Система образования в Великобритании
методическая разработка по английскому языку (6, 7, 8, 9 класс)

Страноведчиский материал. Мир музыки.Мир образования.

Скачать:


Предварительный просмотр:

Система образования в Великобритании

Система образования Великобритании развивалась на протяжении многих столетий и в настоящий момент подчинена строгим стандартам качества.            В   Великобритании существуют две системы образования, которые легко уживаются вместе: одна в Англии, Уэльсе и Северной Ирландии, вторая — в                      Шотландии.

Образование в Великобритании является обязательным для всех граждан в возрасте от 5 до 16 лет

Существует два сектора образования:

  • государственный (бесплатное образование)
  • частный (платные учебные заведения)

Условия приема и оплаты, учебный план, продолжительность семестра в учебных заведениях, относящихся к разным секторам, могут иметь заметные отличия, однако основная структура обучения, условия проведения экзаменов и уровень подготовки учащихся, определенный государственным стандартом, одинаков для всех учреждений образования.

В различных справочниках, в Интернете, журнальных и газетных статьях могут использоваться разные критерии для классификации школ по типам (по полу, по возрасту)

По полу

  • школы для девочек
  • школы для мальчиков

По возрасту

  • школы полного цикла (All-Through Schools) — где обучаются дети всех возрастов от 2 до 18 лет.
  • учреждения дошкольного образования (Pre-Preparatory Schools) — их также называют яслями и детскими садами, для детей от 2 до 7 лет. Здесь учат         читать, писать, считать, развивают через игры.
  • учреждения для младших школьников (Junior Schools) — для детей от 7 до 13 лет. Здесь дети проходят специальный начальный общий цикл                 обучения по различным предметам, который заканчивается сдачей экзамена Common Entrance Examination. Успешная сдача такого экзамена —            обязательное     условие поступления в старшую школу.
  • учреждения для старших школьников (Senior Schools) — для подростков от 13 до 18 лет. Здесь дети проходят сначала двухгодичное обучение для    сдачи экзаменов GCSE, за которым следует еще одна двухгодичная программа: A-Level либо International Baccalaureate.
  • школы по подготовке к университетам (Sixth Form) — для старших подростков 16-18 лет.

Схема образовательной системы Великобритании.

  • 3 - 4 года: дошкольное образование в Великобритании. Отдавать ребенка в детский сад или нет - личный выбор каждого родителя. Выбор как частных. так и государственных детских садов с  разнообразными воспитательными программами велик.
  • 5 - 6 лет: начальное и среднее образование.
  • 5 - 11 лет обучение проходит в начальной школе, затем, сдав CommonEntrance examination, ученики переходят в среднюю школу. По окончанию средней школы ученики сдают экзамен на Общее свидетельство о среднем образовании – General Certificate of Secondary Education,GCSE. Экзамен включает в себя  6-8 предметов, среди которых обязательные математика, английский язык, естественные науки и иностранный язык. Вопросы к экзамену готовит независимая экзаменационная комиссия. Хороший результат экзамена GCSE – шесть и более хороших отметок – позволяет получить свидетельство, необходимое для приема на работу или для поступления на курс предуниверситетской подготовки. Отметка С считается удовлетворительной, вроде «тройки» по российской шкале. На этом обязательное образование заканчивается и начинается курс предуниверситетской подготовки. 
  • к 16 годам, независимо от типа посещаемой школы, учащийся должен решить, какой путь выбрать: продолжать ли образование с тем, чтобы в дальнейшем поступить в университет, или получить подготовку в колледже профессионального обучения и начать работать.
  • 16-18 лет: курс предуниверситетской или профессиональной подготовки в Великобритании

Для того. чтобы поступить в университет, необходимо закончить двухгодичный курс  A-levels.  После первого года обучения сдаются экзамены AS levels, свидетельство AS-levels является промежуточным и не дает права поступления в университет. После второго года сдаются экзамены  А2 levels. Экзамены на Общее свидетельство об образовании продвинутого уровня – GCE А levels.  Предметы можно сдавать в любом наборе, однако большинство предпочитает выбрать те, которые включены во вступительный минимум выбранного факультета. Выпускной экзамен А-levels является вступительным в университет. Для того, чтобы оценить шансы поступления, абитуриенту нужно сложить предполагаемые баллы по предметам и сравнить их со вступительным баллом выбранного факультета. 

  •  Высшее образование в Великобритании длится три года (четыре года в большинстве шотландских университетов). По окончании курса выдается диплом бакалавра гуманитарных (BA) или технических (BSc) наук. Для соискателя степени магистра (MA или MSc) требуется академическая подготовка в течение одного года. Степень доктора философии (PhD) присваивается после 3-летнего обучения.

Система образования Великобритании развивалась на протяжении многих столетий и в настоящий момент подчинена строгим стандартам качества.

Образование в Великобритании является обязательным для всех граждан в возрасте от 5 до 16 лет. Существует два сектора образования: государственный (бесплатное образование) и частный (платные учебные заведения). В Великобритании существуют две системы образования, которые легко уживаются вместе: одна в Англии, Уэльсе и Северной Ирландии, вторая — в Шотландии.

Схема системы образования

 Типы школ

В Великобритании вы найдёте огромное разнообразие школ. В различных справочниках, в Интернете, журнальных и газетных статьях могут использоваться разные критерии для классификации школ.

Самый типичный вид школы в Великобритании — это школы-пансионы (Boarding School), в которых ученики как обучаются, так и живут при школе.

Первые школы-пансионы появились в Британии в эпоху раннего Средневековья, в основном, при монастырях. В ХII веке Папа Римский обязал все бенедиктинские монастыри открывать благотворительные школы при обителях. Несколько позднее за обучение в таких школах стали брать плату. Хотя аристократические семьи предпочитали монастырским школам домашнее обучение, со временем распространилось убеждение, что подросткам вне зависимости от социального происхождения полезнее обучаться вместе со сверстниками. Это убеждение и стало фундаментом для организации и развития привилегированных школ-пансионов, среди которых есть и такие, что взращивают, обучают и формируют элиту современного британского общества на протяжении более чем тысячи лет.

Классификация школ по возрасту обучающихся:

Школы полного цикла (All-Through Schools) — где обучаются дети всех возрастов от 2 до 18 лет.

Учреждения дошкольного образования (Pre-Preparatory Schools) — их также называют яслями и детскими садами, для детей от 2 до 7 лет. Здесь учат читать, писать, считать, развивают через игры. Обычно такие школы организуются совместно со школами для младших школьников. (Pre-Schools - возраст учеников от 2 лет 9 месяцев до 4 лет)

Учреждения для младших школьников (Junior Schools) — для детей от 7 до 13 лет. Здесь дети проходят специальный начальный общий цикл обучения по различным предметам, который заканчивается сдачей экзамена Common Entrance Examination. Успешная сдача такого экзамена – это обязательное условие поступления в старшую школу. (Primary schools - возраст учеников от 4 до 11 лет. Экзамены SATs что такое SATs проводятся в 2 этапа, на втором и шестом годах обучения. Результаты второго экзамена важны для поступления в Secondary School.)


Учреждения для старших школьников (Senior Schools) — для подростков от 13 до 18 лет. Здесь дети проходят сначала двухгодичное обучение для сдачи экзаменов GCSE, за которым следует ещё одна двухгодичная программа: A-Level либо International Baccalaureate. (Secondary school - образование для детей в возрасте от 11 лет. Grammar school - образование для детей в возрасте от 11 лет по углублённой программе. В этих же школах можно получить подготовку к университету (Sixth Form).

Школы по подготовке к университетам (Sixth Form) — для старших подростков 16-18 лет.


Классификация школ по половой принадлежности обучающихся:

Смешанные школы — где совместно обучаются и мальчики, и девочки. Есть много сторонников совместного обучения, аргументирующих свою позицию следующими утверждениями:

• Дети с ранних лет учатся общаться и сотрудничать с представителями противоположного пола.

• Представители противоположного пола стимулируют амбициозность и повышают мотивацию к саморазвитию.

Школы для девочек — где обучаются только девочки. Аргументы в пользу отдельного обучения девочек следующие:

• Девочки развиваются физически и эмоционально несколько быстрее мальчиков, и в них им не приходится подстраиваться под «отстающих» одноклассников.

• Девочки, как правило, отличаются большей самоорганизованностью и лучшей дисциплиной, коллективы девочек оказываются лучше организованными и сфокусированными на учёбе.

• «Амурные дела» не отвлекают от учёбы.

• Девочки растут самостоятельными и не ожидают, что за них кто-то сделает «неженскую работу».

• Соревновательная среда мало привлекает, а иногда и угнетает девочек, которые гораздо более ценят поддержку и командную работу.

Школы для мальчиков — где обучаются только мальчики. Аргументов в пользу отдельного обучения мальчиков также существует немало:

• Мальчики от природы являются более подвижными и активными, и им для нормального развития необходимо много движения, спорта и подвижных игр.

• У мальчиков несколько иные критерии успешности, чем у девочек (не послушание, а лидерство, не «сглаживание острых углов», а дерзость и т. д.).

• Соревновательная среда необходима мальчикам для самовыражения и активного развития.

• Мальчики с детства приучаются легко справляться с «немужской работой» и становятся самодостаточными и самостоятельными.

Дошкольное образование

Дошкольное образование можно получить как в государственном, так и в частном учебном заведении. Часто родители отдают детей в ясли в возрасте 3-4 лет.

 Подготовительное образование

В частных школах в подготовительные (или начальные) классы принимают детей, начиная с 5 лет. Чаще с 4 лет.[источник не указан 355 дней] Иностранные учащиеся поступают в школу с 7 лет (чаще всего в школу-пансионат), а в возрасте 11-13 лет сразу переводятся в средние классы той же частной школы.

Начальное школьное образование

Большинство британских детей поступают в государственные начальные школы в возрасте 5 лет, а затем в 11 лет переходят в классы среднего образования той же школы или переводятся в колледж.

Среднее школьное образование

Среднее образование в Англии для детей до 16 лет является обязательным. Все государственные и частные школы учат детей с 11 до 16 лет и готовят их к получению GCSE (General Certificate of Secondary Education) — общего свидетельства о среднем образовании, или GNVQ (General National Vocational Qualification) — национального свидетельства о профессиональной квалификации. Большинство иностранных учащихся поступают в британские средние школы (чаще всего в частные школы-пансионы) в возрасте 11-13 лет. Формирование творческого, уверенного в себе, самостоятельного человека – одна из основных задач британской школы. Дети проходят специальный общий цикл обучения по различным предметам, который заканчивается сдачей экзамена Common Entrance Examination. Успешная сдача такого экзамена — обязательное условие поступления в старшую школу. В 14 до 16 лет школьники целенаправленно готовятся к экзаменам (обычно – по 7-9 предметам) на сертификат о среднем образовании – General Certificate of Secondary Education.

Образование с 16-ти лет

В 16 лет, после завершения обязательного цикла образования, студенты могут либо уйти из школы и начать работать, либо продолжить образование для того, чтобы поступить в университет. Желающим поступить в университет предлагается двухгодичный курс A-levels. После первого года обучения сдаются экзамены A-levels, а после второго — A2-levels. Первый год обучения предполагает обязательное изучение 4-5 предметов, второй 3-4. Обязательных предметов, необходимых к сдаче, нет - все предметы студент подбирает себе индивидуально из 15-20 предложенных школой, тем самым определяя свою специализацию, которой будут посвящены последующие 5-6 лет обучения в университете. Часто иностранные студенты, приезжая на учёбу в Великобританию, начинают своё образование с A-levels.

Образование с 18-ти лет

После прохождения двухгодичного курса A-levels студенты могут получить либо профессиональное, либо высшее образование.

Профессиональное образование (Further education — FE) включает в себя курсы профессиональной подготовки и некоторые курсы для получения высшего образования (степени бакалавра). Термин «профессиональное образование» используется, чтобы обозначить курсы для тех, кто ушел из школы в возрасте 16 лет. В Великобритании насчитывается более 600 государственных и частных колледжей дальнейшего образования. Эти учебные заведения предлагают различные программы обучения, включая курсы английского языка, программы подготовки к получению общего свидетельства о среднем образовании и A-levels, профессиональные курсы.

Высшее образование (Higher education — HE) включает в себя программы по получению степени бакалавра, последипломные программы (магистратура, докторская степень) и MBA. Термин «высшее образование» обозначает обучение в университетах, колледжах и институтах, которые предлагают получение ученой или докторской степени.



Предварительный просмотр:

Education in the USA

The American system of school education differs from the systems in other countries. There are state public schools, private elementary schools and private secondary schools.

Public schools are free and private schools are fee-paying. Each state has its own system of public schools. Elementary education begins at the age of six or seven, when a child goes to the first grade (form). At the age of sixteen schoolchildren leave the elementary school and may continue their education at one of the secondary schools or high schools, as they call them. The programme of studies in the elementary school includes English, Arithmetic, Geography, History of the USA, Natural sciences and, besides, Physical Training, Singing, Drawing, wood or metal work, etc. Sometimes they learn a foreign language and general history.

Besides giving general education some high schools teach subjects useful to those who hope to find jobs in industry and agriculture or who wants to enter colleges or universities.

After graduating from secondary schools a growing number of Americans go on to higher education. The students do not take the same courses. During the first two years they follow a basic programme. It means that every student must select at least one course from each of the basic fields of study: English, Natural sciences, Modern languages, History or Physical education. After the first two years every student can select subjects according to his professional interest.

The National Government gives no direct financial aid to the institutions of higher education. Students must pay a tuition fee. This creates a finantial hardship for some people. Many of the students have to work to pay their expenses.

Americans place a high value on education. That's why Kennedy said, "Our progress as a nation can be no swifter than our progress in education".

Read, translate and answer  the question :” Can you find any  differences  between Russian Education and the Education in the USA?



Предварительный просмотр:

 Wales  somebody  a song (3)

1Let’s  start  our tour ! We are going to Scotland now. First of all we should know where it is situated. Who can help us?  Description of geographical position( capital, cities, main centers)(4)

  • We know that  Anna   prepared    a nice poster  for us to see. You are welcome, Ann  !(3)
  • Here is a wonderful text about Scotland.(4+5)
  • Everybody  knows that there are many famous people lived in Scotland. Can you name them?(2)

There is a well known poem by  a   Scottish  poet   R .Burns called  My heart is in the Highlands.

  • Does anybody  remeber  this famous  poem? So, please!(3)
  • And now may be somebody would translate?( 3 )
  • Here is a song  which tells us about difficult time of a history of the country, when the  Scots had to fight for their  independence. You may use a text while singing. My Bonny…..(3) 

2 Now we are going to continue our  tour to Wales. Who can show us a geographical position of Wales?( capital, symbol, cities)(4)

  •      There is   a  crossword , you should put the right answers .(4)

So guys  our journey is coming to the end. Now we know a lot of these two countries, next time when we’ll be there in Great Britain , we can  easily  find  the most  famous places  ourselves  .Did you enjoy  our trip? Do you   want  to see all  by  yourselves?

WE  like the work of all the children, but……….. were the most  active !



Предварительный просмотр:

Music in our life

Can you think of a day without music? We can hear music everywhere: in the streets and at home, over the radio and on TV, in the shops and in the parks. People all over the world are fond of music. They listen to music, they dance to music, they learn to play musical instruments.

But what is music? Specialists explain that music isn't only a combination of pleasant sounds. It is an art which reflects life. There are a lot of different kinds of music. Some of them appeared long ago, and some are modern. For example, folk music appeared long ago, but it is still alive. There are many local performers, choirs and folk groups in Russia; but perhaps the most famous singer is Nadezhda Babkina. Folk songs are very tuneful and pleasant to listen to. Classical music is often associated with the music of the past. However, this style also includes music being written now, and we may speak of modern classical music. Rap is a modern musical style where the singer speaks or shouts the words in time to music with a steady beat. Such groups as Public Enemy or House of Pain are leaders in this style.

Great Britain has produced more popular music stars than any other country. Over the last 30 years rock and pop music have been very popular in Britain. The Beatles, with their style of singing, eloquent and exciting, is still one of the most popular groups. British groups often set new trends in music. New styles, groups and singers continue to appear. Some of the more recent pop groups are Dire Straits, Eurhythmics and Spice Girls. Many of the new bands have been able to use the changes in technology to develop their music. Computerized drum machines, synthesizers and other electronic instruments are now just as popular as the piano and electric guitars.

Tastes differ. So people's musical interests range from pop and rock music, which are extremely popular nowadays, especially among young people, to classical music and opera.

My favourite style of music is pop music, because it is breathtaking and full of energy. When I listen to pop music it makes me remember happy times and forget the problems of everyday life. It helps me to relax when I'm tired, and entertains me when I'd like to have fun. My favourite group is Abba. It was formed in 1973 in Sweden. Abba's cheerful tunes made them international pop stars and one of the most successful groups of the seventies. Their most famous songs ("Waterloo", "Money, Money, Money", "Knowing Me, Knowing You", etc.) often topped European charts. Though the group doesn't exist any more, it is still popular with people of all ages. I can't but admire their style of singing. I find it fascinating and overwhelming. When I have free time I listen to their records. I also like having background music while I am working.

I don't mind listening to dance music, especially when I go to disco clubs. This style of music is catchy and I like catchy tunes. It makes me more energetic.

It's a pity that many young people like to listen only to modern music. As for me, I also enjoy listening to classical music. I find it tuneful and appealing. Classical music is always a complex of emotions. It gives me delight, pleasure and a sense of happiness. Some pieces of classical music are really wonderful. Not long ago I listened to the First Piano Concerto, composed by Tchaikovsky. The power of his music captivated me. The impression was overwhelming.

The music I hate is heavy metal. I find it noisy and dreadful. When I listen to this style of music it presents to my mind pictures of dark days. Though some young people are fond of this style of music, it is not to everyone's taste. To my mind, music too loud can destroy our ears. I am indifferent to other styles of music. For example, I don't mind listening to jazz. Improvisation is an important part of this style, that's why a jazz song may sound a little different each time it is played. I think that jazz is a mixture of many different kinds of music, but I consider it a bit complicated.

My mother and father approve of my tastes in music. Though they prefer to listen to classical and "bard music", they think that, on the whole, modern music is not too bad. My parents agree that each generation has its own tastes.

It goes without saying that music plays a very important role in people's lives. It reflects our moods and emotions. Music appeals to our hearts and transforms our feelings. It conquers our souls and enriches our minds. Besides, listening to music is the perfect way to spend free time and not to feel bored. You can hardly find a person who doesn't like or need music and who never sings or dances. Music is beauty in sounds; it is our magic source of inspiration.

Music

Music plays an important role in people's life. It forms people's internal world, helps correctly understand occurring events and bring up taste. Outstanding German musician Ludwig van Beethoven told: "Music is a higher revelation than all wisdom and philosophy. Famous Russian sculptor Konenkov told: "I never would become the artist, if from childhood would not grow fond music" Music expresses most beautiful and sincere feelings. It is difficult to imagine a person, who would not love music. But everyone understands the role of music by different ways: Superficial or deep and of cause different types of music: Serious and thoughtless. But it doesn't mean that serious music is good music and thoughtless - bad. Simple and thoughtless music is very popular today. It is easier to hear and understand it. Nowadays that kind of music called "POP music". It includes such styles of music as jazz, rock, rap, disco and so on. Such music is necessary to the man,

it lifts mood, and also it is easily remembered. Music by Bach, Mozart, Beethoven, Chaykovsky, Grig, Schubert, Rachmaninov - is classic music. it is necessary to learn, to understand it and it is quite accessible to everyone. It is necessary gradually to prepare itself for acquaintance to serious music. Also it is good to learn and find out some information about the composer, about his time, and maybe read literary product to which music is written. Despite of it, classical music is not less popular than POP music. Leading composers are connected to progressive public movements, life, interests and aspirations people. Each nation differs by peculiar national features. Folk music, being improved by creative efforts of many generations of the people, reaches a high degree of art maturity. On the basis of riches of national music professional musical creativity of composers is developed. Rejection of music from advanced ideas epoch of national culture, national roots of art leads to it's to decline and degeneration. In the simplest terms music can be described as the juxtaposition of two elements that involve pitch and duration and that are usually called melody and rhythm. Millions of people like music and can't imagine their life without it. Music affects the emotions in different ways. Music arouses deep emotions and makes people think. It gives people new energy and optimism, besides music is a wonderful rest, a good way to remove from tiredness and tension, it may just clam a person make him think of some think. People like different music. Some enjoy only formal music of the 18th century; others prefer romantic music; still others respond only to the modern music of today. There are those who enjoy none of these kinds of music, but the simple folk music of the countryside. There are no right or wrong in this - it is simply a matter of varying sensitivity of different personalities to various kinds of music. The questions, which arise, are how to teach the young people to distinguish between faddish, tasteless imitations and music of enduring quality. Of course classical music is a complicated and exclusive art but it always occupies a worthy place in musical culture. Classical music gives the listener keen delight. It appeals to our intellect. It also has an ethical effect because it changes the listener for the better. The life of a man is very different, sometimes happy, and sometimes dramatic, music gives us possibility to find new strength, to get new energy and desires. That is why each generation and every epoch have their own music to express their desires, hopes and ideals. Nowadays there are a lot of new ideas in music. We can speak about new musical technology. In less than ten years, video, compact discs and computers all became important in the pop industry. Thanks to compact discs, the quality of record sound is better than ever. Thanks to computers it is possible to play and record thousands of new sounds.

Music

Modern Music is very different from the Music of the past centuries. But in all times people expressed their feelings and emotions with the help of Music. All people are not alike, that's why there are so many various styles in music. (Folk, techno, Jazz and etc.

Nowadays singers and songs become popular very quickly thanks to special radio programs and TV channels. Many people prefer listening to Europe+ , Autoradio, Russian Radio. And the most favorite TV channel is MTV.

As for me I'm not a fan of any special singer or group. I like many of them and it depends on my mood what music I want to listen to at the moment.

It may seem strange that I switch on slow, quiet and a bit melancholic songs when everything is excellent and I feel happy. But when something goes wrong and I'm about to cry I need to hear other Music. So it helps me to over come my depression and makes me stronger.

As I've no special preferences, I have got a big collection of music in computer files for any occasion.

I'd like to add that I know a lot of people who love and appreciate good quality music.

One of my friends has a great collection of the best hits, which belong to different styles. Another friend is a guitarist and learns to play the drums and cymbals.

Every weekend great number of people gather at disco parties to dance and relax there. Music is the thing that unites them.


Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Follow me to the USA

Слайд 2

A journey across the United States  Which words make you think of the USA? Circle them. hamburger  Mickey Mouse  baguette  rugby  American Indians  Big Ben  California  skyscraper  pizza  the White House  spaghetti  Grand Canyon  pancake  red buses  Justin Timberlake  Statue of Liberty  London  cornflakes  chewing gum  the Queen  coke  Washington  muffins  hot dog  Britney Spears  tea  popcorn  croissant  chicken  Paris  peanut butter  Disneyland  cowboys  New York  American football  Compare your words with your partner’s.

Слайд 3

 Make an alphabet fo the USA. Try to find a word for each letter. A ........................................... N ................................................ B ............................................ O ................................................ C ............................................ P ................................................. D ............................................ Q ................................................ E ............................................. R ................................................. F .............................................. S .................................................. G ............................................. T ................................................. H ............................................. U ................................................. I ............................................... V ................................................. J .............................................. W ................................................. K ............................................. X .................................................. L ............................................. Y .................................................. M ............................................ Z .................................................  Compare your alphabet with your partner’s and complete your list.

Слайд 4

 Look at the pictures of the hot-air balloons. Imagine you win a flight across the United States. Where would you like to go? What would you like to see? What would you like to do? I would like to fly to ....................................................... ......................................................................................... I would like to see ........................................................... .......................................................................................... I would like to meet ......................................................... .......................................................................................... I would like to eat ............................................................ .......................................................................................... I would like to .................................................................. ........................................ ……………………………… ………………………………

Слайд 5

American Indians What do you know about American Indians? Think of words that share one letter with the words below. Use a dictionary for help. I N D I A R R O W N S

Слайд 6

That’s my way to the USA  Fill in all your associations.

Слайд 7

Once there was a famous American songwriter and singer – Woody Guthrie.  Below you find the beginning of his worldwide known song. Complete the song writing down your ideas about the USA. A map of the USA might help you. This land is your land, this land is my land … …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Слайд 8

This Land Is Your Land Words and Music by Woody Guthrie This land is your land This land is my land From California to the New York island; From the red wood forest to the Gulf Stream waters This land was made for you and Me. As I was walking that ribbon of highway, I saw above me that endless skyway: I saw below me that golden valley: This land was made for you and me. I've roamed and rambled and I followed my footsteps To the sparkling sands of her diamond deserts; And all around me a voice was sounding: This land was made for you and me. When the sun came shining, and I was strolling, And the wheat fields waving and the dust clouds rolling, As the fog was lifting a voice was chanting: This land was made for you and me. As I went walking I saw a sign there And on the sign it said "No Trespassing." But on the other side it didn't say nothing, That side was made for you and me. In the shadow of the steeple I saw my people, By the relief office I seen my people; As they stood there hungry, I stood there asking Is this land made for you and me? Nobody living can ever stop me, As I go walking that freedom highway; Nobody living can ever make me turn back This land was made for you and me. www.youtube.com/watch?v=wxiMrvDbq3s

Слайд 9

Mannahatta  Work in a group of three. Read the following collection of words and find out and underline the ones of Indian origin. It may help you to think to think about the Indians’ daily life and experiences. palace  jaguar  mermaid  tomato  film  mail  sugar  totem  wigwam  melon  ground  cup  squaw  frog  pancake  toast  trace  skunk  dynamite  moccasin  paper  kayak  money  bread  Manitu  oil  cacao  forest  toilet  coyote  milk  salami  bible  nail  potato  ocelot  chocolate  Use the words of Indian origin in a short text. If you like to be seious, be serious. If you prefe to be funny, be funny. The youngest in your group may start with one sentence, then hands it to the person on her / his left side. Go on like this. Finish whenever you like. Underline the Indian words in your text. Mannahatta is the name the Indians gave to the place we call Manhattan. It is a part of New York. There are more Indian words we still use today, words from different Indian tribes.

Слайд 10

Have a close look at the word “skyscraper”. These buildings scrape the sky because they are so high! Nowadays the highest skyscrapers stands on the island of Taiwan, but in 1931 the Empire State Building in New Yok was the highest building in the world. It is also called “the cathedral of the skies”. It is 443 metres high with its 102 floos, 73 elevators and 6,500 windows. Could you imagine being a skyscraper? So enourmously tall, standing upright, day in day out, in snow and heat? Read the following poem carefully. Give an answer to Rachel Field and tell about yourself as a skyscraper. Be brave, you can’t be wrong. Skyscrapers Do skyscrapers ever grow tired Do they feel lonely sometimes Of holding themselves up high? Because they have grown so tall? Do they ever shiver on frosty nights Do the ever wish they could lie right down With their tops against the sky? And never get up at all? By Rachel Field

Слайд 11

Souvenirs  Fill the rucksack with all the “souvenirs” you brought home from your trip to the USA.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация " Система образования в Великобритании."

Начальное и среднее образование в Великобритании. Виды школ. Система оценки знаний....

Презентация " Система образования в Великобритании."

Начальное и среднее образование в Великобритании. Виды школ. Система оценки знаний....

Презентация о системе образования в Великобритании

В презентации представлена система образования в Великобритании на разных ступенях, рассказывается о ее особенностях, системе оценок, о форме. Есть задания для проверки....

Схема системы образования в Великобритании

Система образования в Великобритании...

Система образования в Великобритании

Презентация, представляющая структуру системы образования в Великобритании....

Конспект урока по английскому языку: "The system of education in Great Britain" (Система образования в Великобритании)

Тема урока: The system of education in Great Britain (Система образования в Великобритании)Речевой материал урока: Vocabulary on the Topic;Главная цель урока: развитие коммуникативной компетентно...