Урок "My Idol"
план-конспект урока по английскому языку (8 класс)

Калабина Ляйсира Фаильевна

Цель:формирование ключевых речевых компетенций по теме «Мой кумир».

Предметные: уметь описывать своего кумира, используя новую лексику и степени сравнения прилагательных.

Личностные: формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации учения.

Коммуникативные: адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.

Регулятивные: осуществлять регулятивные действия самооценки в процессе коммуникативной деятельности на английском языке.

Познавательные: осознанно строить своё высказывание в соответствии с поставленной коммуникативной задачей.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл idol.docx21.05 КБ

Предварительный просмотр:

My idol.

Цель:формирование ключевых речевых компетенций по теме «Мой кумир».

Предметные: уметь описывать своего кумира, используя новую лексику и степени сравнения прилагательных.

Личностные: формирование устойчивой учебно-познавательной мотивации учения.

Коммуникативные: адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.

Регулятивные: осуществлять регулятивные действия самооценки в процессе коммуникативной деятельности на английском языке.

Познавательные: осознанно строить своё высказывание в соответствии с поставленной коммуникативной задачей.

  1. Орг.момент

-Good morning, students!

-How are you?

-What date is it today?

-What day of the week?

-What season is it now?

-What is the weather like today?

-I see you are ready to begin our lesson.

I hope you`ll work well and get good marks.

  1.  Актуализация знаний обучающихся.

Make up sentences about your classmates using character adjectives that you know.

-What`s Bogdan like?

(Bogdan is reliable…)

  1.  Совместное формулирование цели урока. Целеполагание.

-Let me show you a video. Try to guess what will be the topic of our lesson? (Данил Буранов на шоу «Голос»)

( Student answers)

-Did you see his performance?

-Did you like it?

-What do you know about him?

(Do you know why I chose him? Of course you know. He graduated this school 6 years ago and his first solo concert was here. I hope all of you watched and supported him at famous TV show “Voice”.)

-Can he be an idol for anybody? May be.

-You are right, the topic of our lesson is “My idol”

 -What should we do if we want to talk about it?

Plan: -vocabulary

          -grammar

          -read

          -listen

          -present a famous person

4. Основная часть урока

-What words should we know if we want to describe a person?

Person: age, looks, height, weight, hair, eyes, personality, interests.

- vocabulary:p.16, t.1 (-Look through these words and tell me what words you don`t know.)

-Would you like to try to present Danil Buranov as in the example. (фото на экране) If you don`t know anything about him you can ask me. (2 минуты )

22 мая 1994 года, танцы.

-Do you want to know who my idol is? (Dina Garipova)фото

-When I prepared for this lesson I made my own survey and I know that among teens the most popular idol is the British model Cara Delevingne.

 -Do you like her? I think, yes and today you have a great opportunity to compare 3 famous people. And look at the screen. Can you do it?

-Let`s try!

-Who is better? Let`s compare! What should we know if we want to compare 3 people? Comparatives and superlatives.

-Let`s remember the gramma. P.16, t.2

-Now, let`s compare. (tall, old, slim, dark, friendly, short)

Is it important to be tall or short to be an idol?

Of course, now. I show you where to see, but don`t tell you what to see. It is not important what your appearance is but who you are.

Динамическая пауза.

  1.  Самостоятельная работа с взаимопроверкой.

p.17, t.6 (выставить оценки)

5. Выставление оценок.

6. Рефлексия.

-Let`s have a look at our plan again. Did we get all our aims? Tell me please 5 new words or word combinations that you have known during this lesson?

-Let`s make comparatives and superlatives with the word tall, beautiful, good.

-Did we read today?

-Did we listen today?

-Tell me, can you present your idol now?

   7. Дом.задание

-Who is your idol?

1)P.16, t.4 and make your own sentences using comparatives and superlatives.-4

2) Write a short text about your idol or make a presentation about him or her using comparatives and superlatives.-5