Урок английского языка в 5 классе на тему "Достопримечательности Лондона"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс) на тему

Васильева Мария Юрьевна
Данный урок разработан по УМК О.В. Афанасьевой, И.Н. Верещагиной для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий. Презентацию к уроку можно скачать здесь: http://depositfiles.com/files/uprs897zv

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon the_sights_of_london.doc45 КБ

Предварительный просмотр:

Урок английского языка в 5 классе.

Тема урока: The sights of London.

Цель урока: 1). Познакомить учащихся с достопримечательностями Лондона.

Задачи: а). Повторение, закрепление лексики по теме “The UK” и универсальной лексики.

б). Повторение и закрепление звуков.

в). Активизация знаний о Достопримечательностях Великобритании.

г). Продолжение знакомства с Лондонскими памятниками истории.

2). Развивать умение работать в парах. Развивать основные учебные навыки. Сохранять здоровье детей.

а). Создание условий для эффективной работы в парах.

б). Организация работы в парах.

в). Развивать умение активизировать и использовать пассивную лексику.

г). Развивать навык монологической речи.

д). Развивать зрительную память.

е). Использовать смену видов деятельности учащихся я целью предотвращения быстрой утомляемости.

ж). Проведение физкульт. минутки с целью сохранения здоровья учащихся.

3). Прививать терпимость и уважение к чужим национальным памятникам культуры и истории. Прививать навыки общения с ровесниками.

Оборудование:

Учебник, раздаточный материал, карта Лондона, медиапроектор, ноутбук.

Ход урока:

  1. Организационный момент. Лексическая разминка.

Good morning, children. I am glad to see you. Sit down, please. Who is on duty today? Who is absent? Thank you. How are you? And you? Good. Today we are going to speak about the sights of London and to learn more information about them. Our lesson will be unusual. We’ll make a trip to London and I will be your guide. We are going to make our trip on the famous English bus called “Double – decker”.  You will get bus passes for the rights answers. The right answer – the bus pass.  

 2. Фонетическая разминка.

So, let’s start. Repeat after me, please. But first we are going to learn a small poem about London.

London – the beautiful,

London – the great,

World’s famous city

We’ll visit today.

And now we are going to repeat it all together. Well, I am going to put away a line by line. So, let’s repeat it one more time. Good. Who wants to get a bus pass. Come here and tell us a poem. Well, now we are ready to start our trip.

3). Введение нового материала.

Развитие навыков слушания и зрительного восприятия информации.

There are many great cities in the world, but there is one where you see past in the present and present in the past. It is London. And we start our trip from Trafalgar Square.

The centre of London is Trafalgar Square. Some people say it is the most beautiful place in London. In the middle of the square stands a tall column. It is a monument to Admiral Nelson. Four bronze lions look at the square from the monument. There are two beautiful fountains in the square. They are in front of the National Gallery.

And now you can see Big Ben.

The big clock on the Palace of Westminster in London is often called Big Ben. But Big Ben is really the bell of the clock. It is the biggest clock bell in Britain. It weights 13.5 tones. The clock tower is 318 feet high. You have to go up 374 steps to reach the top.The minute -  hand is 14 feet long. The hour – hand is 9 feet long. The clock bell is called Big Ben after Sir Benjamin Hall. He was a big man. Someone said for a joke, «Why not call the clock Big Ben?» Now the bell is known all over the world.

And on this photo you can see The Houses of Parliament.

It is the place where the British government seat.

It is the Westminster Abby.

It is one of the most famous and beautiful churches in London. It is very old. It is more than nine hundred years old. There are many monuments and statues there. Many English queens and kings are buried there.

Her you can see St. Paul’s Cathedral.

It is one of the greatest English churches. The famous English architect Sir Christopher Wren built it in the 17th century after the Great Fire. It took him 35 years. It is the beautiful building with many columns and towers.

The Tower Bridge is known all over the world.

It is one of the most beautiful bridges in the world. It has two large towers on both sides. If you get into them up you will be able to see nearly the whole London.

Near the bridge is the Tower of London.

Hundred of years ago the Tower of London was a castle. It was planned by William the Coqueror. Then it was a fortress, a palace, a prison, the King’s Zoo and now it is a museum. There are always black ravens in the Tower of London. People keep them there and look after them well as they believe that London will be rich while ravens live there.

And at the end we can see the Buckingham Palace.

The Queen of England lives in Buckingham Palace. It is her  official residence. It is a wonderful building with a monument in front of which is the Queen Victoria Memorial.

4). Развитие навыков чтения.

Well, and now you are to make a small task. You should match the name of the sight and the picture.

1. Westminster Abbey

2. Buckingham Palace

3. St. Paul’s Cathedral

4. Trafalgar Square

5. Tower of London and Tower Bridge

6. Big Ben and Houses of Parliament

Exchange your works and check your answers.

1 – 6

2 – 5

3 – 4

4 – 3

5 – 2

6 – 1

Well, and now match the sight and the text about it.

Good work. Let us check your answers. Read about…

5). Физкульт. минутка.

6). Повторение грамматического материала. Present Perfect.

Now open your books, please and tell me what you have seen in London (p. 129).

7). Развитие диалогической речи.

You have got the dialogues on your desks.

Student A – Hello!

Student B -  Hello!

Student A – I have been to London  this summer.

Student B – Great! What have you seen?

Student A – I have seen the Tower of London and Hyde Park.

Student B – I think you have spent your time greatly!

Make them up, check and read them. Good. Now please make your own dialogues and write them on the papers. Pass them to me, please.

8. Подведение итогов урока и оценивание работы учащихся.

What interesting and new have you learnt today? Thank you for your work. I’ll put … to … Write down your home-task.

Make up a story about London’ sights. Well, who has got stars? I will put you the marks.

The lesson is over. Goodbye.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок английского языка по теме Поездка в Лондон

Урок с использованием проектной технологии...

презентация для заочной экскурсии в Лондон на уроке английского языка 6 класс

Презентация к уроку английского языка в 6 классе по учебнику Биболетовой М.З....

Урок английского языка по теме Путешествие в Лондон

Данный урок является заключительным при прохождении темы Лондон в 6классе по учебнику Счастливый английский.ру авторов К.Кауфман, М. Кауфман. Урок разработан с использованием активных методов обучения...

Разработка урока английского языка 9 класса «Английский язык – язык морового общения»

Разработка урока английского языка9 класса«Английский язык – язык морового общения»Форма урока - дебаты...

Интегрированный урок английский язык и география по теме «Лондон – сокровищница Великобритании»

Цель: Формирование и закрепление системы знаний, умений по теме «Лондон – сокровищница Великобритании» путем интеграции школьных предметов: английского языка и географии. Развит...

Методическая разработка урока английского языка по теме «Путешествие по Лондону»

Урок, основанный на модулях 1-3 по теме "Лондон" для учащихся 6 класса...