Контрольные работы по английскому языку для учащихся 5-11 классов
тест по английскому языку (5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 класс) на тему

В помощь учителю английского языка для проведения  проверочных заданий на уроках английского языка.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kontrolnye_raboty_po_angliyskomu_yazyku.docx32.28 КБ

Предварительный просмотр:

Checkwork.Промежуточная контрольная работа. 5th Form.

I.Выберите лишнее слово:

1.apple, banana, onion, orange

2.sweets, chocolate, cake, butter

3.milk, juice, butter, cream

4.juice, water,  milk,  bread

II.Вставьте much, many,little, a little:

1.I  can’t buy  these  jeans.I have got….money.

2.We  have got….  money.  .We can  go to the  cinema  and  buy  ice-cream.

3.She  has got….apples. She  can  bake  an  apple cake.

4.We  have  got… little  milk. We  should  go  to the shop.

III.Переведи на русский язык:

1.I   like  to go shopping  with  my parents.

2.My friend  can never  choose  what  she  really wants.

3.He  never  knows  what  to buy.

4.When  I  get  my pocket money I  always  spend  it on books.

IV.Cобери предложение:

1.еvery day, I, to the supermarket, go.

2.don’t like, to the, we, to go, shop.

3.has got, fruits, vegetables, and,many, she.

VI.Исправь ошибки  в тексте:

 

Hi im tom.Im in oxford. Today is my birthday and iam twelve years old. Ive got a brother,his name is alex.Hes a student.Hes fifteen.We aregoing  tolondon next summer.

Checkwork. Входная  контрольная работа. 6th Form

I.Вычеркни лишнее слово:

1.a jumper, a pullover, a jacket, boots.

2.shorts, trousers, shoes, jeans.

3.a hat, a T-shirt, a shirt, a blouse.

II.Вставьте much, many,little, a little:

1.I  can’t buy  these  jeans. I have got….money.

2.We  have got….  money.  .We can  go to the  cinema  and  buy  ice-cream.

3.She  has got….apples. She  can  bake  an  apple cake.

4.We  have  got… little  milk. We  should  go  to the shop.

III. Выберите правильный вариант глагола:

1.I …football  every day.

a) play        b) played             c)  will  play

2.He  …a  poem  now.

a) reads           b) is  reading        c) will   read

3.She…me  this  book  tomorrow.

a) gives            b) will  give         c) gave

4.Where  did  you…  yesterday?

a) go               b)went        c)will  go

5.He… stamps  last  year.

a) collects        b) will  collect      c) collected

6.She  often…the  guitar.

a) is  playing    b) will  play          c) plays

7.He…coffee  now.

a) makes           b)is   making      c) will  make

IV.Поставь глагол в скобке в простом прошедшем времени (в  Past Simple):

1.Every  summer  we  (stay)  in the  village.

2.We (play) a lot  of  games.

3.We  (fish)  in the  river.

4.We  (swim)  in the  sea  and  (go) boating  there.

5.We ( buy ) gifts and  (bring)  home.

V. Переведи на русский язык:

1. The  giraffe  is  the  tallest  animal  in the world .

2. The  fox   is much  smarter  than  the  wolf.

3. The horse is  as strong  as  the  pig.

4.The eagle  is the  most dangerous  bird  in the zoo.

5.A leopard is a bit larger than a tiger.

VI. Заполни пропуски в тексте , выбрав  необходимое слово:

Enjoy, bring, different, like, going shopping, stay, travel.

I   (0)  enjoy  visiting   (1)   places.

I  often    (2 )  to  Italy  where  I   (3)   with  my  aunt  and  uncle.  It  is  fantastic!

 I   (4)  going  to  the  cinema  there  because  I  am  going  to be  an  actor.  I  like (5)   with  my  aunt.   I  always  buy  and   (6)    gifts  for   my  friends.

Checkwork. Проверочная работа. 7th Form.

1.Напиши   исчисляемые  существительные  в первый  столбик, а неисчисляемые -во второй:  school, grass,pupil,nature,gas,tree, energy,litter,tiger,pollution,pet,air.

II.Переведи на русский язык:

1.Recycling materials means using them again and making new things from the old ones.

2.People can reduce using electricity and water.

3.Every fifth tree is used to make paper.

4.If we don’t protect nature the climate will change soon.

5.We shouldn’t cut down the trees.We must plant the trees.

III. Переведи на английский  язык:

1.Maмa зacтавляет меня убираться в моей комнате каждую субботу.

2.Учителя просят учеников делать уроки каждый день.

3.Я хочу чтобы мой город отмечал День Цветов.

4.Мои родители разрешают мне смотреть телевизор два часа в день.

5.Мои друзья просят спонсоров внести деньги в благотворительную организацию.

IV.Заполните пропуски подходящими  по смыслу словами:

  bottles, put, boxes, countries, cartons, nature, throw, used.

Recycling  is  the process  of sorting  and  reusing  waste  products. It  is often ..1. in  industry. Recycling  is  very  economical. In  many  ..2. .people   think  positively about  sorting and  reusing   paper, plastic .3.and  other   waste  products. In  many  towns  and  villages, special..4..

placed  in  the  streets, in  which  people  can  ..5..all  those things  such  as: empty..6, paper  and  so  on, which  we  used to..7..away. Now  we  all  think  about  helping  the..8.. by  recycling

Checkwork. Проверочная работа. 7th Form.

1.Напиши   слова  правильно :  ach—ve,  ambi—ion,   --ampion,  aw-rd,

 pro-erly,  abi-ity,   re—ord.

 

II.Переведи на русский язык:

1.If you create a comfortable timetable at home, you will spend less time to do your  homework.

2.If you listen to your teachers carefully at school , you will pass your exams well.

3.If you write neatly , your copybook will  look  nice.

4.If  you turn off the TV while you are doing your homework, it will help you to do your homework properly.

5.If you read the words aloud , you will remember them more easily.

III.Поставь глагол в скобках  в Present Perfect или  в Past Simple (cмотри на образец:

  1. I have cooked dinner.  b)  I helped my mum yesterday.

1.I ( to ski ) since my childhood.

2.I  (to do) boxing  since I was ten years old.

3.He ( to give ) his concert  at  eleven.

4.My  friend ( to win) her  first  prize  in  2010.

5.We  (to start) playing  tennis  two  years  ago.

6.They ( to achieve) a lot in sport .

7.I ( to win ) a gold medal  in swimming  last  summer.

IV.Преобразуй предложения из прямой  речи  в косвенную :

1.The girl says : “My name  is Mary”.

2. The  boy says:”I am  in  the  seventh form.”

3.They  say: ”We  have  too  much  homework  to do.”

4.Linda says:” I have  trained  properly to be a top sportsman.”

5.My friend says:” I  think  I  am  happy  because  I work  really hard on this project.”

V. Поставь пропущенные слова в текст: boring, discover,  look forward,  a  waste  of  time,  miss, take part in, meet, activities. One word  is extra.

Some  children say that  school  is  (1) and  it is  (2) . But  I don’t  agree  with them. I like school  and  on holiday  I ( 3)  my friends  and  teachers  and  I  always  ( 4 ) to school. Our school  life  is interesting. We  have  a lot of  interesting  after –school  (5)  during  the  year. I  like going to school  because  I ( 6) with my friends  there  and ( 7 ) new  things  at  the  lessons.

Сheckwork.  8th Form.

I. Выберите лишнее слово и выпишите его:

1.jeans ,trousers,tights, a pinafore, flares.

2.clubwear,a dress,streetwear,sportswear,footwear.

3.trendy, fashionable, to go out of fashion, to be in fashion.

4.a kaftan,a polo-neck sweater,a pullower,trainers.

5. carrot, cabbage, onion, orange, garlic,pumkin.

II.Translate  into Russian:

1.If  you  ring  me up I  will  tell  you  a secret.

2.If  you  were  a  poet  you  would  write  beautiful poems.

3.If  I were a  famous singer I  would  get a lot  of  flowers  every day.

4.If  you  get  a “ five”  your   mother  will be  happy.

5.If  these  shoes  were not  too  big  for  me I would  buy  them.

III.Translate  into  English:

1.Я не ем нездоровую пищу.

2.Я мою мои волосы оливковым шампунем.

3.Мы ведем дневник уже четыре недели.

4.Моя мама пользуется медовым кондиционером в течение месяца.

5.Овощи и фрукты полезны для здоровья.

IV.Collect sentences:

1.Fashion, into, came, flares and bags, in the last century.

2.Popular, became, polo-neck sweaters, black.

3. Both, to wear, jeans, like, girls and boys.

4.Prefer, high-heeled shoes, woman, young, platform, to.

V.Постройте вопросительные предложения:

1.We  saw  an interesting  film yesterday.

2.She  has  won  three  gold  medals  at the  Olympic Games.

VI.Заполните  пропуски в тексте  необходимыми словами  :

Symbolize,  started, are , consists,  to take part,  began,  teams,  is written.

The  Olympic  movement  _1_long ago.  It _2_in Ancient  Greece. The  official  languages  of the  Olympic  Games _3_French  and  English . The  Olympic  flag _4_ of  five  rings of different  colours  which _5_five  continents. Countries  at war  aren’t  allowed _6_in the  Olympic Games . The  motto of the Olympic movements_7_ in  Latin.

Checkwork. Проверочная работа. 9th Form.

I.Synonyms.Match  the  words:

1.come                                  a.control

2.help                                    b.shout

3.check                                 c.think

4.climb                                 d.assist

5.continue                            e.arrive

6.get                                     f.wish

7.want                                  g.put on

8.believe                              h.go up

9.call                                    i.keep up

10.dress                               j.receive

II.Express the meaning in one word:

1.an answer expressing agreement:  y -  -  -

2.to have a desire: w-  -  h

3.very rude :v - - - - - t

4.a person who can make you  laugh is h - - - - - - s

5.a person who treats their guests well is h- - - - - - - le

III.Build up all kinds of questions:

1. The children  are  swimming in the  river. ( Alternative )

2.A beautiful white  cat  lay  on the  sofa.( General )

3.The work can be done in two weeks. ( To the  subject )

4.A new  bookshop  is being  built  in our  district.( Special )

5.There  will  be a new service-station  here. (Disjunctive )

IV. Collect  the   sentences:

1. Stormy, they , them, than, weather, came back,  expected, sooner, made.

2. She, want, you, didn’t,  music, to  listen to,  heavy, this.

3. musician, we, to  be, want, popular, her, a.

4.approve  of, new,my,don’t, hairstyle, they.

5.had, we, tennis,because of ,our , rainy, the, match, weather,to postpone.

V.Choose  the  correct  variant:

1.She said she lived in Green Street.

    а.Она сказала,что живет на улице Зеленая..

    б.Она сказала,что жила на улице Зеленая.

2.I  know  you  learnt  Spanish  at school.

    а.Я знаю,что ты изучал испанский в  школе.

    б.Я знаю, что ты  изучаешь испанский в школе.

3.Mother  said  she had received  letters  from her  brother  every month .

    a.Мама сказала,что получает письма от брата  каждый месяц.

    б.Мама сказала,что получала письма от брата каждый месяц.

VI.Change  it  into reported speech:

1.Тom said; “I’m sorry to ask you”.

2.He said:”Where is  Ann  going?”.

3.The teacher said:”Don’t  use  your  notes  at the exam.”

4.The  boy  said  to his mother:”Have you some more orange  juice?”.

5.Kate  said:”I  will  buy  this  book.”

VII. Complete the text with the words below. One word is extra.

                 The History of jeans.

The first jeans were designed by Levy Strauss (1829-1902) who was a German -1-moved  to the United  States. Strauss  arrived  in  San  Francisko  in  1850  just   after  gold  was -2- there.  Strauss  decided to  make   trousers  to sell to  -3-  miners.

The  first  pair  was  made  of  tent  canvas,  and  then  strong -4-  was  imported  from  France.We  call  it” denim”  nowadays.The  denim  was  dyed  blue  with indigo. In 1837 copper  rivets  were  added  to  the  jeans. Strauss  wanted  to  make -5-  stronger  because  the  -6- used  to  fill  them with  pieces  of  rock.

The  -7- still  makes  Levis  today.

The  first  Lee  Rider jeans  were -8- in  1924  and  the  first Wranglers  in  1947. Until the  1930s  jeans  were  rarely seen  east of  the Mississipi  river. Hollywood  westerns  made  jeans  popular.  Cowboys -9-  them  in  the  films, and  film stars  wore  them -10-  the  studios.

Pockets, company, outside, made, immigrant, gold, boots, miners, cotton, sprayed, discovered, wore.

Checkwork. Промежуточная контрольная работа.10-11th Forms.

I. I.Correct the mistakes:

 d..velop,   parl—ment,  us..ful, t…nager, compl…n, gover..ment, mach..n e, li..ence, invent..n.

II.Express the meaning of each phrase in one word.

1.to take the first step…  b - - - n                                          

2.a town where a seat of government is… c - - - - - l                        

3.the end of  life….    d - - -h                      

4.to come or come into…e - - - r                        

5.very well known … f - - - - s                            

6.the male ruler of the country …k - - g

7.to walk like a soldier …m - - -h

8.the dark part of  each  day …n - - - t

9.not  shut …o - - n

10.to put in the ground to grow…p - - - t

III.Build up all kinds of questions:

1.Suddenly she noticed  a boy on the  other side  of the  road  ( Alternative )

2.An old wolf-dog  lay  close  by  Alex’s  chair.( General )

3.Traffic  is no longer permitted  in this street. ( To the  subject )

4.A new  supermarket  is being  built  in our  district.( Special )

5.I  will  have  to borrow 10 pounds from Nick.( Disjunctive )

IV. Collect  the   sentences:

1. Earlier, we, rainy, us, than, weather, return,  wanted, made.

2. She, want, her, didn’t, you,  to  leave, house.

3. Friend, I, to  be, know,  very, him, real, a.

V.Choose  the  correct  variant:

1.She said she lived in Oxford Street.

    а.Она сказала,что живет на улице Оксфорд.

    б.Она сказала,что жила на улице Оксфорд.

2.I  know  you  learnt  French at school.

    а.Я знаю,что ты изучал французский в  школе.

    б.Я знаю, что ты  изучаешь французский в школе.

3.Mother  said  she had received  letters  from her son every week.

    a.Мама сказала,что получает письма от сына каждую неделю.

    б.Мама сказала,что получала письма от сына каждую неделю.

VI.Change  it  into reported speech:

1.John said; “I’m sorry to disturb you”.

2.He said:”Where is Kate going?”.

3.The lecturer said:”Don’t  use  your  notes  at the exam.”

4.The child said to his mother:”Have you some more ice-cream?”.

5.Sally said:”I  will  buy  it.”

VII.Read  the  text  and  answer  the questions:

One  night Mrs Boweles  was  driving  her car  from Winchester  to Chilcomb  with  a friend  of  the family, Mr  Ted Pratt.

Suddenly they saw an orange light  in the sky.The car started  to shake  and Mrs Boweles  couldn’t control it.Some unknown  power  lifted  it, then pushed  to the  left,then stopped  the engine and  switched  off  the lights.

It was then that we saw a cigar-shaped  object about  five  yards long.There  were three figures inside, said Mrs Boweles.The three figures were the crew of the UFO. Mrs Boweles said that she had never been so frightened  before.

At first, the alien crew looked  like  ordinary people.They were wearing silver clothes.

Then an alien came out of the UFO.He was quite tall and seemed to be about forty-five years old.He had long fair hair  and a short beard.He  put  his arm on the roof  of the car and  looked at the two frightened people  inside.He had clear ,white skin and pink eyes. Mrs Boweles was afraid  that  the alien would kill them, but he only looked  at the car’s instruments.Suddenly the lights switched on automatically and they shone  four times  brighter  than normal, Mrs Boweles wanted to say ‘ Thank you ‘ but before she opened her mouth the UFO and  its crew had already disappeared  into the night.

1.What  happened  to the car when they saw an orange  light  in the sky?

A.The  car started to shake.

B.The car was lifted  then pushed  to the left  by an unknown  power.

C.The engine  was stopped and the lights were switched off.

D.All variants are correct.

2.How many figures were  there  inside the  object?

A.more  than  one

B.less than five
C.Both A and B variants are correct.

3.What did the alien crew look like at  first?

A.like ordinary people

B.like foreigners

C.like strangers

4.What  was  unusual  in the alien?

A.beard

B.hair

C.eyes

D.height

E.skin

5.Who|What did the  alien look at?

A.at Mrs Boweles

B.at Ted  Praff

C.at the car’s instruments

D.All  variants  are  correct.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 6 класса

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 6 класса (УМК "Happy English. ru", авт. К.И. Кауфман, М.Ю. Кауфман) по темам "Глагол to be в Present Simple, личные и притяжательные местоимения" (...

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 5 класса (УМК Кауфман, первый год обучения)

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 5 класса, изучающие английский язык первый год по УМК Кауфман 5....

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 5го класса(Кауфман)

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 5го класса(Кауфман)...

Контрольные работы по английскому языку для учащихся 6-7 классов

Работы для повторения тем: Времена, предлоги, местоимения....

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 3-х классов

Контрольная работа по английскому языку для учащихся 3-х классов...

Итоговая контрольная работа по английскому языку для учащихся 5 –х классов к учебнику Ю.Е.Ваулиной, Д. Дули Spotlight 5

Данная контрольная работа предназначена для итоговой аттестации учеников 5 класса по предмету "Английский язык", изучающих УМК Spotlight 5. В одном из файлов 2 варианта работы, каждый с...

Итоговая контрольная работа по английскому языку для учащихся, изучающих английский язык как второй иностранный. Третий год обучения.

Итоговая контрольная работа по английскому языку для учащихся, изучающих английский язык как второй иностранный. Третий год обучения....