Урок по английскому языку "Англоговорящие страны" "English- speaking countries" 7 класс
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

Волкова Надежда Николаевна

Конспект урока по английскому языку "English- speaking countries".  Конспект урока содержит модели ответов учеников, ссылки на видеоролики, применяемые на уроке, карту англоговорящих стран.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл urok_-_anglogovoryashchie_strany.rar1.1 МБ

Предварительный просмотр:

7th  form

Theme:                  Date    the 20th  of November

Homework

Ex.33 p.42

Оборудование:

Распечатка с вопросами и моделями ответов

Видеоролики

Презентация (флаги, карты)

цели

Создать условия для коммуникативной ситуации: знакомство с англоязычными странами

Задачи:

  1. Знать название англоговорящих  стран, их расположение, природные и культурные особенности
  2. Развитие навыков аудирования
  3. Развитие навыков монологической и диалогической  речи
  4. Умение работать в команде

Вид урока:

Этапы урока

  1. Орг. Момент 5 мин

Приветствие

Постановка целей и обсуждение работы на уроке

  1. Ход урока

Текст о Новой Зеландии и Австралии

  1. Чтение слов и поиск их в тексте 5 мин
  2. Ответы на вопросы 7  мин
  3. Просмотр ролика 5 мин
  4. Обсуждение впечатлений о стране 3 мин
  1. Заключительный этап

Подведение итогов

Оценивание своей работы на уроке и выставление оценок

Teacher: Good morning pupils. I am very glad to see you.

Today we will continue to study English-speaking countries.

What English-speaking countries do you know?

Teacher: How will We work? You need divide into 2 groups.  I will give sheets of paper which contain words from the texts Ex. 31 p.40, such as they contain questions for these texts and models of your answers.

We will read the text, answer the questions, than we will watch video about English-speaking countries and will discuss your impressions.

Let`s begin to work.

Open your book at page 40. Ex. 31

Take, please your sheets of paper.

 The 1st group works with 3d country-New Zeeland and answers the questions.

The 2d group works with 5th country-Australia and answers the questions. I give 5-7 min.

Teacher: (выбирает ученика из второй группы, который будет задавать вопросы первой группе по тексту, которому они работали)

…., please ask questions. Call name of pupil, than ask question.

Teacher: Thank you very much. Now Look at the blackboard

Презентация

(презентация – страна и флаг, смотрим на карте мира, где она расположена)

This is New Zeeland. This is its flag. It is situated in…. and borders…. .

Let` s watch video.

Видео ролик (https://www.youtube.com/watch?v=a6jN9sEyE18)

Teacher: Speak about your impressions of New Zealand. You can use your sheets of paper. (на листочках даны фразы и словарь слов, которые могут пригодиться)

Teacher: Thank you for attention. Let`s speak about second country.

Teacher:  Let`s discuss text № 5

 (выбирает ученика, который будет задавать вопросы)

….., please ask questions. Call name of pupil, than ask question.

Teacher: Thank you very much. Now Look at the blackboard

Презентация

(презентация – страна и флаг, смотрим на карте мира, где она расположена)

This is Australia. This is its flag. It is situated in…. and borders…. .

Let`s watch video.

Видео ролик (https://www.youtube.com/watch?v=tJGnHB3rtMU)

Teacher: Speak about your impressions of Australia. You can use your sheets of paper. (на листочках даны фразы и словарь слов, которые могут пригодиться)

Teacher: Thank you for attention.

Let`s write down homework

Ex.33 p.42

Write about every country using these texts.

Now.

Give yourself a mark. Take please sheets for marks.

 – How many scores have you got?

– If you have 7-8, give yourself an excellent mark.

– If you have 5-6, your mark is a four.

– If you have 3-4, you mark is a three.

– If less, carry out the topic again.

Pupils:

 Australia, New Zealand, Canada, GB, USA.

Pupils: (каждая группа работает со своим текстом, отвечает на вопросы).

 

Pupils: (задает вопросы другой группе, они ищут информацию в тексте и отвечают на вопросы)

Pupils: (смотрят видео  ролик о стране).

Pupils: (рассказывают о своих впечатлениях, используя готовые модели)

I liked…. I don`t like …

This country is….

Pupils: (задает вопросы другой группе, они ищут информацию в тексте и отвечают на вопросы)

Pupils: (смотрят видео  ролик о стране).

Pupils:

I liked…. I don`t like …

This country is…. (beautiful, interesting, wonderful, unusually)

I would like to visit …../ to know more information about …..

……. is famous for….

Give yourself a mark

Understanding text

I understood whole text

I had difficulties to understand the main information

I didn`t understand the text

2 scores

1 score

0 scores

Speaking

I didn`t make mistakes

I made some  mistakes

I made lot of mistakes  

2 scores

1 score

0 scores

Audition

I understood  necessary information

I had difficulties to understand  necessary information

I didn`t understand  necessary information

2 scores

1 score

0 scores

New words

I could remember about 5-7 new words and word combinations

I could remember about 3  new words and word combinations

I couldn`t remember new words

2 scores

1 score

0 scores

Sum up

Less 2

2-4 scores

5-6 scores

7-8 scores

To work at home

3

4

5

Give yourself a mark

Understanding text

I understood whole text

I had difficulties to understand the main information

I didn`t understand the text

2 scores

1 score

0 scores

Speaking

I didn`t make mistakes

I made some  mistakes

I made lot of mistakes  

2 scores

1 score

0 scores

Audition

I understood  necessary information

I had difficulties to understand  necessary information

I didn`t understand  necessary information

2 scores

1 score

0 scores

New words

I could remember about 5-7 new words and word combinations

I could remember about 3  new words and word combinations

I couldn`t remember new words

2 scores

1 score

0 scores

Sum up

Less 2

2-4 scores

5-6 scores

7-8 scores

To work at home

3

4

5

Give yourself a mark

Understanding text

I understood whole text

I had difficulties to understand the main information

I didn`t understand the text

2 scores

1 score

0 scores

Speaking

I didn`t make mistakes

I made some  mistakes

I made lot of mistakes  

2 scores

1 score

0 scores

Audition

I understood  necessary information

I had difficulties to understand  necessary information

I didn`t understand  necessary information

2 scores

1 score

0 scores

New words

I could remember about 5-7 new words and word combinations

I could remember about 3  new words and word combinations

I couldn`t remember new words

2 scores

1 score

0 scores

Sum up

Less 2

2-4 scores

5-6 scores

7-8 scores

To work at home

3

4

5

country

country

New Zealand

Small

[smɔːl]

маленький

Quite

[kwaɪt]

полностью

Consist of

[kən'sɪst

Состоит из

Island

['iːsland]

осторов

Look like

[luk] [laɪk]

выглядеть

call

[kɔːl]

называть

questions

Where is She from?

She is from…

What is the capital of New Zealand?

The capital of New Zealand is…

What is the official language?

The official language is…

How does New Zealand look like?

New Zealand looks like…

Why is New Zealand called «The world`s Biggest Farm»

New Zealand is called «The world`s Biggest Farm» because…

What is New Zealand famous for?

New Zealand is famous for…

Australia

Occupies

['ɔkjəpaɪ]

Занимать (пространство)

between

[bɪ'twiːn]

между

Where is Laura from?

She is from…

What is the capital of Australia?

The capital of Australia is…

What is the official language?

The official language is…

What is population?

Population is …

How is Australia called?

Australia is called…

What is Australia famous for?

Australia is famous for….

country

country

New Zealand

Small

[smɔːl]

маленький

Quite

[kwaɪt]

полностью

Consist of

[kən'sɪst

Состоит из

Island

['iːsland]

осторов

Look like

[luk] [laɪk]

выглядеть

call

[kɔːl]

называть

questions

Where is She from?

She is from…

What is the capital of New Zealand?

The capital of New Zealand is…

What is the official language?

The official language is…

How does New Zealand look like?

New Zealand looks like…

Why is New Zealand called «The world`s Biggest Farm»

New Zealand is called «The world`s Biggest Farm» because…

What is New Zealand famous for?

New Zealand is famous for…

Australia

Occupies

['ɔkjəpaɪ]

Занимать (пространство)

between

[bɪ'twiːn]

между

Where is Laura from?

She is from…

What is the capital of Australia?

The capital of Australia is…

What is the official language?

The official language is…

What is population?

Population is …

How is Australia called?

Australia is called…

What is Australia famous for?

Australia is famous for….

My impressions

I liked….

I didn`t like …

Мне понравилось……/Мне не понравилось…….

This country is….

beautiful,

interesting,

wonderful,

unusually

['kʌntrɪ]

['bjuːtəfəl ],

 ['wʌndəf(ə)l]

[ʌnju͟ːʒuəli]

Эта страна –

красивая,

интересная, удивительная, необычная

I would like

  • to visit …..
  • to know more information about …..
  • travelling
  • to see….
  • to go in for….

[wud]

[nəu] [mɔː] [ˌɪnfə'meɪʃ(ə)n]

[ə'baut]

['træv(ə)lɪŋ]

[siː]

[traɪ]

Я бы хотел

-посетить……

-узнать больше информации о….

-путешествовать

- увидеть

- заняться…..

……. is famous for….

['feɪməs] [fɔː]

…..знаменита…..

Nature

-Wild

-Unusually

-Interesting

-exciting

['neɪtʃə]

[waɪld]

[ʌnju͟ːʒuəli]

[ɪk'saɪtɪŋ]

природа

Дикая

Необычная

Интересная

захватывающая

 Rare animals

-kangaroo

-koala

[rɛə] ['ænɪm(ə)l]

[ˌkæŋg(ə)'ruː]

[kəu'ɑːlə]

 Редкие животные

кенгуру

коала

ocean

['əuʃ(ə)n]

океан

river

['rɪvə]

река

city

['sɪtɪ]

город

Types of sport

[taɪp]

Типы спорта

surfing

['sɜːfɪŋ]

серфинг

diving

[daɪv]

дайвинг

floating

[fləut]

Сплав по реке

rock climbing

[rɔk] ['klaɪmɪŋ]

скалолазание

fishing

['fɪʃɪŋ]

рыбалка

alpine skiing

['ælpaɪn] ['skiːɪŋ]

Горные лыжи

  The culture of ………is ……

['kʌlʧə]

культура

developed

[dɪ'veləpt]

развитая

traditional

[trə'dɪʃ(ə)n(ə)l]

традиционная


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект урока на тему: What do English-speaking people think about their country?

Конспект урока на тему: What do English-speaking people think about their country?...

Презентация для урока-соревнования "Do you know English-speaking countries?"

Данную презентацию можно использовать в качестве обобщающего урока в 7 классе по УМК Биболетовой М.З. Enjoy English после раздела II (Meet the winners of the international teenagers\' competition) или ...

Внеклассное мероприятие по английскому языку на тему "Путешествие по англо-говорящим странам (English speaking countries)".

Задачи мероприятия:Воспитательные:1 Воспитание у молодого поколения толерантного открытого восприятия мира;2 Воспитание уважительного отношения к другой культуре и осознание своей через контекст...

План-конспект урока английского языка "Famous English-speaking writers"

Цели: воспитывать уважение и интерес к английской и американской литературе, развивать логическое мышление, наблюдательность, стимулировать коммуникативную мотивацию....

Урок по теме "What do English-speaking people think about their countries?" для 7 класса

Урок по теме  "What do English-speaking people think about their countries?" для 7 класса будет полезен учителям английского языка при изучении англоязычных стран....

Презентация к открытому уроку по английскому языку."Let\'s speak about ecology" 9-11 класс

Презентация к открытому уроку по английскому языку "Let's speak about ecology" 9-11 класс...

Методическая разработка урока «Across the curriculum: Geography. English – speaking countries».

Разработанный  конспект  урока  содержит  необходимые  материалы  для развития  коммуникативных  навыков  учащихся  в  условиях  созд...