_modalnye_glagoly.docx21.38 КБ

Предварительный просмотр:

_____________________________________________________________________________ 10 класс

  1. 1. Прочитайте текст и заполните пропуски A–F частями предложений, обозначенными цифрами 1–7. Одна из частей в списке 1–7 лишняя.

London Zoo

London Zoo is one of the most important zoos in the world. There are over 12,000 animals at London Zoo and __________! Its main concern is to breed threatened animals in captivity. This means we might be able to restock the wild, should disaster ever befall the wild population.

Partula Snail, Red Crowned Crane, Arabian Oryx, Golden Lion Tamarin, Persian Leopard, Asiatic Lion and Sumatran Tiger are just some of the species London Zoo is helping to save.

That is why it is so important that we fight to preserve the habitats that these animals live in, as well as eliminate other dangers B __________. But we aim to make your day at London Zoo a fun and memorable time, __________.

In the Ambika Paul Children’s Zoo, for instance, youngsters can learn a new love and appreciation for animals D __________. They can also learn how to care for favourite pets in the Pet Care Centre.

Then there are numerous special Highlight events E __________  unforgettable pony rides to feeding times and spectacular animal displays. You will get to meet keepers and ask them what you are interested in about the animals they care for, __________.

Whatever you decide, you will have a great day. We have left no stone unturned to make sure you do!

  

1. 

because they see and touch them close up

2. 

such as hunting exotic animals and selling furs

3. 

as well as the ins and outs of being a keeper at London Zoo

4. 

that is not counting every ant in the colony

5. 

which demand much time and effort

6. 

which take place every day, from

7. 

despite the serious side to our work

  1. Преобразуйте, если необходимо,  слова, напечатанные заглавными буквами, так чтобы они грамматически соответствовали содержанию текстов. 

How old is Coca-Cola?

Do you know how old this popular drink is? In 1886 a chemist from Atlanta, John Pemberton, MAKE_________________________ a syrup from cola-nut extract, cocoa leaves, some vegetable extracts, caffeine, and sugar.

He ran the _ONE____________________ advertisement for the beverage on May 29 of the same year in the Atlanta Journal.

He started  SERVE_________________________ the syrup diluted with soda-water to customers in his drugstore.

That’s how the world famous drink _INVENT___________________________.

 

College life

We are a family of five. My _OLD____________________ sister, Heather, is in her second year in college. This year she could not find a book she needed.

When the professor assigned reading from a hard-to-find book, 150 hands shot in the air to inform him they _NOT HAVE____________________________ it. He told them it had arrived at the bookstore that morning.

When the class was over, Heather sprinted to the bookstore, grabbed a copy and rushed to the cashier. The cashier saw Heather and began ringing the bell for assistance, a look of panic on her face. “How many _BE_________________________________ there behind you?” she demanded.

  1. Вставьте подходящие модальные глаголы (must, may, can, need, to have to, to be able to).

1. You ............................not come to help them tomorrow: the work is done.

2. You ...…………….not change the whole text as the beginning is all right. You ...................... only rewrite the second part of it.

3. ………………………. you help me now? — I am afraid not: I am in a great hurry. I shall be free in the evening. Come to my place at about eight, and I ……………………. help you.

4. John ……………………….. not tell us the rules of the game: we know them.

5. ………………………... I return the book to you on Friday? I am afraid I ... not finish it before. — No, that is too late. You …………………………... bring it to me not later than Wednesday.

 6. It is already six o'clock. We ……………………………….. hurry if we don't want to be late.

7. ………………………….... you translate this text into English? — I think I …………………………..

8. They spent all the morning on the river bank. Only Ann …………………………….. return home as she …………………………. not stay in the sun for such a long time.

  1. Выберите  подходящие по смыслу модальные глаголы (can, can't, may, mast, needn't, shouldn't).

1. Она, должно быть, дома сейчас. ____________________________

2. Она, должно быть, была дома вчера. _________________________

3. Мы, может быть, придем к вам завтра. ____________________________

4. Они, может быть, приходили к нам вчера, но нас не было дома. _________________________

5. Он, должно быть, видел этот памятник, когда был в вашем городе. _______________________

6. Он, может быть, видел этот памятник, когда был в вашем городе. _______________________

7. Не может быть, что он знает эту картину. __________________________

8. Не может быть, что он видел эту картину. _________________________

9. Ты можешь пойти туда: я не возражаю. ________________________

10. Ты можешь пойти туда: это совсем близко. ________________________

11. Ты не можешь пойти туда: ты не знаешь адреса. _______________________

12. Ты можешь не ходить туда: я могу им позвонить. _______________________

13. Ты не должен идти туда: они очень плохие люди. _______________________

14. Ты мог и не ходить туда вчера. _________________________

15. Тебе следует пойти туда: они тебя ждут. ______________________

16. Тебе следовало пойти туда вчера. ________________________

17. Тебе не следовало ходить туда вчера. ___________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тест по русскому языку в 7 классе по теме "Глагол"

Тест содержит задания на проверку  знаний  правил по теме "Глагол", а также проверяет  сформированность умений применять знания при решении практических задач....

Аттестационная работа по русскому языку для обучающихся 6-х классов по теме "Глагол".

         Группы заданий в аттестационной работе направлены на диагностику уровня сформированности предметных компетенций. Каждое задание   диагностирует одно ...

Презентация-тренажёр для обучающихся 5-го класса на тему "Глагол"

Целевая аудитория: обучающиеся 5-го класса.УМК, авторы образовательной программы: любой.Цели тренажёра: осуществить контроль ЗУН по теме «Глагол».Данный методический ресурс может быть использован на у...

тест по русскому языку по теме "Глагол" для 7 класса коррекционной школы VIII вида

Данный тест составлен в соответствиис программой коррекционной школы VIII вида. Предусматривает один правильный ответ. может применяться в качестве контроля знаний у учащихся на уроках русского языка....

Грамматический тест для 10 класса. Неличные формы глагола.

Тест для обобщения и закрепления навыков употребления неличных форм глагола....