КИМ по английскому языку для промежуточной аттестации в 5 классе
методическая разработка по английскому языку (5 класс)

Косыгина Елена Олеговна

Тест и аудиофайл к первому заданию в тесте, бланк ответов. Тест составлен на основе изученного материалла программы Enjoy English 5 класс Биболетовой М.З.

Скачать:


Предварительный просмотр:

 Итоговая работа по английскому языку в 5 А классе по УМК Биболетовой М.З. “Enjoy English” 2020-2021 учебный год

Вариант 1

АУДИРОВАНИЕ

В задании 1-2 прослушайте два диалога. Определите место, где они происходят. Вы услышите запись дважды. (Ответы заданий 1-2 занесите в бланк ответов ).

1. Dialogue A

     a) In the street        b) In the museum         c) In the shop

2. Dialogue B

     a) In the school       b) In the park               c) In the museum

Прослушайте рассказ Пабло. В задании 3-6 выберите ответы, которые соответствуют содержанию рассказа. Вы услышите запись дважды. (Ответы заданий 3-6 занесите в бланк ответов).

3. What did Pablo do in the park?

    a) watched ducks and pelicans       b) fed birds             c) took picture of birds

4. What did Pablo have for breakfast?

    a) a cup of tea and biscuits             b) a cup of coffee and a cake  

     с) a ham sandwich and a cup of coffee

5. What did Pablo buy for his friend?

      a) a detective book              b) a box of watercolours          c) chess

6. What did Pablo and his friend do in the evening?

     a) went to the cinema   b) played chess    c) had dinner

 ЧТЕНИЕ

Прочитайте текст и выполните задания 7–11. (Ответы занесите в бланк ответов).

My Granny

        This is the story about my Granny. She is really the kindest lady in the world! Her real name is Anna-Maria but I call her Granny Ann. Before she moved to the city, she lived in the country, in a large farmhouse.

        Granny Ann lived alone in her house. But she didn't feel lonely there because she had many animals to take care of: a cow, six hens, two sheep and two cats. The cats woke her up in the morning.

        My parents and I couldn't visit her very often. But I always spent all my holidays with her in the country. One day Granny Ann fell ill. She was not seriously ill but my father said to her: “You should move to the city and live with us.” “All right! I will move to the city” she said. It was very difficult for her to leave the country house and say goodbye to all her animals. But some neighbours from another farm promised to take care of them.

In the city Granny Ann wasn't very happy. But one day she had an idea. The was a large and sunny balcony in our flat. She liked it very much and decided to grow some flowers there. Soon the balcony became green and colourful. But Granny Ann wanted more. She has brought her cats and hens from the country and now she is happy.

В задании 7 выбери правильный ответ на вопрос (а-с)

7. What is this story about?

a) About Granny Ann and her cows.

b) About Granny Ann and her animals.

c) About Granny Ann and her neighbours.  

В задании 8 закончите предложение, выбрав правильный ответ (а-с)  

8. Granny Ann moved to the city because… .

a) she wanted to live in a flat.

b) she had some health problems.  

c) she was unhappy in the country.

В заданиях 9-11 определите, какие из приведенных утверждений соответствуют содержанию текста (True), а какие не соответствуют (False).

 9. Granny Ann lived with her grandsons in the farmhouse.

a) True     b) False      


10. One day she gave her animals to other farmers.

          a) True      b) False

11. In the city Granny planted flowers on the balcony and had animals.

a) True    b) False

ЛЕКСИКА и ГРАММАТИКА

        Прочитайте текст с пропусками, обозначенными номерами 12–16. Эти

номера соответствуют заданиям, в которых представлены возможные варианты ответов. Заполните пропуски, выбрав правильный ответ из четырёх предложенных. (Ответы заданий 12-16 занесите в бланк ответов).

My name is Michael. I’m from Italy. I can speak two languages: Italian and English and I often chat with children from all over the world.  My best friend Jessie is from the USA. She (12)______twelve. She (13)_______ me last month.  We went on excursions and I showed her the (14)  _______places in my city.

(15) ____ the evenings we stayed at home and watched TV. We both enjoyed  (16)______ vacation.

12.    a) am                          b) is                              c) are                  

13.    a) visits                      b) visited                       c) will visit      

14.    a) interestingest         b) most interesting        c) more interesting

15.    a) in                            b) at                              c) on        

16.    a) our                          b) his                            c) their  

В заданиях 17-21  используйте  глаголы в скобках в форме Present Continuous или Present Simple. (Ответы занесите в бланк ответов ).

     17. I _________________ in the evenings as a rule. (to watch TV)      

     18. My friend __________________ her homework at the moment. (to do)

     19. The baby always_________________________ after dinner. (to sleep)

     20. What_______ you _______________________ now? (to read)

     21. We ____________________________ (not travel) by plane very often.

В заданиях 22-28 закончите разделительные вопросы. (Ответы занесите в бланк ответов).

      22.  Your sister is married, …………………………………...?

23. Nick and Ben are very kind, ……………………………..?

24. Jack didn’t pass his exams, ……………………………...?

25. We will visit museums in London, ………………………?

26. You have been to Canada, …………………………..?

27. Children can see the field from the window, ……………………?

28. The plane must not arrive late, ………………………………..?



Предварительный просмотр:

БЛАНК ОТВЕТОВ

ФИ___________________________________________ класс ______ вариант_____

Номер задания

                            Ответ

    Примечание

 1 (аудирование)

2 (аудирование)

3 (аудирование)

4 (аудирование)

5 (аудирование)

6 (аудирование)

7 (чтение)

8 (чтение)

9 (чтение)

10 (чтение)

11(чтение)

12 (лексика-грамматика)

13 (лексика-грамматика)

14 (лексика-грамматика)

15 (лексика-грамматика)

16 (лексика-грамматика)

17 (лексика-грамматика)

18 (лексика-грамматика)

19 (лексика-грамматика)

20 (лексика-грамматика)

21 (лексика-грамматика)

22 (лексика-грамматика)

23 (лексика-грамматика)

24 (лексика-грамматика)

25 (лексика-грамматика)

26 (лексика-грамматика)

27 (лексика-грамматика)

28 (лексика-грамматика)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Материалы промежуточной аттестации по английскому языку (базовый уровень) учащихся 10 класса.

Материалы промежуточной аттестации составлены по темам, изученным в учебном году в соответствии с программными требованиями.Промежуточная аттестация по английскому языку (базовый уровень) для учащихся...

Промежуточная аттестация по английскому языку для учащихся 5-х классов

Итоговая контрольная работа по УМК Spotlight 5 Ваулиной Ю. Е......

промежуточная аттестация 8 класс по английскому языку

промежуточная аттестация 8 класс по английскому языку...

Промежуточная аттестация по английскому языку. 8,9,10,11 классы.

Промежуточная аттестация по английскому языку. 8,9,10,11 классы....

Комплексная проверочная работа по английскому языку в рамках промежуточной аттестации (8 класс)

Проверочная работа в формате ОГЭ для учащихся школ с углубленным изучением английского языка (8 класс)...

Работа "Промежуточная аттестация, 5 класс" (английский язык)

Промежуточная аттестация, spotlight 5 класс...