вводная контрольная работа для 7 класса по УМК К. Кауфман
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

Питомцева Наталья Викторовна

вводная контрольная работа к УМК К.Кауфман по разделам (чтение, говорение, письмо, аудирование) для 7 класса

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon vvodnaya_7_klass.doc115 КБ

Предварительный просмотр:

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 7 класса

Структура работы.

Работа включает в себя следующие задания:

  1. Аудирование: задание на понимание услышанной информации. (8 б.)
  2. Чтение: задание на поиск заданной информации в тексте, а также проверка умений составлять отрицательные предложения.   (12 б.)
  3. Грамматика и лексика: задания на множественный выбор.   (15 б.)
  4. Практика языка: подстановка подходящих по смыслу слов в текст.   (10 б.)

Работа может быть проведена в конце учебного года для проверки знаний учащихся.

Вводная  контрольная работа по английскому языку для 8 класса

  1. Listening.

You are going to listen the text. You must complete the missing information in the notes.

New words:

To protect  –  защищать

Environment   – окружающая среда

  1. Reading.

This book would be suitable for someone who:

A BRAVE NEW WORLD (Aldous Huxley)

All human values have changed. Family life has disappeared, human beings are produced in bottles instead of being born. People do not suffer; but they have no ideas of their own, their lives are planned for them from start to finish, and they know nothing of the passions, the joy or sorrows, the triumphs or the defeats of the great figures of the past. In spite of the light and often amusing way this book is written, here is a warning to us all to think carefully about the way the world is developing before it is too late.

В REBECCA (Daphne du Maurier)

AFTER the death of his beautiful wife, Rebecca, Maxim de Winter goes to Monte Carlo to recover. There he marries a quiet and ordinary young woman who is very different from his first wife. Maxim takes her back to England - to Manderley, his lovely country house.

The new Mrs de Winter finds that at Manderley Rebecca is still in everyone’s thoughts - including Maxim’s - and she begins to feel that she will never be able to equal Rebecca as a wife or as a mistress of Manderley.

Then one day a discovery is made - and the young Mrs de Winter begins to understand why Rebecca is still so important to all those at Manderley.

С CRIME NEVER PAYS

But murder stories are always fascinating. Who did it? And how? Or why? Was it murder at all, or just an unfortunate accident?

Who will triumph, the murderer or detective? This collection contains a wide range of detective stories, from the astute detections of the famous Sherlock Holmes, to the chilling psychology of Ruth Rendell.

D A PASSAGE TO INDIA (E M. Forster) East meets West in this intriguing story. Or does it? Why should Miss Quested accuse Dr Aziz of attacking her? How can Dr Aziz defend himself against it?

Will the trial cause a battle between the Indians behind Dr Aziz and the British community behind Miss Quested?

E PIGMALION (Bernard Shaw)

‘You see this creature with her awful English: the English that will keep her in the gutter to the end of her days. Well, sir, in three months I could pass that girl off as a duchess at an ambassador’s garden party.’

Can Professor Henry Higgins really turn flower-girl Eliza Doolittle into a lady?

Прочитайте краткое содержание книг А-Е. Установите соответствие утверждений 1-5 содержанию каждой из книг и впишите соответствующую букву рядом с утверждениями.        

        1        likes mysteries and solving problems

        2        likes reading about love and relationships

        3        is interested in human and political issues

  1. is interested in language and accent

5______is interested in cross-cultural differences

  1. Vocabulary and grammar.

Complete the sentences.

  1. ..... you at school last week?
  1. Was        b) Were           c) Are
  1. When we .... the office, it ...... .
  1. left, was raining               b) were leaving, was raining       c) left, rained
  1. It .... a small car, but it .... four doors.
  1. is, is           b) has, is              c) is, has
  1. Give the book to .... .
  1. her            b) she                c) hers
  1. Flying is ..... than driving.
  1. the quicker            b) quicker              c) the quickest
  1. They work ... night.
  1. on                     b) at                  c) in
  1. When we were children, our parents .... family problems with us.
  1. discussed             b) found                  c) thought
  1. She was born twenty-five years ... in a small village.
  1. since              b) before                c) ago
  1. You have to be a very good .... to get a job as a chef..
  1. cooker             b) cookery              c) cook
  1.  If you are hot, you  can take .... your jacket.
  1. off                b) on                      c) away
  1.  You’re having a test next week, .....?  
  1. don’t you?               b) are you?            c) aren’t you?
  1. We haven’t got .... money.
  1. much                    b) many           c) more
  1. The ..... of the environment is everyone’s responsibility.
  1. protect                b) protection                   c) protective
  1. She lives in …. Rome with her family.
  1. -                 b) the               c) a
  1. Her hair …. lovely!
  1. are               b) is             c) it’s

  1. Use of English.

Complete these sentences by using the correct word from the box. There is an extra word     which you do not need to use.

In a Language School.

water                 subjects                 exciting            four                problems                        love

          making              teacher                 boring              summer                       learning                                  

Fourteen-year-old Andy, who is from Korea, lives in France. He is (1) _________ French and is also studying English. What’s it like for him? “I (2)__________ living here,” says Andy, “and I’m beginning to feel like I’ve lived here my whole life and not for only (3)___________ years. I’m not usually very good at (4)___________ friends, but everyone here is so nice that I’m not having any (5)___________. If I don’t understand an exercise at school, I ask the (6)____________ or one of my friends to help me with it, and they always do. I enjoy most of the (7)_____________  we do at school, but I’m not very fond of history. It’s a bit (8)___________! Another thing I like about living here is that I’m able to do lots of (9)_____________ sports, like swimming and water-skiing. I’m really looking forward to my (10)____________ holidays this year because I want to learn windsurfing!”

Keys

Listening:

Dr Brown

  1. time b. money c. food d. oxygen e. live in space  f. international space station g. the Moon h Mars

Dr Wilkins

  1. expensive  j. no one knows k.  this planet l. feeding people f. protecting Earth`s environment

reading:

1 C, 2B, 3A, 4 E, 5 D

  1. 1-b

          2- a

          3-c

          4-a

          5-b

          6-b

          7-a

          8-c

          9-c

          10-a

          11-c

          12-a

13-b

          14-a

          15-b                                                     (15 б.)

  1.    1- learning    

             2- love

             3-  four

       4- making

       5- problems

       6- teacher

       7- subjects

       8- boring  

       9- water

       10- summer                                        (10 б.)

Использованные материалы и Интернет-ресурсы

1.  Miles Craven. Listening Extra. Resource Book. Cambridge University Press, 2004.
2.  Liz Driscoll. Reading Extra. Resource Book. Cambridge University Press, 2004.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа 6 класс (УМК Кауфман, второй год обучения)

Контрольная работа для 6 класса (второй год изучения английского языка) по УМК Кауфман по теме "Настоящее простое время, личные местоимения и глагол let"...

Контрольная работа 2 класс Кауфман К.И.

Цель работы: проверить знания учащихся по данным темам.Работа рассчитана на учащихся 2-3 классов....

Контрольная работа 9 класс по учебнику М.Ю. Кауфман.

Контрольная работа для промежуточной аттестации (I,II четверти) в 9 классе по грамматическому и лексическому материалу: Прямая/ косвенная речь; согласование времен; употребление артикля с названиями в...

ВВодная контрольная работа. 9 класс.

Воодная контрольная работа с грамматическим заданием....

Методическая разработка «Система комплексной оценки сформированности метапредметных умений школьников в формате ФГОС» ( Вводная контрольная работа.5 класс)

Методическая разработка«Система комплексной оценки сформированности метапредметных умений школьников в формате ФГОС»...

вводная контрольная работа 9 класс

Тест предназначен для проверки ЗУН по географии за курс 8 класса (География природы России). Также данный тест можно использовать как вводную контрольную работу в 9 класс, для актуализации ранее пройд...

Вводная контрольная работа 10 класс, физика

Контрольная работа на входе для 10 класса, составленная по материалу 9 класса, 4 варианта...