Главные вкладки

    Конспект урока по теме "Food and drinks" к учебнику Spotlight 7
    план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему

    Тестова Евгения Александровна

    Конспект урока по теме "Food and drinks" к учебнику Spotlight 7

    Скачать:

    ВложениеРазмер
    Microsoft Office document icon food_and_drinks.doc25.5 КБ

    Предварительный просмотр:

    КОНСПЕКТ УРОКА ПО ТЕМЕ « Food and drink»

    Цель урока – развитие языковой и речевой компетенции через дальнейшее формирование навыков употребления нового лексико-грамматического материала в речи и умений представить субъективный опыт средствами иностранного языка.

    Тип урока - комбинированный

    ХОД УРОКА

    ОРГАНИЗАЦИОННЫЙ МОМЕНТ

    Good afternoon, boys and girls! I am glad to see you!

     What day is it today?...

    What day of the week is it today?....

    ФОНЕТИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА

    Before we start our work let’s train our tongues. Repeat after me:

    Betty, better butter Brad's bread. 

    Do you like the this tongue twister? What is it about? It is about food.

    РЕЧЕВАЯ РАЗМИНКА

    Well, I have prepared some questions for you.

    1.Do you like food?…

    2.What kind of food do you like?…

    3.What did you eat for breakfast?…

    ПРОВЕРКА ДОМАШНЕГО ЗАДАНИЯ 

    Your home task for today was to learn the words from ex.1p.86.

    Complete the chart using the words in exercise 1, page 86(слайд)

    Fruit

    Meat

    Vegetables

    Drinks

    Dairy products

    Other

    Oranges

    Sausages

    potato

    coffee

    cheese

    pepper

    ПЕРЕХОД К НОВОЙ ТЕМЕ 

    Today we shall speak about countable nouns. Open you copybooks to write down the rule. Nouns can be countable ( those that can be counted) and uncountable( those that can’t be counted).Countable nouns have singular and plural forms. Uncountable nouns haven’t any plural form, they have only singular form.

    Countable nouns                            Uncountable nouns

     an apple- apples                               milk

    We use – many- with countable nouns and – much- with uncountable nouns.

    E. g. There are many apples in the basket. There is much milk in the bottle.

    Write down this scheme in your copy books

    Now look at the ex.1 and say what nouns are countable and what nouns are uncountable.(слайд)

    Look at the ex.2 and fill in much, many, a little,a few.

    Look at the ex.4 and fill in much, many, a lot

    Now look at the picture and say, which food is countable and which is uncountable:(слайд)

    Make up sentences using – many, much-

    For example: There is much milk on this picture. There are many eggs on this picture

    ПЕРЕХОД К ЗАВЕРШАЮЩЕЙ ЧАСТИ УРОКА.

    So it’s time to have a rest and to play. Please find Russian equivalents to English proverb.(слайд)

    THE APPETITE COMES WITH EATING.                            

    Аппетит приходит во время еды.

    AN APPLE IN A DAY KEEPS A DOCTOR AWAY.              

    Яблоко на ужин и лекарь не нужен.

    HONEY IS SWEET BUT THE BEES STING.                        

    Сладок мёд, да пчёлы жалят.

    A HUNGRY BELL HAS NO EARS.                                        

    Голод не тётка.

    EAT WITH MEASURE, DRINK WITH PLEASURE            

    Ешь в меру, пей с удовольствием.

    ЗАВЕРШАЮЩИЙ ЭТАП УРОКА.

    Our lesson is coming to the end. We have read and spoken much about food today. Your home task is: to learn the rule, exercise 7,p.87 – read and translate

    The lesson is over. Good bye!


    По теме: методические разработки, презентации и конспекты

    разработка к открытому уроку по теме"Животные" к учебнику Spotlight 3 класс

    Заключительный урок по теме"Животные".Контрольные задания на правильность употребления глагола to be в настоящем времени  единственного и множественного числа....

    разработка к открытому уроку по теме"Животные" к учебнику Spotlight 3 класс

    Заключительный урок по теме"Животные".Контрольные задания на правильность употребления  настоящего длительного времени  с глаголом  to be   единственного и множественного числа....

    Презентация к открытому уроку по теме"отдых" к учебнику Spotlight 6-7 классы

    тренировка в употреблении конструкции to be going to do smth и лексики по теме "отдых"...

    Презентация к открытому уроку по теме"отдых" к учебнику Spotlight 6-7 классы

    тренировка в употреблении конструкции to be going to do smth и лексики по теме "отдых"...

    конспект урока, презентация "Технологии", 9 класс, учебник "Spotlight"

    Данный урок является уроком промежуточного контроля навыков аудирования и  лексических навыков говорения.  Применение ИКТ, методов обучения в сотрудничестве и коммуникативного, упражнений на...

    Конспект урока в 5м классе по учебнику «Spotlight» Ю.Е.Ваулина, Д.Дули М.: Express Publishing «Просвещение» 2014

    Конспект урока английского языка в 5м классе. Введение и первичное закрепление нового лексико-грамматического материала....

    Технологическая карта урока и презентация к уроку в 7 классе к учебнику "Spotlight" на тему "На страже Тауэра"

    Данный урок разработан с использованием приемов технологии критического мышления....