Сценарий "Маленький домик в лесу" (2 версии)
материал по английскому языку (6 класс)

Колчинцева Татьяна Викторовна

Сценарий  к мюзиклу "Маленький домик в лесу" был создан в рамках внеурочной деятельности. Предназначен для детей дошкольного и младшего школьного возраста. Отлично подойдет для отчетных постановок. Часть сюжета напоминает сказку "Теремок", где действующие лица знакомятся, играют, поют. В процессе постановки спектакля, детьми отрабатываются простейшие грамматические конструкции и соответствующий лексический материал. Представлено 2 версии.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon a_little_house_in_the_wood.doc89.5 КБ

Предварительный просмотр:

С Ц Е Н А Р И Й

К спектаклю

«Маленький домик в лесу»

Организация: ДЮЦ «Московский»

Кружок: «Английский язык для дошкольников и младших школьников»

Руководитель кружка : Колчинцева Татьяна Викторовна

Жанр: Мюзикл

Название: «Маленький домик в лесу» (“A little house in the wood”)

Продолжительность: 20 минут.

Мюзикл

« LITTLE HOUSE IN THE WOOD»  Версия №1

Действующие лица

1

медведь

A bear

2

лиса

A fox

3

Заяц

A hare

4

Кошка

A cat

5

Собака

A dog

6

Лягушка

A frog

7

Мышка

A mouse

8

Мама мышки

A mother of a mouse

9

Папа мышки

A father of a mouse

10

Сестра мышки

A sister of a mouse

11

Брат мышки

A brother of a mouse

Реквизит:

Теремок

«дерево» - стул ( на которое взбирается кошка)

Коробка для игрушек

Cумки для игрушек

Игрушки- подарки (большая сумка, машинка, звезда, мяч, кукла, конфета, часы, цветок, рыбка)

(Фотографии мышиной семейки – резерв)


Сценарий

Bear:

Bear:

Frog:

Bear:

Frog:

Bear:

Frog:

Frog:

Bear:

Frog:

Bear:

Frog:

Hare:

Bear:

Hare:

Bear:

Hare:

Bear and Frog

Hare

Bear and Frog

Hare

Bear and Frog

Hare

Bear and Frog

Hare

Bear and Frog

Fox

Frog

Fox

Bear

Fox

Frog

Fox

Все

Fox

Bear

Frog

Все

Fox

Bear

Frog

Все

Frog

Dog

Dog

Frog

Dog

Bear

Dog

Fox

Dog

все

Dog

Bear

Fox

Dog

Frog

Dog

Bear

все

Mouse

Все

Mouse

Frog

Mouse

Cat

Mouse

Cat

Mouse

Cat

Mouse

Cat

Mouse

Cat

Mouse

Mouse

все

A mother of a mouse

все

mouse

Cat

все

sister

brother

father

mother

fox

hare

dog

frog

cat

 

Mouse

все

fox

frog

(из домика выходит медведь, потягивается)

-Good morning! Good morning! Good morning to you!

-Good morning! Good morning! I’m fine! How are you?

- I’m a bear. I’m a big bear. I’m a strong bear! I have a house! This is my house.  

(Квакая выпрыгивает лягушка)

-Who are you?

-I’m a frog. I’m a good frog! I’m a kind frog!

-What’s your name? What’s your name? What’s your name, little frog?

-My name is Hog. My name is Hog. My name is Hog. My name is Hog.

-How old are you? How old are you? How old are you? How old are you?

-I’m 8. I’m 8. I’m 8 and you?

(лягушка указывает на теремок)

What’s this? What’s this?

Tell me, please, what’s this?

-This is my house.

- Your house? Oh! I like your house very much!

- Let’s go to my house!

- Let’s!  (Заходят в домик.)

(Выпрыгивает на полянку заяц)

What’s this? What’s this?

Tell me, please, what’s this? (knocking at the door)

  • Who is it?
  • It’s me!
  • Who are you?
  • It’s a secret! Guess!

- Are you a tiger? Are you a tiger?

– No, I’m not! No, I’m not!

-Are you a lion? Are you a lion?

– No, I’m not! No, I’m not!

-Are you a hare? Are you a hare?

– Yes, I am! Yes, I am!

-How old are you? How old are you?

– I am 10! I am 10!

Come in, hare!

(Выходит на полянку лиса, видит домик, стучится)

What’s this? What’s this?

Tell me, please, what’s this? (knocking at the door)

  • Who is it?
  • It’s me!
  • Who are you?
  • I am a fox!
  • Are you good or bad?
  • I am good.  Look! The weather is fine! Let’s play a game!

(Все выходят из домика)

  • Let`s

1 and 2 and 3 and 4,                        

I’m sitting on the floor,                

I’m sitting on the floor,                

1 and 2 and 3 and 4.        

(грохочет гром)

-Oh, the weather is nasty!

-The sky is dark!

-The sun is not in the sky!

-It is raining!

(прячутся в домике)

Rain, rain, go away!                                

Come again another day!

(выходят из домика)

- Look! The weather is fine!

-The sky is blue!

-The sun is in the sky!

-(Bow-wow)

(звери слышат лай собаки)

-Oh! What’s that?

-Let’s hide in the house!

(прячутся в домик)

(на полянку выбегает собачка)

-What’s this? What’s this?

-Tell me, please, what’s this? (knocking at the door)

  • Who is it?
  • It’s me!
  • Who are you?
  • I’m a dog!
  • Are you kind or wicked?
  • I’m kind! Let’s sing a song and play a game!
  • Let’s!
  • (выходят из домика)

This is a bear, this is a hare,                

This is a dog and this is a frog.                 

This is a car, this is a star,                 

This is a ball and this is a doll.        

(складывают игрушки в коробку, которую держит лиса)

(мимо пробегает кошка, собака пытается её облаять,

кошка залезает на «дерево» -стул)

-Bow-wow!

-Stop it!

-Are you kind or wicked?

-I’m kind! (стыдясь минутной слабости)

-Are you good or bad?

-I’m good!

-Come up to me, little cat!

-Puss-puss-puss!  (кошка спускается)

(Медведь гладит всех) Good cat! Good dog! Good hare! Good frog! И т д.

(появляется мышка)

  • Hello! How are you?
  • Hello! We are fine, thank you! And how are you?
  • I am fine, thank you!
  • Who are you ?
  • I am a little mouse.

- Do you have a father?

-Yes, I do! Here is my father! (появляется папа)

-Do you have a mother?

-Yes, I do! Here is my mother! (появляется мама)

-Do you have a sister?

-Yes, I do! Here is my sister! (появляется сестра)

-Do you have a brother?

-Yes, I do! Here is my brother!(появляется брат)

-Let’s sing a song!

-Let’s

I have a father, I have a mother,                

I have a sister, I have a brother.                

Do you like you father? – Yes, I do!

Do you like your mother? – Yes, I do!

Do you like your sister? – Yes, I do!

Do you like your brothers? – Yes, I do!

(Мышка начинает плакать)

-Why are you crying? (рыдания не прекращаются)

-Let’s sing the song!

Why are you crying? Why? Why?

Why are you crying?        Why? Why? Why?

-I’m crying, because it’s my birthday and I don’t have any toys!

-Let’s sing the Happy birthday song to the mouse!

-Let’s!

Happy birthday to you!        Happy birthday to you!

Happy birthday! Happy birthday! Happy birthday to you!

(во время второго куплета дарят подарки…)

-Happy birthday, mouse! Here is the big bag!

(мышка складывает в большую сумку(пакет) игрушки)

-Happy birthday, mouse! Here is the fish!

-Happy birthday, mouse! Here is the clock!

-Happy birthday, mouse! Here is the flower!

        

-Happy birthday, mouse! Here is the car!

-Happy birthday, mouse! Here is the star!

-Happy birthday, mouse! Here is the ball!

-Happy birthday, mouse! Here is the doll!

-Happy birthday, mouse! Here is the sweet!

-Thank you! Thank you very much!    Let’s sing a song!

- Let`s

Hands up, hands down,                 

Hands on knees, sit down!                 

Clap your hands, stand up!

Stamp your feet, hands up!

1-2-3-hop! 1-2-3-stop!

 

(начинается музыка и под музыку дети говорят)

Look! It`s evening

It`s time to go home!

Good night mother,

Good night father,

Good night sister,

Good night brother.

(Дети берутся за руки и кланяются)

Мюзикл

« LITTLE HOUSE IN THE WOOD»  Версия №2

Действующие лица

1

медведь

A bear

Логинов Влад (в сумке – машинка)

2

лиса

A fox

Корнева Лиза (коробка)

4

Заяц

A hare

Шаврин Леша (в сумке – звезда)

6

Кошка

A cat

Сазонова Галя

7

Собака

A dog

Захарова Настя (в сумке – мяч)

8

Лягушка

A frog

Лежепекова Настя (в сумке – кукла)

9

Мышка

A mouse

Рябец Варя ( в сумке – фото семьи )

Реквизит:

Теремок

Деревья

Пустое ведро со шваброй (гром и молния)

«дерево» - стул ( на которое взбирается кошка)

Коробка для игрушек

Cумки для игрушек

Фотографии мышиной семейки

В лесу стоит теремок. Дети поначалу изображают деревья. Затем, по мере вхождения в действие отваливают. Медведь выходит из дома, потягиваясь.

Bear:

-Good morning! Good morning! Good morning to you!

-Good morning! Good morning! I’m fine! How are you?

-Good morning! Good morning! Good morning to you!

-Good morning! Good morning! I’m fine! How are you?

Hello, children! I’m a bear. I’m a big bear. I’m a strong bear! I have a house! This is my house.  (Квакая выпрыгивает лягушка) And who is this?

Frog:

Bear:

Frog:

Bear:

Frog:

I’m a frog. I’m a good frog! I’m a kind frog!

-What’s your name? What’s your name? What’s your name, little frog?

-My name is Hog. My name is Hog. My name is Hog. My name is Hog.

-How old are you? How old are you? How old are you? How old are you?

-I’m 8. I’m 8. I’m 8 and you?

Frog:

Bear:

Frog:

Bear:

Frog:

(указывает на теремок)

What’s this? What’s this?

Tell me, please, what’s this?

-This is my house.

- Your house? Oh! I like your house very much!

- Let’s go to my house!

- Let’s!  (Заходят в домик.)

Hare:

(Выпрыгивает на полянку)

What’s this? What’s this?

Tell me, please, what’s this? (knocking at the door)

  • Who is it?
  • It’s me!
  • Who are you?
  • It’s a secret! Guess!

- Are you a tiger? Are you a tiger?

– No, I’m not! No, I’m not!

-Are you a lion? Are you a lion?

– No, I’m not! No, I’m not!

-Are you a hare? Are you a hare?

– Yes, I am! Yes, I am!

-How old are you? How old are you?

– I am 10! I am 10!

Bear:

Hare:

Come in, hare!

The weather is fine! Let’s play a game! (Все выходят из домика)

Let’s!

1 and 2 and 3 and 4,                        

I’m sitting on the floor,                

I’m sitting on the floor,                

1 and 2 and 3 and 4.        

(грохочет гром)

Bear:

Frog:

Hare:

3 of them:

Oh, the weather is nasty!

The sky is dark!

The sun is not in the sky!

It is raining! (прячутся в домике)

Rain, rain, go away!                                

Come again another day! (выходят из домика)

Bear:

Frog:

Hare:

Dog:

Hare:

Frog:

Look! The sun is in the sky!

The sky is blue!

The weather is fine!

(Bow-wow)

Oh! What’s that?

Let’s hide in the house! (прячутся в домик)

Dog:

Все:

Dog:

Все:

Dog:

Hare:

Dog:

Frog:

Dog:

What’s this? What’s this?

Tell me, please, what’s this? (knocking at the door)

  • Who is it?
  • It’s me!
  • Who are you?
  • I’m a dog!
  • Are you kind or wicked?
  • I’m kind!
  • Let’s sing a song and play a game!
  • Let’s! (выходят из домика)

This is a bear, this is a hare,                

This is a dog and this is a frog.                 

This is a car, this is a star,                 

This is a ball and this is a doll.        

(складывают игрушки в коробку)

Dog:

Bear:

Hare:

Dog:

Frog:

Dog:

Bear:

Все:

Bear:

(мимо пробегает кошка, собака пытается её облаять, кошка залезает на «дерево» -стул)

Bow-wow!

Stop it!

Are you kind or wicked?

I’m kind! (стыдясь минутной слабости)

Are you good or bad?

I’m good!

Come up to me, little cat!

Puss-puss-puss! (кстати, Ян, это правильно?) (кошка спускается)

(Гладит всех) Good cat! Good dog! Good hare! Good frog!

I have a cat,

I have a dog,

I have a hare,

I have a frog.

Mouse:

Все:

Cat:

Mouse:

Cat:

Все:

Bear:

Hare:

Dog:

Frog:

(появляется рыдая)

Why are you crying? (рыдания не прекращаются)

Let’s sing the song!

Why are you crying? Why? Why?

Why are you crying?        Why? Why? Why?

I’m crying, because it’s my birthday and I don’t have any toys!

Let’s sing the Happy birthday song to the mouse!

Let’s!

Happy birthday to you!        Happy birthday to you!

Happy birthday! Happy birthday! Happy birthday to you!

(во время второго куплета дарят подарки…)

Happy birthday, mouse! Here is the car!

Happy birthday, mouse! Here is the star!

Happy birthday, mouse! Here is the ball!

Happy birthday, mouse! Here is the doll!

Mouse:

Bear:

Hare:

Dog:

Frog:

Cat:

Cat:

Family:

Thank you! Thank you very much!

Do you have a father?

Yes, I do! Here is my father! (появляется папа)

Do you have a mother?

Yes, I do! Here is my mother!

Do you have any sisters?

Yes, I do! Here is my sister!

Do you have any brothers?

Yes, I do! Hеre are my brothers!

How many brothers do you have?

I have three brothers!

Let’s sing a song!

Let’s

I have a mother, I have a father,                

I have a sister, I have a brother.                

Do you like you father? – Yes, I do!

Do you like your mother? – Yes, I do!

Do you like your sister? – Yes, I do!

Do you like your brothers? – Yes, I do!

Mother:

Bear:

Hare:

Dog:

Frog:

Mother:

Все:

Mother:

Frog:

Mother:

(плачет малыш на руках мамы-мышки)

Oh! My baby is crying! Can I have a toy, please!

Do you like the car?

Do you like the star?

Do you like the ball?

Do you like the doll?

That’s a secret! Guess!

I don’t … I don’t … I don’t like the car.                                

I don’t … I don’t … I don’t like the star.                

I don’t … I don’t … I don’t like the ball.                                

I  like... I  like... I  like...

the doll!                                

Yes, I do! I like the doll! Can I have the doll, please!

Here you are!

Thank you!

Bear:

Hare:

Все:

Все:

What do you want to do now?

Let’s sing a song!

Hands up, hands down,                 

Hands on knees, sit down!                 

Clap your hands, stand up!

Stamp your feet, hands up!

1-2-3-hop! 1-2-3-stop!

That’s all!

(буря аплодисментов)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к уроку литчтения "Секреты Чайного Домика"

Презентация создана для урока литературного чтения во 2 классе по УМК "Перспективная начальная школа" к теме "О настоящем о ненастоящем богатстве"....

Презентация к уроку литературного чтения "Секреты Чайного Домика"

Презентация подготовлена для урока литературного чтения во 2 классе по УМК "Перспективная начальная школа" по теме "Секреты Чайного Домика"...

Методическое пособие для педагогов дополнительного образования: технология изготовления композиции "Домики"

Практическое задание «Композиция с домиками» предназначено для младших школьников, обучающихся по программам: «Основы технического моделирования с применением компьютера», «Начальное техническое творч...

Конспект открытого внеклассного мероприятия для 5-6 кл., посвященного Международному году лесов "Что мы сажаем ,сажая леса..."

Конспект  открытого внеклассного мероприятия для 5-6 кл., посвященного Международному году лесов. Состоит  из теоретической и практической части...

Демо-версии ЕГЭ 2013! ... Демо-версии ЕГЭ 2013 на сайте Федерального института педагогических измерений http://www.fipi.ru/

Демо-версии ЕГЭ 2013! ... Демо-версии ЕГЭ 2013 на сайте Федерального института педагогических измерений http://www.fipi.ru/ ...

Значение леса. Охрана леса

Конспект и презентация к уроку 7 класс кррекционной школы....

Закон об образовании (новая версия) сравнение старой и новой версии

Закон об образовании (новая версия) сравнение старой и новой версии...