Progress check «How do you spent your free time?»
тест по английскому языку (7 класс)
Проверочный тест по теме "Свободное время". Можно прмиенять с целью промежуточного контроля.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
![]() | 30.21 КБ |
Предварительный просмотр:
Progress check « How do you spent your free time?»
1. Translate: захватывающий, марка, постоянно бывать с кем-то, приятный, перемена обстановки, трудный но увлекательный
2.Translate:
1)Мои друзья увлекаются коллекционированием.2)Маша начала заниматься английским 3 года назад.3)Ты бы хотел заниматься скалолазанием?4)Моя сестра любит постоянно бывать с друзьями в парке.
3.Choose correct adjectives
1. Yesterday I saw a football match on TV .It was very (exciting/excited).
2. It was the most (boring/ bored) film I have ever seen. I was very (boring/ bored).
3. We were (exciting/excited) when we won the swimming competition.
4. I was (interesting/interested) in stamp collecting.
5. He finds reading very (relaxing/ relaxed) hobby.
4.Fill in the gaps with who, which, whose.
I like the musical “Cats” … is very popular in many countries.
Dmitry Mendeleev was a great Russian scientist … Periodic Table was a revolution in chemistry.
Alexander Ostrovsky was a popular dramatist … wrote many wonderful plays.
5. Write down text about activities in your free time. (7 – 10 sentenses)
Progress check « How do you spent your free time?»
1. Translate: захватывающий, марка, постоянно бывать с кем-то, приятный, перемена обстановки, трудный но увлекательный
2.Translate:
1)Мои друзья увлекаются коллекционированием.2)Маша начала заниматься английским 3 года назад.3)Ты бы хотел заниматься скалолазанием?4)Моя сестра любит постоянно бывать с друзьями в парке.
3.Choose correct adjectives
1. Yesterday I saw a football match on TV .It was very (exciting/excited).
2. It was the most (boring/ bored) film I have ever seen. I was very (boring/ bored).
3. We were (exciting/excited) when we won the swimming competition.
4. I was (interesting/interested) in stamp collecting.
5. He finds reading very (relaxing/ relaxed) hobby.
4.Fill in the gaps with who, which, whose.
I like the musical “Cats” … is very popular in many countries.
Dmitry Mendeleev was a great Russian scientist … Periodic Table was a revolution in chemistry.
Alexander Ostrovsky was a popular dramatist … wrote many wonderful plays.
5. Write down text about activities in your free time. (7 – 10 sentenses)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
![](/sites/default/files/pictures/2017/03/19/picture-87852-1489947073.jpg)
Progress Check (Check You Can Do These Things)
Учебная презентация в игровом оформлении для учащихся 2 года обучения английскому языку. Наш девиз:"Учимся с удовольствием!"...
![](/sites/default/files/pictures/2019/08/27/picture-48345-1566914735.jpg)
Progress Check Enjoy English - 2. Unit 1.
Проверочная работа для учащихся 3 класса по учебнику Биболетовой, после изучения первой главы....
![](/sites/default/files/pictures/2019/08/27/picture-48345-1566914735.jpg)
Progress Check Enjoy English - 2. Unit 2.
Проверочная работа для 3 класса по учебнику Биболетовой, после изучения 2 главы....
![](/sites/default/files/pictures/2014/03/31/picture-399950-1396286215.jpg)
Progress Check: Personal Pronouns, Possessive Pronouns, Demonstrative Pronouns, to be, to have,can.
Представленные задания будут полезны при отработке и повторении следующих тем: Личные местоимения, указательные местоимения, притяжательные местоимения, to be, to have, can....