Презентация для 6 класса "Исторические фигуры"
презентация урока для интерактивной доски по английскому языку (6 класс) на тему

Темирбекова Джамиля Абдулмажитовна

Презентация и план открытого урока в 6 классе по УМК Starlight по теме "Исторические фигуры"

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл prezentatsiya-istoricheskie_figury.pptx668.58 КБ
Файл urok_angliyskogo_yazyka_28.11.2017.docx29.33 КБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 2

HISTORICAL FIGURES

Слайд 3

STATEMENTS AGREE OR DISAGREE: People become famous if they are lucky; All famous people are beautiful; To become a historical figure you must do a lot of good things to people.

Слайд 4

OBJECTIVES: I’d like to learn more about different famous people. I’d like to learn why and how people become famous. I’d like to learn if appearance is important to become famous. I’d like to learn what a person must do to become famous.

Слайд 5

PLAN: Matching figures and achievements; Sound recording; Reading the texts, filling in the chart ; Presenting a short monologue; Making up the dialogues (talking to your character); Follow up.

Слайд 6

King of Macedonia, great commander conquered most of the known world A famous queen of ancient Egypt Founder and the first great khan of the Mongol Empire Italian merchant and traveller who told about his journeys across Asia A Roman general, dictator and the greatest statesman Pharaoh of Egypt who is known for his golden mask I II III IV V VI

Слайд 9

Name Important dates Achievements

Слайд 13

Thank you for the lesson !



Предварительный просмотр:

                                                          УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

28/11/2017

6 КЛАСС

ТЕМА “ HISTORICAL FIGURES”

УЧИТЕЛЬ ТЕМИРБЕКОВА Д.А.

ШКОЛА № 582

Учебные пособия: “Starlight 6”  (В.Эванс и др.)

                                  Internet resources

                             

Тип урока:  комбинированный

Тема урока: “Historical figures”

Цель урока: развитие навыков устной речи посредством заданий разного типа по теме «Исторические фигуры».

     Задачи урока:

             -развитие коммуникативных УУД через активизирование лексики по теме,  

               развитие навыка спонтанной речи (выражения собственного мнения),    

               развитие навыка ведения диалога-обмена информацией, развитие навыка

               письма (домашнее задание);

             - развитие познавательных способностей учащихся;  

             - развитие регулятивных УУД через развитие умения работать в парах,

                группах;

             -развитие навыков культуры общения, воспитание уважительного отношения

              к взглядам других.

Планируемые результаты:

Предметные:

  • Актуализировать и обобщить лексический материал по теме;

Метапредметные:

  • совершенствовать навыки монологической   речи;
  • развивать умение работать в команде для достижения общей цели, распределять роли;
  • развивать умение обобщать, анализировать и критически оценивать информацию;
  • развивать умения правильно распределять и использовать свое время.

Личностные:

  • способствовать развитию навыков культуры общения;
  • воспитывать уважение к историческому наследию.

Развиваемые УУД:

     - развитие коммуникативных УУД путем построения развернутых

        монологических и диалогических высказываний;                                                                                                                  

     - развитие познавательных УУД через анализ текста, анализ    

        монологических высказываний,  сбор и систематизацию информации;

     - развитие регулятивных УУД посредством целеполагания, рефлексии,

       вариативного домашнего задания, работы в группах/парах .

     - развитие личностных УУД посредством формирования представления об историческом наследии и уважительного отношения к нему.

Наглядные пособия:                                    Технические требования:

- портреты знаменитых людей                     - компьютер

- опорные карточки-задания                         - интерактивная доска

Формы работы: фронтальная, в парах, группах.

PLAN:

  1. Beginning and warming up: introduction to the lesson, defining the theme of the lesson;
  2. Giving the statements, objective-setting, plan;
  3. 1) Matching historical figures and their achievements;

2) Making a soundtrack for the video;

               3) Reading the texts about historical figures;

4) Filling in the chart;

5) Presenting a short monologue about historical figure;

6) Dialogues (talking to your character)

     IV.      Follow up.

                                                               ХОД УРОКА:

  1. T.: Good morning, everyone. I am glad to see you here. I hope you are OK. Look at the        board. You can see different portraits on it. What unites them?

          (PUPILS MAKE THEIR ASSUMPTIONS)

T.: You are absolutely right. What do you think the topic of our lesson is?

(PUPILS GIVE THEIR IDEAS ABOUT THE TOPIC)

T.: You’re right. Today we’re going to speak about historical figures. Do you think this topic is important to you? Why?

(PUPILS TALK ABOUT THE IMPORTANCE OF THE TOPIC)

  1. T.: Now look at the board and see the statements. Do you agree or disagree with them?

(PUPILS AGREE WITH THE STATEMENTS)

T.: These statements are connected with our objectives. Choose the ones which seem the most important to you. Explain your choice.

(PUPILS CHOOSE THE STATEMENTS AND EXPLAIN THEIR CHOICE)

T.: And now look at the plan I suggest. In my opinion, all the activities are useful and interesting. Do you agree with it?

(PUPILS GET ACQUAINTED WITH THE PLAN)

  1. T.: You can see several portraits of famous historical figures and their achievements but they are mixed. You should match them.

(PUPILS MATCH FIGURES AND THEIR ACHIEVEMENTS)

T.: I want you to practice the pronunciation of proper names in order to say them correctly. Repeat after me.

(PUPILS REPEAT AFTER THE TEACHER)

T.: Let’s refresh your memory. I want you to discuss in teams what you remember about Leonardo da Vinchi.

(PUPILS RECALL HIS ACHIEVEMENTS)

           T.: Watch a video and say which of the facts are shown in it.

(PUPILS CHECK THEIR ASSUMPTIONS)

T.: Make a soundtrack for this video and present it. Let’s listen to one team. Did they mention all facts?

(PUPILS PRESENT THEIR SOUNDTRACKS AND GET MARKS)

T.: Your next task is to read the texts and fill in the chart.

Name

Important dates

Achievements

            (PUPILS READ THE TEXTS AND FILL IN THE CHART)

T.: Speak about your historical figure. Charts with information will help you.

(PUPILS PRESENT THEIR MONOLOGUES AND GET MARKS)

T.: Let’s work in pairs. One of you will be a historical person and your partner will ask you special questions. In 3 minutes get ready to present your dialogues to the class.

(PUPILS MAKE UP THEIR DIALOGUES, ACT OUT THEM)

T.: Whose dialogue was the best?

(PUPILS CHOOSE THE BEST DIALOGUE AND ALL SPEAKERS GET MARKS)

T.: Thank you for your dialogues. Today we have read, watched the video, made soundtracks, dialogues about famous historical figures and their achievements. Did you achieve your objectives? Mark the objectives which you achieve. Who was the most impressive person for you?

(PUPILS MARK THE OBJECTIVES THEY ACHIEVED, CHOOSE THE MOST IMPRESSIVE PERSON FOR THEM, GIVING REASONS)

 

T.: At home you can write about a person who we discussed today or you may write about a historical figure who is interesting for you. Use a plan which given in your student’s book.

      Our lesson is over. Thank you for your work and goodbye.

             


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация "Вычисление площадей фигур". Подготовка к ЕГЭ и ГИА.

В данной презентации представлены задачи на вычисление площадей фигур по чертежу....

Презентация урока "Правильные фигуры в геометрии"

Презентация урока "Правильные фигуры в геометрии" для 9-х классов...

Презентация урока "Правильные фигуры и тела"

Презентация урока "Правильные фигуры и тела" для 8-х классов...

Презентация " Центрально-симметричные фигуры"

Данная презентация расчитана на обучающихся 6 класса при изучении темы "Симметрия"...

Презентация "Учим геометрические фигуры".

Презентация для по теме "Учим геометрические фигуры"....

презентация к уроку "фигуры" для интерактивной доски

презентация к уроку английского языка в 3 классе по теме "Фигуры" УМК Forward...