Диагностическая работа по английскому языку 4 класс
тест по английскому языку

Черняева Ирина Геннадьевна

Диагностическая работа проводится с целью определения уровня освоения учащимися 4-х классов содержания курса английского языка и выявления элементов содержания, вызывающих наибольшие затруднения.  Диагностическая работа включает задания по аудированию, чтению, грамматике, лексике и письму. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл diagnost_rabota_4klass.docx200.84 КБ

Предварительный просмотр:

Вариант 01

Диагностическая работа по английскому языку, 4 класс.

ЧАСТЬ 1

Раздел 1. АУДИРОВАНИЕ

Пример: 0. How old is Monica? Eleven / Twelve

  1. When was Sam’s birthday party? July / April
  2. What’s the weather like today? Rainy / Sunny
  3. Where does Nick want to go? School / Playground
  4. Who will come at the weekend? Aunt / Granny
  5. How many lessons does Mark have on Friday? Five / Six

Раздел 2. ЧТЕНИЕ

Прочитай текст. Определи, какие из утверждений 6-10 под текстом соответствуют его содержанию (1 – True), а какие не соответствуют (2 – False). Обведи номер выбранного ответа.

Johnny the Gingerbread Man

Once there lived an old woman in a wooden house. She didn't have any children but she had two brothers. The lady wanted to have a little baby. Her husband told her to make a small boy from gingerbread. She thought it was a good idea.

The woman went to the market and bought some flour. Then she made some dough and shaped it like a little man. But without a face and clothes it didn't look like a baby. So, she took two blueberries and made him eyes, put one grape for his nose and a toffee in place of a mouth. She made his jacket from biscuits and decorated it with white wavy lines of sugar coating.

After that she put him into the oven and baked. And at last it was ready — her small gingerbread man. The woman was happy! Now they had a son. She named him Johnny. And everybody in their village called him Johnny the Gingerbread Man.

  1. The lady in the story was young
  1. True 2) False

  1. The woman had two sons.
  1. True 2) False

  1. She wanted to have a child.
  1. True 2) False

  1. She made a small boy from gingerbread.
  1. True 2) False

  1. The boy’s name was Toffee.
  1. True 2) False

Раздел 3. ЛЕКСИКА И ГРАММАТИКА

Задание 11.

1) questions 2) funny 3) country 4) write 5) holidays

Mr Dodson is our English teacher. He is kind and clever. At his lessons we speak, read and _____________ in English. We talk about a lot of interesting things: toys, games and _____________. Mr Dodson often tells us _____________ stories about Great Britain. We know a lot about this _____________ now and we

all want to visit it. We ask Mr Dodson a lot of _____________ and he always answers them. He is my favourite teacher, I think.

12. My friend Ron is not ___________ good pupil.

1) a 2) the 3) ––

13. I ___________ have my English lesson yesterday.

1) don’t 2) didn’t 3) doesn’t

14. I usually do my homework ___________ the evening.

1) on 2) at 3) in

15. Saturday and Sunday ___________ my favourite days.

1) are 2) is 3) was

16. Elephants are _____________ than mice.

1) strong 2) stronger 3) strongest

Раздел 4. ПИСЬМО

Текст письма зарубежного друга

Paris

France

February, 20

Dear Friend,

My name is Polly. I live in Paris. I’m seven years old. I go to school.

My family is small. I live with my mother, my father and my brother Nick. I like to learn English and play with my friends.

My favourite food is chocolate ice-cream.

I hope to get a letter from you soon.

Best wishes,

Polly.

Бланк ответа

Moscow

Russia

___________

Dear __________,

My name is _____________. I live in _____________. I’m_____________ years old.

My family is _____________. I live with _______________________________

________________________________. I like to ________________________

______________________________________________.

My favourite food is ________________________________________________.

Please, write me soon!

Best wishes,

___________

Раздел 5. ГОВОРЕНИЕ

Внимательно посмотри на изображение. Прочитай вопросы к картинке / фотографии. Прочитай примеры, как ты можешь начать свой ответ. Составь устно ответы на вопросы. Ты можешь использовать предложенные опоры.

  1. Кого ты видишь? – In the picture I can see …
  2. Где находятся эти люди? – They are in …
  3. Как они выглядят? – They have got …
  4. Что еще ты видишь на картинке? – There is … / There are …
  5. Нравится ли тебе это изображение? – I like / dislike this picture because …

hello_html_6f3f2352.jpg


Раздел 6. СКРИПТ аудио ВАРИАНТ 01


Прочитай вопрос и варианты ответов. Послушай каждый мини диалог, выбери правильный ответ и обведи его. Ты услышишь запись каждого мини диалога 2 раза. Послушай пример и посмотри на него. Ты готов? Начинаем!

Example: - Monika, are you? - My sister Jill is 12, and I’m 11.

Dialogue 1

  • Did you have your birthday party in April, Sam?
  • Oh, no! It was in summer in July.

Dialogue 2

  • Dolly, dear, put on your rain coat, please.
  • I don’t think I’ll need it. It’s sunny.

Dialogue 3

  • Are you going for a walk, Nick?
  • Yes, my friends and I are going to the playground, behind our school.

Dialogue 4

  • You look so happy, boys! Will you go to your granny?
  • I got a letter from my aunt Molly. She may come on Sunday.

Dialogue 5

  • Mark, let’s meet after school? Do you have 6 lessons as usual?
  • No, I‘ve got 5 lessons. Today is Friday, my favorite day.


Конец второго задания. У тебя есть 30 секунд, чтобы проверить свои ответы.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Диагностическая работа по английскому языку в 8х классах

Диагностическая работа предполагает проверку ЗУН учащихся 8х классов. В работу входит два вида заданий по чтению в формате ГИА....

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса

Диагностическая работа по английскому языку учащихся 11 класса в рамках государственной аттестации Цель: проведение промежуточного контроля знаний....

Диагностическая работа по английскому языку для учащихся 3-х классов

Диагностическая работа помогает осуществить контроль навыков и умений по освоению языкового материала учащимися 3-х классов....

Диагностическая работа по английскому языку для учащихся 5 класса

Диагностическая работа проводится с целью определения уровня освоения учащимися 5-х классов предметного содержания курса английского языка в соответствии с требованиями Федерального государствен...

Диагностическая работа по английскому языку для 4 класса

Контроль освоения учащимися учебного материала за 4 класс...

Диагностическая работа по английскому языку для 5 класса

Диагностическая работа для 5 класса по английскому языку включает в себя задания по аудированию, чтению, лексике, грамматике и письму....

Учебно-методическое пособие "Проведение диагностических работ по английскому языку" в 5 классе

Данное учебно-методическое пособие поможет провести диагностику знаний в 5 классе по Unit 2 (учебник "Enjoy English" авторов Биболетовой М.З. для 5 класса)....