Как сравнить 2 картинки . Задание С2
презентация к уроку по английскому языку (11 класс) на тему

Шамсуллина Наталья Георгиевна

Готовый шаблон устного задания ЕГЭ- сравните 2 картины.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл sravnenie_kartinok.pptx237.08 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

ЕГЭ по английскому языку 2016. Подготовка к устной части Устная часть содержит 4 задания: 3 задания базового уровня: С 3- чтение вслух ( 1 балл ) С4- составление вопросов ( 5 баллов ) С5- описание картинки ( 7 баллов ) 1 задание высокого уровня: С6- сравнение 2 картинок ( 7 баллов ) Максимальное количество баллов- 20

Слайд 2

Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs : - give a brief description of the photos (action, location ) - say what the pictures have in common - say in what way the pictures are different - say which of the concerts presented in the pictures you’d prefer - explain why You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

Слайд 3

1. [Вступление — 10 секунд] Well, I would like to compare and contrast the photos which are presented here. — Итак , я хотел бы сравнить две фотографии , которые здесь представлены . Obviously, both pictures are related to the same theme. It is … — Очевидно, что обе картинки относятся к одной и той же теме. Это…

Слайд 4

2. [Аспект 1] Краткое описание фотографий (действие, место) — 20 сек Let me start by describing the first picture , which shows … — Позвольте начать с описания первой картинки, на которой изображен… Краткое описание первой картинки (пример) Let me start with the first picture, which shows a polar bear in the zoo. A lot of people have gathered around its open-air cage. They are taking pictures. It is probably late autumn as the people are wearing warm coats and caps.

Слайд 5

As for the second picture , it shows … — Что касается второй картинки, на ней изображен … Краткое описание второй картинки (пример) As for the second picture, it also shows a bear. But it is a brown bear in the forest. The bear is carrying a log and looks quite happy. The season is probably summer and the picture is full of bright colours : yellow flowers, green grass.

Слайд 6

3. [Аспект 2] Сравниваем две фотографии: что общего – 15 секунд - The pictures have a lot (little) in common . — Фотографии имеют много ( мало ) общего . As I have already mentioned, both pictures show/ have/ are taken in … — Как я уже говорила , на обоих фотографиях изображен … / обе фотографии сделаны … (летом, например) There is (are) …. in both of them . — На обеих фотографиях изображен … Примеры. As I have already mentioned, both pictures show an animal, the bear. Both pictures are taken in summer. (в данном случае с медведями не подходит, но очень распространенный вариант) There is an animal, the bear, in both of them.

Слайд 7

4 . [Аспект 3] Сравниваем две фотографии: чем отличаются – 15 секунд Obviously, there are some (certain) differences. The first picture shows… but in contrast the second one shows… — Очевидно , что есть определенные различия . На первой картинке изображен … , в противоположность на второй … Примеры. 1. Obviously, there are some differences. The first picture shows the bear in the zoo but in contrast the second one shows the bear in its natural habitat, in the forest.

Слайд 8

ДАЛЕЕ ДОБАВЛЯЕМ , ИСПОЛЬЗУЯ СЛОВА - СВЯЗКИ !! Besides, the bear in the first picture looks tired and unhappy. On the contrary , the second bear seems rather happy and lively. It is busy with carrying a log. Finally, the season is different. The sad and gloomy colours of the first picture are contrasted to the bright and cheerful colours of the second.

Слайд 9

5. [Аспект 4] Выражаем свои предпочтения (личное мнение) , какая фотография больше нравится или в каком событии ты хотел бы участвовать и т.п.– 15 секунд Personally , I like … — Лично мне нравится … I would prefer … — Я предпочел бы … Пример. Personally, I would prefer freedom for wild animals . As for me, I am keen on protecting nature and wildlife and I really do think that keeping wild animals in the zoo is inhuman .

Слайд 10

6. [Аспект 5] Аргументируем свое мнение и объясняем почему — 15 секунд: As for me, I would prefer to …- Что касается меня, я предпочел бы… It gives me the impression of … — У меня складывается впечатление о … It makes me feel as if … — Она (картинка) заставляет меня почувствовать… Looking at the picture , I can’t help feeling … — Смотря на эту картинку, я не могу не чувствовать…

Слайд 11

7. [Заключение] In conclusion, I would like to point out that … — В заключение , я хотел бы отметить , что … All in all , both pictures make me think of … — В общем, обе картинки заставляют меня подумать о … I have come to the end of my talk, thank you for listening. — Я закончил , спасибо за то , что выслушали меня . That’s all I wanted to say . — Это все, что я хотел сказать.

Слайд 12

Task 4. Study the two photographs. In 1.5 minutes be ready to compare and contrast the photographs: - give a brief description of the photos (action, location) - say what the pictures have in common - say in what way the pictures are different - say which of the concerts presented in the pictures you’d prefer - explain why You will speak for not more than 2 minutes (12–15 sentences). You have to talk continuously.

Слайд 13

Well, I would like to compare and contrast the photos which are presented here . Obviously, both pictures are related to the same theme. It is … Let me start by describing the first picture , which shows … As for the second picture , it shows … The pictures have a lot (little) in common. — As I have already mentioned, both pictures show/ have/ are taken in … There is (are) …. in both of them . — Obviously, there are some (certain) differences. The first picture shows… but in contrast the second one shows … Besides, .. . On the contrary , the second … Finally , … Personally, I would prefer All in all , both pictures make me think of … I have come to the end of my talk, thank you for listening.

Слайд 14

Let me start with the first picture that shows a group of young people who are at work now. The man on the right and a young woman in a black suit are sitting around the table while the woman in a beautiful white suit is standing at the moment. Unfortunately, I can ’ t see the face of their boss who is giving them some instructions. They are listening to him very attentively. It looks as if they are ready to make some notes because you can see pads (notebooks) in front of them. As for the second picture I have the impression that the group of young people is enjoying their free time sitting on the grass. I can only guess that they might be co-students at the international language school because you can see them carrying their workbooks. They are probably having their break time now. As the weather is warm and sunny, they decided to spend it in the school yard. They all are smiling and look very happy so I think they did their test successfully. I should say that the only similarity between picture 1 and picture 2 is that they depict young people who are practically of the same age. One of the main differences between pictures is that in the left picture you can see two men and two women (four people) working in the office, whereas in the right picture there are two girls and a boy who are having a rest in the open air. The most obvious difference for me between these two pictures is people ’ s clothes. For example, people in the first picture are wearing suits according to the dress code of their firm, while people in the right picture are wearing casual clothes such as jeans, jumpers and trainers. As for me, I would rather go to a language school because my dream is to speak English fluently. Moreover, it would be interesting to make some new friends from abroad. To sum it up, I would like to say that to work or to study together with smart and intelligent people is always great pleasure. That ’ s where I ’ d like to end. (завершающая фраза)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

карта заданий В8 ЕГЭ

Задания В8, не смотря на их простоту, вызывают значительные затруднения у многих учащихся. Потому я практикую следующие задания: по различным заданиям части В, вызывающих особые затруднения, я составл...

Карта заданий по теме "Алкены" 10 класс

Карта заданий по теме: «Алкены», 10 классХимические свойства алкеновЗадания 1 уровняРасскажите о химических свойствах этилена. Ответ подтвердите уравнениями реакций. Как происходит реакция присоединен...

Мультимедийная разработка цикла уроков "Световые явления"(презентация,план-конспект, карта заданий уроков)

Источники света. Распространение света.Отражение света. Законы отражения света.Плоское зеркало.Преломление света.Планкарты заданий к темам....

Карта-задание для учащихся по азоту и фосфору.

Карта-задание предназначена для самостоятельного изучения учащимися основных вопросов по химии по теме "Азот и фосфор" с использованием учебного пособия и дополнтельной литературы....

Тематическая карта-задание как средство повышения эффективности обучения биологии

Статья содержит описание приемов использования на уроках биологии и внеурочных занятиях тематические карты-задания....

Описание картинки. Задание № 3 из ВПР 7 класс.

Во вложении предсталено примерное описание картинки. Предложены подходящие слова и выражения....

Подготовка к ВПР (работа с картой, задание №5) по истории 6 класс

Данная презентация поможет учащимся успешно подготовиться к впр по истории (задание №5) , 6 класс....