ПРЕЗЕНТАЦИЯ К ТЕКСТУ "АЛЬФРЕД НОБЕЛЬ" (РАЗДЕЛ 1 УЧЕБНИК КОМАРОВОЙ 8 КЛАСС)
презентация к уроку по английскому языку (8 класс) на тему

Жилина Лариса Ильясовна

Эта презентация предназначена для работы с текстом"Альфред Нобель". В начале презентации представлена информация о российских нобелевскиз лауреатах. Из опыта, детя было очень интересно узнать, кто из наших соотечественников был удостоен этой престижной премии. 

Готовя к монологическому высказыванию, я всегда составляю определённое количество упражнений на самой распечатке и в презентации. Надеюсь в вашей работе мои труды будут полезны.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл inventor.pptx1.62 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Interesting lives The 8 th form achievements challenges discoveries campaigns personal goals adventures awards improve skills help community

Слайд 2

Who is this man? He is from He was born in His name is He is a famous He invented inventor Sweden 1833 Alfred Nobel

Слайд 3

Russian outstanding scientists, writers and public figures awarded for excellence in the field of Chemistry Medicine and Physiology Physics Peace Literature

Слайд 4

Semyonov Nikolay Nikolayevich , 1956 for his work on the mechanism of chemical transformation Chemistry

Слайд 5

Pavlov Ivan Petrovich , 1904 for his work on the physiology of digestion ( пищеварение ) Physiology and Medicine

Слайд 6

Mechnikov Ilya Ilyich , 1908 for his work on immunity Physiology and Medicine

Слайд 7

Physics Cherenkov Pavel Alekseyevich Tamm Igor Yevgenyevich Frank Ilya Mikhailovich 1958 for the discovery of Cherenkov radiation

Слайд 8

Physics Landau Lev Davidovich , 1962 for his development of a mathematical theory of super fluidity ( сверхтекучесть ) that accounts for the properties of liquid helium

Слайд 9

Physics Basov Nikolay Gennadiyevich Prokhorov Alexander Mikhaylovich , 1964 for their fundamental work in the field of quantum electronics that led to the development of laser and maser

Слайд 10

Physics Kapitsa Pyotr Leonidovich , 1978 for his basic inventions and discoveries in the area of low-temperature physics

Слайд 11

Physics Alferov Zhores Ivanovich , 2000 for developing semiconductors used in high-speed- and optoelectronics

Слайд 12

Physics Abrikosov Alexei Alexeyevich , 2003 Ginzburg Vitaly Lazarevich , 2003 for pioneering contributions to the theory of superconductors and superfluids

Слайд 13

Physics Sir Novoselov Konstantin Sergeevich , 2010 for the work on graphene ( графен )

Слайд 14

Literature Pasternak Boris Leonidovich , 1958 Doctor Zhivago Pasternak's translations of William Shakespeare Romeo and Juliet, Antony and Cleopatra, Othello, King Henry IV (Parts I and II), Hamlet, Macbeth, King Lear

Слайд 15

Literature Sholokhov Mikhail Aleksandrovich , 1965 And Quiet Flows the Don (about the period of collectivization)

Слайд 16

Literature Solzhenitsyn Aleksandr Isayevich , 1970 Cancer Ward August 1914 The Gulag Archipelago ˌɑː(r) kɪˈpeləɡəʊ

Слайд 17

Peace Sakharov Andrei Dmitrievich , 1945 an activist for disarmament, peace and human rights, civil liberties and civil reforms

Слайд 18

Peace Gorbachev Mikhail Sergeyevich , 1990 Gorbachev's policies of glasnost ("openness") and perestroika ("restructuring") and his reorientation of Soviet strategic aims contributed to the end of the Cold War.

Слайд 19

thus provide remain scientific outstanding to give smth to smb or make it available to them, because they need it or want it to continue to be in the same state or condition about or related to science, or using its methods extremely good or impressive as a result of something that you have just mentioned

Слайд 20

improve glory generous someone who is willing to give money, spend time etc, in order to help people the importance, honour , and praise that people give someone they admire industrialist to make something better, or to become better a person who owns or runs a factory or industrial company injure to hurt smb , in an accident or an attack

Слайд 21

avoid publicity chemist concern explosive to stay away from the attention that smb or smth gets from newspapers, television etc a scientist who studies the structure of substances and the way they react with other substances to make someone feel worried or upset a substance that can cause an explosion

Слайд 22

inventor linguist make a fortune mankind smb whose job is to invent things smb who is good at foreign languages to make a very large amount of money all humans considered as a group mining the work or industry of getting gold, coal etc out of the earth weapon smth that you use to fight with or attack smb with, such as a knife, gun

Слайд 23

Anagrams 1.siiinfccet 2. noapew 3. adoiuttnngs 4. amnnidk 5. nisgitlu 6. dssnraluttiii 7. rueeogsn 8. itcesmh 9. einram 10. lbcyuiitp 11. iignnm 12. stuh 13. rjuein 14. ntfreou 15. vroipem 16. orccenn 17. ygrlo 18. osseeiplvx 19. orpeidv 20. vtnnerio

Слайд 24

Complete the statements. 1. He was always щедр to the беднякам . 2. He was a патриот of his родины and he died alone in a чужой country. 3. Most of the family вернулся to Sweden in 1859, where Alfred воссоединился them in 1863, beginning his own study of взрывчатки in his father’s laboratory. 4. Since Nobel's death many выдающиеся учёные , писатели and общественные деятели from different countries have become Nobel Prize winners.

Слайд 25

5. Alfred Nobel, the great Swedish изобретатель and промышленник , was a man of many контрастов . 6. He had never been to school or university but had studied частным образом . 7. Like his father, Alfred Nobel was одарён богатым воображением and изобретателен . 8. His greatest wish was to see an end of wars and таким образом peace between nations.

Слайд 26

9. Человеколюб , he never had a family or wife to love him. 10. He изобрёл динамит , чтобы улучшить the peacetime industries of горного дела and дорожного строительства. 11. He был удачливее в бизнесе and showed more финансового благоразумия. 12. In his youth he had серьёзно интересовался in литература and философия .

Слайд 27

13. He сделал состояние but lived a простой life . 14. В течение his полезной life he often felt he was бесполезен . 15. He saw it used as a оружие для войны to kill and калечить people. 16. В своём известном завещании he left money to обеспечить prizes for выдающуюся work in Физике , Химии , Физиологии and Медицине , Литературе and Peace.

Слайд 28

17. But since his death his name has brought известность and славу to others. 18. He was весёл in company but often грустен when оставался alone. 19. By the time he was 20 he had been a искусным/опытным химиком and an исключительным лингвистом , говоря на Шведском, Русском, Немецком, Французском, Итальянском and Английском.

Слайд 29

20. Всемирно известный for his works he was never лично известен , for throughout his life he избегал публичности . 21. Nobel никогда по - настоящему не волновался about making money or even making научных открытий .

Слайд 30

Find the synonym and make up a sentence about Alfred Nobel made a fortune became rich was joyful in public was cheerful in company was often sad when remained alone was often unhappy when stayed unaccompanied

Слайд 31

built up over 80 companies in 20 different countries set up more than 80 companies in 20 other countries were awarded Nobel Prize for excellence in the field of Physics, … became Nobel Prize winners for outstanding works in Physics, invented dynamite to improve … he made up an explosive to develop …

Слайд 32

was never really concerned about making money was never interested in /worried about earning money was open-handed to low-income people was generous to the poor in his youth he took a serious interest in … when he was young he was into / was keen on …

Слайд 33

an inventor and industrialist, he was a man of many contrasts an experimenter and manufacturer, he was a many-sided person a skillful chemist and an excellent linguist, speaking … an experienced chemist and an outstanding linguist speaking …

Слайд 34

he was always a patriot of his motherland/ he was always loyal to his motherland was a patriotic son of his native land Throughout his life he avoided publicity During all his life he escaped attention

Слайд 35

During his useful life he often felt he was useless During his successful life he often felt he was worthless In his famous will he left money to provide prizes In his famous will he made his fortune over to provide ...

Слайд 36

Like his father, Alfred Nobel was imaginative and inventive. he had better luck in business and showed more financial sense. Just as his father, Alfred Nobel was creative and resourceful . but he was more successful in business and more reasonable /sensible in finance /finance affairs.

Слайд 37

Translate into English. 1.Он родился в Стокгольме 21 октября 1833 года. 2. Но после его смерти его имя принесло известность и славу другим. 3. Его величайшим желанием было увидеть конец войн и, таким образом, мир между народами. 4. Альфред Нобель был великим изобретателем и промышленником. 5. Всю свою жизнь он избегал публичности.

Слайд 38

6. Он был патриотом своей родины и умер в одиночестве в чужой стране. 7. Как и его отец он обладал богатым воображением и изобретательностью. 8. Он переехал в Россию вместе со своими родителями в 1842, где его отец сделал хорошую карьеру в инженерной отрасли. 9. Он никогда не ходил в школу и не учился в университете, а учился у частных учителей. 10. Он был человеком контрастов .

Слайд 39

11. В 1863 году он начал своё собственное исследование взрывчатых веществ в лаборатории отца. 12. Oн был удачливее в бизнесе и благоразумнее в финансовых делах. 13. В обществе он был весел, но грустил, когда оставался один. 14. Он всегда был щедрым к бедным. 15. В молодости он серьёзно увлекался литературой и философией.

Слайд 40

16. Он изобрёл динамит, чтобы улучшить такие мирные отрасли как горное дело и дорожное строительство. 17. Он создал более 80 компаний в 20 разных странах. 18. Он сделал состояние, но жил простой жизнью. 19. Всю свою полезную жизнь он чувствовал себя никчёмным.

Слайд 41

20. У него любящего всё человечество не было ни семьи , ни жены , любящей его . 21. К 20 годам он уже был искусным химиком и превосходным лингвистом, говорящим на 6ти языках. 22. В своём известном завещании он оставил деньги на обеспечение наград за выдающуюся работу в области физики, химии, физиологии и медицины, литературы и за миротворческую деятельность.

Слайд 42

23. Его никогда по-настоящему не интересовали научные достижения или деньги. 24. Он увидел своё изобретение, использующееся как оружие, чтобы убивать и калечить людей. 25. Он был широко известен благодаря своим работам, но малоизвестен как личность.

Слайд 43

Give a talk about Alfred Nobel’s biography. Let’s talk! What kind of person was he? Was his life interesting or not. Why? Was his life useful? Why? Why was he a man of many contrasts?

Слайд 44

Give a talk about his achievements. Was Alfred Nobel an outstanding person? Why? Do you know the names of any other Nobel Prize winners? Name them and their inventions? Would you like to become a Nobel Prize winner? Why? Would you like to become a Nobel Prize winner? Why? Would you like to become a Nobel Prize winner? Why?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Урок презентация к тексту "Дрезден" в учебнике 7 класса Немецкий язык И.Л.Бим

В презентации есть фотографии города Дрезден и его достопримечательностей, упражнения к тексту из учебника 7 класса....

Презентация по теме Предлоги к учебнику Ю. А. Комаровой и др. 3 класс.

Материал содержит презентацию к уроку по закреплению темы" Предлоги"...

Презентации к учебнику 2 класс Комарова, Ларионова, Перрет

Вашему вниманию представлены презентации разделов учебника для 2 класса по Комаровой....

Английский язык 9 класс. Учебник Комарова Ю.А. Презентация к уроку "Body language" 3 Unit

Презентация предназначена для введения новых лексических единиц в 3 модуле, а также для повторения ранее изученных слов и выражений. Для отработки и закрепления  материала в презентации представл...

презентация для онлайн урока во время дистанционного обучения по учебнику Комаровой Ю.А. 7 класс, 8 раздел

презентация для онлайн урока во время дистанционного обучения по учебнику Комаровой Ю.А. 7 класс, 8 раздел...

Презентация по теме Катастрофы к учебнику 7 класса Spotlight.

Подробная презентация к уроку по теме катастрофы для учеников 7 класса...

Презентация к уроку в 6 классе по учебнику Комарова Ю.А. по теме "Объединённое Королевство Великобритании и Северной Ирландии"

Данная презентация может быть использована на уроках в любой параллели, т.к. она позволяет учителю познакомить учеников наглядно с названиями стран , входящих в состав Великобритании: Англией, Шотланд...