Разработка урока к УМК "Spotlight 4"
методическая разработка по английскому языку по теме

Шильцина Антонина Николаевна

Данный конспект разработан по теме "Путешествие", раздел "Places to go". урок "Spotlight on Russia/Spotlight on Florida".  На уроке используются игровые элементы, реализуется принцип сознательности в обучении. Учащиеся при помощи наводящих заданий, воросов самостоятельно формулируют цель урока. План-конспект сопровождается презентациями. В качестве образца к домашнему заданию можно использовать презентацию "My diary" либо 4й слайд презентации "Travelling". 

Скачать:


Предварительный просмотр:

План-конспект урока по теме «Путешествие» в 4 классе.

(автор: Шильцина Антонина Николаевна; учитель гимназии 1534 г. Москвы)

УМК “Spotlight - 4”, раздел – “Places to go”, урок – “Florida is fun!”, Spotlight on Russia – “Travelling is fun”

 1. Начало урока. Фонетическая зарядка. Скороговорка. A sailor went to sea to see what he could see, but all he could see was sea, sea, sea …

Teacher: Today we shall continue talking on topic travelling. When we travel we pack all our things we need. Let’s remember them!

Обучающиеся смотрят презентацию, называя слова, обозначающие появляющиеся картинки. (см. презентацию слайд №1,2)

2. Для развития оперативной памяти и закрепления структуры “to be going to…”предлагается сыграть в игру «Снежный ком» (см. презентацию слайд №3)

3. Введение в тему урока. Teacher: Most people like to travel. And what about you? Do you like to travel? What countries did you visit? (учитель спрашивает несколько учеников). Let’s make a spidergram of countries we can already name. (France, Italy, Turkey, Greece, Italy …)

4. Teacher: Today we are going to learn some more popular place to visit. But we have to sole a little puzzle (crossword).

F

I

S

H

L

I

O

N

O

R

A

N

G

E

R

A

B

B

I

T

I

C

E

_

C

R

E

A

M

D

O

G

A

P

P

L

E

 

1. It lives in the water. It can swim.

2. It lives in Africa. It hunts for other animals. It has got much hair on his head.

3. It is a fruit and colour.

4. It’s a farm animal. It likes cabbage and carrots.

5. People, especially children, like to eat it in hot weather.

6. It’s a pet. It can live on a farm. It doesn’t like cats.

7. It’s a fruit. It can be apple, red, yellow.

Teacher: That’s right. This is Florida. But it is not a country. It’s a state of America.

5. Teacher: Now let’s learn some more information about Florida and what people can do there. Open your books on page 133. What do you see in the photos? Let’s do the task 4.

(проверяют и обсуждают ответы, после выполняется упражнение №5)

Teacher: Would you like to go to Florida? Why? Where do people in Russia can spend their holidays? What can they do there? (упражнение №5)

6. Подготовка  к монологическому высказыванию по плану на тему «Путешествие».

Teacher: Open your books on page 149. Let’s do exercise 1.  (ученики обсуждают фотографии)

Примерный ответ. Ученик1: I like the 4th photo. I like the sea very much. I enjoy swimming and I want to go scuba diving to see the undersea world.  

Ученик2: I like the 1st photo best because camping is my hobby. I like mountains very much and I want to take rock climbing.

Teacher: Now read the diary to yourself and the answer the questions.

После прочтения ребята выполняют задание на заполнение пропусков в тексте, закрыв учебники.

Teacher: Complete the sentences about Natasha’s last travelling.

1. Last summer I and my family travelled to S…. .

2. We lived in t… . It was nice and warm.

3.  One day we went to the l… . The water was  c… but we didn’t see any fish.

4. In May we travelled to the B … …. . The water was blue but c … .

5. We also saw wild f … and much s… in the Caucasus mountains.

7. Объявление задачи. Teacher: Can you now guess what we are going to do?

Pupil1: We are going to write a diary.

Pupil2: We are going to write about our holidays.

Teacher: Yes, That’s right. We are going to write about our last travelling. Let’s read the task. Exercise 2.

Teacher: Watch the presentation and say if the story follows the plan. ( смотрят презентацию “My Diary”  или презентацию“Travelling” слайд №4, обсуждают, все ли пункты раскрыты)

8. Еще раз объявляется домашнее задание.   Учитель дает необходимые разъяснения.

9. Подводятся итоги урока.  

10. При возможности еще раз возвращаются к скороговорке в начале урока, которая связана с темой «Путешествие», которую выполняют в виде небольшой физкультурной минутки.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Name the word! Travelling a suitcase sunglasses a towel swimming trunks

Слайд 2

What is this? a camera a beach umbrella a suntan lotion flippers and a scuba mask

Слайд 3

Let’s play! The game “Snowball” I’m going to take a camera on holiday… I’m going to take a camera and a beach umbrella… Continue with your classmates!

Слайд 4

Complete the text Last summer I … in Madrid. Madrid … a nice friendly capital of Spain. I … to Madrid with my parents. We … a lot of museums, monuments, castles. Best of all I … the Spanish National Team’s Museum. I … a T-shirt of Iker Casillas (the best goalkeeper) as a souvenir. I … very happy. Next time I … go to Brazil.

Слайд 5

Источники http:// reginasanchez.com/wp-content/uploads/2015/07/KofferV3.png - чемодан; http :// www.thuydat.com.vn/upload/hinhsp/83945_lonBath%20Towel%20JA19006%20WEB.jpg – полотенце; http:// i.huffpost.com/gen/1322258/images/o-SUNGLASSES-facebook.jpg - солнечные очки; http:// n3.sdlcdn.com/imgs/a/u/n/large/Nikon-L31-Digital-Camera-Red-SDL726595005-1-a8106.jpg - камера; http:// previews.123rf.com/images/suljo/suljo1104/suljo110400007/9341191-Flippers-glasses-and-snorkel-isolated-on-white-background-Stock-Photo.jpg - снаряжение для дайвинга;

Слайд 6

Источники http:// cdn.shopify.com/s/files/1/0238/1135/products/639AP_PWA_600_large.jpg?v=1379017181 - пляжный зонт; http:// goo.gl/3fXRMI - крем от загара; http:// www.publicdomainpictures.net/pictures/60000/nahled/portrait-of-a-little-boy.jpg - мальчик; http:// static6.depositphotos.com/1000619/650/i/950/depositphotos_6500796-Little-girl-in-wreath-of.jpg - девочка; http:// goo.gl/QTJENq - футболист; http:// www.madrid-guide-spain.com/images/MadridPostofficeweb.jpg - достопримечательность Мадрида http:// media-cache-ak0.pinimg.com/600x/53/3a/e1/533ae172d58aa24affd18891ea54a9b1.jpg - купальные плавки


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Презентация к уроку “Spotlight on Florida/Spotlight on Russia” Раздел: “Places to go” УМК “Spotlight 4” Автор презентации: Шильцина Антонина Николаевна Гимназия 1534

Слайд 2

My diary Last summer I travelled to Cuba. I travelled with my parents. Cuba is a beautiful island. It is washed by the ocean and the sea.

Слайд 3

Me and my parents Cuba

Слайд 4

I saw a lot of coral reefs, the undersea world, a farm of crocodiles and a big aquarium with fish, dolphins and sharks.

Слайд 5

I swam, sunbathed, dived and sailed. One day I caught a crab and a jellyfish. It was great!

Слайд 6

Jellyfish Jellyfish was beautiful but dangerous.

Слайд 7

I liked Cuba very much. I liked tropical fruits: mangoes, avocadoes, pineapples, bananas, coconuts. I liked the ocean best of all.

Слайд 8

I brought a big seashell as a souvenir.

Слайд 9

Источники https:// goo.gl/qbCcho - Куба; https:// goo.gl/kGp3wY - подводный мир; https:// goo.gl/ldeHdX - парус; https:// goo.gl/71D9vE - дайвер; https:// goo.gl/CjSP35 - краб; https:// goo.gl/G2xa7z - медуза; https:// goo.gl/77ZH7v - фрукты; http:// file.mobilmusic.ru/5b/55/80/755189.jpg -ракушка.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработкаурока по теме "История космических исследований"

Данный материал можно использовать на уроке в 7-8 классах по теме "Наши достижения" или как  материал для проведения внеклассного мероприятия по теме "Космос"...

Методическая разработкаурока английского языка по внеурочной деятельности Cambridge Movers

Методическая разработка урока английского языка по внеурочной деятельности Cambridge  Moversучителя английского языкаГБОУ СОШ № 283 Кировского районаСанкт-Петербурга Поповой Натальи Павловны...