План-конспект урока английского языка на тему “The World of Advertising” (8 класс)
план-конспект урока по английскому языку (8 класс) на тему

Лапшина Валерия Игоревна

План-конспект урока английского языка на тему “The World of Advertising” в 8 классе с использованием рекламных текстов при обучении лексике 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл plan-konspekt_uroka_2.docx23.09 КБ
Файл reklama.pptx1.59 МБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока иностранного языка

Тема урока: “The World of Advertising”

Класс: 8

Цели урока:

1. Обеспечение условия для развития критического мышления учащихся на уроке английского языка;

2. Введение новой лексики по теме реклама и масс-медиа;

3. Ознакомление с правилами составления слоганов.

Задачи урока:

образовательные:

- формировать приемы умственной деятельности;

- обучать новой лексике;

развивающие:
- создавать благоприятный психологический климат, способствующий формированию личности учащегося;

- развивать умение мыслить логически;

воспитательные:

- повышать интерес к СМИ и их влиянию на сознание;

- формировать жизненную позицию личности;

- развивать умение работать в группе.

Тип урока: комбинированный

Оборудование: презентация, карточки с заданиями, карточки со словами и магниты, таблица для счета.

Ход урока

Этапы урока

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Примечание

I. Организационный момент

-Good morning, boys and girls! Take your seats, please.

-Hello!

Диалог с учащи-мися

II. Вводная беседа, сообщение целей и темы урока

-I want you to watch the video and listen to the song.

-This is the well-known song, isn’t it? Do you know it? What is this song about?

-What are other reasons and aims to earn money? 

-We buy many things that has been advertised. Look at the screen. You can see some quotes. Read them and think of what they are about and what the subject of our lesson is. 

-Well, you are right. Today we'll see some advertisements and try to create our own ones.

Просмотр части клипа на песню “Money, Money, Money” (ABBA)

-The girl sings she needs money to pay the bills

Учащиеся выска-зывают предполо-жения:

- to live;

- to buy different things;

- to educate;

- to travel.

Учащиеся читают высказывания вслух и предполагают, что они о рекламе и тема урока – реклама

Слайд 1

Обучение говоре-нию

На слайде 2: высказывания:

“The customer is always right” H. Gordon Selfridge, department store owner; “The best advertisement is a good product” Alan H. Meyer, American advertising executive; “Advertisement is the mover of the trade” folk wisdom

Слайд 3

III. Обучение чте-нию

-Now, look at the slide. Your task is to match the advertisements with the pictures.

Учащиеся называют правильные ответы. За каждый правильный ответ команда получает одно очко.

Учащиеся полу-чают карточки с рекламными текстами, на слайдах 4-16 кар-тинки для каж-дого текста

IV. Введение лекси-ки

-Now, your task is to guess the meaning of the words in bold, match them with the right synonyms and translate.

Учащиеся соединяют слова и определения.

software the programs and other information used by a computer (программное обеспечение)

vague thinking or communicating in an unclear way (неопределенный)

flavor how food or drink tastes (вкус)

waver when you cannot decide what to choose (колебаться)

champion someone that has beaten all other competitors in a competition (чемпион)

deliver to take goods, letters, parcels to people's houses or places of work (доставлять)

joy a feeling of great pleasure and happiness (удовольствие)

technically according to the facts or exact meaning of something; strictly (технически)

pursuit an activity that you spend time doing, usually when you are not working (времяпрепровождение)

perfection the state of being perfect (совершенство)

melt to become soft or liquid (таять)

expectation the feeling that good things are going to happen in the future (ожидание)

drive to move or travel in a car (водить)

journey travelling from one place to another (путешествие)

diamond an expensive stone that is used in jewellery (бриллиант)

На слайдах 17-18 основные слова находятся в левой части, а опреде-ления - в правой.

При правильном ответе карточки с названными сло-вами вывешива-ются на доску

V. Отработка лекси-ки

- Let's practise. You should fill in the gaps with the words that we've just learnt.

- And now, let's check your knowledge of spelling of these words.

Учащиеся заполняют пропуски.

His main pursuit was the collection of rare and important books.

People are still wavering between the two candidates.

drive a black car.

The only flavor ice cream that Tom eats is vanilla. 

The next morning, the snowman had completely melted.

We've reached the end of our journey.

The house and garden were perfection.

Tom is working as a software engineer.

The week after this I noticed she was very emotional and became vague.

Jumping in the ocean is one of the great joys in my life.

Chris is a former world triathlon champion.

She has many diamond earrings.

Clair asked Mary to deliver a message to John.

Technically speaking, there is no big difference between.

Ann's expectations were too high.

Учащиеся заполняют пропуски.

На слайдах 19-20 предложения с пропусками.

Слова с доски снимаются. На слайде 21 слова с пропущенными буквами.

VI. Обучение пись-му

- Let's try to create our own advertisements using the learnt words.

Учащиеся пишут в командах свои рекламные тексты, используя образцы.

VII. Оценка работы учащихся на уроке. Домашнее задание. Заключительная часть

 -Our game is over. Let's find out the winner.

Подсчитываются очки, определя-ется победитель.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

“ The customer is always right ” H. Gordon Selfridge, department store owner “ The best advertisement is a good product ” Alan H. Meyer, American advertising executive “ Advertisement is the mover of the trade ” folk wisdom

Слайд 2

ADVERTISEMENTS

Слайд 3

Oracle: SOFTWARE POWERS THE INTERNET.

Слайд 4

Haig Scotch: Don't be vague. Ask for Haig.

Слайд 5

Quavers: The flavor of a Quaver is never known to waver.

Слайд 6

Nestle Milo: Bring out the champion in you.

Слайд 7

Fed ex: We live to deliver.

Слайд 8

Coleman footgear: Better choice, better joys.

Слайд 9

Mitsubishi: Technically, everything is possible.

Слайд 10

Mercedes Benz: The pursuit for perfection has no finish line.

Слайд 11

M&Ms melt in your mouth, not in your hand.

Слайд 12

Malaysia Airlines: Beyond expectation.

Слайд 13

Ford: Have you driven a Ford lately?

Слайд 14

United Airlines: Life is a journey, travel it well.

Слайд 15

DeBeers: A diamond is forever.

Слайд 16

the programs and other information used by a computer thinking or communicating in an unclear way how food or drink tastes when you cannot decide what to choose someone that has beaten all other competitors in a competition to take goods, letters, parcels to people's houses or places of work a feeling of great pleasure and happiness champion vague deliver flavour joy waver software

Слайд 17

according to the facts or exact meaning of something; strictly an activity that you spend time doing, usually when you are not working the state of being perfect to become soft or liquid the feeling that good things are going to happen in the future drive to move or travel in a car travelling from one place to another an expensive stone that is used in jewellery. to move or travel in a car expectation technically perfection melt diamond pursuit journey drive

Слайд 18

His main was the collection of rare and important books. People are still between the two candidates. I a black car. The only ice cream that Tom eats is vanilla. The next morning, the snowman had completely . We've reached the end of our . pursuit wavering drive flavour melted journey

Слайд 19

The house and garden were . Chris is working as a engineer . The week after this I noticed she was very emotional and became . Jumping in the ocean is one of the great in my life. Tom is a former world triathlon . She has many earrings. Clair asked Mary to a message to John. speaking, there is no big difference between. Ann's were too high. perfection software vague joys champion diamond deliver Technically expectations

Слайд 20

с amp on vag e de iv r flavo r j y w ver oft are e pe tation tec nical y per ect on me t di mo d pursu t jo rn y dr ve champion vague deliver flavour joy waver software expectation technically perfection melt diamond pursuit journey drive


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

План-конспект интегрированного урока английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность"

Интегрированный урок английского языка и обществознания в 9 классе на тему: "Правовая ответственность" ставит своей целью на основе имеющихся у учащихся знаний расширить понятие «право»; сформир...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока - “Going shopping”.

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебнику Spotlight-5 Тема урока -  “Going shopping”....

План -конспект открытого урока английского языка по теме "Школа".

Открытый урок проводился по теме" Школа". На этом уроке мы подводили итоги изучения темы " Школа" и отрбатывали умение составлять монологи на заданную тему....

План-конспект открытого урока английского языка по теме "Образование множественного числа существительного"

Тема урока: образование множественного числа существительныхТип урока: урок-обобщение с элементами ознакомления с новыми правилами  чтенияЦели урока:образовательные  - ознакомление с правила...

План-конспект открытого урока английского языка в 5 классе по учебникуSpotlight-5 Тема урока – “Going shopping”.

Цели:1)практические:- развитие лексических навыков по теме «Магазины, покупки»;- практика учащихся в устной речи, чтении (развитие умений ознакомительного и изучающего чтения), аудировании;- развитие ...

План - конспект урока английского языка по теме "People\'s abilities" в 6 классе по учебнику для учащихся общеобразовательных организаций "Forward" под редакцией М.В. Вербицкой на этапе введения в тему и усвоения новых знаний.

Цель урока: ввести новую лексику по теме "People's abilities", сформировать представление об «особых людях» – инвалидах, создать мотивацию детей на здоровый образ жизни...