учебный материал : урок с применением ИКТ тема "Sports and Free time activities"
методическая разработка по английскому языку (8 класс)

Родионова Диана Георгиевна

цели: научить учащихся вести разговор о различных видах спорта, нучить описывать свой любимый вид спорта, развивать коммуникативные , познавательные и регулятивные УДД.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Учебный материал. Открытый урок с применением ИКТ

Тема: “Sports and free-time activities”. Module 8 b p.124

Класс: 8

УМК: «Английский в фокусе» авторы: Ваулина Ю. Е., Дули Дженни, Подоляко О.Е.

Выполнила учитель английского языка: Родионова Д. Г.

МБОУ Лицей №1 им.Г.С.Титова г.о.Краснознаменск

Цели урока:

Обучающие:

- научиться вести разговор о различных видах спорта;

- научиться описывать любимый вид спорта.

Развивающие:

- развивать коммуникативные, познавательные и регулятивные УУД.

Воспитательные:

- способствовать воспитанию толерантного отношения к спорту;

-способствовать воспитанию сотрудничества при коллективной работе;

- способствовать обогащению внутреннего мира учащихся.

Актуальность и целесообразность использования медиапродукта:

интенсификация учебно-воспитательного процесса (увеличение количества предлагаемой информации, эффективность выполнения упражнений увеличивается в несколько раз)

повышение эффективности усвоения учебного материала за счет одновременного изложения учителем необходимых сведений и показа демонстрационных фрагментов (подача материала двумя способами: аудиально и визуально);

Форма обучения направлена на практическую подготовленность учащихся: владение английским языком в речи.

Развитие компетентностей:

готовность к самообразованию;

информационная;

коммуникативная.

Необходимое оборудование и материалы для занятия – операционная среда – Microsoft Windows XP, проектор, карточки на каждого ученика для групповой работы и чтения.

 Ход урока.

1.Организационный момент. Приветствие.

- Good morning, dear friends! I’m glad to see you. Welcome to English lesson! How are you today?

- Fine, thanks.

- Sit down, please. I’m fine too. If you are ready, let’s begin our lesson.

2. Фонетическая зарядка. Мотивация. Объявление темы урока.

- Today we are going to have a very interesting lesson.

At the beginning of our lesson let’s do this exercise. Name these sports and games.

Now think and answer: what is this lesson about? What is the theme? (Ответы учащихся).

You are right. We continue our work at the theme “Sports”. Today we’ll revise the material of previous lessons, speak about sport in your life and find out new information.

 Now open your books: Ex.1 p.124 Listen and repeat. Which sports can you see in the picture?

3. Речевая разминка.

- Thousands of years ago ancient Greeks said: “A sound mind is in a sound body.” (Здравый разум в здоровом теле).  Millions of people who go in for sports know from their own experience that this famous saying is true.

At the same time a great number of people don’t go in for sports. Some of them realize that sport is useful but prefer watching sport on TV to going in for it themselves.

Now I ask you some questions about sport and sport activities:

  1. What sports do you like?
  2. What sports are popular in your family?
  3. Have you ever taken part in any competitions?
  4. Are there any sports you would like to try?
  5. What sports do you like watching?

 4. Групповая работа: 1. “Favourite kind of sports”? 2.“Classification of sports”

1)  I know that all you like sport and I’d like to find out the favourite kind of sport in your group. Interview your classmates, complete the table and report the results. Use the model:

 Sacha likes ice hockey.

Kate’s favourite sport is swimming. …

2) Complete the tables with the sports: ex 2, 3 p124:

Water sports:

Team sports:

Individual sports:

PLAY –

DO-

GO-

5. Аудирование с пониманием основного содержания. Ex 4 p 124 (запись)

Listen to tree people talking about their favourite sport. Which sport is each describing?

Bill                           Amanda                    Steve.

6. Монологическая речь на основе прослушанного текста. Ex 5p.124

 Work in pairs. Do you do any sport in your free time? How often? How long have you been doing it?

Use the phrases in the box to tell your partner.

How often …?

How long…?

  • all the time- I usually … twice a week/ quite often
  • maybe once/ every two weeks/not very often
  • maybe three times a year/no, hardly ever
  • I can’t remember the last time I went

  • quite a long time
  • about nine or ten years/not very long
  • only about a month/quite a long time
  • about six or seven months

For instance: I go cycling all the time, usually three or four times a week. I’ve been going cycling for quite a long time- about four years.

  1. . Динамическая пауза. (на экране загадки о спорте)

Try to guess what kind of sports it is. Look and check.

1.the sport of fighting in gloves

a. football

2. a game played on a court with a large orange ball

b. skiing

3.a game between two players on the court

c. boxing

4.it is the way of travelling or going on foot

d. Horseracing

5.the game with eleven players on the field

e. basketball

6.the sport of going on horseback

f. walking

7. it is a winter sport

g. tennis

  1. . Развитие навыков диалогической речи.

Read the dialogue and complete the missing sentences. Ex 6, p 124

На основе этого диалога составить свой: работа в парах.

Every day English:

Inviting

Accepting/Refusing

  • Would you like to…?
  • Are you doing anything…?
  • Haw about …?
  • What about….?
  • I was wondering if you are free...?

  • Sure. Why not?
  • That would be lovely!
  • I’d love to.
  • I’m sorry, but I can’t.
  • I’m afraid I can’t.
  • That’s very nice of you, but…

  1. Итог урока. Рефлексия освоенного:
  1. What can you say about sport?
  1. Sport helps:
  • to be healthy
  • to keep fit
  • to become disciplined
  • to become self-confident
  • to develop skills.
  1. Sport teaches:
  • to be competitive
  • to win
  • to lose
  • to defend oneself and others.

  1. In conclusion: Choose from these words positive and negative sides of sport:

forms character, makes people strong, takes a lot of time, develop a sense of coordination and balance, causes injures, is dangerous.

  1. Домашнее задание: ex 11, p. 125


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Free time activities

Free time activitie...

Презентация Spotlight 10 Module 2 Free Time Activities

Презентация к учебнику Spotlight 10 Module 2c Free time activitie...

Вводное занятие на тему "Free-time activities" (УМК Spotlight6)

Вводное занятие в рамках освоения темы "Free-time activities" по УМК Spotlight 6...

Every day and free time activities

В данном документе представлены слова и словосочетания, которые могут пригодиться после изучения тем "Мой день", "Моё свободное время". Фразы представлены в алфавитном порядке и могут быть использован...

Конспект открытого урока по английскому языку в 10 «А» классе на тему «Free time activities» (Досуг и увлечения

На данном уроке основной целью является : Активизация лексических навыков  говорения, сформированные на предыдущих уроках на базе материала о любимых занятиях. Из этого вытекает ряд задач:Ра...

Free time activities (likes/dislikes)

Таблички, которые помогут Вашим школьникам  отработать употребление Герундия после определенных глаголов как в утверждениях, так и в вопросах....