Итоговые тесты по классам
тест по английскому языку (5, 6, 7, 8, 9 класс)

Горбикова Юлия Вячеславовна

Итоговые тесты по классам: английский, 2-9 классы

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл aya_2_klass.docx15 КБ
Microsoft Office document icon aya_3_klass.doc37 КБ
Файл aya_4_klass.docx16.55 КБ
Файл aya_5_klass.docx38.73 КБ
Файл aya_6_klass.docx18.53 КБ
Файл aya_7_klass.docx22.13 КБ
Файл aya_8_klass.docx22.22 КБ
Файл aya_9_klass.docx1.02 МБ

Предварительный просмотр:

«Итоговый срез для 2 класса по учебнику Афанасьевой Rainbow English»

  1. Вставьте нужную форму глагола to be( am, is, are)
  1. She _ a doctor.
  2. My name_ Ann.
  3. They__ good friends.
  4. It__ a cat
  5. He__ my father.
  6. I__ a pupil
  7. She __ from Moscow
  8. I__ a little elf.
  9. It__ a big red cat
  10. They___ red roses.

II       Вставьте артикль a/an

_Harry, _port, _box, _granny, _lemon, _sweet, _student, _apple, _bike, _kite, _cook, _elephant, _egg, _apple pie, _birch, _clock, _school, _little elf, _ice-cream.

III      Соедини вопросы и подходящие ответы 

  1. What’s your name? A) My name is Kate.
  2. How old are you? B) It is 9 o’clock.
  3. Where are you from? C) I’m fine. Thank you.
  4. How are you? D) I’m from Krasnodar.
  5. What’s the time? E) Yes I am.
  6. Are you a pupil? F) I am 9

IV      Переведи на английский язык

          Это- черная кошка_____________________________________

          Моя собака- маленькая_________________________________

          Моя сестра- смешная___________________________________

          Это- красные розы_____________________________________

          Моя мама- счастливая__________________________________

V       Составь предложения из слов.

1) troll/ can/ a/ I/ see

_________________________________________________________

2) is/ my/ Perry/ Jill/name

_________________________________________________________

3) Harry / meet/ Emily

_________________________________________________________

4) you,/ Meggy/ see

VI      Составьте отрицательные предложения.

a) It is a red rose. - ________________________________

b) It is a happy pupil. - ______________________________

c) It is a brown table. - ______________________________

d)They are happy students.-__________________________



Предварительный просмотр:

Итоговая проверочная работа 3 класс

(УМК «Rainbow English» Афанасьева, Михеева, 3 класс)

  1. Выбери нужное местоимение: (5б)
  1. (You/your) ______can see a girl. (Her/she)______   name is Betty.
  2. (I/my)______ name is Greg. I’m a schoolboy.
  3. It is Tom. He is on the farm. (He/his)______ horses are on the farm too.
  4. Pat is a doll. It is (it/its)______ dollhouse.
  5. Sally is a nurse. (she/her)_______ is old.

  1. Закончи предложения, выбрав правильную форму глагола: (5 б)
  1. My father (read/reads) ________ old books.
  2. They (ride/rides) ___________ their bikes in the evening.
  3. Rex (jump/jumps) _________ and (run/runs)_______ in the park.
  4. Her friends (speak/speaks) ___________ English very well.
  5. I (have/has)________ three cats but Sally (have/has) _______ two.

  1. Образуй множественное число этих существительных: (9 б)
    a cat  - __________           a rose - ____________            a box - _________________

a bus - __________           a mouse - __________           a sheep - ______________

a man - __________         a child - ____________           a cinema - _____________

  1. Закончи вопросы, используя нужную форму глаголов: is/ are или do/does(5 б)
  1. __________ Emily an elf?
  2. __________ Jane and Mary good friends?
  3. __________ you play computer games?
  4. __________ Mike go to school?
  5. __________ Rex your dog?

  1. Распредели по колонкам в правильном порядке времена года, дни недели и месяцы: (23 б)

Spring, Wednesday, January, August, summer, Monday, February, Sunday, winter, March, Saturday, autumn, Friday, November, May, Thursday, July, April, Tuesday, December, June, September, October.

Days of week

Months

Seasons

1__________________

2__________________

3__________________

4__________________

5__________________

6__________________

7__________________

1_________________

2____________________

3____________________

4____________________

5____________________

6____________________

7___________________

8___________________

9___________________

10__________________

11__________________

12__________________

1_____________

2_____________

3_____________

4_____________

Your mark: (max 47)

“5”

“4”

“3”

“2”

47-42

41-36

35-26

>25



Предварительный просмотр:

Итоговый тест

 по английскому языку

4 класс

_______________________________

  1. Подчеркните слова по теме «Погода»

Cupboard, sunny, rainy, cucumber, tasty, nasty, cold , hot, long, short, armchair, purple

  1. Выберите верный перевод “in the middle of”:
  1. Справа
  2. Слева
  3. В углу
  4. В середине
  5. Под столом
  1. Выберите верный вариант

That was ___________ party I have ever been to.

  1. the best
  2. the better
  3. best
  1. Какое это время года?

The weather is often frosty. It is usually windy and snowy. Everything is white: streets, trees, forest. Children can ski and skate.

  1. It is summer.   b) It is winter.   c) It is autumn.    d) It is spring.
  1. Найди правильные варианты образования степеней сравнения прилагательных
  1. tall – taller – the tallest
  2. good – better – the best
  3. bad – more bad – the most bad
  4. young – more younger – the most youngest
  1. Подбери подходящий транскрипционный значок
  1. sh [    ]                        1) k
  2. ck [    ]                        2) kw
  3. qu [    ]                        3) ∫
  4. wh [    ]                        4)w

1

2

3

4

  1. .  Укажите правильный перевод слова  “ Среда “ :

a) Thursday            b) Wednesday             с) Monday

  1. Выберите правильную транскрипцию слова “ bathroom “:

a) [ bedroom]  b) [ bæ:Өrum]  c) [ dainiή rum ]  d) [ sitiή rum ]

  1. Как пишется слово “стол “:

a) teble                   b) tabl           c) table          d) tible

  1. Выберите правильную форму глагола.

Jane ______ a nice girl.

a. am   b. are   c. is

  1. Выбери правильный глагол.

I ______ football every day.

a. play     b. do   c. go

  1. Вставь прилагательное

My school bag is _______ than your bag.

  1. big
  2. bigger
  3. the biggest
  1. Выбери числительное, которое идет после seventy three
  1. seventy six
  2. eighty four
  3. seventy four
  4. sixty seven
  1. Выбери правильную форму глагола

There _____ some grapes on the table.

  1. was
  2. were
  3. is
  4. am
  1. Подчеркните глаголы

Dance, ride, parent, animal, read, teacher, do, room, watch, listen

  1. Подчеркните лишнее слово в строке

Banana, porridge, soup, tea, carpet, orange, ice cream, cake

  1. Выбери глагол в нужном времени.

I ____ with a princess last night.

  1. dance      b. danced
  1. Составь предложения из следующих слов.

plays/ My sister/every day/computer games.
_____________________________________

  1. Выпиши  лишнее слово в строке.

 Monday, Sunday, May, Friday, Thursday

_____________________________________  

  1. Напиши числительное цифрами.

seventy three ____________________________



Предварительный просмотр:

 Итоговая контрольная работа 5 класс УМО Spotlight

№1 Аудирование

     Listen to the text and mark the statements True (T), False (F), Not Stated (NS) (8 баллов)

  1. Gerda and Kay are friends.
  2. The Snow Queen is very kind.
  3. One day the Snow Queen comes and takes Kay away.
  4. Gerda feels unhappy and cries a lot about Kay.
  5. Gerda spends three days with the Prince and Princess.
  6. The Little Robber Girl is very kind to Gerda.
  7. Gerda meets the reindeer in the forest.
  8. Gerda finds her brother in the Snow Queen’s ice castle.

№2 Чтение

Read the text and fill the table. (10 баллов)

Paul Smith is thirty-two. He is a musician. He lives in Seattle, USA.

         Paul   lives in a big, comfortable flat with his wife, Marta and their two daughters, Anna and Alice.

Marta is twenty-eight. She is a teacher. Anna and Alice are seven. They are twins. They go to school every day from 9 am to 2 pm.                          

        Paul is handsome. He is tall and plump with short dark hair and grey eyes. Everybody likes him because he is clever and friendly and a very caring father.

        In his free time Paul likes reading books and watching comedies. He doesn’t like working in the garden .He thinks it is tiring.

NAME _____________________________________________________________

AGE _______________________________________________________________

OCCUPATION (работа) _____________________________________________

LIVES______________________________________________________________

HOUSE_____________________________________________________________

FAMILY MEMBERS_________________________________________________

APPEARANCE______________________________________________________

___________________________________________________________________

CHARACTER______________________________________________________

___________________________________________________________________

LIKES_____________________________________________________________

____________________________________________________________________

DOESN’T LIKE: ____________________________________________

№3 Лексика I

Cross the odd word out. (6 баллов)

  1. bed – bathroom – wardrobe – carpet 
  2. computer – bookcase – digital camera –

     television 

  1. fridge – cooker – desk – table   
  1. bath – sink – washbasin – mirror   
  2. dining room – garden – kitchen – hall  
  3. desk – coffee table – chair – table  

№4 Лексика II

Mach the countries to the  nationalities. (6 баллов)

  1. Australian                        a.  Ireland
  2. Russian                            b. Australia
  3. Japanese                           c. Russia
  1. British                              d. Japan
  2. English                             e. Britain
  3. Irish                                 f. England

№5 Лексика III

Match the objects to the school subjects. (6 баллов)

  1. Atlas                                   a. English
  2. Paints                                  b. Maths
  3. Experiment                          c. Geography
  4. Dictionary                           d. Music
  5. Calculator                            e. Science

      6.  Piano                                   f. Art

№6 Грамматика

Circle the correct answer. (17 баллов)

  1. Emma works in a hospital. _____ is a doctor.
  1. He          b. She          c. I

2. Those stamps  ______ very old.

      a. is            b. are           c. have

3. _______ your teacher got a coin collection?

      a. Have      b. Has          c. Are

4. This is Adam and this is _______ brother.

     a. its           b. her            c. his

5. There is _______ armchair in the room.

  1. a            b. an             c.  ----

6. There is a painting _______the wall.

     a. under      b. in             c. on

7. Sue and Ann _______ cook but they can’t dance.

    a. have        b. can          c. can’t

8. _______ Nancy walk to school?

    a. Do          b. Is             c. Does

9. Look at them! They _______ in the garden.

    a. plays      b. are playing     c. play

10. Bill _______ TV every evening.

     a. watch    b. watches     c. is watching

11. Dan _______ feel very well.

     a. not        b. doesn’t       c. don’t

12. How often _______ they do the shopping?

     a. are        b. does         c. do

13. It usually snows in Alaska but now the sun _______.

     a. is shining   b. shines      c. shining

14. How _______ juice is there in the bottle?

     a. much         b. many         c. any

15. _____ you like a glass of lemonade?

     a. Would       b. Do             c. Can

16. Tom _______ his friends tomorrow.

     a. meets         b. is meeting    c. will meet.

17. My brother ______ interesting film yesterday.

     a. watch        b. watched        c. is watching

№7 Письмо

Read a letter from a new pen friend. (10 баллов)

Dear friend,

My name is Wendy. I live in London, England. I am twelve years old. My birthday is on the 12th of May. I live with my mum and dad. I haven't got any sisters or brothers.

I go to Hillside School. My school is great but it isn’t very big. I’m in class 1a. There are twenty pupils in my class. I like my classmates. They are very friendly. Have you got any friends in your class? My favourite subjects are English and Music. I don’t like Maths because I’m not very good at it. What’s your favourite subject?

I like reading books in my free time. I can sing and dance quite well. What about you?

I hope to hear from you soon.

Yours,

Wendy

Dear ______________

It was great to get your letter.

My name  __________________________________________________________

I live in____________________________________________________________

I am ______________________________________________________________

I live with __________________________________________________________

I _________________________________________________friends in my class.

My favourite school subject ___________________________________________

In my free    time____________________________________________________

I can ______________________________________________________________

Yours,

 №8 Говорение

Translate the situation into English. (5 баллов)

   У нас большая семья. Моя мама учительница. Ей 35 лет. Она высокая, темноволосая и очень красивая. Мама добрая и умная. Она умеет хорошо готовить. Папе 45 лет. Он высокий и стройный. Папа умеет играть на гитаре и пианино. Он хороший друг. Моему брату 15 лет. Он большой и сильный. Его зовут Дима. Он любит играть в компьютерные игры. Моей бабушке 65 лет, а дедушке – семьдесят. Я люблю свою семью.

Итого 68 баллов

Лист для учителя. Ключи.

Текст для аудирования.

    Gerda and Kay are a sister and a brother. The Snow Queen is beautiful but evil (злая). Her castle of ice is in the far North. When the Snow Queen takes Kay away, Gerda goes to find him. On the way she meet the Prince and Princess. They are very friendly to Gerda. They give her warm clothes and a golden carriage. The Little Robber Girl is nice to her too. She gives Gerda her reindeer to take her to Lapland. The reindeer is from Lapland, so he takes Gerda there to look for Kay. It’s very cold in the Snow Queen’s castle. Gerda is brave, she saves Kay. They are happy again.

№1Аудирование

  1. F;   2- F;  3- T; 4- NS;  5- NS;  6- T;  7- F;  8- T

№2 Чтение

NAME - Paul Smith

AGE - thirty-two

OCCUPATION - a musician

LIVES - in Seattle, USA

HOUSE - a big, comfortable flat

FAMILY MEMBERS - wife (Marta), two daughters (Anna and Alice)

APPEARANCE – handsome,  tall and plump with short dark hair and grey eyes

CHARACTER – clever, friendly and a very caring

LIKES - reading books and watching comedies

DOESN’T LIKE - working in the garden

№3 Лексика I

  1. bathroom;  2. bookcase;    3. desk;  4. sink;  5. garden;  6. chair

№4 Лексика II

  1. Australian                        a.  Ireland
  2. Russian                            b. Australia
  3. Japanese                           c. Russia
  4. British                              d. Japan
  5. English                             e. Britain
  6. Irish                                 f. England

№5 Лексика III

  1. Atlas                                   a. English
  2. Paints                                  b. Maths
  3. Experiment                          c. Geography
  4. Dictionary                           d. Music
  5. Calculator                            e. Science

      6.  Piano                                   f. Art

№6 Грамматика

1-b; 2-b; 3- b; 4-c; 5-b; 6-c; 7-b; 8-c; 9-b; 10-b; 11-b; 12-c; 13-a; 14-a; 15-a; 16-c; 17-b.

№8 Говорение

     We have got a big family. My mother is a teacher. She is thirty five. She is tall, her hair is dark and she is pretty. Mother is kind and clever. She can cook very well. Father is forty five. He is tall and slim. Father can play the guitar and piano. He is a good friend. Brother is fifteen. He is big and strong. His name is Dima. He likes to play computer games. My grandma is sixty five and grandpa is seventy. I love my family.  

Пояснительная записка

Итоговая контрольная работа во 5 классе по УМО “Spotlight” состоит 8 заданий .

Задания 1 - 6 соответствуют базовому уровню.

Задания 7-8 - повышенному уровню.

Задание №1 проверяет умение учащихся понимать текст на слух на английском языке, построенный на знакомом лексическом материале.

Задание №2 проверяет навыки чтения с полным пониманием текста.

Задание №3 проверяет знание  ЛЕ по темам: «Дом», «Мебель».

Задание №4 проверяет знание ЛЕ по теме «Страны, национальности».

Задание №5 проверяет знание ЛЕ по теме «Школьные принадлежности», «Школьные предметы».

Задание №6  проверяет знания учащимися грамматического материала по темам: Present Simple, Past Simple, Future Simple, Present Continues, местоимения, артикли, модальные глаголы.

Задание №7 проверяет умение учащихся отвечать на письмо друга по переписке с опорой на текст.

Задание №8 направлено на проверку умения составлять монологическое высказывание описательного характера.

Используемый источник: УМО “Spotlight” 5 класс (Английский в фокусе)

Порядок выполнения работы:

1. Сначала учащиеся выполняют задание по аудированию.

2. Далее выполнять задания можно в любой последовательности.

3.Работу можно выполнять 2 урока.

Оценивание работы:

«5» - 100 – 75%                     «4» - 74– 66%

«3» - 65 – 50%                       «2» - менее 50%                                            

Отчёт о проведении итоговой работы  в 4 классе ______________________школы.

Основная часть(базовый уровень)

Дополнительная часть (повышенный уровень)

итог

Номер задания (в баллах)

Номер задания (в баллах)

баллы

баллы,

% уровень

Ф.И.

аудирование-1

чтение

грамматика-1

баллы всего

аудирование-2

грамматика-2

письмо

всего

1.

2.

3.

Зам директора по учебной работе:



Предварительный просмотр:

Итоговая контрольная работа за курс 6 класса

I. Listening

You will hear two people talking about their guests like. Listen and complete the sentences 1-5.

eg. 1-Roger

1. Sure! I know that ____ likes lemon pie.

2. ____ loves apple muffins.

3. Not really, but ____ is crazy about vanilla ice cream, so we can get some?

4. No, ____ doesn’t like cream cheese.

5. Both ____ and I are crazy about chocolate

II. Grammar

Choose the right form of the verb.

1. It ____ Saturday evening.

a. is                                b. be

2. My friends and I _____ at the disco now.

a. was                                b. are

3. Look! Helen and Kate ____ dancing on the dance floor.

a. are                                b. am

4. Paul is ____ and _____ cola.

a. sit, drink                        b. sitting, drinking

5. My friends ______ talking and laughing together at the moment.

a. were                        b. are

6. We _____ to disco every week.

a. go                                b. will go

7. We _____ staying in on Saturday evenings.

a. likes                        b. don’t like

8. But I _____ ill last week, so I _____ my friends then.

a. was, didn’t join                b. am, doesn’t join

9. I _____ very disappointed but now I _____ happy!

a. were, was                        b. was, am

Choose the correct form of the adjective.

10. My car is ____ than yours.

a. faster                        b. fast                c. the fastest

11. It is the ____ book of the three. 

a. interestinger                b. interestingest        c. the most interesting

12. Maths is ____ than History.

a. more difficult                b. difficulter        c. the difficultest

13. Paula is the ____ girl in the class.

a. pretty                        b. prettiest                c. most prettiest

14. Thursday is the ____ day of the week! We have seven lessons.

a. bad                        b. worst                c. baddest

III. Everyday English

Choose the correct answer

1. How can I help you?

a. I am looking for a birthday present for a friend.

b. No, thank you

2. How about 10 o'clock in the morning?

a. I have it ready

b. I have an Italian class until 12, so we can meet after that.

3. How can I get to the Drama Theatre?

a. Let’s meet there

b. Go down the street until you get to the traffic lights.

4. Would you like to include the card?

a. Yes, please. I have it ready.        

b. I have no electricity in my house

5. Which play would you like to see?

a. 'Hamlet', on Friday the 21st.

b. I’d like to play chess

6. What can I do for you?

a. How much is it?

b. Well, I have no electricity in my house. I'm in the dark.

7. What about a jigsaw puzzle then?

a. That's a good idea. How much are they?

b. Go up the street and turn to the left

IV. Reading.

Read the text and mark the statements True (T), False (F).

Food Fright

Doctors in Britain are worried because British teenagers eat a lot of crisps, sweets and fat food. Most teenagers don’t have enough fruit or vegetables and more than one million British schoolchildren are overweight.

Some teenagers say that they don’t have time to eat good food, but kids who have a poor diet often have health problems when they are older. Fast food is typical of American’s diet, it was born there. American fast food is now part of life all over the world. McDonald’s, Pizza Hut, Burger King have restaurants in many countries on all the continents.

The only good thing about fast food is its low price. In fact, a steady diet of burgers, fries and cola doesn’t fill your body with vitamins and minerals you need to stay healthy. Fast food is rich in calories but it doesn’t have many important nutrients (питательные вещества).

Now doctors give young people books and games about food diet. Having healthy, well-balanced diet can help you feel better and live longer.

enough – достаточно

poor – бедный

low - низкий

1. Most teenagers have enough fruit or vegetables

2. Fast food is typical of American’s diet.

3. The only bad thing about fast food is its high price.

4. Fast food is rich in calories.

5. Doctors don’t give young people books about food diet.

6. Fast food doesn’t have many important nutrients

7. Well-balanced diet can help you feel worse and live shorter.

V. Writing.

You’ve got a letter from your friend. Write him/her a letter and answer his/her three questions. Use the plan below. Write 50-60 words.

“How do you spend your free time? Do you go in for sport? Have you got any clubs at school? What club would you like to join?”

Severodvinsk

Russia

date

Dear friend,

Thanks for your last letter. Sorry I haven’t answered earlier but I was busy with my school project.

As for me, …

….

I’d better go now as my Mum wants me to help her. Write soon!

Love,

name

VI. Speaking

Answer the questions

1. What’s your name?

2. How old are you?

3. Where are you from?

4. What do you do in your free time?

5. What clubs does your school have?

Keys

I Listening

1. George

2. Roger

3. Sally

4. Kate

5. Alex

II Grammar

1a

2b

3a

4b

5b

6a

7b

8a

9b

10a

11c

12a

13b

14b

III Vocabulary

1a

2b

3b

4a

5a

6b

7a

IV Reading

1F

2T

3F

4T

5F

6T

7T

Критерии проверки

Итоговая контрольная работа состоит из двух частей: письменной (задания 1–5, включающие задания по аудированию, чтению, письменной речи, а также задания на контроль лексико-грамматических навыков);  устной (задание 6, содержащее условный диалог-расспрос на заданную тему).

В контрольной работе проверяется иноязычная коммуникативная компетенция учащихся 6 класса. Работа нацелена на проверку речевых умений учеников в четырех видах речевой деятельности (аудировании, чтении, письме, говорении).

Максимально за данную работу ученик 6 класса может получить 47 балла, из них 5 баллов за аудирование, 7 баллов за выполнение заданий по чтению, 21 балл за лексико-грамматический тест, 9 баллов за задание по письму и 5 баллов за устный опрос.

За верное выполнение каждого задания с выбором ответа ученик получает 1 балл. За неверный ответ или отсутствие ответа выставляется 0 баллов.

В задании 1 и 3 оценивается каждое правильно установленное соответствие. В задании 2 оценивается каждый верный ответ на каждый из 14 тестовых вопросов. В задании 4 выставляется балл за каждое правильно отмеченное утверждение (верно-неверно).

Задание 5 подразумевает практическое умение написать письмо. В данном задании ученикам предлагается шаблон написания письма и три вопроса, на которые нужно ответить. Письмо оценивается по трём критериям – решение коммуникативной задачи, лексико-грамматическое оформление текста и орфография и пунктуация. Каждый критерий оценивается максимум в 3 балла.

За первый критерий ставится 3 балла, если даны полные ответы на три заданных вопроса, правильно дополнен шаблон письма. Данный критерий оценивается в 2 балла, если даны ответы на три заданных вопроса, НО на один вопрос дан неполный ответ, есть 1–2 нарушения в стилевом оформлении письма. 1 балл ставится, если даны ответы на заданные вопросы, НО на два вопроса даны неполные ответы ИЛИ ответ на один вопрос отсутствует, имеется более 2-х нарушений в стилевом оформлении письма. Письмо оценивается в 0 баллов, если отсутствуют ответы на два вопроса ИЛИ письмо не соответствует поставленной коммуникативной задаче ИЛИ текст письма не соответствует требуемому объему.

Лексико – грамматическое оформление текста оценивается в 3 балла, если использованы разнообразная лексика и грамматические структуры, соответствующие поставленной коммуникативной задаче (допускается не более 2-х языковых ошибок, не затрудняющих понимание), в 2 балла, если имеются языковые ошибки, не затрудняющие понимание (допускается не более 3-х негрубых языковых ошибок) ИЛИ языковые ошибки отсутствуют, но используются лексические единицы и грамматические структуры только элементарного уровня, в 1 балл, если имеются языковые ошибки, не затрудняющие понимание (допускается не более 4 негрубых языковых ошибок) И/ИЛИ допущены языковые ошибки, которые затрудняют понимание (не более 1–2 грубых ошибок)), в 0 баллов, если допущены многочисленные языковые ошибки, которые затрудняют понимание текста.

Третий критерий оценивается в 3 балла, если орфографические и пунктуационные ошибки практически отсутствуют (допускается не более 1-й, не затрудняющей понимание текста), в 2 балла, если допущенные орфографические и пунктуационные ошибки не затрудняют понимание (допускается не более 2 ошибок) и в 1 балл (если ошибок не более 3). Данный критерий оценивается в 0 баллов, если допущены многочисленные орфографические и пунктуационные ошибки и/или допущены ошибки, которые затрудняют понимание текста.

В задании 6 ответ оценивается в 1 балл при соответствии его коммуникативной задаче, ответ должен быть правильно и логично выстроен. При несоответствии ответа коммуникативной задаче, такой ответ оценивается в 0 баллов.

Таким образом, выставляются следующие отметки:

«2» 0-49%   0-22 баллов

«3» 50-69% 23-31 баллов

«4» 70-90% 32-41 баллов

«5» 91-100% 42-47 балла



Предварительный просмотр:

                                                    Аттестационный материал за курс 7 класса

  1. Vocabulary

a) Match the word combinations with their definitions.

  1. Lead unhealthy lifestyle
  1. The factories, cars produce waste harmful to nature.
  1. Heavy traffic
  1. Too many people.
  1. Constant noise
  1. Too many cars.
  1. Pollution
  1. The sum of money you pay for accommodation, transport.
  1. Convenient public transport
  1. There are not many people without work.
  1. Crowded streets
  1. To breathe in polluted air, smoke, sleep for few hours…
  1. High cost of living
  1. You can hear too many sounds of different type all the time.
  1. Low rate of unemployment
  1. It’s easy to get to any part of the city by bus\trolley bus\metro.

b) Fill in the correct word.

Explore\ glance\ cozy\ hide\ initials\ famous\ solve\ several\ imagination\ intelligent\ compass

e.g. Jane travelled to several countries.

  1. What can we do to ........................... the problem of unemployment?
  2. Sherlock Holmes was a ............. detective.
  3. Jules Verne had a wonderful .................. .
  4. At first .................... it looked like a wolf, but it wasn’t.
  5. Diane is an extremely ..................... child and the best student in her class.
  6. I love your flat! It’s nice and .................. .
  7. Let’s ........................ the woods before it gets dark.
  8. Where did you ...................... the money? I can’t find it.
  9. Let’s use a ............................ to find our way back.
  10. This is my father’s shirt. It’s got his ....................... on it.
  1. Grammar
  1. Use some, much, many, no, a lot of, any, a little, few.
  1. I don’t have _____ bread, so I have to buy ________.
  2. I can’t talk to you now, I have got ________ time.
  3. Sarah drinks ___________ cola. It’s not good.
  4. I can cook an apple pie. There’s _________ milk.
  5. I can’t cook an apple pie. There’re ________ eggs.
  6. I am not very busy today. I haven’t got _________ to do.
  7. I haven’t got ________ friends. But I can rely on them.

  1. Complete the sentences using the verbs in the present perfect continuous tense.
  1. Tony _______________________ (talk) on the phone for two hours.
  2. I ____________________________ (look) for my keys since 11 a.m.
  3. We ______________________________ (wait) for the bus for 20 minutes.
  4. She ____________________________ (play) computer games for 50 minutes.
  5. They ____________________________ (live) in Moscow since January.
  1. Everyday English

Choose the correct answer.

  1. What’s your sister like?

a)she doesn’t look like me.

b)she is very sociable.

c)she is tall with freckles.

  1. What do you wear to school?

a)a dark ten.

b)a dark green coat.

c)a dark moustache.

  1. What does your teacher look like?

a)she’s kind and patient.

b)she’s a friend of my parents.

c)she’s a slim lady in her thirties.

  1. How tall is your brother?

a)he’s middle-aged.

b)he’s of medium height.

c)he’s well-built

  1. Reading

Read A. Christie’s biography and say, what the following dates are for.


Agatha Christie was born in Devon on 15 September 1890, the daughter of Frederick and Clarissa Miller. Like many children of the times, her early education took place at home and at the age of 16 she went to a school in Paris and completed her education. Amongst other subjects, she studied singing and the piano. She enjoyed writing, from an early age her mother encouraged her in the use of her unusual imagination. At the age of 24, Agatha married Archibald Christie, an aviator in the Royal Flying Corps. Five years later in 1919, a daughter Rosalind was born and nine years later, in 1928 the couple divorced. By this time Agatha had become a writer of murder, mystery and suspense. Her first novel 'The Mysterious Affair at Styles’ was published in 1920. Agatha Christie married for a second time and in 1938 the family moved to Greenway House, a handsome residence on the River Dart in the West Country. In her lifetime, she wrote 66 detective stories. Seventeen Miss Marple, over 40 Hercule Poirot. Agatha also wrote plays. Over two billion copies of her books have been sold and her work has been translated into more languages than Shakespeare’s. Agatha Christie was invested as a Dame Commander of the British Empire in 1971. She died on 12 January, 1976.


1890 –

16 – ____________________________________________________________________

24 – ____________________________________________________________________

1919 – __________________________________________________________________

1928 – __________________________________________________________________

66 – ____________________________________________________________________

1976 – __________________________________________________________________

Текст аудирования

James: Steve, you’re very keen on computers, aren’t you?

Steve: Yes.

James: Well, I was wondering, is there any computer magazine you particularly like reading?

Steve: There are loads. I used to like Pixel a lot, then I was hooked on Byte but now my favourite is Compumania.

James: Is it expensive?

Steve: It’s £2.00 but if you get a subscription you can have it for £1.50 a month.

James: I see. Are there any offers?

Steve: Yes, there are gifts with every issue. Last month there was a free memory card and this month there’s a DVD.

 James: What about the articles? Is there any information on online learning or web design?

Steve: I haven’t seen anything about online learning yet but there were instructions on how to make a web page last month. Plus a lot of interesting information on new gadgets such as web cameras and MP3 players.

James: Does this magazine have a website?

Steve: Yes. It’s www.compumania.com.

Ответы

  1. Vocabulary

a) Match the word combinations with their definitions.

F

C

G

A

H

B

D

E

b) Fill in the correct word.

  1. Solve.
  2. Famous.
  3. Imagination.
  4. Glance.
  5. Intelligent.
  6. Cozy.
  7. Explore.
  8. Hide.
  9. Compass.
  10. Initials.

  1. Grammar
  1. Any, some.
  2. No.
  3. a lot of.
  4. a little.
  5. Few.
  6. Much.
  7. Many.

  1. Has been talking.
  2. Have been looking.
  3. Have been waiting.
  4. Has been playing.
  5. Have been living.

  1. Everyday English

Choose the correct answer.

  1. b)
  2. b)
  3. c)
  4. b)

  1. Listening
  1. Steve’s favorite magazine at the moment is ……………. .

C.Compumania.

  1. The magazine costs ………. .

B.£2.00.

  1. This month the magazine is giving away a ………….. .

B.DVD.

  1. The magazine has articles on …….. .

B.Web design.

  1. The magazine also has a ………… .

B.Web site.

  1. Reading

1890 – Agatha Christie was born.

16 – she went to a school in Paris.

24 – Agatha married Archibald Christie.

1919 – a daughter Rosalind was born.

1928 – the couple divorced.

66 – she wrote 66 detective stories.

1976 – She died.



Предварительный просмотр:

ИТОГОВЫЙ КОНТРОЛЬ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 8  КЛАССЕ

  1. Listening

Listen to a radio interview with some British teenagers talking about their sporting experiences. Number the statements below in the order you hear them. There is one extra statement.

  1. The speaker once had an accident.
  2. The speaker has won competitions.
  3. The speaker finds it extremely exciting.
  4. The speaker needs more practice.
  5. The speaker does their sport just for fun.
  6. The speaker once lost some equipment.

  1.     2-      3-       4-       5-

  1. Read the following text and mark the statements 6–12 as True, False or Not  stated.

A symbol of Paris

     Being one of the most popular sites in the world, the Eiffel Tower attracts hundreds of  thousands of  tourists every year. In fact, the structure, received its two hundredth millionth guest in 2002. Located on the Champs de Mars by the Seine River, visitors can make their way to the top and admire the breath taking view of Paris.

     The Tower was the inspiration of French engineer Gustave Eiffel. A very famous personality in his time, Eiffel had also done important work for the internal structure of another famous monument, the Statue of Liberty in the USA. Work on the Eiffel Tower began in 1887 and lasted until 1889, when the building was opened to the public during the Paris World Exposition. Until 1930 and the construction of the Chrysler Building in New York, the Tower remained the highest structure in the world.

     Many people, especially artists, criticized the structure saying that this distasteful structure did not fit in with the beauty of  Paris. One of  these critics was the French writer Guy de Maupassant, who ate at one of the tower’s restaurants almost every day, because it was the only place in Paris from where the tower was not visible, and so he wouldn’t have to see it!

     A lot of effort and money go into keeping the Tower in good condition. Every seven years, sixty metric tons of paint are used to repaint it. Different shades of the same colour are used on the top and darker ones on the bottom in order for the building to have an unvarying  appearance.

     

6. Over two million people have climbed the Eiffel Tower.

1)  True 2)  False 3)  Not stated

7. Gustave Eiffel also built the Statue of Liberty.

1)  True 2)  False 3)  Not stated

8. The Chrysler Building in New York is the highest structure in the world now.

1)  True 2)  False 3)  Not stated

9. It took five years to complete the Eiffel Tower.

1)  True 2)  False 3)  Not stated

10. Guy de Maupassant didn’t like the Eiffel Tower.

1)  True 2)  False 3)  Not stated

11. A lot of money go into keeping the Tower in good condition.

1)  True 2)  False 3)  Not stated

12. Different colours are used to repaint the Eiffel Tower.

1)  True 2)  False 3)  Not stated

  1. Choose the correct item.

13.  (Should, May, Can)….. I have some information about Performing arts universities in Britain, please?

14.  Students…… ( mustn’t, needn’t) run in the school corridors. It’s against the rules.

15.  Nathan is…… (very, too, enough) selfish to care about what others think of him.

16.  Suzan asked her new classmate where……from. (did he come,  does he come,  he came.)

17.  This salad was made….. steamed vegetables and pasta. (with, of,  by.)

18. You won’t be able to go to the exhibition…… you finish all your homework first. ( If,  Unless,  When.)

19. Neither Annabel……..Sue has ever flown in a plane (or, and, nor)

20. Don’t be late. The film…… at 8.00 pm.  (is starting, will start,  starts.)

21. This picture… at the beginning of the century. (was painted,  had painted,  painted.)

22. Ben tells the… jokes I’ve ever heard. (funnier,  funniest,  most funny.)

23 Grandma brings us lots of nice presents…… she comes for a visit. (if, unless,  when.)

24. Mark said that he….. a great time in London the previous summer. (had had,   would have,  has had.)

25. It… like the bus is running. Let’s catch a taxi. (is looking,  has looked,  looks.)

  1. Use the sentence (A-E) to complete the dialogue.  

   А.  Sure. Why not?            С.  Are you any good at it?           E.  I’m not bad.

   В.  I’m afraid I can’t.          D.  How about joining me?

Rob:     Hi Karen, are you doing anything special later

Karen: Not really why?

Rob:     I’m going to play water polo…26……

Karen: ……27….

Rob:     do you like water sports?

Karen: Absolutely! I love all kinds of water sports.

Rob:     Me too! Have you ever played water polo?

Karen: Yes, I’ve played with my brother. 

Rob:     Really? ……28

Karen: 29……

Rob:     Good! Then you can join our team on Saturday. We’re playing against a team from out    of town  

Karen: This Saturday? …30….. .I’ve promised my mum I’ll help her around the house.

Rob:     That’s all right. Maybe you can make it another time.

Пояснительная записка к итоговому тестированию

по английскому языку в 8 классе

Итоговая работа по английскому языку состоит из трех разделов, включающих в себя 4 задания ( 2 типа А – задания с выбором ответа из предложенных, 2 – типа В). За каждый правильно выбранный ответ учащийся получает 1 балл.

Назначения итоговой работы – оценить базовый уровень языковой подготовки выпускников 8 класса.

Содержание работы определяется на основе Стандарта всеобщего основного образования и Примерной программы по иностранному языку.

Продолжительность выполнения работы – 40-45 минут.

Раздел 1 («Аудирование»)  содержит 5  заданий, проверяет умение понимать в прослушанном тексте запрашиваемую информацию. При выполнении заданий по аудированию запись звучит дважды.

Раздел 2 («Чтение»)  содержит 7 заданий, с выбором одного правильного ответа из

трёх предложенных, проверяет умение читать текст с пониманием общего содержания прочитанного.

Раздел 3 («Грамматика и лексика»)  содержит 13  заданий с выбором одного правильного ответа из двух или трёх предложенных, проверяет сформированность грамматических навыков учащихся; 5 заданий проверяют лексико-грамматические навыки учащихся. В заданиях  ученику предлагается вставить фразы так, чтобы они лексически соответствовали содержанию текста.

Баллы, полученные за работу, переводятся в отметку по пятибалльной шкале следующим образом:

26-30 балл – «5»

22-25 баллов – «4»

16-21 баллов – «3»

0-15 баллов – «2»

Ответы:

1- B,  2-F,  3-C,  4-A,  5-E,  6-NS,  7-F,  8-NS,  9-F,  10-T,  11-T,  12-F,   13- May,  

14- mustn’t,  15- too,  16- does he come,  17- with,   18- Unless,  19- nor,   20- starts,   

21- was painted,  22- funniest,   23- when,   24- had had,   25- looks,  26-D,   27-A,   28-C,   

29-E,   30-B. 


Предварительный просмотр:

По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговый тест 9 класс

Итоговый тест 9 класс...

Итоговый тест (7 класс)

Тест содержит 12 вопросов по всем темам курса физики 7 класса...

итоговый тест 6 класс

Тест состоит из трех вариантов. Очень хороший проверочный материал в конце учебного года. Имеются ключи к ответам и бланки ответов....

Алгебра. Итоговый тест 7 класс

тест  для промежуточной аттестации по алгебре за курс 7 класса в форме ЕГЭ...

Итоговый тест 5 класс А

Итоговый тест...

Итоговый тест.6 класс

Данный тест позволит учителю провести итоговый контроль знаний учащихся 6 класса.Тест состоит из трех частей. Первая часть – устные задания с выбором ответа, вторая часть – задания, в которых не...