Олимпиада 7-8 кл
олимпиадные задания по английскому языку

Романенкова Ольга Леонидовна

Олимпиада 7-8  кл

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon zadaniya_angl._yaz._7-8_klass.doc73 КБ

Предварительный просмотр:

Всероссийская олимпиада школьников 2017-2018 учебный год. I (школьный этап).

Английский язык. 7-8 классы

Время выполнения всех заданий:  80 минут

Максимальное количество баллов: 44

Все ответы к заданиям «Аудирование», «Чтение», «Лексико-грамматический тест» ДОЛЖНЫ БЫТЬ ПЕРЕНЕСЕНЫ В ЛИСТ ОТВЕТОВ

Задание 1. Аудирование.

Время выполнения: 15 минут.  Максимальное количество баллов: 6

I.  Прослушайте  рассказы Келли и Мэтта о том, как они проводят свое свободное время,  и выберите один  верный  ответ из предложенных  вариантов.

1. Kelly _______  drives  her  ambulance at night.

  1. always
  2. never
  3. often

2.  Kelly relaxes ________   .

  1. in an active way
  2. watching  TV
  3. meeting  friends

3.   Kelly  goes  jogging  on the beach_________   .

  1. only sometimes
  2. once a week
  3. nearly every day

4.   Matt lives ______ .

  1. near  London
  2. in  the centre of a big city
  3. in  the countryside

5.   Matt spends a lot of time ______  .

  1. meeting   friends
  2. in front  of  the  screen
  3. going  to football  matches

 

6.  He collects _________   .  

А.         matchboxes

В.        сoins

С.        football  tickets

Задание 2. Чтение.

Время выполнения: 25 мин.  Максимальное количество баллов: 13

Прочитайте статью из газеты и выполните задания после текста.

                           Famous people work in shops for a day

    Boy George usually stays in bed on Saturdays, but last week he sold clothes in a shop. Actor Jeremy Irons sold flowers. And who did this man buy his knives and forks from? Uri Geller? It was all right.

      Last Saturday, shoppers in Covent Garden in London had an unusual day. For 12 hours over 300 stars from television, pop music, sport and the cinema worked in shops, pubs, cafes and restaurants in Covent Garden. More than 100,000 customers came to see them.

Actress Kelly Hunter organized everything. The idea was simple. People came to see the stars, they bought things and the shop owners gave 5 per cent of the money to charity. But the stars didn’t only sell things. They signed thousands of autographs and gave kisses to their fans. (A kiss from В George cost £ 5). In other shops, customers met boxer Frank Bruno, the Bishop of California, TV cook Delia Smith and many others.

One hundred policemen were there, but there was no trouble. It was a good day for everyone. Fans got autographs and kisses from their favourite stars, the shops got a lot of new customers and at the end of the day more than £ 100,000 went to charity.

  1. Отметьте каждое утверждение TRUE, если оно соответствует содержанию текста, FALSE, если оно не соответствует или NOT STATED, если в тексте нет  точной информации.

  1. Covent Garden is in London.

А) True                     B) False                   C) Not stated

  1. Boy George works in a clothes shop every Saturday.

А) True                     B) False                   C) Not stated

  1. There are only clothes shops in Covent Garden.

 А) True                     B) False                   C) Not stated

  1. All the stars were actors and actresses.

А) True                     B) False                   C) Not stated  

  1. Kelly Hunter lives near Covent Garden.

А) True                     B) False                   C) Not stated

  1. The shop owners gave all their money to charity.

А) True                     B) False                   C) Not stated

7. Frank Bruno signed 300 autographs.

А) True                     B) False                   C) Not stated

8. The police arrested two people.

А) True                     B) False                   C) Not stated

  1. Закончите предложения в соответствии с текстом:
  1. Last Saturday, shoppers in Covent Garden could see …
  2. Stars worked…
  3. Stars sold things and…
  4. People came to the Covent Garden to…
  5. As the result of the day…

Задание 3. Лексика и грамматика.

Время выполнения: 20 минут. Максимальное количество баллов: 15

Прочитайте текст. Заполните пропуски в предложениях словами в таблице,    употребив их в правильной грамматической форме. Четыре слова в таблице              лишние.            

                     

                           A young man (1) ….. in love with a beautiful girl.

             One day when they were (2) ….. in the park near the (3) ….. house, she                              said to him, “Tomorrow is my birthday, will you come to have dinner with me?”     “Of course,” said the young man, “and I’ll send you red roses, one rose for each          (4)….. of your life.”

              The same evening the young man (5) ….. to a florist’s. As the girl would be twenty years old, he paid for (6) ….. roses and asked the florist to send (7) ….. to the girl the next day. He left her address and a letter full (8) ….. love.

              The florist knew the young man well because he often (9) ….. flowers in his shop. The florist thought, “(10) ….. young man is a good customer, my price for the roses (11) ….. too high, I’ll send thirty roses instead of twenty.” And he (12) …. so. In the afternoon when the young man came (13) ….. see his girlfriend, she (14)…..want to speak to him. He was very unhappy and went back home. But he never knew (15) ….. she was so angry with him.

Задание 5. Письмо

Время выполнения: 25 мин. Максимальное количество баллов: 10

                You have just come from an exciting trip in the mountains.

Write a letter to your friend in the United States and share your impressions.

Mind the rules of letter writing.

You should write 100 – 120 words.

       

Participant’s ID number

ANSWER SHEET

       PART 1. LISTENING

1

А

В

С

2

А

В

С

3

А

В

С

4

А

В

С

5

А

В

С

6

А

В

С

        PART 2. READING

           Task 1

1

2

3

4

5

6

7

8

A

A

A

A

A

A

A

A

B

B

B

B

B

B

B

B

C

C

C

C

C

C

C

C

          Task 2

           1._____________________________________________________________

           2._____________________________________________________________

           3._____________________________________________________________

           4._____________________________________________________________

           5._____________________________________________________________

            PART 3. USE OF ENGLISH

           1.____________            6.____________            11.___________

           2.____________            7.____________            12.___________

           3.____________            8.____________            13.___________

           4.____________            9.____________            14.___________

            5.____________           10.____________           15.___________

--------------------------------------------------------линия отреза-----------------------------------------------------

ШИФР

А-

ФИО участника

класс

ФИО учителя

           PART 4.  WRITING

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

            _____________________________________________________________________________

---------------------------------------------------------линия отреза-----------------------------------------------------

ШИФР

А-

ФИО участника

класс

ФИО учителя


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Классный час «Встречаем Олимпиаду. От Олимпиады – 80 к Олимпиаде -2014»

Олимпийские игры – важнейшее событие в международной спортивной жизни. Они привлекают к себе пристальное внимание миллионов людей нашей планеты. Классный час помогает учащимся проследить развитие ол...

Материал для проведения олимпиад школьного тура Всероссийской олимпиады школьников

Задания олимпиад предназначены для проведения школьного тура Всероссийских олимпиад, также  можно использовать как дополнительный материал на уроках английского языка, а также при подготовке к ди...

Олимпиада 10 класса. Олимпиада 8 класс.

Подготовка к олимпиаде....

Справка о проведённых школьных олимпиадах по предметам естественно – математического цикла 2013 – 2014 учебного года. Олимпиады проведены с 10 октября по 23 октября 2013 года среди учащихся 5 – 11 классов.

Справкао  проведённых школьных олимпиадах  по предметаместественно – математического цикла2013 – 2014 учебного года.Олимпиады проведеныс 10 октября по 23 октября 2013 годасреди учащихся 5 – ...

"От олимпиады к олимпиаде"

Экскурсия расскажет об Олимпийских Играх, познакомит с легендами древних греков, символикой Игр...